Клипче от днес:
Днес този красавец направи дебют и на нашата добре наквасена джвакаща Габровска поляна
Съдейки по коментара на Велизар - Добре планира, но при подаване на газта самолета иска да забива нос в земята, си имах едно наум, че ъгълът или местоположението на мотора не са правилни. Велизар вече беше преместил мотора спрямо "младостките тестове", но въпреки това въздушния поток се усещаше най-силен в посока надолу и в ляво. Това определено би водило до забиване на модела при подаване на газ. За съжаление това се оказа правилно предположение и на два пъти му боднах муцунката в калната полянка.
Подложихме под кръстачката в долния и край от едната страна 2 шайбички, а в другия 1 за да го насочим малко нагоре и надясно (гледан отзад). Въздушната струя се премести вече по към центъра.
Направи ми впечатление, че апаратурата беше нагласена от колегите в София с даден трим докрай за горна команда. Пък като прибавим и коментарите, че е каран с постоянно "подпиране" горна команда, определено трябваше да пипна и тук
Нагласих тримовете на неутрална позиция, като позицията на елероните я запазихме все едно са тримувани докрай нагоре - така както е облитан в София. По този начин си дадох възможност за още настройки по време на полет. Освен това понамалих и отклоненията на елероните за да не е толкова нервен в първата позиция на трипозиционния му ключ. Втора и трета позиция дават достатъчно големи отклонения ако се появи такава нужда.
При втория полет (клипа) самолета излетя вече добре и въпреки поривите на вятъра се държеше прекрасно. За първи път карам такава машина и много ми хареса.
Проблеми за отстраняване и размисли...:
Самолета има много малка тяга в момента. При пълна газ не е това което бих искал да усетя като "дърпане". Определено му трябва перка с по-голяма стъпка за този мотор. По-голяма по размер няма да се събере. Велизар да каже точно каква е сложил в момента. Или смяна на мотора с по-високооборотен...
Второ: Самолета лети много добре. С отнета газ и при подаване на газ си запазва траекторията - не се опитва да пикира, което за мен е знак, че мотора вече е правилно настроен. Планира добре и при първия полет кацането беше изненадващо лесно. При втория полет вече по-смело го развъртях във въздуха, тримуван е и вече нямаше нужда да го подпирам постоянно за да не се забие.
Но това което ме озадачава е, че елеваторите за нормален полет не са на равно с крилото, а трябва да стоят (постоянно) повдигнати. Дори и при максимална газ модела запазваше траекторията си без да се издига с така повдигнати елеватори. Вижте снимките.
Трето: Сервата предават движение на рогчето на елерона, а от него с втора тяга към рогчето на елеватора. Тук има възможности за комбиниране коя тяга на кой отвор е добре да се сложи за да се направят различни съотношения. Ще се рови за информация