SU-35 от Hobbyking

Dexter_V

Потребител
Китаеца от първият ти клип го кара с подобен мотор като моя. На три клетки. Само немога да му разбера колко ампер-часа е батерията.
20-те грама тежест отзад ги махнах за да мога да докарам CG на нивото на рокчетата на сервата. Както го е написал горепосоченият китаец в коментарите си към клипчето.
 

arsovhome

Редовен Потребител
Китаеца от първият ти клип го кара с подобен мотор като моя. На три клетки. Само немога да му разбера колко ампер-часа е батерията
Аз моя смятам да го пробвам(нали съм ТАТТУ маниак:)) първо с една много хубава батерия - TATTU 1550mAh 3S 11.1V 45C от MyHobby.bg, която предполагам ще е най-оптимална като съотношение тегло/мощност(тяга).
 

SMarty

Редовен Потребител
Клипче от днес:
Днес този красавец направи дебют и на нашата добре наквасена джвакаща Габровска поляна :)
Съдейки по коментара на Велизар - Добре планира, но при подаване на газта самолета иска да забива нос в земята, си имах едно наум, че ъгълът или местоположението на мотора не са правилни. Велизар вече беше преместил мотора спрямо "младостките тестове", но въпреки това въздушния поток се усещаше най-силен в посока надолу и в ляво. Това определено би водило до забиване на модела при подаване на газ. За съжаление това се оказа правилно предположение и на два пъти му боднах муцунката в калната полянка.
Подложихме под кръстачката в долния и край от едната страна 2 шайбички, а в другия 1 за да го насочим малко нагоре и надясно (гледан отзад). Въздушната струя се премести вече по към центъра.
Направи ми впечатление, че апаратурата беше нагласена от колегите в София с даден трим докрай за горна команда. Пък като прибавим и коментарите, че е каран с постоянно "подпиране" горна команда, определено трябваше да пипна и тук :)
Нагласих тримовете на неутрална позиция, като позицията на елероните я запазихме все едно са тримувани докрай нагоре - така както е облитан в София. По този начин си дадох възможност за още настройки по време на полет. Освен това понамалих и отклоненията на елероните за да не е толкова нервен в първата позиция на трипозиционния му ключ. Втора и трета позиция дават достатъчно големи отклонения ако се появи такава нужда.
При втория полет (клипа) самолета излетя вече добре и въпреки поривите на вятъра се държеше прекрасно. За първи път карам такава машина и много ми хареса.

Проблеми за отстраняване и размисли...:
Самолета има много малка тяга в момента. При пълна газ не е това което бих искал да усетя като "дърпане". Определено му трябва перка с по-голяма стъпка за този мотор. По-голяма по размер няма да се събере. Велизар да каже точно каква е сложил в момента. Или смяна на мотора с по-високооборотен...

Второ: Самолета лети много добре. С отнета газ и при подаване на газ си запазва траекторията - не се опитва да пикира, което за мен е знак, че мотора вече е правилно настроен. Планира добре и при първия полет кацането беше изненадващо лесно. При втория полет вече по-смело го развъртях във въздуха, тримуван е и вече нямаше нужда да го подпирам постоянно за да не се забие.
Но това което ме озадачава е, че елеваторите за нормален полет не са на равно с крилото, а трябва да стоят (постоянно) повдигнати. Дори и при максимална газ модела запазваше траекторията си без да се издига с така повдигнати елеватори. Вижте снимките.

Трето: Сервата предават движение на рогчето на елерона, а от него с втора тяга към рогчето на елеватора. Тук има възможности за комбиниране коя тяга на кой отвор е добре да се сложи за да се направят различни съотношения. Ще се рови за информация :)
 

Attachments

  • IMG_20180311_154710.jpg
    IMG_20180311_154710.jpg
    259 KB · Прегледи: 22
  • IMG_20180311_154720.jpg
    IMG_20180311_154720.jpg
    443.6 KB · Прегледи: 21
  • IMG_20180311_154734.jpg
    IMG_20180311_154734.jpg
    621 KB · Прегледи: 21
  • IMG_20180311_154743.jpg
    IMG_20180311_154743.jpg
    726.5 KB · Прегледи: 21
  • IMG_20180311_154940.jpg
    IMG_20180311_154940.jpg
    559.2 KB · Прегледи: 21
  • IMG_20180311_154956.jpg
    IMG_20180311_154956.jpg
    654 KB · Прегледи: 22
  • IMG_20180311_155007.jpg
    IMG_20180311_155007.jpg
    462.9 KB · Прегледи: 22

Airman

Редовен Потребител
Клипче от днес:
Днес този красавец направи дебют и на нашата добре наквасена джвакаща Габровска поляна :)
Съдейки по коментара на Велизар - Добре планира, но при подаване на газта самолета иска да забива нос в земята, си имах едно наум, че ъгълът или местоположението на мотора не са правилни. Велизар вече беше преместил мотора спрямо "младостките тестове", но въпреки това въздушния поток се усещаше най-силен в посока надолу и в ляво. Това определено би водило до забиване на модела при подаване на газ. За съжаление това се оказа правилно предположение и на два пъти му боднах муцунката в калната полянка.
Подложихме под кръстачката в долния и край от едната страна 2 шайбички, а в другия 1 за да го насочим малко нагоре и надясно (гледан отзад). Въздушната струя се премести вече по към центъра.
Направи ми впечатление, че апаратурата беше нагласена от колегите в София с даден трим докрай за горна команда. Пък като прибавим и коментарите, че е каран с постоянно "подпиране" горна команда, определено трябваше да пипна и тук :)
Нагласих тримовете на неутрална позиция, като позицията на елероните я запазихме все едно са тримувани докрай нагоре - така както е облитан в София. По този начин си дадох възможност за още настройки по време на полет. Освен това понамалих и отклоненията на елероните за да не е толкова нервен в първата позиция на трипозиционния му ключ. Втора и трета позиция дават достатъчно големи отклонения ако се появи такава нужда.
При втория полет (клипа) самолета излетя вече добре и въпреки поривите на вятъра се държеше прекрасно. За първи път карам такава машина и много ми хареса.

Проблеми за отстраняване и размисли...:
Самолета има много малка тяга в момента. При пълна газ не е това което бих искал да усетя като "дърпане". Определено му трябва перка с по-голяма стъпка за този мотор. По-голяма по размер няма да се събере. Велизар да каже точно каква е сложил в момента. Или смяна на мотора с по-високооборотен...

Второ: Самолета лети много добре. С отнета газ и при подаване на газ си запазва траекторията - не се опитва да пикира, което за мен е знак, че мотора вече е правилно настроен. Планира добре и при първия полет кацането беше изненадващо лесно. При втория полет вече по-смело го развъртях във въздуха, тримуван е и вече нямаше нужда да го подпирам постоянно за да не се забие.
Но това което ме озадачава е, че елеваторите за нормален полет не са на равно с крилото, а трябва да стоят (постоянно) повдигнати. Дори и при максимална газ модела запазваше траекторията си без да се издига с така повдигнати елеватори. Вижте снимките.

Трето: Сервата предават движение на рогчето на елерона, а от него с втора тяга към рогчето на елеватора. Тук има възможности за комбиниране коя тяга на кой отвор е добре да се сложи за да се направят различни съотношения. Ще се рови за информация :)
Центърът на тежест може ли да бъде коригиран с преместване на батерията?!
 

SMarty

Редовен Потребител
Предполагаш прекалено предна центровка и затова елеватора трябва да е вдигнат за да лети добре ?
Велизар да каже с колко може да се мести батерията.
Самолета нито забива, нито вири нос. Също и при подаване и отнемане на газта: нито забива нито катери. Може и да греша, но според мен батерията си е на място.
 

Airman

Редовен Потребител
Елеваторът не е в естественото си положение или дори близко до него!!! Очевидно това е след тримване (софтуеърно и механично) за да може да държи самолетът хоризонтален полет! Освен центровка не виждам каква може да е причината! А това, че не забива нито катери самолетът при подаване или отнемане на газта може да е признак на правилно разположен мотор след корекцията!
Не съм специалист, но логиката сочи центровка!
 

SMarty

Редовен Потребител
С този вдигнат елеватор при висока скорост трябваше да започне да се издига, а той си запазваше посоката... Това е което ме озадачава при този самолет. Опита ми при други модели с изнесен напред ЦТ - вдигането на елеватора помага за хоризонтиране на полета - но при и до определена скорост. При по-висока започва катерене. Защо при този да е различно ? При ниска скорост ще имаме различен полет от този при висока скорост, а при него е еднакъв :(
 
Последна промяна:

Airman

Редовен Потребител
Само с опит може да се разбере. Преместете я назад, върнете малко трима на елеватора и ще си покаже :) Поздрави!
 

Dexter_V

Потребител
Благодаря на Мартин за голямата помощ. Доста изчерпателно се е изразил в темата по повод облитането на самолета. Аз да вмъкна и няколко факта. След препоръките на поляната в Младост да преместя мотора по надолу, го направих. Поне с 2cm е преместен и може и още ако е необходимо. Сега самолета беше облитан с батерия 2200mAh/3s на Turnigy тежаща 190g и перка 6х4. Батерията в момента е разположена в крайно предно положение, но има поне 6cm назад да се върне.
За сега мисля да разширя отвора на перката и да пригодя самолета за 7". Ще си поръчам и 6х5 перка да се пробваме и с нея. Ще му взема една батерия на четири клетки. Не на последно място може да се подложи по още една шайба под кръстачката на мотора.
 

Airman

Редовен Потребител
С тази промяна от 6"х4 на 7" или 6"х5 витло трябва да внимаваш и за мотора и за ESC-то. Провери и дали мотора може да работи на 4 клетки. Не случайно се нарича витло-моторна група.
Поздрави!
 

Dexter_V

Потребител
ESC-то е Turnigy Plush 40A. В момента на 3 клетки не черпи повече от 25А ток със 6х4. В София през цялото време беше летян на 4 клетки. На никого не му се стори тогава, че мотора или ESC-то са загрели прекомерно. Ще пробваме пък каквото стане.
 

Dexter_V

Потребител
Толкова много неща искам да направя наведнъж, че се разкъсвам кое да е с приоритет. Замислил съм да си направя по-елементарен стенд за измерване на тягата и всички характеристики, свързани с токовете. Ще експериментирам с различни комбинации от перки, които ще бъдат с различни дължини и стъпки, както и с различни напрежения.
 

Airman

Редовен Потребител
Най-елементарният стенд е самолета с носа надолу в/у електронна кухненска везна! Върши идеална работа! :)
 

SMarty

Редовен Потребител
Докато не го усетиш че иска да избяга, като подадеш газ :) ...
извън шегата - имам измервателно с което да си премериш удобно токовете и мощността на мотора при различни комбинации
 

Dexter_V

Потребител
Имам всичко необходимо за измерване на параметрите. Трябва просто да го направя. Харесва ми идеята за стенда, универсално е.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Само добре обезопасете меренето - в смисъл с пръстите много внимателно - добре закрепен, аз лично лепя по някакъв начин носа за везната да не "изплъзне" - всички видове чаршафи, салфетки лентички, пердета, на поне 2-3 метра разстояние от теста. Най-големите сакатлъци в къщи станаха именно при мерене :) че като видите пердето на сняг в хола - жена ви не остава доволна после.
 
Нагоре