SU-57 EDF 2X70mm

Dexter_V

Потребител
Здравейте! От доста време ми се въртеше в главата да си направя самолет чрез изрязване на секциите с нажежаема жичка. SU-57 ми изглеждаше много добре за този проект. Намерих в интернет 3D модел на самолета. Вкарах го в програма за 3D обработка и го нарязах на секции. Предварително от чертеж, бях подбрал къде да бъде всеки срез на модела. Предвидих самолета да се задвижва с две електрически турбини с диаметър 70мм. Водещо за големината на самолета беше турбината. Можех да го направя с размерите като на купешкият, но реших че мога да се вместя и в по-малък размер. Дължината му ще е 1355мм, а разпереността на крилата 980мм. Днес довърших изрязването на всички секции. После минаха през лека шкурка за да сваля от тях власинките, които се получават при рязането с нажежаема жичка. Използвах един лист 10см. XPS. Теглото на всички елементи от фюзелажа, без кабината тежат 299 грама. Не,че се хваля ама много съм добър със жицата.:)
Sukhoi_T-50-PAK-FA1.jpg
Ето и малко снимки на изрязаните елементи.
20180303_142523.jpg 20180303_142538.jpg 20180303_142603.jpg 20180303_141839.jpg 20180303_141922.jpg 20180303_141939.jpg
 
Последна промяна:

SMarty

Редовен Потребител
:biri: Такива тръбовидни детайли аз бих притискал докато се залепят с помощта на ластик прекаран вътрешно по оста им. В двата му края промушвам летвички (и два молива вършат работа). Така дърпани от ластика лягат на външните страни на детайлите и ги държат един към друг докато стегне лепилото. Притискане трябва да има до приключване втвърдяването на лепилото, защото има някой полиуретанови, които се разширяват докато се втвърдят, а в твоя случай това ще доведе до изкривяване на конструкцията.
 

muns61

Редовен Потребител
И много икономично с полиуретановото, защото при шкурене на тялото после ще се образуват ръбове.
Аз бих ползвал друго, което няма да направи такива ръбове.
 

Dexter_V

Потребител
Слепването приключи. Първо съединих левите с десните елементи. След втвърдяването на лепилото започнах да ги съединявам по дължината на фюзелажа. Не ги слепих всичките секции в едно цяло за сега. Има неща, които трябва да направя преди да го съединя в едно цяло. Полиуретановото лепило са разду малко. С постоянно притискане не му позволих да измени геометрията, а само запълни хлабините между елементите.
20180305_101414.jpg 20180305_101420.jpg 20180305_101441.jpg 20180305_101449.jpg 20180305_101507.jpg 20180305_101523.jpg 20180305_101751.jpg 20180305_101818.jpg 20180305_101855.jpg
 
Последна промяна:

Dexter_V

Потребител
Ще се заемам да правя крилата. Тях също ще ги изрязвам с нажежаема жичка, но първо да си направя шаблони за профилът им. Замислил съм крилата да се разглабят за по-лесно транспортиране. Видях механизъм за закрепване на крилата към фюзелажа, но незнам какво им е търговското наименование на английски. Ако някой знае как се казват или от къде могат да се поръчат, да драсне някой ред.painted-right-main-wing-for-blitzrcworks-207500big.jpg
 

SMarty

Редовен Потребител
Нали обърна внимание на отвора в средата (тръбичката) ? Там влиза карбонова тръба, която съединява двете полукрила и поема натоварването. В полукрилото може да има алуминиева тънкостенна тръба или кутия в която после да се вкарва плътно карбоновата тръба. Предполагам го знаеш това. Крилото не се носи само от двата щифта, които си оградил, те по-скоро са за напасване и някакво закопчаване.
 

Dexter_V

Потребител
Обърнал съм внимание на това което си написал. Чакам да ми доставят карбоновите тръбички.Това което ме интересува е заключващият механизъм, който съм оградил.
 

Fantasmos

Редовен Потребител

Dexter_V

Потребител
След кратка пауза продължава работата по самолета. Имаше известно забавяне поради липса на карбонови тръбички, които ми бяха нужни за изработването на крилата. Основните крила ги направих от XPS, който изрязах с нажежаема жичка. Станаха много добре, само им трябваше лека шкурка да премахне власинките от рязането. Прорязах по два канала и залепих 8mm карбонови трабички с епоксидно лепило. Останалите четири крила ги направих от по две слепени парчета депрон. Първо изрязах крилата. После издълбах канали за 6mm основни тръбички и 3mm допълнителни такива. Тръбичките ги залепих с полиуретаново лепило за дърво, а двете части на крилото с UHU Glue Spray. Оставих ги притиснати за една вечер между няколко големи теракотени плочки. След като се залепиха здраво се заиграх с макетния нож и шкурката докато им направя профилът. До тук общото тегло на крилата е 150g. Теглото им ще се покачи заради епоксидната смола и фибростъклото с което мисля да ги облепя, а също така и от механизмите им за закрепване към самолета.
20180318_092535.jpg 20180318_142047.jpg 20180318_142149.jpg 20180318_142224.jpg 20180320_130552.jpg 20180320_130609.jpg
 
Последна промяна:

SMarty

Редовен Потребител
Защо ще ги обличаш с фибро стъкло и епоксидна смола ?
Моделарско фолио няма ли да лепне ?
 

Dexter_V

Потребител
Не съм използвал моделарско фолио и не знам как е с него. При един мой проект който събира прах(SU-33), използвах епоксидна смола и фибростъкло. Хареса ми как стана и не мисля, че добави много тегло а същевременно стана доста здраво.
 

SMarty

Редовен Потребител
А да му удариш само една акрилна боя и да го оставиш меко дали няма да е по-добре? Мисля си, че така щетите по модела при удар ще са по-малки като цяло, отколкото ако е "брониран" (и по-тежък). Пък си майстор на жицата, за колко ще резнеш нови крилца, ако се наложи :)
Имам стъклофибърна пръчка, която можеш да сложиш по атакуващия ръб за здравина.
 

Dexter_V

Потребител
Няма да стане да го оставя само на боя. Аз и фюзелажа ще го облека с фибростъкло. XPS-са натънко е крехак материал. Ако литне самолета ще има само едно кацане, ако не го подсиля. После ще трябва да изрязвам нов самолет. Какъв ти е проблема с фибростъклото и епоксидната смола?
 

SMarty

Редовен Потребител
Нямам проблем... нали не го приемаш като негативна критика ? Любопитен съм да видя как ще изглежда така облечен и с колко ще натежи.
 

Dexter_V

Потребител
Малко раздвижване по темата! :)

Поиграх си със сектора, където ще бъдат монтирани турбините. Разполових секцията и залепих отстрани на турбините шперплат с дебелина 2mm. По този начин смятам, че ще захвана турбините по-стабилно.
20180424_142214.jpg 20180424_142201.jpg 20180424_142308.jpg 20180424_142318.jpg 20180424_142353.jpg

В предната секция направих отвори между гондолите и вътрешността на самолета. Там ще бъдат монтирани контролерите за по-добро охлаждане.
20180424_142054.jpg 20180424_142107.jpg 20180424_142113.jpg

След слепването на секцията с турбините, залепих алуминиевите тръбички в които ще влизат карбоновите тръбички на крилата. Върху тръбичките сложих стъклен плат и намазах с епоксидна смола за да разсея натоварването върху по-голяма площ.
20180427_132734.jpg 20180427_132739.jpg 20180427_132745.jpg 20180427_132753.jpg 20180429_113321.jpg 20180429_113326.jpg

Направих и корекция на корпуса на самолета-там, където се съединява с крилата. Залепих 3mm депрон отгоре и отдолу с полиуретаново лепило. После шкурих докато се изравни с крилото.
20180522_141233.jpg 20180522_141243.jpg 20180522_141751.jpg 20180522_141808.jpg 20180522_141819.jpg
 
Последна промяна:
Нагоре