Vaterra Ascender

Spirit_

Редовен Потребител
Отдавна не съм качвал нищо, но от скоро Асцендъра е с бръшлес комбо. Също така друг светлинен модул и нови алуминиеви джанти. Поръчах джантите от Aliexpress и като цяло нямах големи очаквания, но се оказа, че са се постарали.
Новото комбо е Hobbywing Xerun SCT-Pro в комбинация с Losi Xcelorin 17.5 Crawler.
IMG_20170425_214556.jpg IMG-ba3dcd69afb3af427bb1e360432d9b48-V.jpg IMG_20170507_132040.jpg
 

Spirit_

Редовен Потребител
И по зле можеше да е :). Можеш да обърнеш монтажите на задната броня,че така е много ниско долу и при катерене ще опира. Също ми се струва,че и бодито е доста високо,но това си е въпрос на предпочитание. :biri:
 

SASHO

Редовен Потребител
Привет, Колеги!

Онзи ден /петък 13-ти :)/ минавам набързо през MyHobby.bg, за да взема един комплект метрични инструментчета, щото скоро чакам да ми влязат в употреба и от дума на дума с Христо разбирам, че имат в наличност Ascender ... и то на прекрасна, според мен цена! Обърна ми се сърцето, но си тръгнах, за да не го купя веднага... е, след кратко кръгче с колата в квартала не издържах, върнах се и го взех :)

Ето го и Асцендера и инструментите, коитостанаха причина за тази моя щастлива "грешка":

038560494.jpg


038560495.jpg


038560496.jpg


038560497.jpg


Още в петък вечер до малките часове се радвах на прекрасния KIT и до събота следобяда, до колкото имах време го сглобих в основни линии. Няма да пускам особено подробно снимки от процеса, защото Колегата Spirit го е онагледил достатъчно.

038560500.jpg


038560501.jpg


038560502.jpg


038560503.jpg


До тук всичко прекрасно.
Сложих един двигател на Robitronic 55Т, скалъпих някаква временна електроника, серво-мерво, апаратура и айде първи тестове ... Всичко ОК, но се получава при движение някаква биене/задържане и на двете оси! Това, което съм направил е да синхронизирам, както пише тук в темата пиновете на всеки мост /да са успоредени/, но съм го направил само за пиновете на колелата, а тези на карадана, който влиза в самия мост - не съм - видях това вчера чак.. възможно ли е това да е проблема?
Това, което описвам се случва в синхрон и на двата моста. Имам нужда от помощ какво съм сбъркал, защото смених електрониката /мислех, че контролера е бъгав/ - пак е същия проблем. До колкото виждам при движение се върти нормално всичко до горната част на карданите/при скоростната кутия/, но при мостовете е накъсано движението.

Ето за какво говоря всъщност:


Възможно ли е да е от пиновете? Сглобявал съм всичко по книжката и уж внимателно съм гледал кое как... Двете пластмасови части за карданите забелязах, че шлиците им не се сглобяват във всяко положение, но знам ли, може и аз да съм сбъркал ...

И нещо друго ... По книжката ми дължината на дългата метална част за Front Upper Link e 66 mm, а в една схема, която открих в rccrawler.com е 61 мм. Направил съм я по книжка, сиреч 66 мм, което държи малко наклонен напред предния мост. Кое е правилното в случая?
Ето схемата от rccrawler.com:

36109285510_2f4cdc4b13_b.jpg


Поздрав и предварително Благодаря за отделеното време!
Сашо
 

kosachkata

Редовен Потребител
Подобен проблем съм имал с друг модел но само при увиснали мостове ,както на клипа ти ! При нормално движение пак ли го прави ? Виж за някой мустак по предавките .
 

SASHO

Редовен Потребител
Да, при нормално движение го прави също, всъщност така го забелязах за първи път, докато нормално се движеше по килима. Явно ще пада разглобяване изцяло, за да проверя всичко едно по едно, но все пак ..
Чета и форума на рцкраулер и попаднах на една схемичка за карданите, но не помня дали на моя асцендер са коректно разположени според нея, ето я:

UjointPhasing.gif
 

SASHO

Редовен Потребител
Според това клипче карданите не са монтирани по показаната в предния пост схема или просто оста на предаване на движението от скоростната кутия не е успоредна на тази на пиньона в мостовете.... :


Довечера ще проверявам основно, но ако и колегата Spirit се включи, когато може ще е супер.
 

SASHO

Редовен Потребител
В крайна сметка се справих :);)

Проблемите ми бяха два, като единия от тях си е моя грешка, от неопитност вероятно или просто много мерак в късните часове на денонощието :) Ще карам по ред, може да му е полезно на някого.

Първият проблем се състоеше в това, че липсваше съосност между двете части и на предния и на задния кардан. Когато съм сглобявал горната част /тази към скоростната кутия/ не съм поставил правилно пластмасовата част към самото карданно тяло. Има две положения на сглобка, на 90 градуса едно от друго ... Е, и на двата кардана /и преден и заден/ съм ги поставил грешно. В книжката не пише нищо по въпроса. Разликата в двете положения като съосност с втората част на кардана е много малка, но явно оказва голямо влияние. А разликата като сглобка е, че в едното положения влиза малко по-лесно от другото.
Ето и нагледно за кои части говоря:

038563043.jpg


038563044.jpg


038563045.jpg


Втория проблем се оказа Front Upper Link-a, за чиято дължина писах по-горе. Когато се движиш по книжката, страничка по страничка и стигнеш до въпросното място се вижда, че дължината за този link е описана като 66 мм, което явно е печатна грешка. В края на книжката, където са показани така наречените Exploaded Views си е написана коректната дължина, а именно 61 мм. В първия случай определено моста стои видимо наклонен напред, което нарушава успоредността между вала на пиньона на предния мост и изходящия вал на скоростната кутия. Това, обаче, не оказва толкова голямо влияние, колкото сбърканите от мен сглобки по-горе :), но е добре да си е както трябва все пак.

Ето и крайния резултат:

В края на клипа ще видите, че при максимално отклонение на предните колела се получава едно здраво биене при максимална скорост, но за сега то не ме притеснява, защото е по същия начин и на Лендфрийдера ми, а и на някои други модели, които съм виждал. Предполагам, че може да се оправи някак, въпреки че пиновете са ми синххронизирани..


От тук натам следват все хубави неща - ще се боядисваме, гуми ще лепим, подходяща електроника, ще се скейлваме и дай боже клипчета, снимки и много радост! :)

Приемам всякакви съвети, за всичко!

Поздрав,
Сашо

п.с. Ако колегата Spirit няма нищо против, тук ще пускам информация какво ми се случва с модела. Ако е необходимо, ще отворя нова тема.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Онзи ден /петък 13-ти :)/ минавам набързо през MyHobby.bg, за да взема един комплект метрични инструментчета, щото скоро чакам да ми влязат в употреба и от дума на дума с Христо разбирам, че имат в наличност Ascender ... и то на прекрасна, според мен цена! Обърна ми се сърцето, но си тръгнах, за да не го купя веднага... е, след кратко кръгче с колата в квартала не издържах, върнах се и го взех :)

Евала за избора - колата е супер :) , и аз така вземам решения общо взето ...

П.С. страшна котка на снимката :)
 

Spirit_

Редовен Потребител
Здравей, първо честито за придобивката.
Ако карданите не са синхронизирани, може да се получи нещо подобнон на клипчето. При мен се получаваше едно много странно притрисане, но след синхронизация изчезна. Започни от там и след това се върни към основното разглобяване. Също така имай в предвид, че в книжката има няколко грешки, но по спомен upper link-a трябва да е 61мм. Колкото до карданите, няма как да ги объркаш, както си написал, имат шлици и не можеш да ги сложиш по друг начин.
Реално можеш да объркаш и да сложиш един от по-късите кардани от комплекта, но тогава се получава едно провисване в средата и може да доведе до странно движение.


Мислех, че съм писал вчера, но поста ми седеше като драфт.

Реално грешките са 2-3, но като цяло поздравления за избор на модел. Следващото нещо което ще забележиш е torque twist-a, но и за него има лек.

Ще се радвам да споделяш мнения в темата, все пак е направена специално за този модел. :biri:
 

SASHO

Редовен Потребител
Да, и на мен ми се е случвало това с драфт-а и това й е хубавото на тази платформа, че пази всичко. Благодаря за мнението!
Torque twist-a го видях, но с двигател 55Т дори не ме дразни, защото няма този скоростен старт. Вижда се при рязка смяна напред - назад. Гледах, че го лекуват с някакви шини по дължина на шасито, но трябва да прочета повече за него.

Надявам се да наглася асцендера до месец и да го поразходя. Чудя се класическата схема на боя ли да използвам, защото много ми харесва, или да търся друг атрактивен вариант ....

Ето още една-две снимки на котето и кутията :) :

038564641.jpg


038564640.jpg


Поздрав
 

Spirit_

Редовен Потребител
Torque twist-a е трудно да го видиш на равно, но при по голямо съпротивление се появява доста. Тези шините ги правят едни французи, но от това което съм намерил като информация, не е перфектно. Също така е доста обемно, но има и друг по-добър вариант. Стабилизираща щанга, аз съм пробвал сам да я направя, а в момента ползвам предна такава от Axial Wraith. Реално и двете вършат една и съща работа, като разликата е в цената. Там мога да помогна без никакви проблеми. Схемата за боята си е по лично виждане, но и на мен фабричната схема ми допада повече от другите варианти. В RCCrawler има галерия със снимки и там има ужасно много варианти.

Друго което се сещам за момента е, че шоковете може да са ти малко бавни в момента, но също има лечение за това. Буталата фабрично са направени с много малки дупки и трудно минава маслото през тях. Аз лично направих "тунинг" и на мен ми допада повече как работи. Също така 55-та може да ти е малко бавна в реални условия, но е въпрос на вкус, аз ползвах 27-ца и на моменти ми идваше леко бавна.

Та така, като се вдигна темата, да дам и аз лек ъпдейт.
В момента комбото е променено отново, като в момента е:

ESC: Castle Creations Mamba max pro
Motor: Losi Xcelorin 17.5T Crawler

Като ми се иска да сменя и бек-а с нещо хубаво, че този в момента е леко слаб.

Ето няколко снимки от последното каране:

DSC_3353.JPG DSC_3204.JPG DSC_3351.JPG


Също така, работя и по един къстъм проект и мисля, че се получава доста добре, но за него ще отворя отделна тема. Все пак една снимка да се похваля до къде съм стигнал:

30740028_1885696124788535_1552149203080183808_n.jpg
 

SASHO

Редовен Потребител
Много добре изглежда, особено така поочукан от каране :)

Сега виждам, че относно torque twist-a съм пропуснал текста ти в поста, в който обясняваш за какво е стабилизиращата щанга от аксиала. Заслужава ли си да правя хенд мейд такава или по-добре аскиалска да се напасне?

Относно буталата на шоковете съм пропуснал да напиша, че съм уголемил отворите им, както съветваш в твоите постове от началото на темата. Стоковия отвор е толкова малък, че се закрива от осигурителната шайба и все едно няма отвори. Сглобени така, шоковете са изключително бавни, поне при мен. Сега съм доволен :)

Мотора наистина ми изглежда малко бавен за шасито. Гледам че масово ползват 35Т и мисля да поръчам един за проба все пак. Не знам защо съм решил, че такъв тип шасита с четкови мотори трябва да карам.. може би защото не съм се занимавал до сега с безчеткови и нямам нито контролери такива, нито мотори. А и гледам, че има спорове при краулерите четкови срещу безчеткови... :)
За момента нямам хубав контролер и серво за Асцендера, но всяко нещо с времето си.

Някакви тежести в гумите слагал ли си? Или просто нови, по-тежки джанти?
 

Morpheus

Потребител
Честито за придобивките, на рубикончето намръщената муцка много ще му тича. Саше, колко го взе ? Все си мисля да надраскам едни огледала, дръжки на вратите и "tail light buckets" за печат на 3д принтер.
 

SASHO

Редовен Потребител
Ако надраскаш едни огледала, дръжки и там каквото можеш - ще напазарувам :)
Взех го на 660 лв, ни повече, ни по-малко. Но това не е важно всъщност ... :) Важното е какъв кеф съм си взел, все пак е хоби това и то далеч не евтино! :) ;)
 

SASHO

Редовен Потребител
Все още не намирам време за Боди-то на Асцендера, но не се сдържах тоя Уикенд и откраднах някой друг час, за да разходя Блейзер-а :)
Това, което съм направил по него преди разходката е да залепя гумите с по 50 гр. тежести на всяко колело, но всичко друго си е каквото съм написал по-горе - 55Т мотор на Робитроник, обикновен ESC X-Car 45A в climbing mode и серво TowerPro946R или нещо подобно беше..


След порядъчно каране по камънака(около час и половина) и търкаляне насам натам се накефих страшно много на модела! Установих и доста неща, които трябва да понаправя по шасито, за да е кефа още по-голям, а именно:

- Още тежести в мостовете/колелетата
- Смъкване на Бодито с постовете още надолу, щото мисля и багажник със скейл аксесоари да има някога, а това ще вдигне все пак центъра на тежестта. EDIT - Смъкнах го с 6-7 мм.. Не зная дали е достатъчно, но ще се наложи да пилна тук-там в долната част лексана, за да не се опират колелетата в него при максимална артикулация или завой.
- Вероятно смяна на мотора - 55Т е бавничък на моменти
- Нов ESC - този си върши работа, но се надявам някой ден всичко по шасито да е waterproof все пак.
- Предните амортисьори трябва да ревизирам - стоят по-бавни от задните или аз нещо си въобразявам...
- Серво - ново, задължително просто.. + външен BEC
- Torque Twist-а - осезаем е при катерене и пречи доста

Ииии остава да си подбера цветовата схема и да се боядисаме, че така като каруца по камънака :)

Спрейове си купувам от Рцпартс, но гледам, че наличностите намалели.. Някакъв акъл от друго място?

Поздрав на всички!
Сашо
 
Последна промяна:
Нагоре