Вашите въпроси тук!

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
тягата не е единственото мерило в случая. Размера на модела и крилата е константа, което значи че теглото вдига крилното натоварване. Колкото по голямо става то - толкова по труден и неуправляем става модела на ниска скорост - а с нея се излита и каца :)
 

George

Потребител
тягата не е единственото мерило в случая. Размера на модела и крилата е константа, което значи че теглото вдига крилното натоварване. Колкото по голямо става то - толкова по труден и неуправляем става модела на ниска скорост - а с нея се излита и каца :)
Да така съм си го записал и аз :)
"Крилното натоварване показва колко грама тежест трябва да носи всеки квадратен дециметър от крилото.
Колкото по-ниско е крилното натоварване, с толкова по-малка скорост може да каца, излита и лети самолета"

Стийв в своето ръководство пише следното:
Specifications
Wing area: 290 sq in
Span: 30.0”
Length: 36.3”
Weight RTF: 22 to 29 oz
Wing loading: 11 to 14 oz/sq ft
или превърнато в нашата мерна единица имаме -
Крилно натоварване от 311.84 гр. до 396.89 гр. на 1 (sq. foot) =0.09290304 m2.
Крилото на модела има формата на трапец с размер в основата 300 мм,височина 260 мм. и на върха 100 мм.
На базата на този калулатор се получава,че крилното натоварване при мен е 124 гр/дм.2 което изглежда е три пъти
повече спрямо Стийв ако нещо не съм сгрешил.Но какво да се прави.Такива е ситуацията ;)
Вчера след шоуто на летище София,реших да проверя доколко тягата преодолява това тегло.Оказва се,че при 50 процента на газта
модела във вертикално положение седи на витлата си и при увеличаване на газта натиска да тръгне нагоре от това статично положение.
Поздрави
 

Attachments

  • Калкулатор.jpg
    Калкулатор.jpg
    26.4 KB · Прегледи: 9

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Specifications
Wing area: 290 sq in
Span: 30.0”
Length: 36.3”
Weight RTF: 22 to 29 oz

Стив е посочил крилната площта, ето ти сметките

Wing area: 290 sq in => Крилна площ: 18.71 кв. дм.
Weight RTF: 22 to 29 oz => Тегло RTF: 623-822 грама
и оттук крилното натоварване е: 33.3-43.93 гр/дм2

Самолети като МиГ29, Су27 и практически всички модерни разработки, са по т.нар. интегрална схема - при нея носеща повърхност се явява и самия фюзелаж. Затова не ти излиза площта, така както си я сметнал.

Иначе, колкото искаш се успокоявай, че ще компенсираш високото тегло с тяга, но това просто няма как да стане. Моделът е станал страхотен, за съжаление е ясно от сега, че е компрометиран като летателни качества. Другия път следи изкъсо теглото, ако искаш самолета и да лети добре.
 

Tassadar

Редовен Потребител
Според данните крилното натоварване е около 68 г/дм2, но дори и така, сривната му скорост е около 38км/ч. За модел с този размер, влиза в графа "летяща тухла". В ръцете на екперт ще лети, но шансовете за оцеляване на модела в дългосрочен план са минимални. с Две думи, помисли как да намалиш теглото.;)
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Според мен има надежда за модела - само че трябва да се направи една акция по олекотяване. На първо място колесниците трябва да си идат. На второ място всички видове подсилки от алуминий също :) - абсолютно безмислени са. При падане - ако носа не може да се счупи - енергията се предава по нататък и ще се счупи фюзелажа - което е още по зле. На трето място трябва да се тества колко ток дърпат моторите и да се види кой е най-подходящия спийд и батерия за целта - така вероятно теглото ще падне осезаемо и ще се получат нещата.
 

George

Потребител
Здравейте,
Благодаря за отзивите и за информацията която без съмнение ще ми е от полза.
Акция по олекотяването не знам как може да се проведе.Колесниците са най-малкия проблем и те си заминават но с останалото
не виждам как може да стане без допълнителни инвестиции,защото сега оборудването е:
- Комплект двигател с витлото - 67 гр. х 2 бр.
- Спийд контролер 50А -75 гр. х 2 бр.
- Серво за векторната тяга - 30 гр. х 2 бр.
- Серво рудер,елеватор - 10 гр. х 4 бр.
- Допълнително кабели,клеми и т.н. като меря се събират стотина грама .
- Батерия Lipo 3S,25-35C - 200 гр.
Събират се всичко 680 гр. При тегло на модела от 1278 гр. излиза,че с всичките шарении и боички :) чисто без оборудване е 678 гр.
което е напълно нормално.Единствено с което съм проиграл /но не смятах да е голям проблем/са контролерите.Нормалния ток на моторите
е 32-35 А. За целта бяха необходими 40 амперови /при тегло от 40 гр./ които в момента липсваха в HobbyKing.
При оборудването съм се съобразявал с това което се препоръчваше по форумите в Интернет и най-вече в сайта на RC Groups.
Единственото което ми остава в сегашната ситуация е да отворя модела отдолу и да преместя контролерите напред ,че да мога да балансирам
модела така както е даден центъра на тежеста и на ...ПОЛЯНАТА :)
Един въпрос - как се изчислява тази "сривна скорост" за която споменава Tassadar?
Поздрави
 

Attachments

  • 100_2224.jpg
    100_2224.jpg
    209 KB · Прегледи: 15

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Самият модел без оборудване - 678 грама - е много тежък , може би от там идва голямата разлика. Вероятно теглото трябва да е около 300-350 грама нормално.
 

Tassadar

Редовен Потребител
Наистина няма много опции за намаляване на теглото. Може да се спести малко от контролери, но това няма да промени драстично нещата. Другата опция е да се откажеш за сега от векторната тяга.


.....
Един въпрос - как се изчислява тази "сривна скорост" за която споменава Tassadar?
Поздрави

Ето тук съм захванал една тема за която не знам кога ще ми дойде муза да завърша.:confused: В пост номер 5 съм дал пример как се изчислява сривната скорост.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Другата опция е да се откажеш за сега от векторната тяга

Това всъщност не е лоша идея - ако се махне 1 мотор и 1 контролер - теглото определено ще намалее - а и батерията ще е по лека - нещата може и да станат!
 

George

Потребител
Това всъщност не е лоша идея - ако се махне 1 мотор и 1 контролер - теглото определено ще намалее - а и батерията ще е по лека - нещата може и да станат!
За голямо мое съжаление това също няма да реши въпроса.Поне за сега не виждам начин да докарам CG на модела там където трябва. :mad: При един двигател в опашната част ,сервата и
батерията в носа при свалени контролери центъра на тежестта си остава назад.Де факто съм премахнал около 150-160 грама.:confused:
За сега модела го оставам настрана и по-нататък ще му мисля.Определено ще го преправя с един двигател или в опашната част или изнесен напред между рудера:)
Не ми е жал за труда а за получените резултата.Но винаги има и втори и следващ път.:) През уикенда ще започна да правя нов, втори модел да видя дали ще постигна тези 300-350 грама
и това RTF от 822 гр.по Стийв. Но пак ще бъде с управление на векторната тяга.Трябва да се получи.;)
Поздрави
 

Attachments

  • Su-37 Park Jet Plans (Assembly Drawing Nontiled).pdf
    72.8 KB · Прегледи: 10
  • Su-30 Conversion Detail.pdf
    23.7 KB · Прегледи: 9

George

Потребител
Самият модел без оборудване - 678 грама - е много тежък , може би от там идва голямата разлика. Вероятно теглото трябва да е около 300-350 грама нормално.
Новият модел но сега SU-37 с канарди, като резултат от поправителния:) Тегло 260 гр. без оборудване.
Не знам колко грама щв хвърлят и боичките защото използвам четка поради липса на Аерограф.
Значително тегло 514 гр. качва и оборудването което имам на пред вид:
- Комплект двигател с витлото и мотор рама - 77 гр. х 2 бр. - 154 гр.
- Серво 3.5 кгр.метал за векторната тяга - 30 гр. х 2 бр. - 60 гр.
- Серво рудер,елеватор - 10 гр. х 4 бр. - 40 гр.
- Батерия Lipo 3S,25-35C -1 бр. - 200 гр.
- Спийд контролер HobbyKing 40A BlueSeries 30 гр. х 2 бр. - 60 гр.
........ и за кабелеи,клеми,тяги и други подробности не остана,но предполагам с тях да се вместя в 822 гр. както е в оригинала
Поздрави
PS:Хубав е нали;)
100_2257.JPG 100_2261.jpg 100_2263.jpg
 
Последна промяна:

st5rov

Редовен Потребител

animated12.gif
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Новият модел но сега SU-37 с канарди, като резултат от поправителния:) Тегло 260 гр. без оборудване.
Не знам колко грама щв хвърлят и боичките защото използвам четка поради липса на Аерограф.
Значително тегло 514 гр. качва и оборудването което имам на пред вид:
- Комплект двигател с витлото и мотор рама - 77 гр. х 2 бр. - 154 гр.
- Серво 3.5 кгр.метал за векторната тяга - 30 гр. х 2 бр. - 60 гр.
- Серво рудер,елеватор - 10 гр. х 4 бр. - 40 гр.
- Батерия Lipo 3S,25-35C -1 бр. - 200 гр.
- Спийд контролер HobbyKing 40A BlueSeries 30 гр. х 2 бр. - 60 гр.
........ и за кабелеи,клеми,тяги и други подробности не остана,но предполагам с тях да се вместя в 822 гр. както е в оригинала
Поздрави
PS:Хубав е нали;)
View attachment 3955 View attachment 3956 View attachment 3957

Много добре изглежда , и тоя път ще се вместиш и в теглото като гледам :)
 

mert12345

Потребител
здравейте днес купих P-51D mustang и мисля да го пусна на една полянка до един блог
безопсно ли е?Питам това защото над блока има една голяма антена за телевизия.
Бях чел някъде, че е опасно затова питам
 

vesibo

Редовен Потребител
здравейте днес купих P-51D mustang и мисля да го пусна на една полянка до един блог
безопсно ли е?Питам това защото над блока има една голяма антена за телевизия.
Бях чел някъде, че е опасно затова питам
Дай малко информация с какъв приемник и предавател ще караш модела, макар че от теливизионните антени не се притеснявай.Виж от GSM антените трябва да имаш притеснения.
 

mert12345

Потребител

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
здравейте днес купих P-51D mustang и мисля да го пусна на една полянка до един блог
безопсно ли е?Питам това защото над блока има една голяма антена за телевизия.
Бях чел някъде, че е опасно затова питам


Това е микро моделче и по принцип се лети на близко разстояние около теб. Така че трябва да си ОК. Единствено трябва да внимаваш за дървета и метални стълбове. Ако ти е първо самолетче обаче - те съветвам да намериш голяма и открита поляна с трева :) - между блоковете може да изгубиш модела много бързо.
 
Нагоре