Здравейте! от още един съвсем начинаещ ...

damyan_rm

Потребител
"две напред, една назад ..."

или по-скоро 3 спийд контролера по-малко - сега си имам нещо като монокоптер :) ...

Опитах се да подкарам моторите - закачих батерията (добре заредена - 4С) и един директно "изпуши" ... разпоих го ... пак закачих, уж наред ... ама докато се завъртя да взема предавателя - от още един се чу 'пуф" ... пак разкачих, разпоих .. помаях се реших, че 4с батерия може би му идва в повече и спретнах кабел с ХТ60 конектор от захранването ми (13В 10А) към (вече) 'двукоптера' ... закачих - и нещо не изпуши... както и да е, поиграх си с дистанционното - през приемника - през назата и по едно време "ти-ди-дит" единя мотор потегли :) от другия нямаше признаци на живот ... пробвах и останалите мотори на работещия контролер - бръмчат ... та равносметката е 3 изгорели и един нагласен ...

направих опит да видя дали мога от 3-те изгорели да сглобя един работещ - сложна работа - трябва микроскоп ... отказах се ...

другата седмица трябва да пристигнат 10те бройки 'малко употребявани' симон-к, дано да няма драми с тях ...

Е-Макс ли са смотани или просто съм изтеглил късата клечка ...?
 

damyan_rm

Потребител
Според мен си вързал нещо грешно.

Не е невъзможно - но без да променям нищо друго, а само захранването - последния проработи без драми - обяснявам си го, че им дойде в повече напрежението на добре заредената 4С батерия (беше около 16.6В, а на етикета им пише 3с-4с) - мога да се пробвам, в името на спорта, да понапъна последния контролер и да потвърдя или отхвърля тази теория - и без това едва ли ще го ползвам за нещо (освен, евентуално, един тестер за мотор да спретна от него)

Та днес си взимам пратката и довечера ще пробвам с 'новите' контролери как ще е ...
 

damyan_rm

Потребител
Ура!!!
Подкарах контролерите и моторите - тръгна от раз - само подбрах 4 що-годе еднакви и са започна едно разпояване и запояване - "новите" дойдоха без кабели към моторите и със срязани букси за управлението - реших просто да прехвърля кабелите от изгорелите както са си със все конекторите - ама изобщо не ми хрумна да премеря, оказа се, че захранващите дойдоха къси ... и понеже карах наред и разбрах чак като се опитах да сложа раменете, настана едно разпояване и запояване ... ама здраве да е - работят без грешка - на батерия, на захранване - всякак :) оставих ги на 50-60% за 3-4 минути - не загряват особенно - примерно 35-40'С да са стигнали

дрон "Втора Употреба" почва да зааприличва на себе си :)
 

damyan_rm

Потребител
Май го добутах до 'готовност' за първи проби ... понаместих компонентите и монтирах всичко както ми се стори за най-правилно ...

така изглеждаше след сесията със поялника по подмяна на изгорелите контролери:

CAM03873.jpg



Тук е вече събран (без перките):

CAM03876.jpg



Сложих и батерията да се зарежда - беше паднала до 15.2в - зареждах на 2.5А и след час приключи на 16.8в, джаджата 'избибка' и докладва, че е напъхала 2050мАч :)


CAM03877.jpg



Прегледах пак настройките, махнах 'manual' режима (на 'аттх'), три пъти проверих посоката на въртене на двигателите - за проба монтирах и перките (не съм си играл да ги балансирам - като/ако отлепи от земята - тогава ще донагласям) - нещо 'афиф' идват тези пласмасови о-пръстени дето уж трябва да фиксират перката около оста на мотора - но за толкоз пари ... - това ще да е ...

Трябва да измисля нещо как да овеся предавателя за каишката тъй, че да не увисва към мен - има една халка по средата, но не е в центъра на тежестта и увисва ...

Май и нов комплект батерии за предавателя ще ми трябват - снощи съм го забравил включен и са паднали, но още работи ...

За друго не се сещам - мисля да взема 2-3 бири и да отскоча довечера, след работа, до 'поляната' да го пробвм ...
 

IvanSapa

Редовен Потребител
Като си на поляната, първо калибрация на компаса. Режим - GPS. Излиташ, когато започне да мига само в зелено.
Като се развъртят витлата и започнеш да даваш газ, оборотите на моторите няма да се увеличават пропорционално, докато не достигнеш 50%.
След като стикът за газта подмине средата, оборотите ще се вдигнат рязко и ще излети. Дай боже :yahoo:. Връщаш стика на газта да е в средата и коптера "увисва " на едно място.
Изгледай превантивно някой клип в Тубата.
 

damyan_rm

Потребител
Благодаря!
Ще се подготвя теоретично и ще видим кое-как се е получило ...
 

damyan_rm

Потребител
Пробата беше неуспешна :)

- калибрирах като по книга - гледах премигванията там, както се полага, изчаках да стане 'зелено', подкарах моторите и аха да литне, хоп ... и се прекатури като, че ли на мотор №4 тягата не стигна ...
тук просто трябваше да прибера всичко и да прегледам кое-как е на спокойствие в къщи, но от мерак направих втори опит, като изобщо не се и сетих да попритегна перките или поне да ги прегледам, и в момента в който понатиснах - едната перка се откачи, съответно закачи съседната и сега ще трябва да търся нов чифт (CW+CCW) 1045

мисля да изследвам по-внимателно какво става с мотор №4, и евентуално да прекалибрирам мотора+контролера или да подменя контролера ...

за днес толкоз


пс. клипче от пробата:
 
Последна промяна:

damyan_rm

Потребител
Направих пак тест на моторите от Асистента - както се и очакваше №1, №2 и №3 се завъртат нормално - №4 само се опитва ... какво съм гледал, какви съм ги вършил и аз незнам .... т.е, май само съм си мислил, че калибрирам 'успешно' контролери онази вечер ...

Здраве да е...
 

IvanSapa

Редовен Потребител
№4 само се опитва

Ако искаш да калибрираш ESC с приемника, наза-та не трябва да участва. Слага се директно сигналния кабел на ESC в канала на тротъла на приемника.ESC да е с мотор(без витло), за да има кой да пиука.
-включена апаратура
-захранен приемник
-тротъл на макс
-захранваш ESC от батерията
-чуваш "пиу"
-веднага тротъл на мин
Ако не стане от първия път, изключваш всичко и повтаряш отначало.
 

damyan_rm

Потребител
То приемника е малко особен - walkera RX703a - и има 1 PPM изход (предполагам ch1 до ch8) + още 6 aux ... т.е. няма изведен директен сигнал от тротъла на някои от останалите портове ...
Единя възможен начин е да се опитам да конфигурирам някоя от свободните врътки (от aux2 до aux 4 - aux 1 вече ползвам за X1 канала на Назата) на прдавателя на канал по-голям от 8 и ще гледам на осцилоскопа на кой изход ще излезе и ще пробвам през него....

или пък може да се опитам да наглася от предавателя тротъла вместо на 3-ти канал да иде на 9-ти примерно, да видя на кои извод излиза 9-ти и от там да калибрирам ...

ще се уча в движение - няма как ...
 

damyan_rm

Потребител
Има малък напредък, но още не съм го разгадал напълно ...

Поиграх си малко с предавателя и видях, че ch6 изкарва PWM сигнал на изход aux1 на приемника(втория, до PPМ изхода). Нагласих предавателя (през миксера) да праща тротъла както към ch3 така и към ch6 (това естествено прецаква настройките на канал x2 на назата, ама станах експерт в пренагласянето на fmod ключето). Гледах на осцилоскопа, сигнала от приемнка варира с дължина някъде мехду 750us до 2000uS - довечера ще премеря по-точно, но ми се струва като да е коректно ...

Ползвам един от резервните 'малко употребявани' контролери да подам 5в на приемника (първо ползвах последния здрав EMAX - ама по едно време защитата на захранването се включи и тъй, че и той си замина - явно съм изтеглил 'късата клечка' с тези емакс)

Та, калибрирах контролерите един по един през aux1 изхода - Процедурата беше следната. Всичко е изключено, после тротъла на предаватела на макс, захранвам всичко, чуват се 3 тона - после едно по-дълго бипкане, свалям тротъла на минимум, чува се едно още по-дълго бипкане и после мотора си се върти безпроблемно с тротъла както се и очаква, последната операция е да разкача захранването от всякъде. Надявам се да съм уцелил последователността...

Повторих процедурата с всеки от контролерите.

Странното е, че после през Асистента на Назата, 'motor test' е некосистентен - т.е. моторите може и да тръгнат може и да не отлепят с №1 и №3 няма проблеми - цъкам бутона за съответния мотор и се завъртат за кратко, с №2 трябва да 'цък'-на 2-3 пъти и тогава завърта, а с #4 работата е още по-особенна - може и да се завърти, а може и да не се завърти - ако например го врътна на ръка малко, последващото натискане на 'Motor test' в повечето случаи го завърта еднократно и после не ще ... Все едно губи калибрация или се ошашква нещо ...

Първо мисля да разменя мотори №1 и №4 и да потвърдя или отхвърля пролем в мотора. Ако проблема не е в мотора т.е. контролер №4 с друг мотор се държи по същия начин, очевидно ще да е проблем с настройките на контролера. Плана е да се опитам да подкарам Назе32-то с Бетафлайт или Клеанфлайт, да кача софтуера на блхели суит и да проверя фърмуерите на контролерите - ако има разлики във версиите - да ги подменя някак с една и съща и пак да пробвам ...

Само да допълна - когато арм-на дрона и 4те мотора се въртят - притеснява ме, че като не са калибрирани както трябва, контрола от назата не е прецизен и от там да идват драмите ...


лек ден
 

damyan_rm

Потребител
Снощи откарах до никое време, но резултата е същия ...

Първо за приемнка, направих нов модел, нагласих да има 12 канала, байнд-нах го към предавтеля, закачих осцилоскопа:
- на ppm изхода излизат 9 импулса (предполагам това са 8 канала + 1 синхронизиращ или пък са си 9 - не мога да преценя) периода е около 20-21мс
- на aux1 на приемника излиза ch6 от предавателя
- на aux2 има някакъв странен сигнал, никаква идея какъв е - ако някому е интересно, мога да го 'щтракна'
- на aux3 излиза ch8 от предавателя - него го ползвах за да калибрирам моторите, нагласих в миксера тротъла да ходи и на ch8 и после 1 по 1 контролерите ги връзвах за aux3 и така правих калибрацията им.
- на aux4 и aux5 също излизат някакви PWM сигнали - не съм ги ползвал. Да отбележа, че ch8 е част и от ppm сигнала - т.е. като съм го вързал през миксера към тротъла, и мърдам тротъла, 2 от импулсите си променят дължината, т.е. и 3-ти и 8-ми импулс 'мърдат'

Друго, дължината на ПВМ импулсите варира между 1000uS и 2000uS. Ако си поиграя със scale и оффсет на миксера - мога да го докарам от около 920uS до към 2060uS от min до max на тротъла. Незнам дали има значение, т.е евентуално мога да използвам различни стойности и да калибрирам с тях, ако има някакъв смисъл - май трябва да видя какво излиза на изходите за моторите на Назата когато цъкам на 'Motor test' и в зависимост от това какво ползва Назата, да калибрирам с подобни стойности на тротъл канала за калибрация ...

Другото - разпечатах Naze32-то, запоих му 6-те ъглови тройни конектора за моторите.
- свалих и инсталирах драйверите - излезна ми като 'Silabs bridge --нещоси---' на com9
- ползвах Putty за терминал, вързах се за CLI интерфейса, версията беше 'cleanflight 2.2.1'
- свалих cleanflight конфигуратора, оказа се, че ми трябва и chrome, свалих и него, инсталирах 'cleanflight' като extention.
- тръгна, чак като се сетих да затворя терминала и рестартирам Назе32-то ...
- свалих блхели суит, доста се борих, но така и не успях да се вържа през cleanflight към спийд контролерите - най-честата грешка беше, че cleanflight не поддържал 1-wire и/или 4-way протокол ...
- изрових едно Arduino Uno, през блхели суита го флашнах като 'genereic' 4-way програматор
- поиграх си още половин час и успях да се вържа към 2 контролерите едновременно - 3и и 4и ... (пин D8 и D9 - тези на 10 и 11 не излизаха), т.е. така и не успях да се вържа към 4-те едновременно. Като 'устройство' тръгна със 'Atmel bl/sk booloader 4-way' или нещо подобно. суита ги детектва като 'erased/unknown with Sinonk bootloader'

Така... някак си успях да ъпдейтна фърмуера и на 4-те с някакъв блхели supersimple 30a - мулти версията - то имаше 30-40 вида и този ми се стори най-подходящ - ако имате идея кой друг или как да се прецени според хардуера - предлагайте ... аз нямам никаква идея ...

Както и да е - нагласих ги на режим PWM, без дампинг ... или поне аз така си мисля -- след още 20-на минути проби - никакъв живот - т.е. не можаха да завъртят моторите изобщо - но пък си пискат щастливо, никаква идея какво ми 'говорят' или какво не им е у ред - най-вероятно неподходящ фърмуер за хардуера им...

След неуспеха с блхели фърмуера, свалих от github някаква версия на SimonK, флашнах ги обратно през ардуиното (позвах trg.hex от 2015а - ако някому е интересно, ще изровя и конкретната версия на файла) ... съживих ги ... калибрирах ги ... закачих ги на Назата ...

мотор 1 е 'пушка' -т.е. натискането на 'мотор тест' го завърта с лекота всеки път, 2-3 са горе-долу ок, т.е. 'мотор тест' ги завърта, но не правят няколко оборота като №1, ами спират почти веднага, 4-ти пак се опъва и трябва 3-4 пъти да цъкам 'мотор тест' за да завърти ...

Закачих ги на Naze32-то, и както си бяха калибрирани, от интерфейса за моторите с 'мастер' плъзгача като стигна на 1070us и 4те развъртат едновременно ... или търся "под вола теле" или Назата прави нещо по-различно то Naze32-to ...

Незнам, като пореден вариянт май ще сменя контролера на №4 с някой от резервните и ще видя дали ще има промяна ...


Другото което направих е да вържа един конец през средата на горната платка да видя баланса - определено висваше към мотор №4 където съм монтирал ГПС-а ... трябват около 30г противотежест (къс болт м12 с гайка) поставени около средата на рамото на №2 за да се балансира ... може ли от такъв дисбаланс да се е катурнал първия път?

лек ден

п.с.
... леле какъв ферман излезе - дано е от полза някому някога ...
 
Последна промяна:

IvanSapa

Редовен Потребител
мотор 1 е 'пушка' -т.е. натискането на 'мотор тест' го завърта с лекота всеки път, 2-3 са горе-долу ок, т.е. 'мотор тест' ги завърта, но не правят няколко оборота като №1, ами спират почти веднага, 4-ти пак се опъва и трябва 3-4 пъти да цъкам 'мотор тест' за да завърти ...

Мотор-теста е единствено за проверка, дали моторите се въртят в правилната посока. Нищо повече.

... може ли от такъв дисбаланс да се е катурнал първия път?

Абсурд е това да е причината.

По спомен, моторите бяха с "голи" оси, т.е. ползваш пропадаптери. Стягаш здраво, проверяваш дали не превъртат и ... на поляната.
 

damyan_rm

Потребител
Благодаря,
то лесно "на поляната" - ама ми се ще да избегна пазаруването на нови перки още веднъж преди да е литнал ....
Чудя се дали има смисъл да го осигуря някак при поредната проба? Нещо като къси ~15см връзки за всеки от краката - колкото да се убедя, че тръгва нагоре, а не настрани ... или това не е добра идея?

Снощи направих още една 'адвансед' калибрация - май не бях правил откакто флашнах Назата от lite към V2 преди време ...

Друго, пристигна гимбала за камерата -модела е blade gb200, пристигна със резервен мотор, едното рамо е лепено, и никакви допълнителни кабели ..
Буксите ще да са някакви дребосъци - пиновете са на 1мм отстояние и много малки - някаква идея за името на конекторите и/или от къде мога да намеря 1-2 ЖЕНСКИ за да почна да ръчкам кое-как по управлението ...

прилагам снимка на портовете:

CAM03884.jpg


лек ден
 
Последна промяна:

damyan_rm

Потребител
Буксите ще да са някакви дребосъци - пиновете са на 1мм отстояние и много малки - някаква идея за името на конекторите и/или от къде мога да намеря 1-2 ЖЕНСКИ за да почна да ръчкам кое-как по управлението ...

Порових се малко и конектора май е JST SH 3-пинов, споменават го и като Micro SH. Намерих из нета (hobbyking примерно) ама е грехота за всяка жица да се пазарува отвън. Ровенето из популярните нашенски онлайн магазини за сега е неуспешно ... Някакви идеи къде да търся?
 
Последна промяна:

damyan_rm

Потребител
не - тези за батериите са JST HX и отстоянието между пиновете им е 2.5мм ... намирам други подобни, но пиновете при тях са на 1.25мм ... т.е. все греда ...
 
Нагоре