Самообучение - от прости към сложни маньоври - А-Б-В в пилотирането

SMarty

Редовен Потребител
Веско как се прави "конус" - незнам как се казва иначе фигурата. Става дума за фигура при която самолета виси, мотора остава в една точка, а опашката обикаля в широк кръг под него. Виждал съм го изпълнено и с въртене - непрекъснато тоно и без въртене - крилата все едно остават "успоредни" на страната на конуса.
 

vesibo

Редовен Потребител
Веско как се прави "конус" - незнам как се казва иначе фигурата. Става дума за фигура при която самолета виси, мотора остава в една точка, а опашката обикаля в широк кръг под него. Виждал съм го изпълнено и с въртене - непрекъснато тоно и без въртене - крилата все едно остават "успоредни" на страната на конуса.
Пълна горна команда на елеватора, пълна команда на ръдъра в посоката, в която правиш фунията, наклон на елероните 15-20 градуса и регулиране на оборотите.Важното обаче е моделът да е с правилната центровка т.е. да е 3D :D Има специфика и от профила на всеки самолет.При един елеватора е пълна горна команда, при друг лоста е в средно положение.Също така с наклона на елероните се регулира слизането на самолета по спиралата или неговото изкачване.Т.Е. ако правиш примерно спирала наляво, елеватор и ръдър държиш с пълни команди, а елерона е с лява команда и примерно 20 градуса наклон.Поддържаш газта така, че самолета да слиза в лява спирала.Ако в този момент подадеш дясна команда на елероните примерно наклона им да стане 5 градуса и подадеш газ, самолета започва да се изкачва по спиралата нагоре.Естествено пак казвам, че той трябва да е тяговъоръжен и точно нагласен.Със самолет с предна центровка не можеш да правиш тези фигури.
Бейсика на тези фигури е вкарването на самолета в свредел по корем и по гръб.Останалото е работа с кормилата и газта.:):biri:
 

vesibo

Редовен Потребител
Летенето в зала учи пилота на специфични умения.Не случайно най-големите имена в света са минали през залата и продължават да карат там.В залата нямаш право на грешна команда и всичко трябва да е прецизно.Горещо препоръчвам на по-напредналите пилоти да тренират в зала.Там ще изчистят фигурите и ще направят сверка на часовниците до къде са стигнали.Успех!!!:)
 

neon

Редовен Потребител
Става дума за тренъра от снимката на профила ми. Въпросът е: Как кацаме по корем, без да чупим витлото? Опира в пистата, ако се върти. Витлото е 9 инча, тоест за да не опира витлото в пистата, колесника трябва да е поне 9-10 см. висок, ако е сложен на линията на атакуващият ръб на крилото.
Ако може някакви съвети за изработка на колесник. Къде точно се поставя? Влияе ли колесника на полета, освен допълнителната тежест? Повече помага или повече пречи?
 

vesibo

Редовен Потребител
Става дума за тренъра от снимката на профила ми. Въпросът е: Как кацаме по корем, без да чупим витлото? Опира в пистата, ако се върти. Витлото е 9 инча, тоест за да не опира витлото в пистата, колесника трябва да е поне 9-10 см. висок, ако е сложен на линията на атакуващият ръб на крилото.
Ако може някакви съвети за изработка на колесник. Къде точно се поставя? Влияе ли колесника на полета, освен допълнителната тежест? Повече помага или повече пречи?
Здравей, разгледай внимателно форума в начинаещи-първи стъпки в RC хобито има раздел -Вашите въпроси тук.Там можеш да поставяш всякакви въпроси, които те интересуват.
На този тренер, който е на аватара ти не е нужно да се поставя колесник, относно витлото да не опира в земята и да се чупи се поставя пропсейвър от този вид-http://www.buggyfly.com/index.php?route=product/product&path=48_52&product_id=210
Нещата изглеждат така на самолета.
20151011_231832.jpg
По този начин витлото като кацне самолета не се чупи.И най-важното малко преди да кацнем отнемаме напълно газта.:biri:
 
Последна промяна:
Нагоре