FPV 250 дрон от лаик

Teodor Ognianov

Потребител
Инженерът в мен се събуди след като купихме за подарък един дрон от май хоби за приятел.
Така набързо разгледах 10-20 клипчета и след разговори в магазина реших да понапоръчам части.
Току що пристигна първата пратка с части, които за жалост поръчвам от различни места (това ми е първата грешка), от които нищо не мога да сглобя. Като гледам и втората поръчка от части няма да ми помогне особено, та ще трябва да чакам и третият лот, което сигурно ще е след месец.
Следваща грешка, която разбирам е, че батерията е с Т конектор, който се оказа доста труден за вкл/изкл и като дойде пратката с 20 бр. ХТ60 веднага ще я презапоя (ако до тогава не си купя от тук).

Поръчал съм май всичко, без FPV частта, която ще изчакам да се науча как се кара дрон като цяло (и клипчета за това гледах).

За сега имам 3.5 мм банана конектори, Т конектори (мъжки), батерия 2200 мАн, power board, пластмасови дистанционери.

Харесал съм си тази рамка:
HTB1oZTvKpXXXXX0aXXXq6xXFXXX1.jpg


Спрях се на нея, защото между долните плочи има разстояние и там мога да сложа 4-те ESC-та и да ги запоя директно към PDB-a, а към моторите да са с конектори.

След като направих калкулацията на похарчените пари разбрах, че не го правя по този начин за да спестя пари :)

Моторите са H2205S 2600KV, а ESC-тата са 30А.

Това, което ме притеснява е, че тази батерия, която дойде е доста тежка (претеглена на ръка). Дано литне чудото все пак с нея.

Чуденката ми е на този етап дали този контролер ще може да се глашне с BetaFlight? Също така дали някой го е пробвал и дали няма да си купя друг съвсем скоро.
http://www.banggood.com/Upgrade-NAZ...Multirotor-Racing-p-1010232.html?rmmds=search
Друг въпрос ми е дали моторите са с посока на движение или посоката идва от ESC-тата?Трите фази нямат поспока на свързване към ESC доколкото видях.

Тук ще ъпдейтвам информацията за новата играчка.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Здравей, не се притеснявай за купените части. Щом си "скочил" в дълбокото - те чака купуване на още много неща :)

Относно FC който си показал - работи си с Betaflight без проблем - аз имам няколко такива. Моторите нямат посока на движение, тази посока се определя от начина на връзване на кабелите към ESC или от настройка на самият ESC контролер ( примерно през BLHELI )

Принципа за посоката на движение е следния - Вързваш моторите , и ги тестваш БЕЗ ВИТЛА със много лека гас, ако въртят грешно - разменяш кои да е 2 кабела към мотора и посоката се сменя :)

Ползвай XT-60 , а като цяло конектори към моторите НЕ ползваме, запояват се директно на ESC - виж тази тема и целия раздел там също.
 

Rust

Редовен Потребител
Както каза колегата, още доста части те очакват. Нормално е.
Тази рамка няма да издържи дълго, а слагането на есц-тата вътре не е толкова примамливо, колкото на пръв поглед. Ако те плаши това да са на рамената (макар все още най-добрият вариант), виж 4в1-тата, които се стакват с флайт контролера.
Бетафлайт можеш да качиш на почти всичко. Търси платки със сензор MPU6000 и по възможност по-малко от "белите" букси :).
Банггуд и сие частите са основно клонинги и макар, че се срещат много сполучливи, има и гредички.
Иначе за същата цена като това, което си линк-нал според мен това е доста по-добър вариант - AirBot F3
 

neon

Редовен Потребител
Моторите нямат посока на движение, тази посока се определя от начина на връзване на кабелите към ESC или от настройка на самият ESC контролер ( примерно през BLHELI )

Принципа за посоката на движение е следния - Вързваш моторите , и ги тестваш БЕЗ ВИТЛА със много лека гас, ако въртят грешно - разменяш кои да е 2 кабела към мотора и посоката се сменя :)
.
Това , което си казал за моторите е вярно, с изключение на това, че нямат посока. Тези,които колегата е избрал саScreenshot_20170323-154215.png 2 по 2 cw и ccw. В този случай две от гайките са с обратна резба. Целта е така да се нагласят моторите, че да се въртят в посоката, на която се развива гайката. По този начин при развъртане на моторите гайките се самозатягат и няма опасност от изхвърчане на перки.
 

Teodor Ognianov

Потребител
Тези,които колегата е избрал са 2 по 2 cw и ccw. В този случай две от гайките са с обратна резба
да, така е и това отговаря на въпроса ми защо в спецификациите са CW i CCW и как ги опредлея производителя като не запоява за тях ESC-та.

Тази рамка няма да издържи дълго, а слагането на есц-тата вътре не е толкова примамливо, колкото на пръв поглед. Ако те плаши това да са на рамената (макар все още най-добрият вариант), виж 4в1-тата, които се стакват с флайт контролера.
Хм... защо да не издържи? Раменете изглеждат от хубава пластмаса и отляти като ферма, т.е. доста твъди и издръжливи.
А за монтаж на ESC там ми се виждат тесни. Все пак аз всичко сравнявам с някакви мои очаквания. Дори не знам колко са големи частите.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Хм... защо да не издържи? Раменете изглеждат от хубава пластмаса и отляти като ферма, т.е. доста твъди и издръжливи.

Тоест задаваш въпрос на човек направил 100-тина коптера :) (може би и повече) който се занимава от години с това, и съдиш по твоето впечатление по снимка в някой сайт - предполагам се сещаш за отговора.

Иначе за моторите - не съм им гледал спецификацията - ако са с права и обратна резба е хубаво да се спази тогава - с цел да не се разтягат гайките.
 

Airman

Редовен Потребител
да, така е и това отговаря на въпроса ми защо в спецификациите са CW i CCW и как ги опредлея производителя като не запоява за тях ESC-та.
Те моторите могат да си се въртят и в двете посоки без проблем в зависимост от това как са свързани към ESC, а това дали са CW или CCW се фиксира от посоката на резбата на оста на моторите. Както каза колегата на където се развива гайката на там трябва да се въртят моторите при правилно свързване.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Посоката на моторите се определя от това какъв имаш резервен след първия як краш (ако въобще имаш). :)
Затова най-добре всички еднакви. Особено след Damped Light това ляво-дясно съвсем изгуби смисъл.
Рамката мязе на Зелот, но за съжаление не е Зелот.
 

Teodor Ognianov

Потребител
Тоест задаваш въпрос на човек направил 100-тина коптера :) (може би и повече)
Затова задавам въпрос и аргументирам моята идея при покупката. Ако разбера къде би могло да е слабото място имам варианти да го поправя проактивно - ще приготвя алуминиеви рамене 10х10 или ще сложа нещо за долна/горна плоча още преди да го сглобя за първи път.

Посоката на моторите се определя от това какъв имаш резервен след първия як краш
Ето това е още една грешка от моя страна. Чак сега разбрах каква е идеята на тези мотори, които не са с резба на вала.
 

Rust

Редовен Потребител
Хм... защо да не издържи? Раменете изглеждат от хубава пластмаса и отляти като ферма, т.е. доста твъди и издръжливи.
А за монтаж на ESC там ми се виждат тесни. Все пак аз всичко сравнявам с някакви мои очаквания. Дори не знам колко са големи частите.

Ами пластмасата като цяло не се обича много с дроните. Колкото и да е хубава, все си е... пластмаса :D
Останалото мяза на стъкло-текстолит, което ако не е достатъчно дебело (и тежко) пък се гъне - отново не е приятел на нашите машинки.

Дори най-нискокачественият карбон вероятно по-добре ще лети и държи.

А относно широчината на раменете. Модерните есц-та са много тънки. И 10-11мм са достатъчни за монтаж.
 
Последна промяна:

Teodor Ognianov

Потребител
Ами пластмасата като цяло не се обича много с дроните. Колкото и да е хубава, все си е... пластмаса :D
Останалото мяза на стъкло-текстолит, което ако не е достатъчно дебело (и тежко) пък се гъне - отново не е приятел на нашите машинки.
Мерси много! Ясно, сега разбрах каква е причината за неодобрението. Не е карбон наистина, а текстолит или каквото може друго да е. Само се радвам, че не е в едно с печатна платка, каквито оферти намерих също.
Ще го мисля значи на място какво да го правя за да го усиля
 

Teodor Ognianov

Потребител
С какво напрежение захранвате flight controller? На PDB има 5 и 12 волта изходи през ВЕС. Кое да използвам за контролера и кое да оставя за FPV?
Като им гледам характеристиките май всичките са 5-17 v входно напрежение.
 

Airman

Редовен Потребител
Тоше, а как стои въпроса с Airbot F4 Mini. Контролера си се захранва от вграденото PDB - нали?! А по-конкретно за моя монтаж на Nano Photon искам да запитам от къде захранвам Mini BEC и къде се връзва Sbus?! Смених пояника и май по-лесно ми се получават нещата сега :)
 

Rust

Редовен Потребител
Тоше, а как стои въпроса с Airbot F4 Mini. Контролера си се захранва от вграденото PDB - нали?!
Да, но ако искаш да захраниш нещо повече от него си (като камера и предавател), трябва да му пуснеш 5V към LDO пиновете.
Тука има схема кое къде е:
https://ledge-team.com/AirBot-F4-MINI
 

Teodor Ognianov

Потребител
Току що дойдоха разни части. Интересно, че от банггоод дойдоха точно за 12 дни с безплатната доставка. Вече имам управление, което както установих се поддържа от flight controller, а аз поръчах и още един ресивер с РРМ. Поредна грешка в поръчката :)

ESC-тата не пише с какво са флашнати. Дали има начин да се флашнат през Beta Flight. И изглеждат МНОГО големи поне 20х50 мм са. И са доста тежки. 4-те са малко над 50 грама
 
Последна промяна:

Rust

Редовен Потребител
Ще си направиш услуга ако ги продадеш на някой самолетаджия :) Там мооже и да свършат някаква работа. За куад тия есц-та няма да ти донесат радост.
 

Teodor Ognianov

Потребител
Това си мислех и аз.
Какви е добре да са за куад? Т.е. какво да гледам?
По-слаби? По-леки? По-скъпи?
 
Нагоре