LiPo - насоки за подбор на правилните батерии, разработването им и експлоатацията

Прилагали ли сте до сега правилата за правилно ползване на ли-по батериите? (Прочетете ги първо)

  • Да, всичките!

    Votes: 23 41.1%
  • Да, но само някои от тях...

    Votes: 26 46.4%
  • Не, нито едно!!!

    Votes: 7 12.5%

  • Total voters
    56

muns61

Редовен Потребител
Я първо хубаво си уточни паралелно - последователно, за да не стане беля!
При паралелно батериите трябва да са еднакви като марка, С, капацитет и състояние - да са на еднакво ниво на стареене. Освн това, при спаралелване, напреженията да са изравнени.
При последователно не е толкова важно състояние и капацитет, но по-малката определя състоянието на системата и бъзерчето се слага на нея.
 

Бай Ганьо

Новодошъл
Идеално,ще стане значи фокуса с последователно свързване.

Благодаря на всички за мненията.:biri:
 

neon

Редовен Потребител
Може ли да ме насочите какво зарядно да си купя за триклетъчна батерия Li-Po 11.1V 2200 mAh 20C. Ще я зареждам вкъщи в контакта, не от акумулатор!
Има някакви по 17 лева, на тях пише че зареждат 800 mAh на клетка, това означава, че батерията ми няма да се зарежда до 2200 mAh, а само до 800 , така ли?
Или ще я зарежда напълно но за повече време?
 

whitehell

Потребител
това означава, че зарежда 850 милиампера на час, демек твойта ще се зарежда малко под 3 часа. Иначе ще си я зареди на макс, няма страшно.
 

Kiril

Новодошъл
Здравейте,
в огромна дилема съм!!
Чудя се, да сложа на дрона две батерии в паралел или само една с по-голям капацитет.
Батериите предвидени за паралела ще бъдат от тези >> http://hobbyrc-bg.com/index.php?mai..._id=93&zenid=f191a0b5caadb1792e69ce45f777507c
Или една такава >> http://copter.bg/bg/baterii-i-zaryadni/31-zippy-lipo-3s-8400mah.html
Честно казано паралелното свързване малко ме притеснява, четейки разни форуми не го препоръчват много.
Ако има колега, който е с паралелно захранване на модела си, ще се радвам да изкаже мнение!
 

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Принципно, ако батериите се ползват винаги заедно няма голям проблем, летял съм и така известно време. Важното е да са еднакви цикли и да се разреждат и зареждат заедно. И все пак... винаги е по-лесно и оптимално да е една батерия. :)
 

Kiril

Новодошъл
Ясно, че с една батерия е много по-удобно.
Все пак, риска от протичане на изравнителни токове между клетките на 2s,3s..4s и т.н. не е ли същия, като две батерии в паралел. Смисъл, ако на една 6s батерия, крашне едната клетка ефекта би бил същия.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Все пак, риска от протичане на изравнителни токове между клетките на 2s,3s..4s и т.н. не е ли същия, като две батерии в паралел.

Не е същия защото при зареждане на батерията зарядното се грижи да са изравнени. Иначе горе колегата Arxangel ясно е написал че ако се ползват само заедно и се зареждат заедно няма проблем. С 2 отделни батерии обаче имаш и малко по високо тегло, и повече разправия по зареждане и т.н.

С две думи: с една батерия е по добре, но става и с 2 отделни по принцип.
 

neon

Редовен Потребител
Гледам, че се продават пликчета за съхранение на Li-Po батерии, това значи ли, че са опасни за съхранение? Знам ,че трябва да е под постоянно наблюдение, докато се зарежда, но трябва ли да е обезопасена, когато не се ползва? Мога ли да ползвам друго вместо специалните пликчета? Тенджера? :D
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Пликчетата са от незапалим материал , и да на теория са опасни ! :) , повечето хора ги държат в метални кутии или сандъци. Ако по някаква причина се наруши цялостта на батерията , да речем че изтървеш нещо остро отгоре и - така лития взаимодейства с кислород и се получава много силно и бързо запалване.

Най-опасни са като се разреждат или разреждат, но е хубаво да имаш едно наум и през другото време.
 

bateray

Редовен Потребител
Доста е опасно и когато се включат паралелно две батерии с различен брой клетки, смятам че това е ясно на всичко, но преди 1 месец се случи на поляната точно това и за малко да изгори чисто нов самолет.
 

AlexM

Редовен Потребител
Да се знае.2200 3s 45-90c Nanotek vs Gens Ace 2200 3s 25c.Явно всяко нещо си има цена......Генса дава 150 грама отгоре тяга а е 25ц сравнение със скъпата високоразрядна Нанотек(която се оказа и по тежка).Разликата в цената на двете в чужбина е под 5 евро.Тоя хобикинг взима да ми става все по противен.Някои самолети даже са по скъпи от Линдингер в Евро Склада.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
 
Последна промяна:

kosachkata

Редовен Потребител
Генс му е майката ,зарежи ги тези нанотеци .....Може да обърнеш внимание и на батерии с ценови клас над Генс ,но едва ли разликата е голяма ....освен в цената !
 

noname_

Потребител
Откъде ги поръчвате Генсовете? Че намирам някакви немски, ама са по 25 евра парчето?
 

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Откъде ги поръчвате Генсовете? Че намирам някакви немски, ама са по 25 евра парчето?
Колега по-евтини от ХК няма да са... но са доста по-добри като качество! :)
 

noname_

Потребител
Good to know дето се казва. Бях останал с впечатлението, че Генс са еб@си боклуците, а Turnigy-то от НК е eб@си и качеството :D В този ред на мисли как са Zippy-тата, като качество? Къде са в сравнение с Генса и Turnigy-тата?
 

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Good to know дето се казва. Бях останал с впечатлението, че Генс са еб@си боклуците, а Turnigy-то от НК е eб@си и качеството :D В този ред на мисли как са Zippy-тата, като качество? Къде са в сравнение с Генса и Turnigy-тата?
Незнам точно как си решил, че Генс са боклуците...
Също така няма смисъл да се сравняват с която и да е батерия от ХобиКинг, защото са в пъти по-качествени от всяка там, или от всяка от повечето места от Китай!
Zippy Flightmax (сините) като цяло се държат добре, но това важи за всяка батерия, ако я третираш добре! Zippy Compact са лекички, но не са подходящи за големи консуматори.
Turnigy са прилични... но са тежички за параметрите си... но някои от тях се оказват държаливи!
 
Нагоре