Ограничения при транспортиране на литиеви батерии в самолет

Xape

Модератор
Модераторски Екип
В последните 3 години значително се затягат правилата за транспортиране на Литиеви батерии.
Литиево-полимерните (LiPo), батерии които използваме в хобито са изцяло засегнати от тези ограничения.
Последното обновление влиза в сила от 1-ви Април 2016.

Измежду многото терминология, стават ясни няколко основни пункта:
- Въпросната забрана е "временна", валидна поне до 2018 година.
- Забранява се пренасянето на Литиеви батерии като карго при пътническите полети.
- Остава възможност да се носят ограничен брой батерии като ръчен багаж (в зависимост от капацитета им).
- Батериите трябва да са заредени максимум на 30% - това също е неприятно, защото е под оптималните за съхранение 3.80V на клетка.

Допълнителна информация:

http://www.iata.org/whatwedo/cargo/dgr/Pages/lithium-batteries.aspx
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Интересен е въпросът какво означава 30% заредена батерия?
За липо батерия това е около 3.65-3.70 волта на клетка, докато 3.80V са около 45%.
Проблемът е че при това напрежение, батерията има по-висок саморазряд и има вероятност да се доразреди при продължителен престой, което би я повредило необратимо.
 

Gogo

Редовен Потребител
Освен това ми прави впечатление, че на няколко места се цитира Lithium ion cells and batteries, а в заглавието е Lithium Batteries. Според мен текста не е прецизиран, тъй като Lithium Batteries включва Li ion и Li po.
 
Нагоре