BlHeli_S - гладко като коприна / Sunrise Cicada ESCs

Rust

Редовен Потребител
Най-после ми пристигнаха новите спийд контролери и беше трудно да не ги метна веднага на стенда за тест.
Sunrise Cicada 20А BlHeli_S. Ъпдейтнах ги до последната версия 16.2 (бяха с 16.1), заредих тестовата TATTU 1800mah 4S 75C Race edition батерия и тестовете започнаха :)

Но първо малко повече за BlHeli_S. Кое е ново и какво пък му е толкова специалното :)
Превеждам директно от официалната тема в rcgroups:

BLHeli_S е подобрена версия на основния BlHeli код.

BLHeli_S дава усещане, което е гладко като коприна и главният допринасящ фактор за това е, че използва хардуерно генериран PWM (ШИМ). 2 процесора поддържат BLHELI_S - BusyBee1 на 24MHz (EFM8BB10F8) и BusyBee2 на 48MHz (EFM8BB21F16).

BLHeli_S ще има същите добри характеристики за поддържане на добра синхронизация, както основният BlHeli. Може би даже по-добри.

BLHeli_S обикновено стартира мотора по-добре от стандартното BlHeli.

BLHeli_S е в режим damped light. Само.

BLHeli_S използва motor PWM, който е синхронен с честотата на процесора, защото е хардуерно генериран. Това прави моторите тихи.

BLHeli_S има Много малки стъпки на газта. Резолюцията варира според хардуерната конфигурация и е между 512 и 2049 стъпки.

BLHeli_S поддържа много високи скорости на въртене. Процесор BB1 поддържа 350 хиляди erpm, а лимита на BB2 все още не е достигнат, тъй че кодът е нагласен на лимит от 500 хиляди erpm.

BLHeli_S поддържа обикновен 1-2ms входен сигнал, както и Oneshot125, Oneshot42 и Multishot. Превключването става автоматично.

Последно, но в никакъв случай на последно място е Простотата. Ако имате стандартен сетъп, просто монтирате и отивате да летите (след като калибрирате, ако вашият диапазон на газта не съвпада с този по подразбиране в BLHeli_S). Ъпдейтите и настройките могат да се правят наистина лесно през usb порта на флайт контролерът, използвайки BLHeli Suite.

Резултати:
tlTdY9V.png


В "сухият" тест всичко е супер, макар да нямаме нищо невиждано досега.
Добрата новина е, че моторът вървеше гладко при всички тестове, без десинк, увеличено греене или други странности. Също така, нямах никакви проблеми дори при тестовете за максимална тяга, където амперметърът отчете до почти 34А ток. Макар, че контролерите са с рейтинг от 20А, бяха едва леко топли, без да бъдат обдухвани. Разбира се става дума за кратки тестове под 10 секунди. Предвид, че натоварването и максималните ампери в реален полет са около 30% по-ниски, вярвам че ще могат да поемат и още по-тежки натоварвания :)
Впечатляващото беше:
1) супер тихата работа на моторът
2) Невиждано ниските минимални обороти, при които моторът се въртеше гладко (направо като вятърна мелница :D)
3) Колко гладка и плавна беше работата в целия диапазон от обороти.

Та... толкова засега. Надявам се скоро да имам повече впечатления и как всичко това дава отражение във въздухът :)
 
Последна промяна:

bateray

Редовен Потребител
Аз като първи тестов пилот да дам малко впечатления от 4-5 батерии. Развърта на много много малка газ и е като мелницa :D В полет контрола е много мазен и това което най-много ме изкефи е че няма грам prop wash!!! Накрая реших да пробвам да го вкарам и успях но бяха такива маневри дет никога не бих правил в нормално летене! Тъй че за сега заключението ми е, че са много мазни и си заслужават!! Друг плюс е, че свали стойностите на PID контролера, D-то е на половина, P-то също с около 20%-30% го свали. Това става дума за BB2 версията, за BB1 предполагам няма да е голяма разликата ако се усеща изобщо!
 
Последна промяна:

stalker

Потребител
Понеже английския ми куца с двата крака, може ли да ми обясните :
режим damped light
няма грам prop wash
 

Rust

Редовен Потребител
В BLHeli "damped light" се нарича функцията, която включва регенеративното спиране на мотора. При режим "damped light", когато върнем газта, оборотите ще се намалят много по-бързо, отколкото ако падат по инерция. А колко точно по-бързо е категория, в която спийд контролерите постоянно се подобряват с всяка нова генерация.
Под "prop wash" (за по-кратко по жаргона на дрон феновете) се имат предвид осцилации, които са типични за сценариите когато коптерът влиза в собствената си турбулентна въздушна струя генерирана от перките. Например при рязко обръщане след скоростно движение напред. Или при подаване на рязка газ след падане надолу. И в 2та случая, за момент, дронът се движи назад в собствената си струя, която перките създават (prop wash). Бързите ESC-та и PID настройката могат да намалят краткото осцилиране в този момент.
 
Последна промяна:

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
BLHeli "damped light" се нарича функцията, която включва регенеративното спиране на мотора. При режим "damped light", когато върнем газта, оборотите ще се намалят много по-бързо, отколкото ако падат по инерция.

Пфу най-накрая го разбрах!

А сега ако може и някой да разкаже за тоя AIRMODE който много хвалят - че и там не ми става много ясно какво точно подобрява.
 

Rust

Редовен Потребител
AIRMODE ти дава повече влияние (авторитет) на PID контролера, когато газта е най-долу. Тоест като правиш трикове из въздуха с 0 газ, да имаш също толкова твърд и прецизен контрол. Преди се усещаше омекване в тези случаи.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Да добавя нещо относно т.н. propwash - състоянието на пропадане се получава когато витлото започне да "рециркулира" собствения си въздушен поток (propwash). Това е критично състояние и много често води до краш. Намерих едно хубаво кратко филмче от голямата авиация, при това с мултиротор :) V-22 Osprey, при което загиват 19 морски пехотинци.
 

st5rov

Редовен Потребител
VRS (Vortex Ring State)

Попадал съм в подобна ситуация, когато съм летял в GPS HOLD. При превключване в ръчен режим се получава рязко пропадане, ако по някаква причина /грешка/ преди това съм намалил доста оборотите. До сега, от краш ме е спасявал фактът, че тази глупост съм правил на достатъчна височина.:boi:
Следващият клип дава няколко начина за избягване на това.

 
Последна промяна:

ПАЦО

Новодошъл
Това е класически проблем когато се ползва малко витло при много високи обороти и ниска насрещна скорост на въздушния поток, тези витла които се ползват за реисинг дрончетата са силно неефективни ако не се обдухват насрещно тоест ако се виси с тях и се разчита на статична тяга те започват да бъркат на едно място тоест своево рода да кавитират без да създават реална тяга но това не е проблем на спида и едва ли може да се компенсира кои знае колко от него просто трябва повече статична тяга а не динамична да се генерира от витломоторната група или да се поддържа достатъчна НАСРЕЩНА скорост:)
 

stalker

Потребител
В BLHeli "damped light" се нарича функцията, която включва регенеративното спиране на мотора. При режим "damped light", когато върнем газта, оборотите ще се намалят много по-бързо, отколкото ако падат по инерция. А колко точно по-бързо е категория, в която спийд контролерите постоянно се подобряват с всяка нова генерация.
Под "prop wash" (за по-кратко по жаргона на дрон феновете) се имат предвид осцилации, които са типични за сценариите когато коптерът влиза в собствената си турбулентна въздушна струя генерирана от перките. Например при рязко обръщане след скоростно движение напред. Или при подаване на рязка газ след падане надолу. И в 2та случая, за момент, дронът се движи назад в собствената си струя, която перките създават (prop wash). Бързите ESC-та и PID настройката могат да намалят краткото осцилиране в този момент.
Ясно, благодаря!
 
Нагоре