Holybro Shuriken 180 FPV racing quad - ревю и модове

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Здравейте колеги,
отдавна не съм публикувал нищо, но това дронче определено ме впечатли и смятам, че е би било грехота да не го споделя. Става дума за Holybro Shuriken 180 FPV състезателен куад, който купих от Gearbest. Имат даже и някои резервни части: https://goo.gl/ud8mu0

В Gearbest има промоция за Shuriken-a в момента, цената е 149 USD.

Има го и в Banggood.

Можете да намерите пълното ревю, както и списък с части в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com

До момента не съм имал много опит със съзтезателните дрони защото са ми по-интересни големите, но когато видях Shuriken-a определено ми хареса изчистения външен вид. Когато го получих и отворих си беше абсолютно любов от пръв поглед! Коптера идва в противоударно куфарче от полу-твърда материя, което изглежда страхотно и е супер удобно за носене, моя дрон дойде с XSR приемник за FrSky, което допълнително улеснява свързването и ползването му за мен, изработката на рамката е просто страхотна и самата рамка е уникално твърда, а да не говори за външния вид!

Като цяло модела е изключително подходящ за хора, който тепърва искат да навлезат в света на състезателните коптери, но не искат да се занимават с кабели, конектори и т.н. Цената му според мен също е много добра за това, което коптера представлява и може! На 4 клетки може и да се хареса на някои от експертите в бранша!

Ето моето видео ревю на модела:


За тези от вас притеснени за митница при доставка мога да кажа, че поне при мен коптера дойде направо в пощата, защото кутията е малка и относително лека.

СПЕЦИФИКАЦИЯ
Мотор център до мотор център (диагонал): 180mm
Размери: 17cm x 16cm x 11cm (с антената)
Тегло: 303г според производителя (312г реално, 430г с батерията, която ползвам в момента)


КАКВО МИ ХАРЕСВА

Всъщност ужасно много неща!

Като за начало съм влюбен в куфарчето, което дори има легло за коптера, че и за витлата! В горната част има джоб с цип, в който седят резервните витла включени в комплекта, инструкциите и други аксесоари. В куфарчето с малко подреждане се събират няколко батерии, още една камера и малка зареждачка.

Shuriken-180-020.jpg



Shuriken-180-018.jpg


Shuriken-180-019.jpg


В задната част на коптера имаше лепенка с предупреждение да не се включва батерията без да е сложена антената. Хубаво е да се знае, че ако не е сложена антената, има вероятност да се повреди видео предавателя ако е без антена, когато се захрани. А самият видео предавател има опция за 25mW или за 600mW, като между двете се избира посредством 2 джъмпера точно зад камерата в предната част на коптера.

Shuriken-180-001.jpg



Shuriken-180-011.jpg


Бутончето, което се вижда на тази снимка се ползва за bind-ване на сложения вътре XSR приемник без да се разглабя рамката.

Shuriken-180-010.jpg


Камерата е монтирана под защитна рамка, която всъщност върши доста добра работа да я пази... както вече няколко пъти тествах. :D

Shuriken-180-002.jpg


Моторите са 1806 2700Kv и определено имат доста тяга на 3 клетки, а до колкото разбирам може да се лети и на 4 клетки... но за момента мисля да остана на 3 за известно време докато свикна. Адаптерите са прави и обратни, та няма да има драми с развиващи се адаптери в полет.

Shuriken-180-006.jpg


Витлата са 4х4 и са изключително здрави. След няколко падания, и то 1-2 от доста голяма височина, основно се гънат... до сега нямам нито едно счупено, просто ги огъвам обратно и си лети ОК. Появиха се малко вибрации в горния край на газта след паданията... но с толкова криви титла... и възмо някоя ос предполагам е нормално.

Shuriken-180-005.jpg


Също така ми допада, че под велкро лентата има залепена гума, която не позволява на батерията да се пързаля, когато е стегната с лентата, което премахва необходимостта на поставянето на самозалепващо велкро, което допълнително подобрява вида на рамката.

Shuriken-180-004.jpg


Пластмасовата средна част на рамката изглежда доста добре и допълнително подобрява здравината и твърдостта на рамката.

Shuriken-180-008.jpg


Shuriken-180-003.jpg


Shuriken-180-009.jpg


Долната страна на рамката има още една подсилваща рамка и нещо като предна броня, което определено върши добра работа. Има също така и маркировка за това къде е точката на баланс, за най-оптимално балансиране на модела.

Shuriken-180-012.jpg


Също така ми харесва, че е много лесно да се разглоби модела, а също така и ESC контролерите не са вградени на платката а са самостоятелни, което улеснява подмняната ако се появи проблем. IMU модула е монтиран на мека гъба за обиране на вибрациите.

В десния край на снимката можете да видите, че едната антена е скъсана и ХТ60 конектора е леко деформиран... това е резултат от едно от паданията, но всичко си работи на 100% и не съм имал проблеми. Като цяло МНОГО здрава машинка.

Shuriken-180-016.jpg



КАКВО НЕ МИ ХАРЕСВА


Всъщност за момента нищо не се сещам, което на мен да не ми харесва! Накой доста по-опитен или взискателен може и да намери проблем... но летя това коптерче вече 2 седмици без никакви проблеми или нещо да му липсва.

Докато чаках да пристигне четох малко напред назад за модела и някои хора се оплакваха от прегряване на моторите, контролерите и видео предавателя (когато видеото работи на 600Mw) заради това, че са затворени в рамката и не могат да се охлаждат. 2 седмици летя Shuriken-a на пълна газ на 3 клетки и моторите слизат студени, не мога да кажа нищо за спиидовете и видеото... но проблеми няма за момента. Възможно е да прегряват малко в много горещи летни дни на 4 клетки.

Ще продължавам да го тествам на макс и да видим какво ще стане, но за момента аз лично нямам никакви проблеми дори след паданията.


ПРИСЪДАТА



При положение, че не мога нищо лошо да кажа за модела мога само с все сърце, и след 2 седмици опит с него, да кажа че си заслужава. Изключително добър баланс между цена, възможности, окомплектовка... а да не говорим и за външния вид и здравината... че ще излезе направо без пари!

Определено смятам, че това е модел много подходящ за начинаещи в FPV състезателните коптери, и е изключително лесен за подкарване и ползване, а здравината му го оправи още по-подходящ за това! На 4 клетки може и да се хареса и на някой от по-опитните състезатели в FPV racing-а.

Летя Shuriken 180 при всяка удобна възможност и възнамерявам да продължавам така докато не го изтъркам от летене или не успея да го счупя в даден моемнт. :) Но дори тогава все ще има от къде да се вземат резервни части. Малко по-натам ще се опитам да му инсталирам Betaflight да видим как ще се държи... а още малко по-натам мисля едни Cicada контролери да сложа, за да се разкрият пълните възможности на малкото зверче.
 
Последна промяна:

sergo

Новодошъл
Браво за ревюто Никола
cheers.gif
Съгласен съм с всичко написано освен със здравината на витлата. Според мен са кофти и успях да счупя 2 още на първия краш. Аз лично ще вземам друг тип 4инчови.

Да допълня нещо: бетафлайт се инсталира без абсолютно никакъв проблем, като използваш таргет SPRacingF3.

ESCта са Flycolor Raptor 20A и по лесно биха се подменили с новите Flycolor Raptor BLS 20A, който поддържат новия BLHeliS firmware.

На 3клетки батерия на мен ми се струва муден
laughing.gif
На 4клетки 1300mAh батерия също ми се струва муден, затова си поръчах 1000mAh че са по-леки и ако не валеше в момента щях вече да съм го тествал.

Замислил съм да го попреправя малко и да му включа телеметрията към Тараниса както и да му сложа баро и компас. Не че толкова ми трябва ама като се ми се запоява...

Цялостно мнение: супер рейс коптерче
win.gif
 

Rust

Редовен Потребител
Ревюто е супер, браво на Никола! Мъника е много сладурски, цветовата схема кефи
smile.gif

Всичко на една платка и то носеща, наистина от досегашния опит не е нааай-добрата концепция в дългосрочен план, но пък носи и предимства като липса на много кабели и по-ниска цена.
 

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Браво за ревюто Никола
cheers.gif
Съгласен съм с всичко написано освен със здравината на витлата. Според мен са кофти и успях да счупя 2 още на първия краш. Аз лично ще вземам друг тип 4инчови.

Да допълня нещо: бетафлайт се инсталира без абсолютно никакъв проблем, като използваш таргет SPRacingF3.

ESCта са Flycolor Raptor 20A и по лесно биха се подменили с новите Flycolor Raptor BLS 20A, който поддържат новия BLHeliS firmware.

На 3клетки батерия на мен ми се струва муден
laughing.gif
На 4клетки 1300mAh батерия също ми се струва муден, затова си поръчах 1000mAh че са по-леки и ако не валеше в момента щях вече да съм го тествал.

Замислил съм да го попреправя малко и да му включа телеметрията към Тараниса както и да му сложа баро и компас. Не че толкова ми трябва ама като се ми се запоява...

Цялостно мнение: супер рейс коптерче
win.gif

Ще се занимая с Betaflight-a скоро... искам просто да си поцъкам още малко както е в момента. Малко по-танам ще сменя и спиидовете, но мисля за сега да задържа на 3 клетки... забавно си е. :)

Относно витлата... чакам и други да имам резервни... но за ксъмет до момента не съм счупил нито едно.

Ревюто е супер, браво на Никола! Мъника е много сладурски, цветовата схема кефи
smile.gif

Всичко на една платка и то носеща, наистина от досегашния опит не е нааай-добрата концепция в дългосрочен план, но пък носи и предимства като липса на много кабели и по-ниска цена.

Дам, викнал съм жълти витла да си отиват с рамката... може и една жълта HD камерка да сложа отгоре, та съвсем да са в комплект. :)

Разпределителната платка е добре подсилена спиред мен... за момента паданията не са се отразили... пък да видим наистина в дългосрочен план как ще се държи. Смятам да издевателствам над модела при всяка възможност... пък да видим...
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Ники , какво е усещането спрямо оригиналният фърмуер - има ли голяма разлика с Betaflight 3.0.1 ?
 

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Ники , какво е усещането спрямо оригиналният фърмуер - има ли голяма разлика с Betaflight 3.0.1 ?
Ами спрямо оригиналните PID с които дойде коптера изобщо не може да става разлика. Спрамо тунингованите PID, които направих на Cleanflight има подобрение, и предполагам с малко тунинговане ще стане още по-добре... и едни BLHeli S ESC-та определено ще помогнат.
 
Нагоре