Първия ми самолет "Black star" - да се посмеем

Статус
Заключена за публикации

Flyangel

Потребител
Първо здравейте. Четох темата "Моят първи модел" но до колкото разбирам това е тема за първи модели които вече са минало и е направена по-скоро от носталгични причини.Моят първи самолет е настояще понеже освен хартиени самолетчета не съм правил други до сега. Започнах да го конструирам без много ясна идея и в процеса попрочетох разни неща така, че ако сега трябваше да почна отнаало не бих постъпил точно така но вложих много труд и понеже самолета е доста голям за стаен музеен експонат на подложка съм решил да го завърша.Пълен е с недостатъци като най-големия е, че става все по-тежък, днес след поставянето на елероните удари 1089 грама. Утре ще постна снимки и ще дам повече подробности но сега ме гложди един въпрос, така като гледам без машинки, приемник, двигател ,акумулатор и електроника ще стигне 1200-300 грама сухо тегло. Какъв електромотор и какъв акумулатор би отлепил такъв самолет от земята?
 

neon

Редовен Потребител
Зависи от вида самолет. Профила и подемната сила на крилото. Размаха и хордата на крилото. Дай някакви ориентири. 1300 грама за 60см размах е много, но за 2м размах си е нормално.
 

Flyangel

Потребител
Надявам се да не стигне 1300 грама без оборудване но натам върви с колесника.Размаха е 102 см, хордата е 18.5 см но като почнах не мислех за елерони а сега ги добаих така, че крилото което беше право 102 на 18.5 сега с двата елерона всеки от които има дължина 28 см и в широкия си край е широк 6 см, а в тесния 4.5 см крилото има малко странна форма.Профила го избирах като за начинаещ отгоре аеродинамичен, а отдолу е право. Кривината е голяма в най-дебелата си част крилото е дебело 4 см но за да се обтичат правилно елероните му измених формата там където са елероните.Разположението на крилото е горно тоест самолета е горноплощник и понеже си бях направил едно малко самолетче от подложка за ламинат то летеше особено устойчиво с отрицателен диедър и аз направих отрицателен и на големия самолет и много се притесних но после прочетох, че за горноплощник е нормално.Утре ще измеря ъгъла.Самолета е дълъг 74 см.Така, че подемна сила се надявам да има.Има мегдан за тежки двигател и акумулатор, сега центъра на тежеста е почти в задния край на крилото тоест за да стане в 25% от хордата може да се накачат доста тежки акумулатор и мотор, даже се чудя дали не е по-добре да сложа двигател с вътрешно горене понеже ако не друго самолета е доста здрав но по ме влече електрпото.Идеята е да не излита и каца много бързо, да се вижда добре и най-вече ако е възможно да лети:) Не бих казал, че е тренер нито пилотажен нито нещо друго просто вложих доста труд в него и бих искал да си го карам бавничко и да се науча да го управлявам, впоследствие ако въобще полети може да му сложа камера, идеята е да прави величествни кръгчета и евентуално по-нататък ако не го счупя и някоя елементарна фигурка.
П.С. Така като гледам елероните май са големи, не е проблем да ги намаля. Четох, че ъгъла им нагоре и надолу би трябвало да е 12 градуса, при движение нагоре това май е и максимума понеже са на панти и горната част на елерона опира в крилото, но ако до 12 градуса е нормално то значи няма проблем.
 
Последна промяна:

neon

Редовен Потребител
Според мен, това крило може да носи около 600-700 грама максимум общо тегло самолет, за да лети що годе добре. Правил съм тренер с тези размери и особености и си летеше бавничко, НО тежеше 430 грама оборудван с всичко. Мисля, че няма смисъл да се мъчиш да го летиш. С много мощен мотор ще излети. Но на мощен мотор трябва голяма батерия, което означава че ще стане около 2кг самолета. Ще лети много бързо и трудно ще се управлява, да не говорим че кацането може да му е едно единствено.
 

neon

Редовен Потребител
Целта ми не е да те откажа, а да предотвратя разочарованието. Ако искаш самолет, който лети, трябва да е лек. Има няколко групи, които се събираме в София. Напиши от къде си и най-добре ела на живо да видиш летящите модели.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Подкрепям изцяло мненията на колегата Neon. Прекалено тежък е модела, никакъв шанс няма да лети бавно, да не говорим да се учиш на него.
Теглото е основния враг на всичко летящо, затова като почваш да строиш модел, си сложи гранични стойности за теглото на база крилната площ.
Общо взето за да лети прилично тренер с разпереност около 1 метър, то теглото грубо трябва да е някъде около 500-600 грама.
 

Airman

Редовен Потребител
Flyangel, така като чета съм убеден, че ти на живо не си срещал други моделисти! Аз бях като теб в самото начало. Имах доста налудничави идеи за летящи машинки! Именно заради многото усилия можеш да останеш много разочарован, защото този самолет няма да лети! Или, ако полети то кацането ще е само веднъж и то не по твое желание!
Никакви ДВГ-та, никакви "Акумулатори" - недей тръгва в тази посока. Много ще се разочароваш! Още си в самото начало! Свържи се с някоя от моделистките групи в този форум и наблягай на "живи" срещи с тях на полянките!
Свали си плановете на някой от тренерите на Flighttest и така...
Например ето това: https://www.flitetest.com/articles/flite-test-tiny-trainer
Това ще е правилната пососка!

Успех! Това хоби е безценно и веднъж влезнал няма да ти се иска да излизаш! :)
 

Flyangel

Потребител
Благодаря ви за откровените мнения. Винаги съм ценял откровеноста.Както казах и в самото начало ако трябваше сега да строя самолет то не бих го направил така но имам 2 пътя. Или да го изхвърля което би било по-голямо разочарование предвид труда който съм вложил или да му дам шанс.Така и така съм почти готов остана само да му сложа вертикалното и хоризонталното кормило и колесника.Ще го балансирам с тежест и ще го завържа за мотоциклета и така ще проведа тест при каква скорост ще полети. Ако е прекалено голяма ще го изхвърля, на мен изстребител на този етап не ми трябва.
 

neon

Редовен Потребител
ще го завържа за мотоциклета и така ще проведа тест при каква скорост ще полети.
Тотал щета ще е след този тест. :cry:
Наистина, качи снимки за да преценим за какво става дума. Така гадаем само и не можем да сме полезни.
 

Flyangel

Потребител
След малко ще го снимам, малко да ми отшуми стреса от изгорелия с пукот пистолет за топъл "силикон" който като даде на късо изключи предпазителя и кой знае как изгоря и звуковия чип на лаптопа на жената.Така и така ще съм малко в творчески отпуск то и вината за теглото освен стремежа на всеки новобранец да направи "здрав" самолет е отчасти и в пистолета, работи с тия по-дебелите пръчки 11 мм и пуска повече отколкото бих искал.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Има много прост начин да се ориентираш какво да очакваш. Просто сметни т. нар. кубично крилно натоварване и виж в кой диапазон попада получената стойност.
Ето линк към онлайн калкулатор:
http://www.ef-uk.net/data/wcl.htm
 

Flyangel

Потребител
Фалшива тревога, лаптопа се оправи след 2 рестарта. Ето го самолетчето, тъкмо щях да довърша елероните когато изгоря пистолета така, че изглеждат малко грозни отстрани понеже не можах да залепя страничните им капачета.

0_189b08_d5a3f09f_L.jpg

0_189b09_e3d661e9_L.jpg

0_189b0a_1e19b123_L.jpg
 

Flyangel

Потребител
Има много прост начин да се ориентираш какво да очакваш. Просто сметни т. нар. кубично крилно натоварване и виж в кой диапазон попада получената стойност.
Ето линк към онлайн калкулатор:
http://www.ef-uk.net/data/wcl.htm
Нещо не мога да разбера wing area коя площ на крилото е? От долу която при мен е равна или цялата отгоре и отдолу? Защото излиза, че просто плоско крило ще има същата подемна сила като моето, тогава защо се мъчих да правя аеродинамичен профил отгоре? Ако wing area е площта на крилото отдолу то попадам в рейсърите със 75g/dm2. За тренер дават от 6 до 7 тоест самолета трябва оборудван да тежи не повече от 120 грама.
 

Flyangel

Потребител
Така последно го измерих същите 1089 грама.Със вертикално и хоризонтални кормила и колесник няма да е повече от 1200 грама.Балансира се в точка лежаща на 25% от началото на крилото с тежест 550 грама в носа на самолета.Мога лесно да увелича размаха до 2 метра тъй като крилото е здраво и мога да го удължа като изрежа продължения от стиропор без проблем до 2 метра и ще могат да се слагат и свалят но ще трябва да удължа и самия самолет. Сегашните елероно може да се ползват като задкрилки:)А идеята ми беше да не е много голям за да може лесно да се транспортира:)
 

neon

Редовен Потребител
Нещо грешно смяташ. Мери се натоварване на крилото - площта на самото крило (при теб е 102 х 18.5) като го обърнеш в квадратни дециметри става 18.87 и при 450 грама оборудван самолет имаш това: Screenshot_20180113-191219.png
И не знам това с 25% къде си го видял, но ние правим центъра на тежестта на 1/3 от челния ръб на крилото, тоест 33.3%
 

Airman

Редовен Потребител
Така последно го измерих същите 1089 грама.Със вертикално и хоризонтални кормила и колесник няма да е повече от 1200 грама.Балансира се в точка лежаща на 25% от началото на крилото с тежест 550 грама в носа на самолета.Мога лесно да увелича размаха до 2 метра тъй като крилото е здраво и мога да го удължа като изрежа продължения от стиропор без проблем до 2 метра и ще могат да се слагат и свалят но ще трябва да удължа и самия самолет. Сегашните елероно може да се ползват като задкрилки:)А идеята ми беше да не е много голям за да може лесно да се транспортира:)
Това цялото го забрави...
 

Flyangel

Потребител
Много е малка картинката нищо не се вижда, аз като въведа 18.7 квадратнио дециметра и 450 грама ми излиза 24.1 грама на квадратен дециметър.
 

Flyangel

Потребител
Това цялото го забрави...
Да, губи се първоначалната идея на самолета, а това всъщност е основното.От друга страна съм оптимист.Ако твоят самолет със сходни размери и по-малка подемна сила (моят профил има предполагам по-голяма кривина) е летял то и моят би трябвало да полети.Знаем, че подемната сила е пропорционална на квадрата от скоростта.Значи при 2-йно по-голяма скорост моят самолет би трябвало да има 4 пъти по-голяма подемна сила или 4 *450=1800 грама точно колкото ми трябва.Така, че продължавам да го правя.Оптимизъм ми вдъхва и това, че първите самолети на повечето от хората писали в темата "Моят първи модел" така и не са полетели така, че аз най-много идеално да се впиша в статистиката. От друга страна обаче пък ако полети ще бъде нещо страхотно.Май ще трябва да го карам с шлем иначе толкова скоростен рискувам да го загубя.
П.с. За центровката разбрах, че трябва да е 25% от клипчета в ютюб но тя наистина може да е доста предна и самолета да забива нос при ниска скорост. Ще я тествам опитно и без това лесно се променя с местена на акумулатора.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Нещо не мога да разбера wing area коя площ на крилото е? От долу която при мен е равна или цялата отгоре и отдолу? Защото излиза, че просто плоско крило ще има същата подемна сила като моето, тогава защо се мъчих да правя аеродинамичен профил отгоре? Ако wing area е площта на крилото отдолу то попадам в рейсърите със 75g/dm2. За тренер дават от 6 до 7 тоест самолета трябва оборудван да тежи не повече от 120 грама.
Грешката е вярна ;). Не гледаш полето което трябва - гледай най-долното, което в примера който си дал е точно колкото трябва да бъде.
Айде сега попълни твоето тегло и виж къде попадаш. :biri:
 
Статус
Заключена за публикации
Нагоре