настройване на TREX 250

Здравко Христов

Новодошъл
Здравейте,

ето един много добър сайт за настройване на хеликоптери.
http://www.ewartwilson.co.uk/Helis/Set-up_Guide/1 What can I possibly add.htm
според инструкциите в сайта съм направил настройката на хелито.
всичко е чудесно само, че:
1. хода на суашплейта е ограничен до 6мм (нагоре от хъба, надолу от ограничаващия пръстен) - недостатъка е, че постигам отклонение на лопатите до ±9,3°.
някой има ли решение на този проблем?
2. при настойването на суашплейта той прави равномерен ход нагоре-надолу, равномерно за трите серва. съобразно еднаквия ход при въртене без лопатите, флайбара се върти перпендикулярно на оста и при еденичен ход напред/назад и наляво/надясно се отклонява според командата без да се измята на една страна.
пуснах машинката завързана за офис стол, вече с лопати. тогава забелязах нещо любопитно, при команда напред флайбара се измята все едно съм подал команда напред и наляво. това го компенсирам с команда надясно.
не мога да оценя колко е правилно това поведение и дали не се дължи на земния ефект защото гарантирано има отражение на въздушната струя в стола под нея.
това измятане трябва ли да ме притеснява или не ? ако, да какво мога да направя за да го коригирам след като суашплейта си е изпълнил коректно командата напред без да се изкриви, поне видимо?
3. какво е приемливото ниво на вибрации? при първоначално развъртане доста преди достигане на високи обороти се наблюдават вибрации до 1см после утихват. дали не е някакъв резонанс ?

благодаря за отговорите, Здравко :)
 

AlexM

Редовен Потребител
И откъде разбра че този сайт е много добър?Защо гледаш флайбара, а не суашплейта?Прочете ли малко теория преди да се захванеш с едно от най-трудните неща от летящите хобита. :hehe: Не ги връзвайте тия хелита за столове :)
Добре дошъл.Напиши от къде си , ще е полезно.
 

Здравко Христов

Новодошъл
Ще се радвам да съм приет във форума :)

Алекс, а ти от къде си ? Виждам, че не си отбелязал от къде си!

Прочел съм теория, всъщност чета доста отдавна. И съм наясно с отделните механизми, начина им на действие и къде и защо да коригирам. Вкл и миксера на Hiller-Bell
Но поради липса на практика си оставам новобранец и има немалко неща които не знам, затова и питам!

Какво значи трудно хоби? Дали на каякарите хобито да е по лесно или на тези които шият гоблени, примерно?
Справял съм се с доста трудни задачи, мисля че и с това ще се справя, нищо че е трудно. А като е трудно, ти защо не се отказа от хобито с мотив "трудно е"?

Колкото за столовете - прав си, трябва за нещо с допълнителна свобода за да се види как реагира на различни команди.

Сайта е добър, защото са описани много неща, ясно и разбираемо. Мога да посоча и други такива сайтове, но в този са добре системазирани, ако ти знаеш по-добри сайтове - може да ги посочиш.

Да очаквам ли отговор на въпросите или ще си чешем клавиатурите ?

Утре си рожденник, наздраве!!

п..п. С удоволствие бих споделил бира с русенски колега някоя вечер.
 

AlexM

Редовен Потребител
Хах да, даже не бях обърнал внимание че не съм написал, извинявай.:hehe:
От София съм.
Сега по питането ти.Този "флайбар" е механична стабилизация и не се използва от близо 5 години, всичко вече е със електронни стабилизации.От това изхождам че информацията там е стара.
С хеликоптери съм започнал да се занимавам преди много години, отказвал съм се и пак съм се завръщал.
Хобито е трудно поради няколко причини.Ще изброя 2.
1-во финансова
2-ро много трудно за учене (години практика) с голяма опастност да стигнеш до първо ниво и от там НИЩО.
Имам писани няколко теми за хеликоптерите в този форум, може да ги ползваш.
Сега за ученето.Подготвил ли си си симулатор?Без него излиза скъпо.
Хелито което си избрал е крайно неприятно за начинаещи особено със механичен флайбар.Малко и нервно.
Направи си проходилка.Това са 2 пръчки на кръст с топчета отстрани и не го връзвай никъде.Просто трябва да го усетиш.
Суашплейта се накляна според посоката която трябва да поеме хеликоптера, флайбара не го гледай, той е просто механичната стабилизация.
1 сантиметър вибрация е страшно много........Лопатите не си ги стягал и се отварят свободно, нали?
Нещата които се настройват също са супер много от криви на газта до криви на колективната стъпка.9 градуса положително и 9 градуса отрицателна е добро начало, но няма вариянт в който да не се настройва на 12 радуса.Все пак е 3Д хеликоптер.
Ето една моя тема за начинаещи:
http://rcmania.bg/index.php?threads/Хели-училище.259/
Eто и канала ми в ютуб има доста клипчета на тази тематика:
https://www.youtube.com/channel/UCgy-fiWJIV-kcDAHdECOffA

Страшно се радвам че има хора които са тръгнали по тоя път.
Успех

П.С.
На 31-март тази година е откриването на сезона и се събираме всички хеликоптерджии в Хисаря.Ако имаш желание, чувствай се поканен.За 1 ден ще можеш да си отговориш сам на 90 процента от въпросите.:welcome:
 
Последна промяна:

Здравко Христов

Новодошъл
Здравей,
сори за късния отговор, ама някой път така се получава.
На 31ви няма да мога да ходя никъде поради допълнителни ангажименти. С удоволствие бих се включил при други условия :)
Ще се радвам, ако разбирам навреме за сбирките и успея да се включа в един момент.

Наясно съм и с новата и със старата система за стабилизация. Избора да използвам старата схема си е мой, и още известно време ще се заседя на нея :) по нататък ще мина на новата електронна стабилизация, но не съм решил с коя, засега избора е на синия К-БАР.
За тренировки имам симулатор и проходилка. Избора на точно това хели е за да може да се използва в зала. Правилния размер за обучение е 450ка :) За съжаление, работата се разбута и сега достъп до залата нямам.

колко е скъпо хобито? - ами можеш да избираш да плащаш за малко по скъпо хоби или за цигари/алкохол/авто-тунинг (примерно)
все даваш пари и все за твоя кеф, който както си избере. аз предпочитам да давам пари за хели вместо за цигари.

С настройките за газ, ъгъл на атака и тези на ESC, съм се запознал и не са ми проблем (ползвам hitec optic6 на 2.4GHz/DSM2). По голям проблем са ми механичните настройки, но и с тях горе долу вече се оправям. Само, че понякога възникват едни такива казуси в главата ми ............ по добре да питам, знаещите и опитните.
вибрацията на главния ротор я има при ниски обороти. наблюдава се по време на преходния процес от високи обороти към спиране(свободно въртене от еднопосочния лагер, мотора вече е спрял) - малко преди да спре има едно "разиграване", но може да се дължи на резонанс - не съм на ясно и затова питам. При високи обороти няма никакво видимо "разиграване" на оста и главата стои спокойно.
Лопатите са леко стегнати - могат да се движат около оста си, но само ако ги побутнеш лекичко с пръст. Не съм ги оставял свободно да се "мандахерцат", но и не ги стягам до там че да нямат мърдане. При въртене с лопати положението е същото и не знам дали има проблем или няма и дали това поведение е нормално. Мога да покажа клипче тези дни.
Общия ход на суашплейта ми беше 6мм и тези 9° ги постигам с ход 3мм. По документация, ъгъла който трябва да се достига е ±11°. сега съм взел мерки и разширих хода до 7.1мм и повече няма накъде - или опира нагоре в главния хъб или надолу при макс. странично отколнение започва да опира в ограничителя на оста над горния лагер. Наложи се да изместя нагоре "нулата" и вече серво-лостовете не се перпендикулярни на оста, но няма как. Разбира се, това ще ми влоши линейността, но съм го приел вече и засега не го оценявам като съществен проблем на този етап. Все пак засега ще го ползвам само за хвърчене и трупане на опит, само симулатор не стига.

Здравко :)

П.П. Много се радвам, че ми отговаряш. Надявам се в един момент да се впиша във вашия форум.
 
Последна промяна:

kosachkata

Редовен Потребител
В Русе има хора които биха ти помогнали ,с писане е трудна работа ! Ако ще се занимаваш сериозно ги потърси ,живата връзка е най доброто нещо в хобито .Ако имаш желание ,ще те свържем .
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Само да отбележа - TREX-250 e един от моделите,който успешно може да те откаже от желанието да се занимаваш с това хоби.
Ще се радвам , ако тази моя забележка не се окаже вярна ...
РУСЕ - Явор Йотов потърси го на фейса или телефон +359 88 896 6602 (имам разрешение
да публикувам телефона във форума). Много хора биха се радвали да е от техният град !
(Вероятно ще отсъствува около 10 дена от града)
 

Здравко Христов

Новодошъл
Благодаря, и друг път съм чувал за Явор Йотов, може би имам общи познати с него. Ще му се обадя малко по нататък, че сега служебните ангажименти ме подпират много сериозно.

Относно забележката за TREX 250 съм абсолютно съгласен. Изключително зле разработен дизайн, много трудно напасване на отделните компоненти серва, мотори и др. Комплекта, който аз закупих е от HobbyKing - много ниско качество, с меки главини, болтчета и оси. Сглобяването ми коства, многократно настройване и пренастройване, разглобяване и сглобяване, а даже и подмяна на части (главния хъб) без дори да съм го вдигал. Пак казвам, спрях се на него заради размера - подходящ е за зала.
Положителното е, че научих страшно много след всичкият този труд вложен в него.
Може би по нататък ще мина на 450-ка, едва ли точно модел TREX 250 ще ме откаже :)

Повече ме притеснява наличието и доставката на резервни части. Засега нямам нужда от такива на симулатора :) но вече започва да се отваря сезон за истинско хвъркане :)

S-LK - от къде си ?

Здравко.
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Здравко - от гр.Сопот
TREX-250 e интересно хели (оригинала на ALIGN),но за времето когато е конструиран и пуснат в продажба.
Имам два TREX-250 ALIGN(серва и спеед ALIGN, жиро SPARTAN).
Стандартният без акумулатор тежи 273 грама.
Единият стана копиен с такъв фюзелаж:
https://www.modelhelicopters.co.uk/.../250-scale-fuselage-500e-breitling-style.html
Теглото му се вдигна значително(без акумулатор 412 грама).
Летял съм с тях многократно,но след като бях придобил опит с 450 и 500.
Слава богу не съм имал крашове.
За мен те са приятен спомен и за това ги пазя,но не бих препоръчал такъв модел за начало.
Модела е нервен,с голямо тегло,труден за сглобяване и ремонт.
Вече си се сбъскал с проблемите при варианта продаван от HobbyKing,но както сам пишеш
си научил много и това е най-важното.
Като идея и тема за размисъл - ако хелито е примерно 29 грама с акумулатор и се учиш на трева,дали няма да е по-добър резултата ?
 

Здравко Христов

Новодошъл
Значи ще се видим през лятото, все ми се ходи на една добрила или амбарица :)

имам 3бр v911, но само с едно дистанционно. Вече са ми омръзнали даже :) все още стават и крепят положението. От скоро съм взел един универсален предавател, който трябва да е съвместим, и със старите, и с новите протоколи на v911. Засега само настройки съм правил, но реално не съм правил опит за биндване.
Ще стават за забавление с хлапето.

:)
 

Здравко Христов

Новодошъл
Здравейте,
търся помощ,

разлепи се единият пин на главния хъб, отбелязал съм го с червено.

Сега мисля:
1. причина за разлепянето ..............
2. с какво да го залепя .............

:)
 

Attachments

  • pin main hub.jpg
    pin main hub.jpg
    16.9 KB · Прегледи: 19

AlexM

Редовен Потребител
Здравейте,
търся помощ,

разлепи се единият пин на главния хъб, отбелязал съм го с червено.

Сега мисля:
1. причина за разлепянето ..............
2. с какво да го залепя .............

:)
1. При многото срещи със земята, или при много експлоатация без срещи със земята,или това че е Тарот а не оригинална част на Алайн, се разлепва.
2 Червен Тредлок на Локтайт.
Loctite Threadlockers.png
 
Последна промяна:

AlexM

Редовен Потребител
благодаря Алекс,
наистина е ТАРОТ ....

http://henkeladhesivesna.com/blog/the-difference-between-red-blue-green-and-purple-threadlockers/

лилав - син - зелен - червен

имам наличен зелен, дали да рискувам с него или да търся една капка червен ...........
Червен там задължително.Това е несваляема част.
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Да съживим темата за 250-ките:write:
Извинявам се на Здравко,че използувам неговата тема.
Направих снимка на двете от моята ескадрила.
И двата са флайбар,както по горе отбеляза AlexM в онези години нямаше флайбарлес.
И двата са оригинални Align,комбо с машинки,спеед контролер и мотор.
Приемници Spectrum и жироскопи Spartan Quark.
Трудни за управление,лятал съм и с двата изпълнявайки с успех и някой 3D фигури.
След което единият преоборудвах като копие,но стана доста тежък и на практика не се реших да го пробвам за изпълнение на 3D фигури.:pilot:

2x250.jpg
 
Нагоре