Вашите въпроси тук!

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Аз затова считам че окосената трева е най-изпълнимото решение, стига да се намери достатъчно равен участък. С обикновена бензинова косачка, да кажем 46 см ширина, ако е самоходна още по-добре - 1000 квадрата се косят за около 30 мин.
Проблеми безспорно има - първоначалното почистване от камъни, ще трябва да се коси през 1-2 седмици през пролетта и т.н. Ако се завъди кякой кърт или сляпо куче ще е мъка :crazy:.
Но както знаем - лесно няма!
Другите варианти ми се виждат някак нереални, при това налагат да се направи сериозна инвестиция, преди да се разбере дали въобще вършат работа, пък и колко са трайни.

Виж хели площадка съм съгласен, че може да се направи с настилка - дажи и H може да се напише, но писта за самолети...
 

arsovhome

Редовен Потребител
това е интересно - въпроса е как я съхраняваме и как я носим - защото това ще тежи много според мен
В мазе, който има. На багажник върху автомобила. В зависимост от вида от 6-60кг. при 2кв.м. , всяка настилка има тегло гр./кв.м. От първия линк в практис - изкуствена трева 4 х 15м = 60м2 х 7.49лв = 450лв. и тежи 0.160гр. * 60м2 = 9.600кг. и изглежда добре. Най-важното(в отговор на други постове) свойство, което търсим е "преносима"(естествено след употреба си я прибираме:)).
 
Последна промяна:

Xape

Модератор
Модераторски Екип
В мазе, който има. На багажник върху автомобила. В зависимост от вида от 6-60кг. при 2кв.м. , всяка настилка има тегло гр./кв.м. От първия линк в практис - изкуствена трева 4 х 15м = 60м2 х 7.49лв = 450лв. и тежи 0.160гр. * 60м2 = 9.600кг. и изглежда добре. Най-важното(в отговор на други постове) свойство, което търсим е "преносима"(естествено след употреба си я прибираме:)).
Подозирам че има грешка с един разряд в теглото за м2... ако пък е вярно, какво правим като задуха вятър - колчета ли?
 

arsovhome

Редовен Потребител
Накрая ми се иска все пак конкретен отговор на въпросите които се пораждат, ако все пак не смятаме идеята за абсурдна. Каква трябва да е оптималната големина(x,y,z) на подобно "подвижно" летище(за мин. цена,тегло,обем)? На какви условия трябва да отговаря покритието? Како точно покритие е най-добро - линулеум, балатум, мокет, изкуствена трева(има много различни видове) или др.?
 

arsovhome

Редовен Потребител
Подозирам че има грешка с един разряд в теглото за м2... ако пък е вярно, какво правим като задуха вятър - колчета ли?
Е все пак тревата е изкуствена, 1м2 е 0.160кг., и предлагам да не я слагаме вертикално на вятър:);). Макар, че като се замисля 0.160 е прекалено леко за да е вярно, но за други покрития съм срещал например 0.360. В Димко трева
CRICKET GROEN цена с ДДС: 5,49 лв. 1кг/м2 = 60кг. 330лв.
 
Последна промяна:

Tassadar

Редовен Потребител
Накрая ми се иска все пак конкретен отговор на въпросите които се пораждат, ако все пак не смятаме идеята за абсурдна. Каква трябва да е оптималната големина(x,y,z) на подобно "подвижно" летище(за мин. цена,тегло,обем)? На какви условия трябва да отговаря покритието? Како точно покритие е най-добро - линулеум, балатум, мокет, изкуствена трева(има много различни видове) или др.?


Оптималната големина зависи от самолета и карача. Едни кацат на козя пътека, други на писта 40х2500м.:cool:

Но ми се струва, че изкуствената трева тип мокет ще е най-подходяща. И май най-евтина и лека.
 

George

Потребител
Здравейте,
Тъй като не намерих по-подходящо място за моя въпрос ,реших да го направя тук.
Вече почти приключих с направата на моя модел на SU-27 по техологията на Steve Shumate.
И въпреки,че при неговия дизайн, модела няма колесници :tire:аз реших да му направя такива.
Задните вече са готови но какъв да бъде предния?
Трябва ли да бъде свободно въртящ се /някакви идей/ за да може модела да рулира по пистата или да бъде
твърдо захванат за модела както задните?
Тъй като модела е с два двигателя и два контролера а така също с по две серва на рудера и елеватора
ми мина мисълта да се раздели управлението на два кръга ляв и десен с два приемника.Освен,че имаме
в разход един RX в повече,възможно ли е те да работят заедно и използва ли се такава схема на управление при
авиомоделите?
Поздрави
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Здравей,
Относно носовия колесник - трябва да е управляем, иначе няма смисъл (т.е. не разчитай да постигнеш достатъчна управляемост на земята само на база векторна/диференциална тяга). Завъртането се постига по 2 начина - или с отделно серво, като имаш 2 подварианта за сигнала към това серво (или с Y кабел от ръдър канала, или на отделен канал) и с тяга, която е закачена пак към сервото на ръдъра.
Не разбирам идеята или очакваните предимства да има 2ри приемник. Дори и да може да закачиш втори приемник, то той ще се държи 1:1 като първия - нали едно радио ще управлява и двата. Ако идеята е да си спестиш няколко Y кабела, то не виждам смисъл, а само проблеми.
 

George

Потребител
Благодаря за съветите за носовия колесник.
Нямах идеята как се управлява той,но модела е готов и е изключено да мога да монтирам ново серво и да въведа такова управление без да се развали нещо друго.
Затова за сега ще се примиря с твърдо окачване но как ще се получи сходимост със задните не ми е ясно и дали няма да тегли на една страна при излитане.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Здравейте,
Тъй като не намерих по-подходящо място за моя въпрос ,реших да го направя тук.
Вече почти приключих с направата на моя модел на SU-27 по техологията на Steve Shumate.
И въпреки,че при неговия дизайн, модела няма колесници :tire:аз реших да му направя такива.
Задните вече са готови но какъв да бъде предния?
Трябва ли да бъде свободно въртящ се /някакви идей/ за да може модела да рулира по пистата или да бъде
твърдо захванат за модела както задните?
Тъй като модела е с два двигателя и два контролера а така също с по две серва на рудера и елеватора
ми мина мисълта да се раздели управлението на два кръга ляв и десен с два приемника.Освен,че имаме
в разход един RX в повече,възможно ли е те да работят заедно и използва ли се такава схема на управление при
авиомоделите?
Поздрави

Носовият колесник - задължително трябва да е управляем - обикновено се вързва на един канал с ръдъра с отделно серво. Ако не е управляем се получава един супер кофти ефект при излитане - набираш скорост - но в последният момент виждаш че отиваш на криво в тревата/дървото/камъка и нищо не можеш да направиш , дори е късно да спреш газта - защото вече имаш инерция. Резултата е готин краш - ( питай ме как знам )

Освен това колесника каlвча тегло - никак не е за пренебрегване, но най важното е - че излитане и кацане на колесници е много по трудно отколкото хвърляне от ръка и кацане по корем. Изисква доста практика и тренировки.

Идеята с 2-та приемника за 2 кръга е много много много лоша :) , освен че влизаш в разход с приемник - отиваш на много сложно програмиране и най лошото е че това е тотално безмислено , ако ти падне единия приемник - така или иначе модела ще изпадне в свредел с един мотор и ще падне.

Като цяло трябва много да внимаваш с теглото - колкото по тежък модела става - толкова по малък ще му е живота вероятно. Тежкия модел ще донесе трудно излитане и критично кацане. Под тежък модел имам предвид такъв с голямо крилно натоварване. Тяга можеш да имаш достатъчно , но това ще направи модела като летяща тухла :) и при кацане ще е много тегаво.

Пусни някакви снимки на това СУ да го видим.
 

Tassadar

Редовен Потребител
Да, както казва Светльо, дай снимки да видим как е направен модела до момента. Мястото на поставяне на основния колесник е много критично. Трябва да е една идея зад ЦТ или моделът няма да може да излети. За предния колесник, аз съм превърженик на отделното серво на отделен канал на приемника. Получаваш отделно програмиране на отклонения и тримоване спрямо ръдъра - много полезно нещо.

Ето правилата за поставяне на колесник с предно управляващо колело:

tricycle.jpg


Сетъп с два приемника се използва при големи и скъпи самолети (над 50куб.см) с цел повишаване на сигурността. Там се дублира всичко - приемници, захранване, ключове и т.н. Идеята е всеки приемник да управлява горе-долу половината самолет. Примерно единият - ляв елерон, десен елеватор, ръдър, газ. Другият - десен елерон, ляв елеватор, ел. запалване, клапи. Така, ако единият приемник откаже, теоретично самолетът ще запази управляемост и опитен пилот ще може да го приземи. Стига се още по-далеч - резервират се и сервата чрез система от макари. Ако заклини едно серво, с цената на половин отклонение и изместен център, контролната повърхност запазва управление. Не случайно с увеличаване на мащаба на моделите цената им расте експоненциално....

За самолет от мащаба на Су-37 на Шумейт, два приемника са излишни. Сателитът е по-добро решение.
 

George

Потребител
Благодаря много на JetMan и Tassadar за полезната информация.
Надявам се да не откаже някои от Вас да облети модела ;) :) защото моя опит в пилотирането е нула.
Въпреки,че бях подсигурил модела за кацане по корем с една алуминиева лайсна на носа която да го подсили за срещи със земята и да подържа батерията да не изпадне,
идеята за колесника дойде спонтанно.Модела ми изглеждаше малко неестествено.:)
Тъй като вече съм направил задния колесник ще последвам съветите Ви и ще довърша нещата с носовия колесник който ще е управляем и с отделно серво,
или на отделен канал или на канала на ръдера.
Имам виждане как да стане носовия колесник, но ако все пак някои иска да сподели идеи ще бъда много Благодарен.
Мястото на задния колесник се пада малко повече от една идея зад ЦТ.Ръководил съм се от многото чертежи на самолета в Интернет. Но не мога да преценя какъв ще бъде ъгъла
на излитане ,за да кажа ще има ли или няма да има проблеми.Все пак модела е с витла отзад и това допълнително усложнява нещата и има опасност при голям ъгъл да закачат земята.
Но тъй като е с УВТ /по схема на снимката/ мисля всичко да се получи.
Споделям идеята за сетъп с два приемника и може би ще го направя след като видя какво е качеството на летене на модела.
А ето и някои снимки
 

Attachments

  • 100_2124.jpg
    100_2124.jpg
    260.3 KB · Прегледи: 64
  • 100_2142.jpg
    100_2142.jpg
    285.8 KB · Прегледи: 64
  • 100_2129.jpg
    100_2129.jpg
    309.3 KB · Прегледи: 63
  • 100_2130.jpg
    100_2130.jpg
    323.2 KB · Прегледи: 63
  • 100_2133.jpg
    100_2133.jpg
    311.6 KB · Прегледи: 64
  • 100_2135.jpg
    100_2135.jpg
    200.6 KB · Прегледи: 63
  • 100_2139.jpg
    100_2139.jpg
    318.7 KB · Прегледи: 63
  • 100_2140.jpg
    100_2140.jpg
    320 KB · Прегледи: 62
  • RULI.JPG
    RULI.JPG
    127 KB · Прегледи: 63
  • 100_2125.JPG
    100_2125.JPG
    188.6 KB · Прегледи: 56

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Много добре изглежда - определено личи че си се постарал с изработката :biri:
 

arsovhome

Редовен Потребител
...
Надявам се да не откаже някои от Вас да облети модела ;) :) защото моя опит в пилотирането е нула....
Браво!!! Изглежда супер!!! Моя съвет е да отидеш на поляната в Младост 3. Там всепризнат майстор на облитанията е Веско, и за наша огромна радост не отказва на никого. Той, Светльо и всички приятели, които ходят там ще ти дадът и много безценни съвети за модела и пилотирането и ще съкратят пътят ти до удоволствието да си го караш сам безаварийно. Аз правя нещо подобно, но засега съм стигнал до под крушата. На поляната можеш и да видиш някои ценни решения за предния колесник от моделите с които там се лети. Помисли и върху решението, което го има при доста модели, колесниците да могат да се демонтират лесно(разбира се без компромис със здравината на закрепване) за да може и да излита от ръка. Например на моя F16(Архангел има и по-голям и го пуска сам без колесници) могат да се свалят. Иначе винаги ще ти трябва писта за кацането. А и от два приемника няма нужда и според мен.
 
Последна промяна:

George

Потребител
Здравейте,
и Благодаря за добрите отзиви.
С авиомоделизъм съм се занимавал преди мнооого :) години и наистина сега се постарах повече като за първи модел след толкова време.
Правих го с желание в продължение на два месеца по-малко обикновено в събота и неделя. Ако имам възможност следващият модел
за през зимата ще бъде СУ-37 с управляеми канарди и турбини.
arsovhome,
идеята ти за сменяем колесник много ми допадна но засега са твърдо монтирани тъй като не бяха предвидени и всичко стана много спонтанно.
Надявам се тяхното наличие да не е проблем при стартиране от ръка. Пък за кацане както се случи.

А ето и някой подробности за модела:
Материал - Депрон 6 мм.
Дължина - 1030 мм.
Разпереност 720 мм.
Двигатели - 2 x Turnigy D2826/6, 2200 kv, 3/4S,Max.Power 350watt, Trust 960/1200g.
Спиид Контрол ESC - 2 x HobbyKing 50A ESC 4A USBEC, Weight: 71g
Батерия - Turnigy 2200 mAh. 3 Cell 11.1 v, 35C.
Витла - 2 x APC 6x4 /с нормално и обратно въртене/
Апаратура - Spektrum DX6i
Приемник - Orange RX R615
Серва - 2 х 3.5 кгр. Векторна тяга.
2 х 1.5 кгр. Елеватор
2 х 1.5 кгр. Ръдер
Тегло - 1086 гр. без батерия. Тегло на батерията 190 гр.
Теглото може и да се промени след центровка на модела спрямо CG /ЦТ/
Това са някой мисли на Steve Shumate.Напълно ги разбирам но не съм на ТИ с английския за да ги преведа.
Flight Setup
Stabilators (pitch): +/- 1.5" (-30% expo)
Stabilators (roll): +/- 1.5" (-30% expo)
Rudder: +/- 0.75"
Thrust vectoring: +/- 30 degrees (mixed with elevator)
Start with the CG at 6.1” ahead of the centerline of the carbon tube wing spar (see the plans). Depending on how your model is
set up, some ballast may be required in the nose to achieve this CG (the prototype required 1.25 oz ballast on the final painted
model). This is a relatively conservative forward CG location, great for making first flights. You can move the CG aft for more maneuverability later as desired.
To hand launch this model, grip the airplane on one of the nacelles just behind the CG, apply about 75% throttle, and throw it
overhand moderately hard, straight ahead, and slightly nose up. Make sure to keep your hand away from the prop as you throw
it! With twin motors this model has a lot of power, and full throttle launches aren't required (plus launching at a somewhat
lower power setting will give you more time to react after you've released the model)

А ето и автора

Особено ми харесва момента на приземяването;)
 
Последна промяна:

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Лично мен силно ме притеснява теглото. Модела на Стийв е 820гр с батерията - докато при теб е около 1280гр . За този размер джетове 900 гр се смята за критична точка.
 

George

Потребител
Лично мен силно ме притеснява теглото. Модела на Стийв е 820гр с батерията - докато при теб е около 1280гр . За този размер джетове 900 гр се смята за критична точка.
За съжаление си много прав и напълно споделям мнението ти.
Успокояваше ме мисълта ,че с този размер руснаците летят и с 1100-1120 а с 30 инчовия и до 1500 гр. и не следях редовно
теглото което е голяма грешка.При мен и центъра на тежеста идва не на място а назад което ще рече допълнителен баласт в носа :confused: за което не ми се и мисли.
В сурово състояние готов без боя и оборудване само с монтирани серва беше 582 гр. което ме удовлетворяваше.
И сега на финала като го премерих се оказва,че всичко останало като двигатели,контролери,кабели,колесници и боя
са дигнали теглото двойно.:mad: Единственото което мога да направя сега е да махна колесника и при налични финанси да подменя контролерите от което ще спечеля
към 100 гр.
Остава само да се надявам,че моя модел има 2 пъти по-голяма тяга от тази на Стийв.На много места съм чел,че съотношението на тягата към теглото за да полети трябва да е поне 0,8 .При 1:1 към теглото или повече не би следвало да има притеснения.
Но ще видим при тестовете.
Поздрави
 
Последна промяна:
Нагоре