AIUR-RR рамка - 100% Рейсинг

Rust

Редовен Потребител
Беше много много трудно да мълча последните месеци, без да споделя проекта над който работя (по-правилно даже Работим, тъй като има ценни помагачи). Целта беше да мога да запазя фокус за колкото е нужно време, без да бързам да "е готова" :). Казва се AIUR-RR и ще претендира да бъде "най-надеждната рамка за рейсинг". Думата надеждна е ключова, защото не само самата рамка е здрава, но и пази компонентите в нея.
Идеята е AIUR-RR да е най-здравата рамка за рейсинг. По неписани закони, на състезанията се чупи най-много и надежден дрон спестява доста нерви. Оказа се, че прототипът е и най-прецизната за управление, която някога съм карал, което беше приятна изненада.

Да издам част от новостите:
-
За тестови прототипи са направени 2 геометрии. Стреч по Roll и стреч по Pitch.
- Размерът е 220мм.
- Батерията ще може да се слага отгоре или отдолу.
- Монтажът е само за малки камери, като специално внимание е обърнато камерата да бъде адекватно защитена (~2 месеца тестове без щети до тук с прототипа).
- Усилени са по-критичните места, където най-често се случват счупвания.
- Изрязано е всичко ненужно. Оставено е достатъчно място, но трябва да се подбират по-малки компоненти (ресивъри, видео предаватели). Може и още да се изреже и олекоти, но за 5-10гр разлика предпочтиам компонентите вътре да са по-защитени (а и рамката да е по-твърда).
 

Rust

Редовен Потребител
Така изглежда тестовата версия:
Вариант стреч по рол и стреч по пич.
JjVKkCt.png

VufFTSg.png

F5DfU97.png

8b8pTsa.png

r0vCXA8.png

98sakYS.jpg

ehHjd7X.jpg

Xowfrpt.png


Пусках се с нея на състезанието в София (MultiGP) и останах удовлетворен от поведението. Много е бърза, но най-голямо впечатление прави подобрения контрол. Прощава грешките и дребните неточности ако човек загуби концентрация. Донесе 1-во в крайното класиране.

За финалната версия ще има още подобрения и то надявам се струващи си :). Скоро ще разберем.
 

Rust

Редовен Потребител
Развитието продължава като успях да докарам доста интересни промени и значителни подобрения този път :)
Първият вариант на геометрията летеше супер прецизно, но при определен ъгъл на завиване сам си правеше турболенция и си вкарваше вибрации (един вид пропуош). Реших да вкарам 5 градуса сепарация между предните рамене с идеята да се "оправи" този недостатък. Ами... оправи се :). Работата е, че усещането също се промени. Стана доста по-неутрално, което обаче изпусна и тази свръх прецизност някъде по пътя. Не ми хареса :)
След като гледах каква усмивка извади Томас (BMS) след като летя с хибридната геометрия на кастъм рамка на един китайски рейсър, ми прищрака да пробвам нещо подобно. Не е точно същото, но в този живот едно съм научил и то е "не копирай от другите, намери какво работи при теб" :). Та къде случайност, къде "съвпадение" се получи уникална рецепта :). Това остава да е и финалната версия на рамката.
Лети абсолютно нечестно :)

По-неутрална геометрия (без успех):
XTwPVFq.png


Хибридна геометрия (най-доброто до сега):
rSmH14V.png


Rbc3zah.png


Та изводът от цялата работа за мен беше, че геометрията на рамката дава огромно значение. Все още не знам дали има математически подход, който да изведе най-добър вариант или ще остане както доста от нещата "на усет". За момента играем по системата проба-грешка :). Ако не друго, пътят e забавен.
 
Последна промяна:
Нагоре