Моделарски мотори

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Sprint 2,5сс F2A speed №0278, Glow, Stanislav Zhidkov, Moskow, 1978
Спринт 2,5 с номер 0278
Sprint 2,5сс 0278.jpg
Обем 2,47cm³, диаметър на цилиндъра 15,3мм, ход на буталото 13,5мм.
Eдин от важните двигатели за нашия клуб.
За музея първо закупих с номер 0528, нов в кутия с паспорт и тръба в кутия, по паспорт произведен 1976г.
При него смятам, че номера на лапата е дата и месец в обратен ред.
Т.е. 28-ми май. Това разбира се е моя хопотеза.
По-късно прибавих този с номер 0278, комплектован с тръба и витло, не е ясно кога точно е произведен.
В този и следващия случай предполагам, че става въпрос за февруари 1978.
Пример за използване на такъв двигател "Спомени за спорта" стр.2 пост 24:
https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-2

25.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Sprint 2,5сс F2A speed №0478, Glow, Stanislav Zhidkov, Moskow, 1978
Спринт 2,5 с номер 0478
Sprint 2,5сс 0478.jpg
Обем 2,47cm³, диаметър на цилиндъра 15,3мм, ход на буталото 13,5мм.
Предполагам, че е произведен април 1978г.
Днес прибавих и този, в прекрасно състояние, комплектован с тръба.
Пример за използване на такъв двигател "Спомени за спорта" стр.2 пост 24:
https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-2

25.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Super Tigre G.20/.23 R/C, Glow, Designer Jaures Garofali, Micromeccanica SATURNO, Bologna, Italy, 1960
Super Tigre G.20 .23 RC.jpg
Super Tigre G.20_.23 RC 1960.jpg
MODEL AIRPLANE NEWS May 1969:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/ST G.20-23.html
Подробности защо е в музея в темата "Спомени за спорта".
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
АТ-1,5, Glow, ABC, Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2000
АТ-1,5 e конструиран и произведен от з.м.с.Асен Танев през 2000г.
Трети двигател от уникалната серията "АТ" подарък за музея.
AT1.5 engine.jpg
Обем 1,49cm³, диаметър на цилиндъра 13,5мм., ход на буталото 11мм.
Двигателят е една бройка и няма да го свалям от модела.

Повече информация в "Спортен Раздел - Авио"
Темата за "Eвропейско първенство кордови авиомодели 2019":
https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Европейско-първенство-кордови-авиомодели-2019.2380/

17.12.2021
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
BURAN(БУРАН) 2,5cc F2D engine №66, Sergey Malkov & Vadim Arifov, Novosibirsk, Russia, 2003
БУРАН2001 .jpg
Буран66.jpg
26.10.2021 - Сергей Мальков уточни " Мотор изготовливался с 2003 года. Кокил графитовый, 130 отливок "

20.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
HAWK-SV, VLADIMIR SOSNOVSKIY F2C, Ukraine, 2019
HAWK SV.jpg
SV-HAWK.jpg
Displacement: 2,49 cc ( .15 c.i.), bore: 15,00 mm, stroke: 14,00 mm, weight: 140 gr.
Закупих двигателя на Европейско първенство кордови авиомодели 2019
в гр.Пазарджик лично от автора му Владимир Сосновски.

14.01.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
TR ZALP-K F2C, Aeromodels ZALP, Ukraine, 2019
ZALP = Zaporozhye Aeroplane Lab.Polyot
TR ZALP-K.jpg
ZALP-K.jpg
Закупих двигателя на Европейско първенство кордови авиомодели 2019
в гр.Пазарджик лично от Владимир Сосновски.

26.01.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
FORA .15 2.5cc F2D, 1st piece out of a total of 6 produced, Vadim Savenko & Sergey Uzkih, 2012
FORA .15 2.5cc F2D, 1-ва бройка от общо 6 произведени, Вадим Савенко & Сергей Узких, 2012
Fora 2012_6-1.jpg
В долната част на картера е драснато 1.
FORA2012-1-6.jpg
На Европейското по кордови авиомодели в гр.Пазарджик 2019, производителите Вадим Савенко и Сергей Узких
уточниха годината на производство началото на 2012, количеството 6 броя и че това е първата бройка.
Отново рядък модел в музея.

20.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
DP-03, СО2, 0,27cc №405, Russia, 1985
ДП-03, СО2, 0,27cm³ №405, 03.05.1985
ДП-03.jpg
Обем 0,27cm³, диаметъра на цилиндъра 7мм., диаметър на буталото 7мм.
Цилиндъра е изработен от месинг, буталото от пластмаса.
Нов с кутия и паспорт.

13.06.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Мастер-Высота-Россия-2,5 №322, F2D, МАСТЕР МОТОРС, Россия, 2019
Master-Vysota-Russia 2,5cc №322, F2D, Master Motors, Yaroslav, Russia, 2019
The engine with a working volume of 2.474cc is designed in cooperation with the professional athletes from a hi-tech mastery sport club "Vysota” (rus height).
It fulfils modern technical requirements for a championship class F2D.
This engine is perfect for an air combat on control line sport models and other airplane models.
It’s a single-cylinder, 2-stroke with air cooling and glow ignition plug “Nelson”, intake through a crankshaft, loop vent (3 bypass channels),
with chrome-plated cylinder sleeve made of aluminum alloy and aluminum based piston from high-silica material.
The engine is designed to be equipped with a silencer.
Motor meant for advanced competitors with high qualification.
Мастер-Высота-Россия-2,5.jpg
Мастер F2D.jpg
Нов с кутия и паспорт. Свеща и джаджата със запушалките са подарък от м.с.Розен Тодоров.
Доставката също е с негова помощ, за което му благодаря!

09.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
FORA .15 2,5cc F2D "Black head", Fora engines, Ukraine, 2000
(Stanislav Cherny World Champion 2000)
FORA .15 (2,5) F2D рядък модел с черно анодирана глава, 2000
BLACK FORA 2000.jpg
FORA 2000 Black.jpg
Двигателят е закупен от м.с.Розен Тодоров 10 юни 2002г.
Последно с него се е състезавал м.с.Иван Кертиков от гр.Стара Загора.
На Европейското в гр.Пазаджик разбра, че представлява интерес за музея и ми го подари.
Благодаря му от сърце!

19.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
KOZJOL MMB-Profi F2D, Charkow, Ukraine, 1999
KOZJOL MMB-Profi F2D, made by Faisov's pitsman Michael Chikunov.....Beliaev, 1999
KOZJOL-Profi [MMB-PROFI KOЗЕЛ] F2D, изработен в гр.Харков, Украйна от групата "PROFI" за Томас Мейзлик, 1998
MMB Profi.jpg
КОЗЕЛ.jpg
"MMB" над думата "PROFI" означава Mejzlik Modellbau.
Най-високото място за този двигател е 8-мо на Световно през 1998г.
През 1999/2000 е включен в каталога:
MEJZLIK MODELLBAU.jpg
Двигателят и копието на каталога са подарък за музея от м.с.Розен Тодоров.

19.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
RB CS .21 3,5cc Competition Nitro Engine, ABC, 5 ports, Itally
RB CS .21.jpg
RB CS .21 marine.jpg
Подарък за музея от м.с.Георги Дончев.

17.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
CYCLON FAIRA .15 2,5cc, F2D, Diesel, Alexander Kalmykov, Cyclon Company, Novosibirsk, Russia
FAIRA CYCLON.jpg CYCLON FAIRA.jpg
Faira e мотор създаден с помощта на високотехнологични процеси прилагани в ракетната и космическата индустрия.
При производството се използва електрическо полиране с диамантено шлифоване и молекулно пръскане на втвърдяващия слой в неутрална среда.
Подобрената посока на подаване на гориво увеличава мощността и достигане на 35 000 оборота в минута.
Използват се хибридни лагери със съчми, изработени от силициев нитрид.
Биелата е изработена от свръхздрава алуминиева сплав.
Материалът на горната втулка е издръжлив берилиев бронз.
Долната втулка на биелата е алуминиева от антифрикционна сплав 229.
Отново рядък модел в музея.

21.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
FORA ALEX .15 F2D, Glow, Tuning of Alexey Hatkevich(Тюнинг Хаткевича Алексея)
FORA Alex.jpg
Alex .15 FORA.jpg
Отново рядък модел в музея.

20.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
CSTKAM 2,5 KR-AS 2,48cc, Glow, For ship and car models, Kiev, Ukraine, 1990
ЦСТКАМ 2.5КР-AC 2,48cm³, Киев, Украйна, 1990
ЦСТКАМ 2.5КР-AC 1990.jpg
Нов, с паспорт и тръба. За съжаление без кутия.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MK-17 1,48cc №8840694, Diesel, Moscow, USSR, 1994
Подарък за музея от инж.Ганчо Христов гр.Казанлък
MK-17 Ганчо Христов.jpg
Обем 1,48cm³, диаметър 12,8мм, ход на буталото 11,4мм, обороти 12000 об./мин.
Информация от "запад":
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/MK-17.html
Благодаря Ганчо!

20.06.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Прeди време, при второто си посещение в музея м.с.Седеф Дончев ме запозна с м.с.инж.Ивайло Попов.
Ивайло с интерес разгледа постигнатото и забеляза, че липсва OPS 2,5 SPEED.
Разказа, че "Черепа"(националния треньор м.с.Валентин Братков) е раздал "Роситата" на пловдивчани,
а на него дал няколко такива двигателя.
Прочитайки внимателно инструкцията Ивайло открил описание как да повиши оборотите и мощността.
С тези двигатели (на къси корди) постигнал скорост от 240км/ч(добра за онези години).
Ивайло обеща да подари такъв двигател за музея.
Вчера при второто му посещение(заедно с м.с.Седеф Дончев и Георги Кънев) получих обещаното:
OPS 2,5 SPEED, GLOW, ABC, with tuning resonance pipe and a single-bladed propeller, Italy, 1981
OPS 2.5 SPEED Ivailo Popov.jpg
Не скрих, че м.с.Георги Кабаков вече го е изпреварил и показах първия OPS 2,5 SPEED.
В кутията му има и инструкция, но в нея няма и намек за тези доработки:
OPS2.jpg
Вероятно съществува някаква друга бумага, която за момента не можем да намерим.
Издирването продължава.
Моля ако някой има такава инструкция да помогне.
AEROMODELER July 1982:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/OPS Speed 2.5.html
Благодаря на м.с.инж.Ивайло Попов за подаръка!

23.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
EWRIKA-2,5К (Эврика-2.5K) 2,5сс, Glow, Ucraine, 198..
Эврика-2.5K (EWRIKA-2,5) произведен в края на 80-те години, Украйна
EWRIKA-2,5-1.jpg
EWRIKA-2,5-2.jpg
EWRIKA-2,5-3.jpg
Обем 2,47cm³, диаметър на цилиндъра 15мм, ход на буталото 14мм.
След едномесечно пътуване пристигна от Украйна.
Бях го отписал ...
Едно от ребрата на главата е спукано при транспорта.

27.05.2022
 
Последна промяна:
Нагоре