Вашите въпроси тук!

Xape

Модератор
Модераторски Екип
А адаптер ? Имам 2 от лаптоп, но и двата са 19V и съответно 3,5А и 5А. Значи ще ми трябва и адаптер. Гледам G6AC за по 100лв с 12 месеца гаранция. Определено ми се дават възможно най-малко пари, но без зарядно, въпреки че е нитро модел съм за никъде.. :)
Ако и двете ти батерии са NiMh, то не ти е нужно мултифункционално зарядно, а само такова за NiMH. Водят се Delta Peak зарядни и са доста евтини.
Да разбирам че имаш зарядно за запалката на подгревната свещ?
 

istoyanov

Новодошъл
Ако и двете ти батерии са NiMh, то не ти е нужно мултифункционално зарядно, а само такова за NiMH. Водят се Delta Peak зарядни и са доста евтини.
Да разбирам че имаш зарядно за запалката на подгревната свещ?
Запалката е в Starter kit и има зарядно + имам още 2 запалки, които не мога да разбера как се зареждат... Батерията на дистанционното е с Li(мисля PO), бордовата е с 4хАА Recharchable (мисля да ги сменя) и трябва да купувам 3S 5000mAh за стартера.
 

arsovhome

Редовен Потребител
На новата ми придобивка XK X450 VTOL, след късо съединение при слагането на батерията се повреди полетния контролер. Ще си поръчам нов контролер от бангууд заедно с FPV очилата след няколко дена. Покрай проучването свързано с това ми хрумна следната идея. Имам подобен E-flite Convergence, ESC 20 AMP Brushlesss. И двата самолета са на батерия 3 клетки, моторите на X450 са 1370 X 3 Brushless, ЕСЦ. Ако се сложи полетния контролер на X450 на E-flite Convergence дали и какво ще стане?
 

valentyno

Новодошъл
Здравейте, имам нужда от малко помощ, за една количка с дистанционно управление. Купих минала година на сина си кола с дистанционно (оф Роуд джипка) с презареждащи се батерии от Алиекспрес. Преди няколко дни сина ми я носи и казва "тате зареди я". Зареждам я аз, но не работи, дистанционното мига постоянно, а преди светеше. Помислих си, че е от неговите батерии, но уви не. Сега съм на мнение, че не могат да направят контакт - дистанционното управление и колата, но от къде да почна да търся проблемите? Извинете ме, че така директно си задавам въпроса, ако все пак някой ми даде съвет, ще съм му много благодарен.

п.п. Търсех из мрежата подобен на моя проблем, но без успех. Дистанционното е 2.4 ghz.
 

ethr

Новодошъл
Здравейте, имам нужда от малко помощ, за една количка с дистанционно управление. Купих минала година на сина си кола с дистанционно (оф Роуд джипка) с презареждащи се батерии от Алиекспрес. Преди няколко дни сина ми я носи и казва "тате зареди я". Зареждам я аз, но не работи, дистанционното мига постоянно, а преди светеше. Помислих си, че е от неговите батерии, но уви не. Сега съм на мнение, че не могат да направят контакт - дистанционното управление и колата, но от къде да почна да търся проблемите? Извинете ме, че така директно си задавам въпроса, ако все пак някой ми даде съвет, ще съм му много благодарен.

п.п. Търсех из мрежата подобен на моя проблем, но без успех. Дистанционното е 2.4 ghz.

Пробвайте батерията с мултиметър дали се зарежда, най-често те първо си отиват. Иначе ако е друго, единствено може да купите контролер за моторчето, което е в количката и ново дистанционно с приемник(най-вероятно и серво). Има спр евтини даже и в български сайтове и олх. Самата джипка може и да не издържи мн, но ще е забавно да я преработите, а и след това ще имате електроника за нещо по-добро :)
 

Vanselot

Новодошъл
Здравейте! Имаме вкъщи RC джип на NIKKO. С 9,6 V NI-MH батерия с нисък капацитет (под 1000 mAh)
Възможно ли е да минем на LI-Po батерия 11,1 V и с по-висок капацитет (примерно над 2000 mAh=)?
Сигурно има писано по темата, но моля ви не ме карайте да чета целия форум, а пък с търсачката нищо не открих.
Това което знам е, че:
- към литиевата батерия трябва да вържа от онези джаджи, които дават звуков сигнал при опасно нисък волтаж;
- с литиевата батерия ще избегна досадното внимаване при зареждането на никеловата батерия (да не се презареди или пък да не се изключва преди да е напълно заредена, поради мемори ефекта)
- конекторите са различни (ще ги преправя, като взема конектор от стара батерия)
Това, което не знам е:
- дали този волт и половина в повече от литиевата батерия ще е проблем за мотора на колата (не вярвам)
-дали със сегашното зарядно ще мога да зареждам li-po батерията.

Понеже не съм маниак и това на ми е хоби, просто искам да улесня играта на детето. Просто моля да ми кажете дали това което си мисля е възможно.
Благодаря предварително!
 

AlexM

Редовен Потребител
Здравейте! Имаме вкъщи RC джип на NIKKO. С 9,6 V NI-MH батерия с нисък капацитет (под 1000 mAh)
Възможно ли е да минем на LI-Po батерия 11,1 V и с по-висок капацитет (примерно над 2000 mAh=)?
Сигурно има писано по темата, но моля ви не ме карайте да чета целия форум, а пък с търсачката нищо не открих.
Това което знам е, че:
- към литиевата батерия трябва да вържа от онези джаджи, които дават звуков сигнал при опасно нисък волтаж;
- с литиевата батерия ще избегна досадното внимаване при зареждането на никеловата батерия (да не се презареди или пък да не се изключва преди да е напълно заредена, поради мемори ефекта)
- конекторите са различни (ще ги преправя, като взема конектор от стара батерия)
Това, което не знам е:
- дали този волт и половина в повече от литиевата батерия ще е проблем за мотора на колата (не вярвам)
-дали със сегашното зарядно ще мога да зареждам li-po батерията.

Понеже не съм маниак и това на ми е хоби, просто искам да улесня играта на детето. Просто моля да ми кажете дали това което си мисля е възможно.
Благодаря предварително!
1-Може и да тръгне на 12 волта но може и да изгори.При такива експерименти с играчки никой неможе да ти каже.
2-Литиево полимерната батерия иска 2 пъти по-голяма грижа и е 10 пъти по опасна от NIMH.Пали се и гори като факла.
3-Зарежда се със специални балансиращи зарядни.
4-Щом не си манияк и не искаш да си пълниш главата с излишна информация купуваш на детето 3 Nimh батерии и докато някоя се зарежда ще кара с другите две и така докато на 10тото каране въпросната играчка не се счупи и не купите нова(понеже това е играчка, не е хоби модел и резервни части няма).Това хоби става все по комплексно и трябва да имаш доста познания в доста неща, но в твоя случай това ще е най доброто а пък и безопасно решение. :wink: Успех
 

Vanselot

Новодошъл
Благодаря за отговора!
А как стои въпросът с литиево-йонните батерии? Примерно от 3 елемента от по 3,7 волта да се направи батерия 11,1 волта?
И при тях ли е същият риск? И готовата батерия да се зарежда със зарядно за телефон (понеже нали батериите на телефоните са литиево-йонни).
 

AlexM

Редовен Потребител
Благодаря за отговора!
А как стои въпросът с литиево-йонните батерии? Примерно от 3 елемента от по 3,7 волта да се направи батерия 11,1 волта?
И при тях ли е същият риск? И готовата батерия да се зарежда със зарядно за телефон (понеже нали батериите на телефоните са литиево-йонни).
Малко по безопасни са но е същата работа.
Телефона се зарежда през BMS (battery manegment sistem) платка която управлява заряда и разряда иначе ньма как да разбере кога да спре да зарежда и какво зарежда.Не е толкова лесно.Вариянта който ти казах е най удачен.Повечето ток също се отразява и на оборотите на мотора, повече обороти повече мощност, по голям шанс да я счупите.Тези играчки са си пригодени за оборудването с което са, затова и цената им е такава.Получаваш това за което плащаш.
 

Vanselot

Новодошъл
Това е зарядното което имам от друга кола със 7,2 волтова батерия. На него има диод, който по време на зареждане мига, а когато батерията е готова, диода спира да мига. Чудя се дали действително зареждането спира (и няма проблем батерията да остане по-дълго на зарядното) или просто индикира, че е време да се изключи. Зарядното се включва към зарядно за телефон. Интересно дали не разполага с такава BMS система и съответно да става и за литиева батерия. Май моят мерак да тунинговам количката е по-голям от този на сина ми :))

p.jpeg
 
Последна промяна:

AlexM

Редовен Потребител
Това е зарядното което имам от друга кола със 7,2 волтова батерия. На него има диод, който по време на зареждане мига, а когато батерията е готова, диода спира да мига. Чудя се дали действително зареждането спира (и няма проблем батерията да остане по-дълго на зарядното) или просто индикира, че е време да се изключи. Зарядното се включва към зарядно за телефон. Интересно дали не разполага с такава BMS система и съответно да става и за литиева батерия. Май моят мерак да тунинговам количката е по-голям от този на сина ми :))
Възможна е да има но не са съвместими със 12 волтова батерия.С желанието ти да я тунинговаш си противоречиш че не искаш да се занимаваш и четеш.Повечето от това хоби е точно такива експерименти но стават с четене.Иначе е опасно.
 

Vanselot

Новодошъл
Ще послушам съвета ти, благодаря. Само дето никъде не откривам 9,6 V Ni-Mh с повече от 1000 mAh. Може ли да ме насочите? Линк, магазин?
Благодаря!
 

Vanselot

Новодошъл
Не ми се занимава с китайците и реших да си направя сам батерията. Поръчах 8 Varta по 1,2 волта 2100 mah, поне са с гарантиран произход. Имам въпрос относно зарядното с което разполагам. То е с данни: изходящ ток 11,2 волта и 120 mA, 1,35VA
Първо: това 11,2 волта не е ли много за 9,6 волтова батерия?
Второ: какво означава 1,35VA
Трето: правилно ли изчислявам времето за зареждане, а именно 2100:120x1,2?
Другото е, че на зарядното пише, че е за Ni Cd батерии за което мисля че не е проблем.
 

SASHO

Редовен Потребител
Значи вървят нещата :)

Първо: Не е много. Батериите се зареждат с ток, не с напрежение, сиреч големината на тока е по-важна. При NiMh, големината на тока на заряд е стандартно 1/10 от капацитета. В твоя случай трябва да е 200 mAh.

Второ: Вероятно мощността на зарядното, сиреч W

Трето: Виж Първо :) т.е. при 200 mAh заряден ток ще се се зареждат 10 часа минимум. Обикновено е добре да се спре заряда, когато започнат да загряват леко, защото излишния ток се отделя като топлина.
Със зарядното, което имаш, ще се зареждат 20 часа приблизително. Това че е зарядно за NiCd не е особен проблем, просто няма да детектва делта пик-а на NiMh-a и трябва да следиш кога да спреш заряда.

Не претендирам за изчерпателност, но това е в общи линии как бих постъпил аз.

Поздрав и Успех!
 

Vanselot

Новодошъл
Благодаря за отговора!
Да, и по моята "формула" излиза към 20 часа, даже 21. Ще използвам таймер на контакта за по-сигурно.
Това 1,35VA няма да е ватове, понеже ват е W. Предполагам е нещо волт-ампер, ако изобщо има такава мерна единица. И дали е нещо с което трябва да се съобразя, понеже дадох 60 лв за батерии и не ми се иска да ги скапя от първия път.
Другото зарядно с което разполагам е 7,2 волта, 500 mA, тоест по-нисък волтаж, по-висок ампераж. Посъветвайте ме с кое са работя с батерия 9,6 волта, 2100 mAh
 
Последна промяна:

SASHO

Редовен Потребител
Да де, VA е пълната мощност на зарядното, единицата е Волт-Ампери :) За онагледяване писах W, защото е популярна :)
Инак с маломощно зарядно няма да ги скапеш. Аз не бих ползвал другото, което имаш, ще им намали циклите заряд-разряд. Лесно се познава, когато са заредени, стават топли на пипане, не горещи. Ако са горещи не е добре!
Принципно NiMh би трябвало да издържа заряд 1/10 от капацитета минимум 24 часа, след като се напълни, но не разчитай на това.

Успех!
 

Vanselot

Новодошъл
Благодаря, Саше, на тебе разчитам! Прекръствам се и ги включвам :)
И все пак се замислям за истинско зарядно като това:
https://www.dcpower.eu/chargers/folomov-chargers/folomov-a4?filter=7
А батерията я направих с два държача като този:
https://vikiwat.com/darzhach-za-baterii-aa-4-provodnitsi-cheren-1
Хем държат батериите в пакет, хем пък могат да се вадят по всяко време и да се зареждат на зарядно с гнезда ;)
 
Последна промяна:

Vanselot

Новодошъл
Да уточня: имам две коли (офроудъри). Едната ми я бяха подарили преди около 15 години в Германия и е за 9,6 волта батерия (до момента беше без батерия и прашасваше). Другата я подариха по коледа на малкия и е със 7,2 волтова батерия 700 mAh. И двете коли са си откровено казано играчки, но не съвсем детски и ми се струва че имат потенциал за нещо повече. (примерно имат предвидени букси за осветление и т.н.)
Именно покрай колата на сина ми се зарибих да възродя и моята "реликва", която има една много интересна функция - с един бутон от дистанционното цялата кола се трансформира от къса и висока в дълга и ниска :) Помага когато заседне или се заклещи някъде:)
Батерията която измайсторих с държачите се получи супер, само дето целият пакет стана с няколко милиметра по-широк и не се събра в колата, въпреки че тези държачи са супер фини и тънки.Та се наложи лека модификация на единия държач (елиминирах стеничката между двете двойки клетки) и стана супер. Оказа се че Вартите са си заредени, пишеше "Pre-charged" , така че заряд не се наложи. Получената 9,6 волтова батерия я пробвах и на колата на малкия (скришно :) ), която както казах по принцип върви със 7,2 волта, но гнездото сякаш нарочно е предвидено по-голямо и побира 9,6. Е, бачка си и върви яко.
Та днес двамата карахме из двора двете коли и ни стана студено преди да успеем да ги изтощим :) Сега малкия ме врънка да слагам осветление и на неговата, понеже моята има (само дето са олд скуул мини крушчици с нажежаема жичка, а не диоди)
Другото което ми идва е:
1: да сложа диоди на неговата, пък и на моята. Тук въпросът ми е дали ще държат тези диоди на 9,6 волтовата кола, понеже гледам че ги дават 5-7 волта или да им сложа някакви съпротивления?
2: Да направя колата на малкия от 7,2 на 9,6 (видях че може), а моята да я направя от 9,6 на 12 (имам къде да поместя още един държач за 2 клетки :) )
.......
То май тъй се почва с тая краста :)
 
Нагоре