Спомени за спорта

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Новогодишен подарък за музея от м.с.Георги Кабаков:
Микролитражни двигатели И.Лучев.jpg
Книгата е нова, отлично съхранена с автограф от м.с.инж.Иван Лучев.
Най-добрата книга за микролитражни двигатели от български автор!
Издирвах я повече от половин година...
Състоянието на първата, която намерих не беше добро, но я закупих за музея.
С този подарък търсенето приключи.
Благодаря Георги!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Днес музея получи от м.с.Добри Грабчев интересно CD:
История на авиомоделизма в България.jpgС интерес се запознах със съдържанието.
Добри благодаря от сърце!

Сравнително бързо разбрах, че книгата съществува и на хартиен носител.
Книгата.jpg
Екземпляра съхранен от м.с.Розен Тодоров е с интересен автограф от автора:
С автограф за Розен Тодоров.jpg
За моя огромна радост Розен е съхранил втора бройка и тя пътува вече към мен.
Розене благодаря от сърце!

На 11.07.2023 изпратих диска на Добри, а също така и флашка със съдържанието му в електронен вид.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Днес получих подарък за музея от м.с.Розен Тодоров:
Нова книга от Розен Тодоров.jpg
Всеки посетител на музея може да разгледа оригинала.
Розене благодаря от сърце!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Поредните подаръци за музея от з.м.с.Валентин Савов(ъгломер, книга, шаблон и таймер):
Ъгломера на Христо Савов.jpg
Ъгломера е изработен и използван от баща му Христо Савов†
Практическо ръководство по авиомоделизъм 1951г..jpg
Интересна книга използвана в училищен кръжок по авиомоделизъм в с.БАЛВАН В.Търновско.
Шаблон за витло на гуменяк.jpg
Шаблон и витло от балсово дърво изработено с негова помощ.
Таймер с механизъм от ФЕД.jpg
Таймерен механизъм изработен от з.м.с.Валентин Савов в клуба в гр.Сопот.
Изработването на "червяка" е описано от него в една от темите.
За основа е използвал механизъм от съветски фотоапарат ФЕД.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MUGEN Seiki MTX-4 PROSPEC 1/10 Touring car
MTX-3 PROSPEC.jpg
MTX-3 PROSPEC-2.jpg
Двигател X12 Novarossi изработен по поръчка на Mugen Seiki.
Ново попълнение в музея.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
2009-та
В края на януари при едно от редовните ми посещение в магазин "Хобидик" продавача-консултант м.с.Димитър Лесковски каза,
че ще има състезания за електро модели в зала, в родния му град Монтана.
Реших да купя модел и за Танко Генчев, но за друг електро клас.
Попитах за нещо ново и хубаво.
Продавача-консултант с радост ми предложи TEAM MAGIC E4RS със съответното оборудване, електродвигател, контролер и т.н.
Предварително искам да отбележа модела и оборудването е избрано от продавача!
С този модел и оборудване Танко трябва да вземе участие на предстоящето състезание!
Запазил съм снимка на шасито с монтирано серво KoPropo:
TM E4RS.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
20-22 февруари "електро" в зала гр.Монтана

Атмосферните условия не бяха особенно подходящи за пътуване до гр.Монтана.
Зимата беше тежка, снегорините(там където имаше не успяваха да почистят).
На Ботевградския проход (Арабаконашки проход) снегорини нямаше, да не говорим за опесъчаване.
Имахме модели и голямо желание за състезание.
Спомням си думите на Калин Кокошарски - как изобщо се решихте да тръгнете в такова време на път?
По предварително обявената програма трябваше да има състезание и за електро бъги 1:18 и 1:10.
Организатора реши да не се провеждат такива стартове и това разбира се ни разстрои.
От тази снимка се виждат участниците:
montana 001.jpg
Преди стартовете, както на всички състезания имаше проверка на моделите!
В средата на снимката е техническата комисия от трима съдии, която измерва моделите.
Ето и модела на Танко Генчев, а Иван Караиванов му е механик.
montana 004.jpg

При първия старт (в класа в който той участвуваше) неочаквано за мен Танко постигна най-добро време.
Инж.Владимир Костадинов веднага заяви, че Танко трябва да се декласира... модела не отговарял на изискванията ...
Защо да се декласира?
Имаше техническа проверка извършена от квалифицирани съдии!
Модела е закупен след препоръка от консултант-продавач във Вашия магазин?
Каква е причината за декласирането, след като дори съдиите и продавача не я знаят?
Инж.Владимир Костадинов отговори - шасито, то е от карбон, а не е пластмасово.
Помолих просто да участвува в стартовете, да трупа опит... но не разрешиха.
Това беше втори неочакван удар за нашия отбор.

1/10 Tauring car от квалификациите сина ми Иван Караиванов постигна най-добро време.
Снимка от подредбата за финален старт:
montana 012.jpg
Модела на Иван Караиванов е червен и е първи, втори е светлозеления модел на Емил Костадинов и т.н.
На първия завой след старта втория модел просто го удари и приключихме.
Къде са правилата за които всички говореха, къде е съдията?
Криво тръгна годината...силно се надявах, че няма да продължи така...
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
03 - 05 АПРИЛ 2009г. гр. РУСЕ
ПРОЛЕТЕН МЕЖДУНАРОДЕН ТУРНИР „ПРИСТА" ПО АВТОМОДЕЛИЗЪМ
ЗА РАДИОУПРАВЛЯЕМИ МОДЕЛИ С ЕЛЕКТРО-ДВИГАТЕЛ В ЗАЛА

За първи път се провежда състезание на мокет, при това с приятен син цвят.
Много добра организация, чуждестранно участие и разбира се стартове в клас 1:18 Electric Off Road.
Част от участниците за откриване на състезанието:
Prista electro zala 002.jpg
Prista electro zala 006.jpg
Имахме големи проблеми с "Циклона" на сина ми.
Мотора и контролера грееха като печка.
Потърсих помощ, но всеки бе зает със своите си проблеми.
До успешни стартове не се стигна.
По-късно установихме, че проблема е в контролера.
На практика TEAM MAGIC E4RS, който регистрирах на мое име се представи значително по добре.
Но този клас не ми допадна.
В любимия ни клас 1:18 Electric Off Road бяхме без конкуренция и това се вижда от прикачения протокол.
Снимка от награждаването в този клас:
Prista electro zala 010.jpg
Наградите бяха семпли, но оригинални:
1-2 2009 Prista.jpg

14.05.2023

Награждаване на най-малките участници:
Prista electro zala 014.jpg
Снимка от закриването:
Prista electro zala 011.jpg
Времето на публикация в този пост вероятно е съвпадение - "Турнир Клуб Кинетик" 18 - 19 януари 2020г. в Русе
 

Attachments

  • 3-5 АПРИЛ 2009 РУСЕ ЕЛЕКТРО ЗАЛА.pdf
    108.1 KB · Прегледи: 5
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
25 април 2009 год. в гр. Враца се провежда "Пролетен турнир по автомоделизъм"
Не взехме участие в него имам само протокол, който прикачвам в поста като pdf.
 

Attachments

  • 25 април ВРАЦА пролетен турнир 2009.pdf
    85 KB · Прегледи: 1

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Serpent 705 1/10 Touring car whit engine Rossi R12 Pixy
Serpent 705 with  engine Rossi R12 Pixy R12 .jpg
2009-та закупих такъв модел от "STELDI"(само нов кит, без двигател).
Използвах също двигател Rossi, но закупен директно от Rossi.
Монтирах две серва KoPropo.
Този модел има странна за мен компановка на бортовите акумулатори.
За съжаление, без да се замислям и анализирам какво ще се случи направих пакет от наличните за момента.
Модела се оказа изключително добър, но 10-на минути преди финала захранването просто отказа....

Купих този за музея, но непочистен след последното състезание.
Инж.Иван Минков го приведе в подходящ вид, за което му благодаря!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Днес освен с мартеница з.м.с.Асен Танев ме зарадва и с прекрасен експонат за музея:yahoo:
Уникален скоростен модел F2A от 1956г. направен от м.с.Любен Бончев:
1956 L.Bonchev.jpg
След световното първенство в Чехия същата година в България е поканен чешки треньор
да окаже помощ на нашите скоростняци.
Тогава чехите са били водеща сила в този клас.
Под ръководството на треньора и негови чертежи в школата на ДОСО в с.Мусачево е изработен този модел.
Двигателя е Super Tigare, мотор от този вид все още се търси.
Скороста на модела е била около 170 км/ч.

След 63 години м.с.Любен Бончев със своя любим модел "Лястовица":
м.с.Любен Бончев.png
Благодарности на м.с.Любен Бончев!
Благодарности на з.м.с.Асен Танев за възстановяването на модела!
 
Последна промяна:

Rozenf2d

Потребител
Днес освен с мартеница з.м.с.Асен Танев ме зарадва и с прекрасен експонат за музея:yahoo:
Уникален скоростен модел F2A от 1956г. направен от м.с.Любен Бончев:
View attachment 19748
След световното първенство в Чехия същата година в България е поканен чешки треньор
да окаже помощ на нашите скоростняци.
Тогава чехите са били водеща сила в този клас.
Под ръководството на треньора и негови чертежи в школата на ДОСО в с.Мусачево е изработен този модел.
Двигателя е Super Tigare, мотор от този вид все още се търси.
Скороста на модела е била около 170 км/ч.

След 63 години м.с.Любев Бончев със своя любим модел "Лястовица":
View attachment 19749
Благодарности на м.с.Любен Бончев!
Благодарности на з.м.с.Асен Танев за възстановяването на модела!

Респект и уважение към Любо Бончев !!!
Един от доайените при скоростните авиомодели в България.
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
SUPER-HOCHLEISTUNGSLADER 2,5A GRAUPNER
SUPER-HOCHLEISTUNGSLADER 2.5A GRAUPNER.jpg
Пореден подарък за музея от инж.Иван Минков, благодарности!
 

dreamlinerOW

Новодошъл
Това е доста интересно четиво. От коя година е горе/долу, че не мога да усетя колко след комунизма е?
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Интервюто е от 2002-а година и е публикувано във вестник МАРИЦА на 22 декември.
Преди седмица музея получи запазен екземпляр съхранен от м.с.Георги Кабаков.
Ще отбележа, че на снимката до гвардееца е и м.с.Розен Тодоров,
з.м.с.Александър Денкин(треньор) и м.с.Георги Кабаков.
 
Последна промяна:
Нагоре