Спомени за спорта

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Да се върнем на хеликоптерите;)
Броях дните до шоуто в гр.Казанлък и то се случи(26 март 2011):yahoo:
Ето част от това, което видях и преживях там:
1.jpg
Красота:yahoo:
Явор Йотов кратко ми обясни, че това са моделите на двама англичани.
Без да влиза в подробности е без да ме запознае с тях.
Това копие видях за първи и последен път, за съжаление никога повече.
4.jpg
Хелитата на инж.Росимир Матеев от гр.Габрово;)
5.jpg
С ентусиазъм разказваше за FUNCOPTER на MULTIPLEX (как не можел да се счупи).
Но не го видяхме да полети, а и никога повече(мога само да гадая каква е причината).
7.jpg
За първи път виждах квадрокоптер, но след като разбрах цената му интереса ми изчезна.
Може и да бъркам, но Росимир спомена с неохота нещо над 12 хиляди марки...
Така е не го видяхме да лети, това се случи доста по-късно.
6.jpg Много пушек, много бръмчене ...и накрая полетя:flyfly:
Това е модела на Юлиан Нейчев от гр.Варна.
От този момент ме грабнаха копията и тяхната красота.
9.jpg
Явор настройва два предавателя учител-ученик, след което на голяма височина ми позволи да "повися".
Трудно е да се обясни какви чувства ме обзеха след това.
10.jpg
Запознах се с Драгомир Драганов от Добрич, той беше фен на Vibe JR.
8.jpg
Разбрах, че ще има и томбола с предметни награди.
Купих три билета и ги оставих на Христо Христов, просто трябваше да пътувам.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Матрица за преден мост и шенкели изработени от м.с.Красимир Младенов† и м.с.Димитър Лесковски в далечната 1980г.
Подарък за музея:
Матрици от м.с.Димитър Лесковски 1980.jpg
Вероятно не всички знаят колко познания, упорство и работа са необходими за изработването на такива матрици.
Познавам Димитър Лесковски от средношколец и мога да твърдя, че той ги притежава!
Това е подходящ пример какъв труд са полагали някой от моделистите!
За съжаление това решение се оказа не особено сполучливо, шенкелите се чупеха лесно:(
Митко си призна, че грешката е негова(не направил засечката).
Благодаря Митко!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
При посещението си з.м.с.инж.Александър Денкин разказа за първия измервателен уред с който е работил.
За съжаление не си спомняше името му, по направеното му описание предположих какъв е.
Моя първи уред в онези години беше "Eлектра-1", като този за който той разказваше.
Електра-1.jpg
Как да го използвам ме научи инж.Слави Дърев†.
От 1974г. "Електра-1" беше изключително добър помощник при работата ми с акумулатори и първите електронни устройства.
Вече е в музея.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Преди повече от година м.с.Атанас Гаганелов обеща за музея един от планерите си.
Обсъдихме, че трябва да е от старите, сравнително малък и облечен с япон.
Вчера ме изненада приятно:
A.Gaganelov1-20201202.jpg
Модела F1A е изработен от него през далечната 1987 година, но е лицензиран на 15 март 1990-та.
A.Gaganelov-2-20201202.jpg
Модела е готов за полет и заедно му намерихме подходящо място:flyfly:
A.Gaganelov 3-20201202.jpg
Благодаря Наско!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Продължаваме с хеликоптерите(март 2011):flyfly:
След закриване на събора в гр.Казанлък(27 март, неделя късен следобед) Христо Христов се отби до Сопот.
Неочаквано от багажника на колата си извади голям кашон;)
Това съм спечелил от томболата с един от трите билета, които му оставих:
TZ Shark 50.jpg
TZ Shark 50 R/C MODEL HELICOPTER, съдба ...няма отказване вече.
За да полети му трябвало двигател, аспух, апаратура и т.н.
В магазина му имало двигател и аспух подходящи за този модел.
Разбрахме се, че при първа възможност ще го посетя.
Изпреварвайки събитията последвали този ден ще отбележа, че хелито е в музея.
Христо обясни, че първите дни на април ще има хели училище в гр.Габрово.
Помолих го да участвуваме с Танко Генчев, но не можа да обещае...желаещите били много:(
Нямам снимки от събора, но открих това клипче:
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Христо Христов успя да ни включи в мероприятието(няколко човека се отказали).
И така на 9-ти април 2011 с Танко Генчев се появихме в "класната стая".
Нямахме хеликоптери, само една SANWA 8000 за всеки случай.
Ето снимка от теоретичната част, Гари Роландс обеснява, а Десислав Илиев настройва:Теория Гари 1.jpg
Всичко си беше истинско, учител говорещ на българо-английски.
Дъска на която рисуваше диаграми, пишеше формули и т.н.
С изключение на двамата току що записани всички имаха хеликоптери, апаратури и дори симулатори.
В началото ми беше интересно...но след това ми стана скучно.
Помолих Танко да слуша внимателно и по-възможност да разбере как се настройва хеликоптера.
След теорията имаше и практика, но за тези които си имаха хеликоптери.
Снимки от практиката, част от присъстващите:
Част от присъствувалите.jpg
Явор-Христо-Йоско-Десо.jpg
Гари Роландс подготвя своето MIKADO-600
Гари с Микадо.jpg
Десислав Илиев с TZ Shark 50
Десислав с TZ50.jpg
Христо Христов
Христо се подготвя.jpg
Явор Йотов с TZ90 V2 и новички лопати EDGE
Явор с хелито си.jpg
Венцислав Петров с Aligne 700 NITRO
Венци_new.jpg
Гари Роландс с Росимир Матеев
Гари и Росимир_new.jpg
Хитова снимка от това събитие кучето на Росимир, Явор и Христо
Кучето-Явор-Христо.jpg
На последната снимка се смяхме дълго време и дори на слeдващите няколко сбирки:)
Домакин на мероприятието беше инж.Росимир Матеев, интересен човек, изключително любезен, приятен и с голям опит.
За съжаление времето се развали и училището приключи.
Благодаря на Гари, Росимир, Христо, Венци, Явор, Десислав и всички участници!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Wooden rotor blades for heli size 450
Роторни перки изработени от дърво и облечени с фолио за хеликоптер размер 450
Подарък за музея от Цветан Тодоров:
Wooden rotor blades for heli size 450.jpg
Благодаря Цецо!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MULTIPLEX Super Gyro Best.Nr.75116, 1990
MULTIPLEX SuperGyro.jpg
Първия механичен жироскоп в музея!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Поради епидемичната обстановка тази година подаръци за музея от Дядо Коледа пристигат по-рано:)
Ето с какво ме изненада Драгомир Драганов:
Коледен подарък от Драгомир Драганов.jpg
Съдържанието на кутийките ще разкрия по-късно;)
Благодаря Драго!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Преди повече от година з.м.с.Дамян Петров обеща да стегне модел за музея.
Днес подари MOTONIKA P-81 1:8 R/C:
Сопот13.12.2020 з.м.с.Дамян Петров.jpg
Приятелите му с интерес се запознаха с експонатите.
Сопот13.12.2020.jpg
Благодаря Дамяне!

15.04.2023
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Автомодел ОСА
Добавих в музея още един от комплектите изработени по поръчка на ОСО
Автомодел ОСА.jpg
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Продължаваме с хелитата :write:
В Габрово инж.Росимир Матеев ни показа склада си, запазил съм една снимка:
При Росимир Матеев.jpg
Видяхме компютрите на които работи, симулатор Real Flight 5, зарядно за 4-ри акумулатора IMAX QUATRRO B6 и т.н.
Веднага поръчах на Христо такъв симулатор и зарядно.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
След няколко дена от Христо купих първата 450-ка, за съжаление китайска ...и поръчах две оригинални.
Разбира се започнахме с "проходилка":
HK450.jpg
HK450-1.jpg
Танко също се учеше:
HK450-Tanko.jpg
Желанието ни бе голямо, но хелито едно:( при това само с два акумулатора.
Разбира се скоро го счупихме, а Христо нямаше части в момента:(
Наложи се да купя втори китайски кит.
Танко успешно се справяше с ремонта и настройките.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
ПО-2 кордов авиомодел с двигател МК-16 изработен от м.с.Георги Кабаков:
ПО-2 МК-16 кордов.jpg
ПО-2 м.с.Георги Кабаков.jpg
Много моделисти са изработвали такъв модел, реших да ги върна в миналото;)
В далечната 1971-ва учителя ми по математика Николай Василев ми подари такъв набор.
Все още в гр.Сопот нямаше кръжок по авиомоделизъм.
Самостоятелно в къщи сглобих самолета и след това го пуснах на един от училищните спортни празници...
През 1986г. на средношколското състезание за кордови авиомодели в гр.Горна Оряховица отбора на гр.Пловдив е имало и такъв модел.
Ръководителя з.м.с.Иван Горанов след първите стартове разбрал, че не достига една точка за първо място отборно:(
За да решат проблема добавили трета корда с която пуснали балсов макет на бомба.
С това подобрение наистина получили заветната точка:win:
Модела пилотирал Георги Донсузов:pilot:

22.05.2023
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
SPADA 09 1/12 Scale GP09 4WD Racing Car, Kyosho, Japan, 2002
Kyosho STRADA 09.jpg
Kyosho STRADA 09-2.jpg
Kyosho STRADA 09-3.jpg
Kyosho STRADA 09-4.jpg
Двигателя е V-Motor Sirio S09-B (1,5cm³)
Kyosho STRADA 09-5.jpg
Интересно моделче, за съжаление този клас не беше популярен в България.

15.06.2023
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
С нетърпение очаквах сбирката в гр.Русе, имах нова апаратура Spektrum® DX8, две 450-ки Align и три броя Protos-500
За съжаление акумулаторите бяха само три, четири броя за 450-ка и един за Protos-500:wall:
Симулатора, зареждачката според Христо все още пътуваха някъде по света.
Явор ме увери, че ще получи акумулатори по време на мероприятието.
И така в няколко поста ще има снимки от BFFB2011:write:
BFFB2011-откриване.jpg
От ляво на дясно Танко Генчев, Любомир Караиванов, ?, Димитър Пенев, Юлиан Нейчев, Росимир Матеев, Драгомир Драганов, Борис Янев, Милко Денев, Ники Желязков, Станислав Янев, Теодор Янчев, Венцислав Петров, Димитър Илиев, Николай Петков, Стефан Василски†, Гарин Роуландс
Това са пилотите и техните хелита, м.с.Явор Йотов дава указания за безопасно протичане на мероприятието.
Русе е далеч и част от пилотите пристигнаха по-късно(част от варненската група, Христо Христов от гр.Ловеч, Ангел Димов от гр.София и др.)
Росимир Матеев е ухапан от комар, а Десислав Илиев отсъствува, за това ще има втора снимка:
BFFB2011-1.jpg
За пилотите имаше всички необходими условия, маси, шатри, захранване 220V и т.н.
Ето така изглеждаше нашата маса в началото на сбирката:
BFFB2011-2L.jpg
Хеликоптерите бяха здрави, имахме красиви тениски, баджове, лепенки, слънчево време и прекрасно настроение:)
BFFB2011-4.jpg
Гари отдавна бе готов за полети:flyfly:
BFFB2011-Gary.jpg
BFFB2011-Gary2.jpg
Явор наистина спази обещанието си и дори заедно получихме кашона с акумулатори DUALSKY.
Това премахна ограничението за броя на полетите с PROTOS-500, имаше достатъчно акумулатори.
Уредих се и с прекрасна шапка GWS, тестер за акумулатори DUALSKY и др. глезотии;)
BFFB2011-Protos1.jpg
BFFB2011-Protos3.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
:write: BFFB2011
Димитър Илиев, Христо Христов и Венцислав Петров не пропуснаха да се снимат с тези прекрасни момичета:
BFFB2011-пилоти и .jpg
Милко Денев нещо ремонтира по хеликоптера си:
BFFB2011-Милко и др.jpg
Станислав Янев се готви за полет:
BFFB2011-Станислав.jpg
Ангел Димов с 11-годишния Димо Ангелов:yahoo:
Без система "учител-ученик" детето уверено редеше "осморки" с хеликоптера на баща си:flyfly:
BFFB2011-най-малкия.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
:write: BFFB2011
Венцислав Петров:
BFFB2011-Венци.jpg
Явор Йотов:
BFFB2011-Явор.jpg
Димитър Илиев:
BFFB2011-Димитър Илиев.jpg
Десислав Илиев и Гарин Роуландс:
BFFB2011-Десислав и Гари.jpg
Буса(електростанцията) на Росимир Матеев:
BFFB-2.jpg
Росимир Матеев с хели на гърба:
BFFB2011-Росимир.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
:write: BFFB2011
Христо Христов обеснява на Танко Генчев тънкостите на 450-ките:
2011-1.jpg
Танко Генчев с 450-ка в полет:flyfly:
2011-3.jpg
Танко се радва на успешно преземяване:)
2011-4.jpg
2011-2.jpg
Танко е сменил акумулатора и отново е в полет, Гари дава наставления на Десислав:
2011-5.jpg
Ники Желязков от скука виси "по гръб";):
2011-7.jpg
2011-6.jpg
2011-8.jpg
2011-9.jpg
 
Последна промяна:
Нагоре