Моделарски мотори

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
VIVELL SUPER .35, Ignition, VIVELL MOTORS, SAN FRANCISCO, CALLIFORNIA, USA, 1947
VIVELL SUPER .35 Ignition VIVELL MOTORS USA.jpg

VIVELL SUPER .35 USA .jpg
Спецификация и инструкция на един от вариантите:
The Vivell Super 35.jpg

26.06.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Forster .35 №3433, Otto Bernhardt ignition conversion, FORSTER-APPLET MFG.CO.INC.LANARK, USA, 1977
Forster .35 №3433 Otto Bernhardt ignition conversion.jpg

Forster .35 №3433.jpg
Информация за двигателя преди неговата конверсия: https://bit.ly/3EJ3Zsh
Варианта с нагревна свещ се произвежда от 1956-та.
Значително по-късно е преработен от Ото Бернхард в искров.
Forster 35R Ignition №5-36, FORSTER-APPLET MFG.CO.INC.LANARK, Illinois, USA, 1947
Може да видите в пост 493: https://bit.ly/3sT7dqS

17.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MAGNUM XL-25 4,05cc №960 RC, Glow, ABC, China, 2001
MAGNUM XL-25 4.05cc №960.jpg

MAGNUM XL-25 4,05cc №960 RC China.jpg
Обем 4,05cm³, диаметър на цилиндъра 17,42мм, ход на буталото 17мм, обороти 2000-16000 об./мин.

13.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
AT-6 "GOLDEN SUNRISE" №2, Glow, ABC, Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2021
Новогодишен подарък от з.м.с.Асен Танев:
AT-6 GOLDEN SUNRISE №2 Asen Tanev Bulgaria 2021.jpg

AT-6 GOLDEN SUNRISE №2 Asen Tanev 2021.jpg
В музея е първата отливка от кокилата на 01.03.2021: https://bit.ly/3HP67Ar
Асен изпълни обещанието си, за което сърдечно му благодаря!

14.01.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Двигателите на з.м.с.Асен Танев събрани на едно място:
Благодарности и пожелания за нови спортни успехи!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
SM12 EVO4 2.1cc R/C, Glow, ABC, Designet by Mario Rossi, Made in Italy by SM, 2010
Schepis Model engine for 1/10 scale Touring racing cars:
SM12 EVO4 2.1cc RC Car.jpg
Обем 2,09cm³, диаметър на цилиндъра 13,70мм, ход на буталото 14,25мм.
ABC, 3 канален, вал 11,9мм, глава за турбо свещ.
След брандираните "Ninja" и "GRP" Марио Роси произвежда серия за "Schepis Model".
Това са значително по-ниско бюджетни двигатели, с по-малък ресурс.
Има и варианти с керамичен опорен лагер, но за музея това не е от значение.
Дали производителя е комплектовал двигателя с тръба Ninja,
или това е направил продавача мога само да гадая.

08.06.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
O.S. MAX 20 R/C, Glow, O.S.Engines Mfg. Co.,Ltd., OSAKA, JAPAN, 1972
O.S. MAX 20 RC, Glow1972.jpg
Информация за двигателя от MODEL AIRPLANE NEWS June 1972:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/OS Max 20.html

10.05.2022
Прикачвам инструкция за двигателя(pdf) предоставена ми от David McIntire.

09.06.2022
 

Attachments

  • OS Max-20.pdf
    292.8 KB · Прегледи: 1
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
CYCLON .15 2,5cc TOP F1C №217, Alexander Kalmykov, Cyclon Company, Novosibirsk, Russia, 2008
This is the lates engine for FAI free flight power(F1C) from Cyclon Company!
CYCLON .15 2.5cc TOP F1C №217 Alexander Kalmykov  Novosibirsk Russia 2008.jpg

30.01.2022
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MVVS 1,5D №730, Modela - MVVS, BRNO, Czech Republic, 1986
MVVS 1.5 D №730 Modela - MVVS BRNO Czech Republic 1986.jpg
Обем 1,46cm³, диаметър 13мм, ход на буталото 12мм, обороти 17000об./мин.
Препоръчани витла 180х90, 180-200х80-100.
Информация за двигателя:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/MVVS-1D.html

03.02.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
O.S.MAX-H 40P R/C, O.S.Engines Mfg. Co.,Ltd., OSAKA, JAPAN, 1965
O.S.MAX-H 40P RC, O.S.Engines Mfg. Co.,Ltd. OSAKA JAPAN 1965.jpg

O.S.MAX-H 40P RC 1965.jpg
Информация за двигателя:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/OS Max-H 40P.html

20.04.2022

10.05.2022
Прикачвам инструкция за двигателя(pdf) предоставена ми от David McIntire.
 

Attachments

  • OS Max-40.pdf
    209.4 KB · Прегледи: 1
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
YS 56 SR 9,14cc R/C Helicopter Engine, Glow, Yamada Mfg.Co.Ltd., Inuyama, Aichi, JAPAN, 2010
YS 56 SR 9.14cc Helicopter Engine 2010.jpg
Bore 23mm, stroke 22mm, displacement 9,14cc, weight 406g, practical rpm 2000-20000.
Двигателя закупих от тук:
HOBBY CENTRE L.L.C.jpg
Последна бройка и продавача с радост ми го предложи:
Mr.Bashar.jpg
Зарадваха се на посещение от България, помнят клиповете на Tareq Alsaadi:
Хеликоптери и самолети почти никой не купува и за това основно продават автомодели.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
O.S. MAX 15 CV-R w/12E Rotary Carburettor R/C, Glow, O.S.Engines Mfg. Co.,Ltd., Osaka, Japan
O.S. MAX 15 CV-R w_12E Rotary Carburettor RC Glow JAPAN.jpg
For 1/10 off-road buggy and scale car.
Bore 14mm, stroke 13.7mm, displacement 1,96cc, prm@peak hp 24700.
Това е втория двигател, който закупих от Hobby Center Dubai.
Той също беше последна бройка, опорната шайба липсва.
Hobby Centre Dubai 2020.jpg
Отдавна бяха преминали "на ток":
LiPo.jpg
Благодаря на Mr.Bashar за любезното посрещане и разбира се за направените отстъпки!

Информация за двигателя от RADIO CONTROL CAR ACTION:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/OS 12 CV-R.html

12.04.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
POSON (ПОСОН) 2,5cc "Black head" CL F2D, ABC, Glow, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1988(3 броя)
Подарък за музея от Хартюн Фесчиян, първи братовчед на м.с.Артин Герагос Фесчиян(Арто)†:
POSON 2,5cc Black head CL F2D.jpg
Арто(м.с.Артин Фесчиян†) e четирикратен републикански шампион в клас F2D(КОМБАТ) - 1974, 1978, 1979 и 1983г.
1980 участник в Световно първенство за кордови модели - въздушен бой.
Знаех, че е имало малка партия "комбатарски" вариант с черен анод на част от алуминиевите детайли.
Идеята за "комбатарски вариант" е на м.с.Розен Тодоров.
След първата партия се отказват от анодирането, защото излишно оскъпява продукта.
Повече информация тук: https://bit.ly/3HVlB6I
Търсих такъв почти три години...и ето резултата.
Благодаря за съдействието на м.с.Георги Кабаков!
Благодаря на Хартюн Фесчиян!

25.02.2022
 
Последна промяна:
Нагоре