LiPo - насоки за подбор на правилните батерии, разработването им и експлоатацията

Прилагали ли сте до сега правилата за правилно ползване на ли-по батериите? (Прочетете ги първо)

  • Да, всичките!

    Votes: 23 41.1%
  • Да, но само някои от тях...

    Votes: 26 46.4%
  • Не, нито едно!!!

    Votes: 7 12.5%

  • Total voters
    56

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Каква е идеята на това упражнение? Нали lipo батериите в режим съхранение седят на стайна температура? Или това е схема да ги заредиш вечерта преди да летиш специално?
Теоретично най-добрата температура за съхранение на lipo акумулаторите е 0 градуса.
На практика използвам 4 до 6 градуса, при това постоянна температура.
А не стайна, която обикновенно е няколко пъти по-висока.
За това ги съхранявам в хладилник:
5-6gradC.jpg
Основната задача е удължаване на живота на акумулаторите.
Този вариант на съхранение има и други предимства.
Разбира се, ако става въпрос за един или два броя акумулатори с малък капацитет инвестицията не е оправдана.
 
Последна промяна:

Николай Коев

Новодошъл
Здравейте,
мога ли да заменя липо батерия 30С с 20-50С за лодка за захранка с два мотора 2 батерии спид контролер 30А
 

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Да, няма да е проблем! Предполагам батерията е поне 5000мАч? 2х контролера по 30А са 60А максимум... така че няма да е проблем!
 

явор николчев

Новодошъл
viber_image_2022-03-26_18-48-58-788.jpg
ПООМОЩ. Мисля че съсипах батерията ми а е чисто нова .В заигравката си със настройване на самолета изведнъж двугателя спря /останаха само ниски обороти с прекъсвания , елероните започнаха да се движат без контролно/ Батерията беше разредена до под 2v на клетка ?! Тази зареждачка която ползвам на снимката вместо да зарежда се оказа че разрежда..нищо не разбирам .. Някой ако знае какво става да сподели, ще купувам ново ама какво , батерия или зареждачка или и двете . Много ме е яд значи.
 

arsovhome

Редовен Потребител
Наложи се пак да прочета внимателно темата, бях позабравил някои неща. И ми дойде наум един въпрос, на който никъде не съм намерил отговор. Знаем и съхраняваме батериите при заряд приблизително 3.8V на клетка. Обаче всички нови LIPO батерии, които съм купувал от всички възможни места от целия свят идват заредени 3.94V на клетка. Защо е така?
 

AlexM

Редовен Потребител
Наложи се пак да прочета внимателно темата, бях позабравил някои неща. И ми дойде наум един въпрос, на който никъде не съм намерил отговор. Знаем и съхраняваме батериите при заряд приблизително 3.8V на клетка. Обаче всички нови LIPO батерии, които съм купувал от всички възможни места от целия свят идват заредени 3.94V на клетка. Защо е така?
Всички батерии при транспорт трябва да са заредени на 30 процента от капацитета си.Ако са купувани ат Европа или лигитимен а не ШАНО източник имат лепенка да се дозаредят при получаването им.Иначе трябва да имат писменно споразумение между доставчик и получател.Ако са поръчани от Китай имат голям период на престой в разредено положение и Китайците най вероятно се презапасяват и си ги слагат на Storage капацитет.
Цитат от IATA:
Note: Lithium ion batteries packed by themselves (Packing Instruction 965) (not contained in or packed with equipment): (a) must be shipped at a state of charge (SoC) not exceeding 30% of their rated design capacity. Cells and/or batteries at a SoC of greater than 30% may only be shipped with the approval of the State of Origin and the State of the Operator under the written conditions established by those authorities, see Special Provision A331
Линк към нормативната наредба.
https://www.iata.org/contentassets/...tery-guidance-document-2021-for-pharma-en.pdf

https://www.iata.org/en/programs/cargo/dgr/lithium-batteries/

Приятно четене.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
За други марки не мога да знам, но Gensace/Tattu идват всички между 3.80V и 3.84V на клетка.
 
Нагоре