Моделарски мотори

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
PICCO P-40(45) MARINE R/C, Glow, ABC, Monza, Italy, 1983
Пореден подарък за музея от з.м.с.инж.Владимир Миров:
PICCO P-45 RC MARINE, Glow, ABC, Monza, Italy, 1983.jpg
Двойката в този двигател е за вариант P-40.
Обем 6,40cm³, диаметър на цилиндъра 20мм, ход на буталото 20,2мм.
Обороти 26500 об./мин., мощност 2,2 к.с.
За да се различават външно производителя набива на лапичката P45.
Обем 7,46cm³, диаметър на цилиндъра 20мм, ход на буталото 21,8мм.
Обороти 26500 об./мин., мощност 2,3 к.с.
На практика в един и същи картер могат да се използват две различни двойки.
Благодаря Владо!
Информация от списание MODEL BUILDER January 1983:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Picco Marine Engines.html

08.06.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
PICCO .21 3,5cc CAR R/C, Glow, With belt starter, Monza, Italy, 1989
Пореден подарък за музея от з.м.с.инж.Владимир Миров:
PICCO .21 3,5cc RC CAR, Glow, With belt starter, Monza, Italy, 1989.jpg
Ето го и разглобен:
PICCO .21 3,5cc RC CAR, Glow, With belt starter.jpg
Рядък и стар модел PICCO, с назъбен ремъчен пулстартер.
Обем 3,48cm³, диаметър на цилиндъра 16,3мм, ход на буталото 16,7мм.
ABC, 4 канален. Диаметър на вала 13мм.
Нов, но без карбуратор(карбуратора е от друг двигател PICCO).
Благодаря Владо!

19.06.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Днес рано сутринта м.с.инж.Валентин Динков посети музея за пореден път.
За съжаление все още не е отказал цигарите.
Поради желанието да запали първите снимки са на открито.
Започнахме с обсъждането на странното PICCO от предния пост:
Валентин Динков и Любомир Караиванов.jpg

Динков и Караиванов.jpg

Динков.jpg
Странно двигателче, вероятно не е за състезателни модели.
Имал съм различни двигатели от този производител, но не бях очарован от тях.
Вальо си спомни за PICCO DELTA и неуспехите с него.
Единодушно стигнахме до извода - добро автомоделно PICCO не сме видяли.
Вероятно е имало, но само за фирмените пилоти.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
В музея има много подаръци от м.с.инж.Валентин Динков.
Преди време обеща да VAT-3,5 ver.2021 FSR
Първия картер отдавна е в музея : https://bit.ly/3FTwvJM
За него има клипче:
Реално са изработени още два двигателя и единия е за музея:
Подаръците.jpg
Подаръците са няколко и още мисля как да ги представя.
Благодаря Вальо!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
POSON (ПОСОН) 2,5cc "MARINE" CL, ABC, Glow, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1988
POSON (ПОСОН) 2,5cc MARINE CL, ABC, Glow, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1988.jpg
Преди повече от година з.м.с.инж.Илия Царски ми разказа интересни факти за двигателя ПОСОН.
Един от тях е, че са направили и с водна риза (корабен вариант).
Специално изработен за изложбата ТНТМ през 1988г. в гр.Пловдив.
Имало ли е RC карбуратор не можахме да уточним.
Реших, че трябва да имаме и такъв вариант.
Обсъдих идеята с м.с.инж.Валентин Динков и той изработи водната риза.
Благодаря Вальо!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
VAT-3,5 ver.2021 FSR, cast crankcase, Valentin Dinkov & Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2021
Отливка за новия двигател VAT-3,5 ver.2021 на м.с.инж.Валентин Динков.
В разработката активно участва з.м.с.Асен Танев, картерите отлива м.с.Георги Кабаков.
https://bit.ly/3PShDQA
Ето и самия двигател :
VAT-3,5 ver.2021 FSR, Valentin Dinkov & Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2022
VAT-3,5 ver.2021 FSR, ABC, Valentin Dinkov & Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2022.jpg
В двигателя е реализирана интересна идея - вложка, която позволява изменение на каналите.
Могат да се използват три, четери и повече канални двойки.
Конкретно в този случай двойката е три канална ABC.
Камерите за водно охлаждане са две - една непосредственно в картера и втора в главата.
Това конструктивно решение гарантира добро охлаждане на двигателя.
Благодаря Вальо!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
На Държавно Първенство FSR яз. "Синята Река" 28-29.05.2022
м.с.инж.Валентин Динков се класира първи в клас FSR 3,5.
В същия ден се проведоха и тестовете на :
VAT-3,5 ver.2021 FSR, ABC, Valentin Dinkov & Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2022
Клипа отразява тестовете и награждаването на победителите в този клас.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
LEO .40EP, Glow, ABC, Leo Engines Industry Co., Ltd., Taiwan
LEO .40EP,Glow, ABC, Leo Engines Industry Co., Ltd., Taiwan.jpg
Обем 6,47cm³, диаметър на цилиндъра 20,5мм, ход на буталото 19,6мм.
Обороти 2,000 ~ 16,000 об./мин., препоръчвано витло 10х6.
Сравнително сполучливо копие на O.S.

19.06.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Актуален списък на дарителите:

з.м.с.Марин Неделчев Неделчев, инж.Иван Христов Минков, м.с.Тодор Дилчев, м.с.Атанас Методиев Гаганелов,
з.м.с.инж.Валентин Савов, инж.Венцислав Петров, Пенчо Ганев, Драгомир Драганов, м.с.инж.Валентин Атанасов Динков,
Виктор Патев, м.с.Георги Ганев Дончев, м.с.Димитър Петров Дишлиев, Атанас Чакъров, Пламен Пенчев,
з.м.с.Йосиф Христов, м.с.инж.Светослав Янакиев, м.с.Георги Кабаков, Христо Куртинков, Любен Ангелов, м.с.Димитър Лесковски,
з.м.с.Асен Танев, Александър Денeв, Христо Генов, Добри Добрев†, Дмитрий Кислицин, м.с.Седеф Дончев†,
Янко Малаков, инж.Огнян Кумчев, Александър Манов, м.с.Розен Йорданов Тодоров, Роман Кудряшов, м.с.Христо Керчев,
Павел Бучински, м.с.Мичо Спасов†, м.с.Станчо Добрев, Станислав Струмински, Мая Попова,
м.с.Любомир Колев, з.м.с.Дамян Петров, м.с.инж.Стефан Харитов, м.с.Славчо Славов†(близките му), Владимир Николов LZ23,
м.с.Кирил Димитров, м.с.Васил Милев, м.с.инж.Емил Ташев, м.с.Любомир Конарски, Генко Базитов, м.с.Иван Кертиков,
Ганчо Христов, м.с.Ивайло Попов, Цветан Койнов, Кирил Кирилов, м.с.инж.Христо Йотов, м.с.Любен Бончев,
м.с.инж.Иван Лучев, м.с.инж.Любен Лучев, инж.Петър Славов, Димитър Петров, Атанас Лаловски, Марин Узунов,
Георги Кънев, Николай Божидаров Николов, м.с.Георги Георгиев(Джони), инж.Генко Петров, з.м.с.инж.Евгени Генов,
з.м.с.Венци Маринов, з.м.с.инж.Владимир Миров, Иван Чолаков, м.с.Методи Атанасов Гаганелов, инж.Стефан Христозов,
м.с.инж.Явор Христов Йотов, Момчил Петров Бъчваров, з.м.с.Александър Владимиров Мастицки, м.с.инж.Веселин Драганов,
Илиан Чавдаров Амбарев, Георги Борисов Гетов, Румен Тончев, м.с.Ангел Димитров Маргаров, м.с.инж.Петър Иванов Петров,
з.м.с.инж.Александър Денкин, Денчо Денев, Живко Симеонов, Здравко Янакиев, Любов Караиванова, з.т.з.м.с.инж.Петко Петков,
м.с.Георги Убенов, Сергей Кучерук, Ulrich Burbat, Kristen Burbat, инж.Виктор Димитров, з.м.с.инж.Илия Царски,
п/п о.з.инж.Иван Димитров Тронков, Даниела Гушлева-Скот, Васил Николов, Димитър Енджов, инж.Владимир Костов,
Dipl.Ing.Rudolf Wilhelm, Росен Венелинов, з.т.м.с.инж.Живко Сидеров, инж.Тодор Томов, Спас Станев, м.с.инж.Начо Начев,
Слави Чорбанов, Андрей Шкатов, Петър Берлиев, Михаил Венелинов Дейнов, м.с.Артин Герагос Фесчиян†,
Хартюн Фесчиян, м.с.Тотьо Вълчев, з.д.м.с.Георги Анестиев†, инж.Димитър Аврамов, Румен Тодоров Делчев,
з.м.с.Любомир Дърев, Петър Алексиев, м.с.Спас Влайков и др.

В случай, че съм пропуснал някой не е умишлено и моля да ме извини.
Ако съм сбъркал или пропуснал титла, звание - обадате се.
Желанието ми е всичко да е точно!
Благодаря от сърце на всички съпричастни към моето начинание!

Eкспозицията се допълва почти ежедневно.
Вход безплатен.
Посещения са възможни всеки работен ден от 10 до 17 часа.
За събота и неделя с предварителна заявка на тел.+359887897416.
.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
CSTKAM 1.5KR-AC 2.88.1234 Avio, Glow, ABC, Savelovskoe production association "PROGRESS", USSR, 1988
CSTKAM 1.5KR-AC 2.88.1234, Glow, ABC, Avio, USSR, 1988.jpg
Обем 1,49cm³, диаметър на цилиндъра 13,5мм., ход на буталото 11мм. Максимални обороти 28000 об./минута.
Двойката е АВС, свеща ГСК-1.
Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС"
171510 г.Кимры Тверской обл.
Допълнителна информация от "Model Engine Tests":
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Uctkam 1.5.html
Добър пример как автоварианта се превръща в авио.
Автоварианта може да се види в този пост https://bit.ly/3msliH7

08.06.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MDS-3.5KR2U-S №1127, Glow, ABC, Marine, Savelovskoe production association "PROGRESS", 1987
МДС -3.5КР2У-С, ABC, предназначен за корабни модели, Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС", 1987г.
MDS-3.5KR2U-S №1127, Glow, ABC, Marine, 1987.jpg
Данни от производителя:
Обем 3,5cm³, диаметър 16,6мм, ход на буталото 16мм, обороти 28000 об./мин.
Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС"
171510 г.Кимры Тверской обл.
Нов без кутия и паспорт.

 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Завършвам снимките на клипчета с моделарски мотори.
Две групи са готови и реших да ги покажа.

Bulgarian engines
https://bit.ly/3HiDoVP
https://www.youtube.com/playlist?list=PL28fGxhG1Evi4lrWTNUJjwcEBz1GJHInG


Czech Republic Engines
https://bit.ly/3xOoV0E
https://www.youtube.com/playlist?list=PL28fGxhG1Evispayc82V-zhpUvuraHgiJ

Идеята е да са по групи за по-лесно търсене.
Реших, че по държави е най-просто и правилно.
Разбира се във всяка от групите може да се добавя.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Един от двигатели се оказа доста дълъг.
Не се побираше в снимачната камера.
Реших следващите снимки да продължат в музея:
На въртящата масичка направих нова поставка.
Мисля, че идеята е добра, но има още работа.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Webra SPEED 28 RCB with muffler, Glow, ABC, Webra-M-Ebert, Austria, 1983
Webra Speed 28 RCB with muffler, Glow, ABC, Austria, 1983 .jpg

Webra Speed 28 RCB 1983 .jpg

Webra Speed 28 RCB,  ABC, Austria, 1983 .jpg
WEBRA SPEED 28 RCB , ABC, Bestell-Nr.1029RCB
Displacement 4,6 ccm / .28 cu in, bore 18.50mm, stroke17mm
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
HPI Nitro Star T-15L 2,49cc RC, Glow, ABC, Taiwan, 2001
Пореден подарък от инж.Иван Минков:
HPI Nitro Star T-15 Engine 2,49cc RC, Glow, ABC, 2011.jpg

HPI Nitro Star T-15 Engine .jpg
Displacement: .15 cu in (2.49cc), bore: 15.0mm, stroke: 13.6mm, power: 1.2hp @ 29,000 RPM.
Ports: 3, ABC construction, 6mm Dual Needle Rotary carb, side exhaust, powder black case.
This engine also includes mounting holes in the bottom of the crankcase.

След повреда на пулстартера е поставена задна капачка от друг двигател.
Карбуратора е заменен с друг.

Благодаря Иване!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
O.S. MAX 25SF 4.07cc C/L w/Muffler 883, Glow, O.S.ENGINES MFG.CO.Ltd., Japan, 1990
Подарък от Петър Алексиев:
O.S. MAX 25SF 4.07cc, Glow, O.S.ENGINES MFG.CO.Ltd., Japan, 1990.jpg
Информация за двигателя в MODEL ENGINE TEST December 1990:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/OS 25SF.html

Благодаря Петьо!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Super Tigre G.15 Revised by Luybomir Durev for F1C, Micromeccanica SATURNO, Italy, 1965
Super Tigre G.15 Glow 1965.jpg

Super Tigre G.15 for F1C 1965.jpg
Номера 154В е написан за маркировка при състезание.
Това е двигателя за модела на з.м.с.Любомир Дърев: https://bit.ly/3JbB1F6
Информация от MODEL AIRPLANE NEWS January 1965:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Super Tigre G15 (2).html
Информация от Aero Modeller May 1966:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Super Tigre G15.html
Сърдечно благодаря на з.м.с.Любомир Дърев!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MK-12B №812, Version-V, Oleg K.Gaevsky, Moscow, USSR, 1985
Подарък от м.с.Спас Влайков(гр.Пазарджик):
MK-12B №812, Version-V, Oleg K.Gaevsky, Moscow, USSR, 1985.jpg
Обем 2,46cm³, диаметър 15,5мм, ход на буталото 13мм, обороти 15000 об./мин.
Информация от MODEL BILDER 1985:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/MK-12B.html
Нов, без с кутия, паспорт и ключ.
Благодаря Спасе!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Актуален списък на дарителите:

з.м.с.Марин Неделчев Неделчев, инж.Иван Христов Минков, м.с.Тодор Дилчев, м.с.Атанас Методиев Гаганелов,
з.м.с.инж.Валентин Савов, инж.Венцислав Петров, Пенчо Ганев, Драгомир Драганов, м.с.инж.Валентин Атанасов Динков,
Виктор Патев, м.с.Георги Ганев Дончев, м.с.Димитър Петров Дишлиев, Атанас Чакъров, Пламен Пенчев,
з.м.с.Йосиф Христов, м.с.инж.Светослав Янакиев, м.с.Георги Кабаков, Христо Куртинков, Любен Ангелов,
з.м.с.Асен Танев, Александър Денeв, Христо Генов, Добри Добрев†, Дмитрий Кислицин, м.с.Седеф Дончев†,
Янко Малаков, инж.Огнян Кумчев, Александър Манов, м.с.Розен Йорданов Тодоров, Роман Кудряшов, м.с.Христо Керчев,
Павел Бучински, м.с.Мичо Спасов, м.с.Станчо Добрев, Станислав Струмински, Мая Попова,
м.с.Любомир Колев, з.м.с.Дамян Петров, м.с.инж.Стефан Харитов, м.с.Славчо Славов (близките му), Владимир Николов LZ23,
м.с.Кирил Димитров, м.с.Васил Милев, м.с.инж.Емил Ташев, м.с.Любомир Конарски, Генко Базитов, м.с.Иван Кертиков,
Ганчо Христов, м.с.Ивайло Попов, Цветан Койнов, Кирил Кирилов, м.с.инж.Христо Йотов, м.с.Любен Бончев,
м.с.инж.Иван Лучев, м.с.инж.Любен Лучев, инж.Петър Славов, Димитър Петров, Атанас Лаловски, Марин Узунов,
Георги Кънев, Николай Божидаров Николов, м.с.Георги Георгиев(Джони), инж.Генко Петров, з.м.с.инж.Евгени Генов,
з.м.с.Венци Маринов, з.м.с.инж.Владимир Миров, Иван Чолаков, м.с.Методи Атанасов Гаганелов, инж.Стефан Христозов,
м.с.инж.Явор Христов Йотов, Момчил Петров Бъчваров, з.м.с.Александър Владимиров Мастицки, м.с.инж.Веселин Драганов,
Илиан Чавдаров Амбарев, Георги Борисов Гетов, Румен Тончев, м.с.Ангел Димитров Маргаров, м.с.инж.Петър Иванов Петров,
з.м.с.инж.Александър Денкин, Денчо Денев, Живко Симеонов, Здравко Янакиев, Любов Караиванова, з.т.з.м.с.инж.Петко Петков,
м.с.Георги Убенов, Сергей Кучерук, Ulrich Burbat, Kristen Burbat, инж.Виктор Димитров, з.м.с.инж.Илия Царски,
п/п о.з.инж.Иван Димитров Тронков, Даниела Гушлева-Скот, Васил Николов, Димитър Енджов, инж.Владимир Костов,
Dipl.Ing.Rudolf Wilhelm, Росен Венелинов, з.т.м.с.инж.Живко Сидеров, инж.Тодор Томов, Спас Станев, м.с.инж.Начо Начев,
Слави Чорбанов, Андрей Шкатов, Петър Берлиев, Михаил Венелинов Дейнов, м.с.Артин Герагос Фесчиян†,
Хартюн Фесчиян, м.с.Тотьо Вълчев, з.д.м.с.Георги Анестиев†, инж.Димитър Аврамов, Румен Тодоров Делчев,
з.м.с.Любомир Дърев, Петър Алексиев, м.с.Спас Влайков и др.

В случай, че съм пропуснал някой не е умишлено и моля да ме извини.
Ако съм сбъркал или пропуснал титла, звание - обадате се.
Желанието ми е всичко да е точно!
Благодаря от сърце на всички съпричастни към моето начинание!

Eкспозицията се допълва почти ежедневно. Вход безплатен.
Посещения са възможни всеки работен ден от 10 до 17 часа.
Събота и неделя с предварителна заявка на тел.+359887897416
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
POSON (ПОСОН) 2,5cc CL F1C, ABC, Glow, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1988
Подарък от з.м.с.инж.Илия Царски:
POSON 025 F1C 1988 TNTM.jpg
През далечната 1988г. за поредната изложба на ТНТМ в гр.Пловдив е изработено табло с различни варианти на ПОСОН.
Преди няколко месеца з.м.с.инж.Илия Царски ми разказа за това и обеща да ми подари каквото е останало.
Това е единична бройка от таблото, варианта за таймерни модели не е произвеждан серийно.
Не знам защо има разлика в цвета на анодираните детайли, вероятно просто са бързали за изложбата.
Благодаря на з.м.с.инж.Илия Царски!
 
Нагоре