Вашите въпроси тук!

arsovhome

Редовен Потребител
По принцип никъде... Нещо съм си представил погрешно. Благодаря , ще чета и осмислям по внимателно.
Приятелю, не си обърнал според мен, внимание на най-ценния съвет, който ти е даден по-горе.
Преди самолета Ви препоръчвам симулатор, той е първото нещо от което се започва.
Аз лично започнах с PhoenixRC, но за теб бих ти препоръчал симулатора, който ползва най-често Веско(Vesibo) AFPD(AeroFly Professional Deluxe). Има доста информация в интернет за симулаторите. Прочети я. Трябва ти програма инсталирана на компютъра(AFPD) и самия симулатор(нещо като радио, но свързано с кабел към компютъра, може да се използва и радиото, но свързано с кабел пак към компа). Има огромно разнообразие(през ръцете са ми минали 4 различни), но това според мен е най-доброто(има и софтуер с кодовете за активация и рабори с почти всичкия различен софтуер):
https://www.aliexpress.com/item/1005001411496508.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7fa24e95AFNvti&algo_pvid=99db8bde-16ac-4e4c-8d29-079edceee2d9&algo_exp_id=99db8bde-16ac-4e4c-8d29-079edceee2d9-0&pdp_ext_f={"sku_id":"12000015985041629"}&pdp_pi=-1;33.76;-1;-1@salePrice;EUR;search-mainSearch
С помоща на симулатора ще научиш много неща, за управлението на радиоуправляемите самолети. А и преди да летиш реално, ще трябва много добре да се научиш да летиш със симулатора. Иначе стопроцентово не само няма да полетиш, но и ще повредиш самолета. Аз например имах един много хубав купечки доставен от САЩ Ф-16, но преди да се осмеля да летя с него цяла година си играх със симулатора. И пак не го подкарах веднага, защото не беше за начинаещи.
P.S. Накрая, във форума можеш да намериш страхотните уроци на Веско, от които всеки много може да се научи:
https://rcmania.bg/index.php?thread...към-сложни-маньоври-А-Б-В-в-пилотирането.172/
 
Последна промяна:

vesibo

Редовен Потребител
Здравей съветите от колегите всички са много ценни, Ицо за елеватора малко се е заблодил, защото се опитва всичко да ти обясни(имам предвид посоките), но това е разбираемо когато човек иска да ти даде много информация.
Прочети внимателно тази тема , там има схема за движението на всички кормила. https://rcmania.bg/index.php?threads/Съвети-към-начинаещите.52/
 

vesibo

Редовен Потребител
https://rcmania.bg/index.php?threads/Моят-първи-rc-самолет.3/
Прочети и тази тема на Ицо (Xape) и ще видиш и разбереш как се движат кормилата.
Хубаво е да се чете внимателно форума в него има всичко описано, а ако и тогава има проблеми, ние сме на поляната. ;):pilot:
 

явор николчев

Новодошъл
Елеваторите (част от хоризонталния стабилизатор на опашката) се движат синхронно за управление нагоре/надолу.
Елероните (част от крилото) се движат в противоположни посоки за завъртане наляво/надясно по надлъжната ос.
Доколкото виждам твоя модел нямаш кормило за посока (rudder на вертикалния стабилизатор), т.е. твоя модел е 3 канален - газ, елерони и елеватор.
Затова ти трябват 2 разклонителни кабела - един в който да вкючиш двете серва на елеваторите и още един по същия начин за елероните.
Като ги закачиш към приемника по този начин ще видиш че ще трябва да обърнеш едното рамо на елеватора на 180 градуса, за да работят в синхрон. Тези на елероните ще са ок така както си ги закачил, защото те трябва да работят в противоположна посока.
След това, трябва да се убедиш че посоките на управление са верни - като дадеш стика нагоре елеватора да се повдига нагоре, като дадеш наляво левия елерон да се повдига а десния да слиза надолу.

Всичко е както каза. Не разбрах какво се има в предвид под " обърни рамото на елеватора " .. Сега се движат в противоположни посоки..
 

MarioMetodiev

Новодошъл
Здравейте . Правя си лодка за захранка и се чудя дали тия контролери ще издържат на 12в оловен акумолатор . Ако не можете ли да ми препоръчате контролери . Лодката ще е с два мотора 755 като максималната консумация под товар е 5 ампера на 12 волта . За всеки мотор ще има отделен контролер .
 

Attachments

  • Screenshot_20220823-114713_Chrome.jpg
    Screenshot_20220823-114713_Chrome.jpg
    105.6 KB · Прегледи: 5

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
60 амперов контролер за консумация 5 ампера ...по ток ще имате голям запас.
Според описанието контролера може да работи с 2-3S Lipo or 5-9 NiMH.
Оловния акумулатор не е 12V, след заряд напрежението е по-високо.
Въпреки това, разликата не е голяма.
Няма да имате проблем.
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Хайде да попитам и аз :)

Правя 1:6 P-47 за който съм купил Saito FG-60 R3. Имам и стабилизация по SBUS hobby eagle super 4, която съм тествал на големия Cub който летя редовно и от която съм супер доволен. До сега съм летял само електро и ми е малко странна цялата схема.

Имам ретракти с модул, който иска батерия, захранване за приемника и захранване на запалването на модела. Приемници FrSky Access R8 pro.

Как да си организирам най-добре тоците се чудя. Да взимам ли RB-30, какви батерии и има ли такъв вариант изобщо при положение, че искам да ползвам серва на 6-7 волта да мина с LiFe или Nimh батерии. Предимството си мисля, че е, че си седят в модела при зареждане. От друга страна самия модел е много голям и не ми се ще да го вкарвам вкъщи и да го зареждам там така, че май lipo ще е по-добре. И мога ли от RB-30-то с две батерии към него да дърпам ток освен за сервата и за мотора, пък колесниците да са на отделна, или пък изобщо без подобен модул и три батерии всяка да влиза в приемника, захранването и колесниците… малко ми е по-омотана от електрото цялата картинка…
 

Николай_К

Новодошъл
Привет на RC Mania-ците!
Имам следните въпроси:
1. Може ли да се разчита на този Drive Calculator?
2. Какво Ви е мнението за съосна двувинтова схема с отделни мотори на всеки винт и противоположно въртене?
3. Двувинтовата схема в конфигурация импелер дали ще повиши тягата?
Рових, четох и се натъквам на противоречиви мнения. Ясно е, че ще се пробва, но все пак мнение базирано на опит ще ми спести излишни "проба-грешка". Търси се максимално съотношение "статична тяга / консумирана мощност" за задвижване на бавна аеро-лодка.
 
Нагоре