Безпилотни летателни апарати - Курсове за квалификация, Законодателство, Безопасност и др.

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Здравей Maggie и добре дошла във форума.

Много полезно информация споделяш , хубаво е да се ориентираме какво става из Европа защото това лека полека идва и при нас.

Поздрави.
 

AlexM

Редовен Потребител
Швеция забрани напълно летателни апарати с камера за гражданска употреба!

http://smart.dir.bg/it/news/24286033/
На там вървят нещата в Европа.Така е най-лесно за тях а не да правят закони, разходи свързани с тях и т.н, а и се позовават по закон и реално си е така както казват.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Даа, за съжаление перспективите хич не са розови, поне към днешна дата.
Интересно ми е, че тази забрана идва от Швеция, където масово по къщите няма пердета и е прието за нормално, човек да се разхожда чисто гол вкъщи (за радост или погнуса на околните). :)
 

whitehell

Потребител
е стига бе, още не съм си изпълнил мечтата да си зема фантомче да си джиткам и снимам и ще ги забранят?! Da fak
 

Maggie

Новодошъл
Здравейте момчета :). Дааа, новините хич не са добри за шведите. Голям скандал се оформи и тук по повод забраната им, а и доста от нашите клиенти, които снимат в Швеция пострадаха и ни подпалиха телефоните. И преди си беше трудно да летиш там , искаш разрешително, показваш снимките ти за одобрение преди да ги използваш, за кат. 2 искаха задължително да имаш risk analysis и един куп други неща.
Имам приятел, който снима за един датско- шведски сериал и вчера ми се оплака, че по новите им изисквания трябва да кандидатства за определена задача 8 месеца преди това, да плати такса 3500 кр. и тогава получава разрешение само и единствено за задачата :confused: .
Вчера говорихме с бившият директор на тяхната браншова организация (той ни е съсед :))), той отдавна ни подшушваше, че ще има проблеми и забрани там.
Проблемът в Швеция е, че законите им са такива, че всичко е забранено :D. Аз не мисля, че тези 3500 безработни от няколко дни шведски дрон пилоти ще оставят нещата така. Жалкото е, че и там както и тук в ключовите позиции слагат всякакви хора с добър академичен бекграунд, които обаче понятие си нямат от това какво е това дрон и наистина ли може да се лети безопасно.
Сега се чудя как ще реагират финландците, че те признаваха всички сертификати, документи и тестове от Швеция...
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Много смислено видео, което обяснява как се е стигнало да забраната на дронове с камера в Швеция. Накратко - Висшия съд е сложил знак за равенство между дроновете и камерите за видеонаблюдение.
 

Maggie

Новодошъл
Набързо от мен -ето един линк от снощи http://360media.se/kameraovervaknin...aferforetag-som-inte-ar-etablerade-i-sverige/ . За съжаление е на шведскиo_O в момента нямам време да ви го преведа целия, но в общи линии -дишайте спокойно ;). Оказа се, че забраната ще важи само за шведски оператори и за оператори извън EU. Шведите сами си затвориха цял един бранш:crazy:. Всички оторизирани оператори от която и да е страна от EU може да извършват заснемане и филмиране в Швеция. Всъщност се очакваше, просто няма как да тръгнат срещу цялата европейска общност.....
Това е инфо от медиите , но утре имаме двама колеги, които ще снимат в Швеция и ще видим реакцията на полицията и оторизираните органи. Хубав ден!
 

вад

Новодошъл
Здравейте!
Има ли оторизирани курсове за получаване на европейско-призната книжка за правоспособен пилот на дрон?
 

kosachkata

Редовен Потребител
Здравейте!
Интересува ме има ли оторизирани курсове в България за пилоти на дронове ,с издаване на международно признат лиценз!
Има ,за които ще дадеш една шапка с пари с неясен резултат .На поляната при момчетата ще научиш всичко без пари ,в доста по голям обем и повече опит ...но виж за международния лиценз .....
Въпрос на приоритети ,какво искаш ,да научиш нещо или лиценз,който не знам изобщо дали ще ти свърши някаква работа ! :biri:

Това е като да си купиш книжка и след пет километра да целунеш първия стълб 110kV.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Здравейте!
Има ли оторизирани курсове за получаване на европейско-призната книжка за правоспособен пилот на дрон?
Няма как да има такива курсове към днешна дата, защото няма действащо единно законодателство на ниво европейски съюз.
Темата се обсъжда в европейския парламент, очаква се до около година да влезнат в сила единни правила, поне за повечето държави.
 

kosachkata

Редовен Потребител
Към БАН имаше нещо което бях чел и към една друга фирма,но щом е така законово,значи това което издават е билет за кино...:hehe::hehe::hehe:
 

AlexM

Редовен Потребител
ЧЕСТИТО :pilot:

Европейският съюз публикува днес първия набор правила за използване на безпилотни летателни апарати. Документът от 70 страници е публикуван в официалния вестник на ЕС, а в резюме - на сайта на Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕАББ). Правилата ще влязат в сила на 1 юли и ще действат една година, докато бъдат разработени по-подробни регулаторни документи.

Операторите на дронове са задължени да се регистрират, ако управляват апарат, който при сблъсък с човек може да нанесе удар с кинетична енергия 80 джаула, както и устройства, чието използване може да застраши сигурността на личните данни и тайната на личността, обществената безопасност или околната среда, се посочва в документа.

Трябва да се регистрират операторите на дронове с начално тегло над 250 грама, на апарати, които имат техническа възможност да записват (или предават информация на отдалечено записващо устройство) изображение или звук, както и ако маршрутът на полета преминава над зони на масово струпване на хора.

Право да пилотират такива дронове ще имат само лица на възраст над 16 години. Изисква се също да може да се прави точна идентификация на дроновете и при нужда да се установи собственикът им.

Първият набор правила за дроновете е предварителен документ, който не определя конкретни процедури за регистриране на операторите или конкретни процедури за идентифициране на дроновете. На основание този документ страните от ЕС и Европейската комисия ще продължат да разработват практическите изисквания и процедури за използването на дронове във въздушното пространство на ЕС.
 

dane78

Редовен Потребител
И в България както всички други закони това няма да се спазва още дългооо време . Така че ще си летим по полянки и горички още дълго време :)
 

HighElf

Новодошъл
Не мисля, че се чете с нужното разбиране.

Член 3 Категории експлоатация на БЛС
а) експлоатацията на БЛС в „неограничената“ категория не подлежи на предварително разрешение за експлоатация, нито на декларация за експлоатация от оператора на БЛС преди осъществяване на експлоатацията;
Неограничената категория е до 25 кг.

Член 4 „Неограничена“ категория експлоатация на БЛС
б) безпилотното въздухоплавателно средство има максимална излетна маса, по-малка от 25 kg;

Член 8 Правила и процедури за правоспособността на дистанционно управляващите пилоти
3. Дистанционно управляващите пилоти, които работят в рамките на клубове или сдружения за модели на въздухоплавателни средства, отговарят на минималните изисквания за правоспособност, определени в разрешението, дадено в съответствие с член 16

Член 9 Минимална възраст на дистанционно управляващите пилоти
1. Минималната възраст на дистанционно управляващите пилоти, които експлоатират БЛС в „неограничената“ и „специфичната“ категория, е 16 години.
2. Няма изисквания за минимална възраст на дистанционно управляващите пилоти:
а) когато работят в подкатегория А1, определена в част А от приложението към настоящия регламент, с БЛС клас C0, определен в част 1 от приложението към Делегиран регламент (ЕС) 2019/945, която е детска играчка по смисъла на Директива 2009/48/ЕО;
б) за частно сглобени БЛС с максимална излетна маса, по-малка от 250 g;
в) когато работят под прекия надзор на дистанционно управляващ пилот, отговарящ на изискванията на член 8, параграф 1.
3. Държавите членки могат да намалят минималната възраст, като следват основан на риска подход и вземат под внимание специфичните рискове, свързани с експлоатацията на тяхната територия:
а) за дистанционно управляващите пилоти, работещи в „неограничената“ категория — с до 4 години;

Член 16 Експлоатация на БЛС в рамките на клубове и сдружения за модели на въздухоплавателни средства
1. По искане от страна на клуб или сдружение за модели на въздухоплавателни средства компетентният орган може да издаде разрешение за експлоатация на БЛС в рамките на клубове и сдружения за модели на въздухоплавателни средства.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019R0947&from=BG
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019R0945&from=BG
 
Последна промяна:
Нагоре