Бензинката ми

muns61

Редовен Потребител
Размах - 2500.
Дължина - 2100.
Хорда на крилото - 500/305.
Тегло готов за полет - 7200 гр.
Мотор от резачка, 52 кубика.
Сервомашинки - 5 броя стандартни с метални зъбни колела.
Алуминиева тръба за крилото 30 мм.

Конструкцията е стиропор, шперплат, балса, малко депрон и фолио.
Крилото е рязано от стиропор с кантал, профилът е двойноизпъкнал несиметричен. Надлъжниците са чам, 10х10 в средата и 10х5 в края. Стиропорът е изрязан за намаляване на теглото, после е облечен с балса. Фолиото е хобикингско.

038456117.jpg


038492908.jpg


038495005.jpg


Тялото е тип кутия, страници от тополов и брезов шперплат, в задната част 3 мм депрон и чамови надлъжници. Ребрата от буков шперплат и залепено с епоксидна и полиуретаново.

038456126.jpg


Опашните плоскости са по същата технология като крилото.

038495006.jpg


Панти, рогчета, щанги са моя изработка.

038906303.jpg


038906304.jpg


038906320.jpg


Основният колесник е дуралова пластина 5 мм и колела от детска количка 110 мм.
Опашният е мое производство, алуминиева главина и гума от джапанка.

038910521.jpg


038906324.jpg


038910529.jpg


038925374.jpg


038925375.jpg


038925378.jpg


Ще изчакам безветрен ден с положителни температури, за до изпробвам. Моторът е изгорил около 2.5 литра бензин на станок. От ръка не пали, само със стартер.
 

kosachkata

Редовен Потребител
Ники да направиш клип при облитането:) За този тип двигатели предполагам знаеш ,че не е желателно бензина да седи повече от 20-30 дни в резервоара и карбуратора. Ако го оставяш за повече време ,източваш бензина и палиш да работи докато изгори и в карбуратора бензина ! Настрой го да работи мазно при ниски и високи обороти, дори и паленето после да е по трудно . Аз имам три еднакви косачки с еднакви мотори ,всички съм ги настроил да работят перфектно на обороти ,но една с една няма да пали еднакво . Една на смукач ,друга без ,третата със смукач и малко газ :hehe:
Имай на предвид ,че този тип мотори при градуси около нулата до към 10 трудно палят . Вариант ти е от там където го държиш на по топло ,в колата на топло ,сваляш и палиш :). Пък после ще кажеш дали е така ,успех !:biri::biri::biri:
 

muns61

Редовен Потребител
Проблемът с паленето на ръка е от бобината. Разстоянието до ротора е минимално. Когато въртя без свещ, има искра. Като сложа свещта, не мога да завъртя с необходимата скорост. Затова си спретнах стартер от тракторен пусков двигател. Утре евентуално ще го снимам. Може да върти доста по-сериозен мотор.

За бензина зная, не го оставям да стои дълго. С какво масло караш ти?
 

kosachkata

Редовен Потребител
В момента на Хускварна ,но през годините с всякакви . Машините са ми на 7-8 години проф. работа и си работят добре. Според мен едва ли има кой знае каква разлика в маслата ,дори и да има ще го разбереш след 10 год. ;)
 

muns61

Редовен Потребител
Имам познат, който живее в Германия и има фирма за поддръжка на паркове и градини. Той ме насочи към маслата за двутактови спортни мотоциклети. Маслата за резачки са с еко насоченост за по-бързо разграждане и не са с по-добри мазилни качества. Та и аз ползвам такова.
 

AlexM

Редовен Потребител
Аз използвам ето това
https://www.rcworld.co.uk/acatalog/Opti-Protect-2-Stroke-Oil-200mls-OptiProtect.html
Дава мигновенни 200 оборота отгоре на мотора със същите настройки.Незнам как смазва пънеже не съм го използвал много, НО сравнено с бездимното на Штил прави самолета целия УЖАС.Мазен и мръсен, което предполагам е добре за мотора.
 

muns61

Редовен Потребител
Ползвам за резачка Хускварна и китайски тример Мобил Екстра2Т. Полусинтетично е, слагам 50 грама на литър. Леко попушва, но не цапа свещта.
Не съм видял двутактов двигател, строшен от много масло.:)
 

muns61

Редовен Потребител
Да, зная го. Колегата Веселин Драганов с това си кара ФСР-ите. Малко скъпичко ми идва, пък и с доставка.
 

kosachkata

Редовен Потребител
Стига сте се вталясвали с тези масла бре ,сега сметнах грубо колко мото часа съм направил за 8г. с машините ми . Грубо излизат 3200 мото часа и си работят на пушка ! А сега кажете кога ще направите 3200 мч. на самолет или лодка :hehe::wall::crazy:
 

muns61

Редовен Потребител
Днес му беше премиерата. Съвсем слаб ветрец, слънце зад облак - супер време за облитане. Самолетът лети абсолютно предвидимо, искаше само малко тример надолу. И май съм случил ъгълът на поставяне на крилото, не вири нос при подаване на газ и не забива при отнемане. Планира добре, установих го при един от полетите, когато загасна мотора. Тоната са бавни, елероните са на малки отклонения. Ще преместя щангите на друга дупка на рогчетата.
Проблемът бе с мотора. Сутринта го тествах и се режеше добре на място, а следобед на полетите не вдигна обороти и не изчисти звука, та ще си поиграя с него. Тепърва има да настройвам и да му свиквам, кара се различно от електричките.
Кефът е голям!
cheers.gif


 

AlexM

Редовен Потребител
Днес му беше премиерата. Съвсем слаб ветрец, слънце зад облак - супер време за облитане. Самолетът лети абсолютно предвидимо, искаше само малко тример надолу. И май съм случил ъгълът на поставяне на крилото, не вири нос при подаване на газ и не забива при отнемане. Планира добре, установих го при един от полетите, когато загасна мотора. Тоната са бавни, елероните са на малки отклонения. Ще преместя щангите на друга дупка на рогчетата.
Проблемът бе с мотора. Сутринта го тествах и се режеше добре на място, а следобед на полетите не вдигна обороти и не изчисти звука, та ще си поиграя с него. Тепърва има да настройвам и да му свиквам, кара се различно от електричките.
Кефът е голям!
cheers.gif


Леле човек как го запали без да ти го държи някой.........:shock: недей така моля те, това витло ако те перне лоша работа...и друга грешка.Изфорсирвай го на земята с газ на макс преди да излетиш докато изчисти.Аз мисля че маслото ти е много.моят никога не е пушил така.
 

muns61

Редовен Потребител
Стартерът го държи на дистанция, не е проблем. После му спретнах колче, въженце и кука, която да го държи за задното колело. Отработвам старт без помощник.
На пробите се форсираше, ще му пипна карбуратора. Да, маслото е множко, но със същото гориво беше и сутринта.

Притеснително ми беше за колесника, дали материалът ще издържи натоварването. За щастие, справи се отлично - едно от кацанията ми беше на доста неравен участък, че ми изгасна мотора.
 
Последна промяна:
Нагоре