Вашите въпроси тук!

явор николчев

Новодошъл
Сервото от Алиекспрес е твърде тежко и неподходящо за първи модел /скъпо/. Ето тук шест броя на добра цена https://www.banggood.com/6PCS-Racer...-p-1512856.html?cur_warehouse=CN&rmmds=search.

Здравей , поръчах 5 бр . но след изчетеното за управление с елерони вече мисля да сложа само 4бр ..или дори 3бр. .. вертикалният стабилизатор на опашката отпада , така или инъче според мен би се управлявал добре и съответно с голям радиус на завоя и без него. Тоест 2 сервота на крилата и едно за опашните елерони. Как мислиш добра идея ли е ? Нямам още предавател и мога да правя всякакви промени.
 

явор николчев

Новодошъл

kosachkata

Редовен Потребител
Здравей , поръчах 5 бр . но след изчетеното за управление с елерони вече мисля да сложа само 4бр ..или дори 3бр. .. вертикалният стабилизатор на опашката отпада , така или инъче според мен би се управлявал добре и съответно с голям радиус на завоя и без него. Тоест 2 сервота на крилата и едно за опашните елерони. Как мислиш добра идея ли е ? Нямам още предавател и мога да правя всякакви промени.
Учи се да летиш и с вертикален !!!
 

явор николчев

Новодошъл
Здравейте, макар че никой нищо не ми отговаря пак да попитам :) ,какво означава обозначението на ел.безчетков мотор CCW или CW.. ? Благодаря и весели празници .
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Здравейте, макар че никой нищо не ми отговаря пак да попитам :) ,какво означава обозначението на ел.безчетков мотор CCW или CW.. ? Благодаря и весели празници .
Посока на въртене, препоръчана от производителя.
Използва се за четкови мотори...нямам спомен да съм го срещал при безчетковите.
При първите обръщането на поляритета сменя посоката на въртене, но оборотите и мощноста са по-ниски.
При вторите смяната на местата на два от трите проводника сменя посоката, но не се изменят оборотите и мощноста.
Двигателя от този линк https://www.aliexpress.com/item/1005001375617170.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.351f40430XgT7k&algo_pvid=95ace6c2-0455-4ba0-ad35-15f6201d47e1&aem_p4p_detail=2021120408290912172962197392340008057408&algo_exp_id=95ace6c2-0455-4ba0-ad35-15f6201d47e1-37&pdp_ext_f={"sku_id":"12000015853921519"} е безчетков, но лично аз никъде не видях обозначение CCW или CW...може рано сутринта нещо да не довиждам.
Вижда ми се скъпичък и доста мощен, но за депронов самолет става...все пак зависи какъв и колко голям е самолета.
Преди самолета Ви препоръчвам симулатор, той е първото нещо от което се започва.

Здраве и весели празници!
 
Последна промяна:

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Здравейте, макар че никой нищо не ми отговаря пак да попитам :) ,какво означава обозначението на ел.безчетков мотор CCW или CW.. ? Благодаря и весели празници .
Здравей,
Понякога когато не ти се отговаря на въпрос е поради факта, че той е или неясно зададен или прекалено общо (както в твоя случай).
Относно CW и CCW, има го и при някои безчеткови мотори, като разликата е в посоката на резбата на гайката затягаща витлото.
Весела Коледа и успех в хобито!
 

явор николчев

Новодошъл
Посока на въртене, препоръчана от производителя.
Използва се за четкови мотори...нямам спомен да съм го срещал при безчетковите.
При първите обръщането на поляритета сменя посоката на въртене, но оборотите и мощноста са по-ниски.
При вторите смяната на местата на два от трите проводника сменя посоката, но не се изменят оборотите и мощноста.
Двигателя от този линк https://www.aliexpress.com/item/1005001375617170.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.351f40430XgT7k&algo_pvid=95ace6c2-0455-4ba0-ad35-15f6201d47e1&aem_p4p_detail=2021120408290912172962197392340008057408&algo_exp_id=95ace6c2-0455-4ba0-ad35-15f6201d47e1-37&pdp_ext_f={"sku_id":"12000015853921519"} е безчетков, но лично аз никъде не видях обозначение CCW или CW...може рано сутринта нещо да не довиждам.
Вижда ми се скъпичък и доста мощен, но за депронов самолет става...все пак зависи какъв и колко голям е самолета.
Преди самолета Ви препоръчвам симулатор, той е първото нещо от което се започва.

Здраве и весели празници!


Пак да попитам с презумцията че "няма глупави въпроси " , тъй като мотора ще е разположен в задната част на фюзелажа , мога ли да се абстрахирам от посоката на въртене на ел.дв. и посредством обръщане на витлото да променя и посоката на тягата .. ?
 

Airman

Редовен Потребител
Пак да попитам с презумцията че "няма глупави въпроси " , тъй като мотора ще е разположен в задната част на фюзелажа , мога ли да се абстрахирам от посоката на въртене на ел.дв. и посредством обръщане на витлото да променя и посоката на тягата .. ?
Витлото има само една провилна посокана въртене. Най-лесно можеш да смениш посоката на въртене на двигателя като размениш местата на два от трите проводника отиващи към ESC-то (произволно).
 

авиодепрона

Потребител
Избрал си ненужно голям и скъп мотор за депронка.
Ей това е един подходящ комплект за първи модел от изолация
https://www.aliexpress.com/item/4000175773462.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.57766e06bOI654&algo_pvid=063c9977-255b-45c1-9fc3-aebcdaddb1be&algo_exp_id=063c9977-255b-45c1-9fc3-aebcdaddb1be-3&pdp_ext_f={"sku_id":"10000000624190829"}&pdp_pi=-1;30.08;-1;-1@salePrice;BGN;search-mainSearch
По-големият проблем е, че моделът ,който си избрал е неподходящ за начинаещ карач - това ''нещо'' не е лесно за каране
 
Последна промяна:

явор николчев

Новодошъл
Избрал си ненужно голям и скъп мотор за депронка.
Ей това е един подходящ комплект за първи модел от изолация
https://www.aliexpress.com/item/4000175773462.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.57766e06bOI654&algo_pvid=063c9977-255b-45c1-9fc3-aebcdaddb1be&algo_exp_id=063c9977-255b-45c1-9fc3-aebcdaddb1be-3&pdp_ext_f={"sku_id":"10000000624190829"}&pdp_pi=-1;30.08;-1;-1@salePrice;BGN;search-mainSearch
По-големият проблем е, че моделът ,който си избрал е неподходящ за начинаещ карач - това ''нещо'' не е лесно за каране
0-02-05-995e52b09cacf893c284d6e85a2ce2bc540dd73bda65d302d0fe160dd4405ee5_55037c61e7d16c89.jpg

В крайна сметка се получава това . Остава ми само управление и приемник и шкурене . Да двигателя по препоръка от форума го смених със по "слаб" това е този :https://rcherobg.com/index.php?route=product/product&product_id=1005 обаче влязох във друг филм със обръщане на оста тоест на ротора.. абе то се върти целия корпус а мястото за монтаж не ми пасна абе китайска работа. Аз между другото знам че ще катасррофира на първия полет ... само 10метра искам .. :pilot:
 

kosachkata

Редовен Потребител
View attachment 23528

В крайна сметка се получава това . Остава ми само управление и приемник и шкурене . Да двигателя по препоръка от форума го смених със по "слаб" това е този :https://rcherobg.com/index.php?route=product/product&product_id=1005 обаче влязох във друг филм със обръщане на оста тоест на ротора.. абе то се върти целия корпус а мястото за монтаж не ми пасна абе китайска работа. Аз между другото знам че ще катасррофира на първия полет ... само 10метра искам .. :pilot:
Защо пък само 10 м. ??
От къде си ? Ако се събереш с подходящите хора за облитането ,едва ли ще са 10 м.....
Във всеки град има хора занимаващи се с хобито разпитай и ще спестиш доста средства и нерви !!
Струва ми се ,че го правиш доста масивен (тежък !) Прави го колкото се може по лек ,точно този модел не е за първи самолет, но с повече упоритост ще стане .
Успех !
 

авиодепрона

Потребител

явор николчев

Новодошъл
Здравейте пак съм аз :) Според вас как да конфигурирам управлението за по лесна управляемост от абсолютен лаик. Тоест кои от четирите серва да вържа по две в един канал за управление?? Пробвах на бюрото но ми е адски объркващо кой джойстик за кое серво е ако се управляват всяко отделно . Радиото е TURNIGY 6 канално ако е от значение . Самолета е сниман малко по горе.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Здравейте пак съм аз :) Според вас как да конфигурирам управлението за по лесна управляемост от абсолютен лаик. Тоест кои от четирите серва да вържа по две в един канал за управление?? Пробвах на бюрото но ми е адски объркващо кой джойстик за кое серво е ако се управляват всяко отделно . Радиото е TURNIGY 6 канално ако е от значение . Самолета е сниман малко по горе.
Здравей,
Определено е важно какво е радиото, не като марка а като подредба на каналите. Ако газта (Throttle - лоста без пружина) е отляво то е MODE 2 което се среща най-често. Ако газта е отдясно е MODE 1. Виж долното видео, би трябвало да те ориентира. За елероните е достатъчен един канал в повечето случаи, като се ползва разклонителен кабел към всяко едно от сервата.
 

явор николчев

Новодошъл
Здравей,
Определено е важно какво е радиото, не като марка а като подредба на каналите. Ако газта (Throttle - лоста без пружина) е отляво то е MODE 2 което се среща най-често. Ако газта е отдясно е MODE 1. Виж долното видео, би трябвало да те ориентира. За елероните е достатъчен един канал в повечето случаи, като се ползва разклонителен кабел към всяко едно от сервата.
Здравей , значи да разбирам че ще завива посредством двата елеватора а горе и долу ще е посредством елероните. Елероните могат да се движат синхронно а елеваторите трябва да са всеки в отделен канал ? Ако правилно съм разбрал.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Здравей , значи да разбирам че ще завива посредством двата елеватора а горе и долу ще е посредством елероните. Елероните могат да се движат синхронно а елеваторите трябва да са всеки в отделен канал ? Ако правилно съм разбрал.

Елеваторите (част от хоризонталния стабилизатор на опашката) се движат синхронно за управление нагоре/надолу.
Елероните (част от крилото) се движат в противоположни посоки за завъртане наляво/надясно по надлъжната ос.
Доколкото виждам твоя модел нямаш кормило за посока (rudder на вертикалния стабилизатор), т.е. твоя модел е 3 канален - газ, елерони и елеватор.
Затова ти трябват 2 разклонителни кабела - един в който да вкючиш двете серва на елеваторите и още един по същия начин за елероните.
Като ги закачиш към приемника по този начин ще видиш че ще трябва да обърнеш едното рамо на елеватора на 180 градуса, за да работят в синхрон. Тези на елероните ще са ок така както си ги закачил, защото те трябва да работят в противоположна посока.
След това, трябва да се убедиш че посоките на управление са верни - като дадеш стика нагоре елеватора да се повдига нагоре, като дадеш наляво левия елерон да се повдига а десния да слиза надолу.
 

явор николчев

Новодошъл
Елеваторите (част от хоризонталния стабилизатор на опашката) се движат синхронно за управление нагоре/надолу.
Елероните (част от крилото) се движат в противоположни посоки за завъртане наляво/надясно по надлъжната ос.
Доколкото виждам твоя модел нямаш кормило за посока (rudder на вертикалния стабилизатор), т.е. твоя модел е 3 канален - газ, елерони и елеватор.
Затова ти трябват 2 разклонителни кабела - един в който да вкючиш двете серва на елеваторите и още един по същия начин за елероните.
Като ги закачиш към приемника по този начин ще видиш че ще трябва да обърнеш едното рамо на елеватора на 180 градуса, за да работят в синхрон. Тези на елероните ще са ок така както си ги закачил, защото те трябва да работят в противоположна посока.
След това, трябва да се убедиш че посоките на управление са верни - като дадеш стика нагоре елеватора да се повдига нагоре, като дадеш наляво левия елерон да се повдига а десния да слиза надолу.


Малееее че аз трябва да променя почти цялата си идея за управление ...а мислих че за астрономическата пролет ще съм готов за полет :( че залепих всички серва с топъл силикон онзи ден .фак. Ами благодаря , ще се чуваме и следващите 2-3 месеца значи със глупавите ми въпроси .
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Малееее че аз трябва да променя почти цялата си идея за управление ...а мислих че за астрономическата пролет ще съм готов за полет :( че залепих всички серва с топъл силикон онзи ден .фак. Ами благодаря , ще се чуваме и следващите 2-3 месеца значи със глупавите ми въпроси .
Къде видя да съм написал че трябва да местиш сервата?
 
Нагоре