Tassadar
Редовен Потребител
.......
Ако сложиш 2 приемника в модела , и единия изгуби обхват или спре да работи - така или иначе модела ще падне. Не напразно това не се практикува по този начин. При по сериозните системи обаче проблема е решен така да се каже елегантно.
Всъщност идеята е моделът да не падне. Основно изискване за използването на два приемника е двойното хоризонтално кормило. Приемниците се свързват така, че да управляват горе-долу половината самолет. Най-важното е - дясно хор. кормило с ляв елерон и обратното. Така при отказ на единия приемник, моделът запазва управляемост за едно повече или по-малко успешно кацане.
View attachment 3918
От снимката се вижда че напрактика имате 4 приемника , които комуникират с powerbox - който има 2 отделни захранвания - изолирани едно от друго , и при отпадане на едното - нещата автоматично се захранват от другото без загуба на сигнал
Въпросната машинка издържа 35А постоянно токоподаване и до 50А пиково на сервата - отделно към нея може да се добави 8 канален модул и така получаваме общо 18 канала радио. Ето това си е за сериозни модели
За съжаление 99% от печалната слава на Спектрум се дължи именно от използване на ориндж приемници.
Това изглежда страхотно, но всъщност противоречи на основния принцип за изграждане на високонадеждни системи - избягването на "единствена точка на отказ" (Sinlge Point of Failure). Освен загуба на сигнал и повреда на ВЕС/батерия, могат да се случат още куп други неприятни дефекти по веригата. Дублирането на всички системи си остава най-надеждното решение - приемници, захранване, серва, ел.ключове, кабели и т.н. Но, в крайна сметка всичко зависи от бюджета в пари и тегло който може да си позволим.