Искам да си направя сам квадрокоптер

nikiforiv

Потребител
Според мен всичко е малко "пресоляване на манджата". Наистина APM стабилизатора от 5V на 3.3V е малко лабав, но мисля че този проблем отдавна го оправиха с по свестен чип. Поне при мен от две години летя на тях и до сега нямам нито един изгорял стабилизатор. Въпреки това ползван USB кабел само при зареждане на фърмуера а след това връзката с мисион планера я правя или с телеметрията или блуту. Ако се наложи ползването на USB кабел ( например за сваляне на логовете ) задължително първо свързвам батерията а после USB кабела (иначе стабилизатора започва да грее и наистина има опасност да гръмне ).
Относно захранването този ползва т.н. захранване по "Фен Шуй" (така са си го кръстили :) ) там 5те волта се получават на два етапа. Първо с ключов стабилизатор се смъква напрежението на 7V ( ако се ползва 7805, ако някой друг може и по малко ) и после с линеен стабилизатор на 5,2...5,3V. Идеята мисля е ясна. По едно време дори аз си бях направил такова но като му боцнах осцилоскопа накрая и се уплаших, 5те волта бяха бъкани със смущения и го захвърлих. В момента АРМ го захранван по най обикновения начин, чрез ВЕС от ESC на мотора и нямам никакви проблеми. Единия BEC ползвам само за полетния контролер, приемника и GPSa. На втория закачам телеметрията. А на третия OSDто и захранвам камерата.
Относно GPSa. Според мен може да има някакъв смисъл ако не може да хванеш повече спътници. При мен с обикновен ибейски GPS винаги хващам 9...10 спътника така че според мен е безсмислено.
 

Svilen

Потребител
Реших да "подобря" малко коптера си.И като за начало започнах с елетрически колесник.Вчера пристигна и го обикалям като голям камък.
Първо-чудя се къде да свържа захранващите му кабели.Площадката на която са ми запоени кабелите за свързване с батерията стана много претрупана-там съм свързал захранването на полетния контролер,кондензатор и мисля да свържа и BEC 5v.Проблем ли ще е,ако запоя захранващите кабели на колесника на някоя от площадките,където са свързани захранващите кабели на ESC-тата?
И по-важния въпрос-как се управлвява този електрически колесник?Приемниът ми е Frsky X8R.Назата е сързана с него чрез SBUS.Къде трябва да включа управляващия кабел на колесника?Свободните входове на приемника активни ли са когат той работи в режим SBUS?
 

Svilen

Потребител
Някакъв безименен китайски модел е.
Това му е инструкцията,но на мен лично не ми помага много :)
QLtmQen.jpg

7GhUfBX.jpg




PS Ориентирах се в ситуацията,колесникът заработи :)
 
Последна промяна:
Нагоре