Какво да правя оставащите два канала

neon

Редовен Потребител
Здравейте, нов съм в моделирането, но успях да сглобя първия си депронов тренър. Вече е оборудван и готов да полети. Има си елеватор, рудер, елерони и спийдконтролер с мотор. Това са 4 канала, а апаратурата ми е шест канална. Въпроса ми е( просто от любопитство) : Какви екстри могат да се сложат на другите два канала? Сещам се за подвижен колесник и задкрилки. Има ли други и може ли да обясните как се слагат, за какво служат и т.н.

Апаратурата ми е https://www.google.bg/search?q=hobbyking+6+channel&biw=1527&bih=872&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI-JLS1ZWsyAIVyKNyCh1rZQTM#imgrc=nunc8Vf0X7pLVM:
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Здравей, специално за тренера - нищо друго не ти трябва. Тук златното правило е колкото по леко, толкова по добре, а още няколко машинки неминуемо ще увеличат теглото.

Иначе правилно си отгатнал, тези 2 канала могат да се ползват за:

- Сгъваем колесник
- Клапи
- Преден движещ колесник
- Разни механизми за откачане на предмети ( парашутисти например )
- Осветление
- Движещи супла или мотори за векторна тяга.
- контрол на полетни контролери, автопилоти, стабилизации.

Понякога при по големите и сложни модели се налага да се ползват няколко канала за едно и също нещо - например 2 канала за клапи, по този начин със специални миксове клапите могат да изпълняват ролята на елерони при нужда.
 

vesibo

Редовен Потребител
Здравей колега, добре дошъл в форума и много приятни моменти ти желая.Нашият администратор ти отговори на въпроса, единият от модераторите ни използваше канал и за палене на димки, та с това се изчерпват всички възможни неща относно каналите.За тренера 4 канала са ти предостатъчни, но ако ще се занимаваш сериозно с това хоби помисли за смяна на апаратурата.Твоята апаратура не е програмируема, тримовете са механични, няма възможност за повече модели.Ако ще си летиш само тренерчето става, въпреки че пак ще имаш проблеми.Ще разместваш при пренасяне тримовете, а това ще ти създава доста главоболия.Разгледай внимателно темите, в нашият форум има всичко за начинаещи и напреднали и по правилното е първо да се чете, а след това да се вземе решение какво да се копува и прави.Там ще намериш отговори на всички въпроси, а ако не успееш ние сме насреща.
За начинаещите пилоти е много важно да започнат заниманията си с ллекота, за да не се разочароват.Успех!!!:biri:

P.S. Мисля че темата е за раздела вашите въпроси тук.В раздел ел.самолети има още няколко неща за раздела вашите въпроси тук.Светльо незнам дали и възможно и удачно да се изкара темата вашите въпроси тук в общия форум като главна тема.
 
Последна промяна:

neon

Редовен Потребител
Благодаря за отговорите и отделеното внимание. Сега у мен възникват нови въпроси:
1. Клапите, това са задкрилките за по-лесно приземяване ли? Ако не , то какво са, къде се слагат, за какво служат?
2. Какво са движещите супла?
3. Когато купих апаратурата ми казаха, че се програмира през USB кабел от компютър. И че в компютъра мога да тоси запазя няколко модела и после лесно да ги сменям. (както и да е, това е за по-късен етап)
4. Какво са тримовете и какво значи, че са механични?

Иначе ми е пределно ясно, че така както тръгнах няма да ми е лесно, но пък би ми доставило много по-голямо удоволствие да видя направената лично от мен машинка във въздуха, отколкото някой RTF модел от рафтовете.

Поздрави и се надявам скоро да се запозная с всички вас. Знам, че имам доста за учене, но се запалих по хобито и с радост ще ви гоня.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Здравей,
Директно на въпросите ти:
1. Да, това са клапите.
2. Ето ти пример за регулируемите сопла, :) или известни като Thrust vectoring nozzles. Ето какво може RC Модел с векторна тяга.
3. Да така е, остава да си носиш компа на поляната. Пък и програмируемите функции са толкова базови, че се обезмисля.
4. Това са плъзгачите с които се "тримва" или центрира модела в полет. Всеки основен канал има по един такъв плъзгач, т.е. общо са четири. Това, че са механични означава, че са един вид като плъзгач и физически (механично) се местят от край до край.
Наистина най-добре да минеш някой ден през поляната, и ще си изяснят много неща. :)
 
Последна промяна:

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Клапите се използват при по големите и тежки модели за по качествено излитане и по леко приземяване - с тях се променя профила на крилото и се постига по бавна скорост.

Тук има още един пример за Thrust Vector на EDF модел - виж от 25-тата секунда нататък:


А иначе на 99% от въпросите ще си отговориш като посетиш някоя от съботно-неделните сбирки.
 

Иван Георгиев

Потребител
Добре дошъл всичко по горе е прекрасно обяснено НО на теория. Hа поляната в Младост помощта ще е от по-голямо значение и полза - за теб едно е на тренажора а друго на поляната.
 
Нагоре