Какво е мнението ви за тази рамка?

Какво е мнението ви за тази рамка?


  • Total voters
    9

ПАЦО

Новодошъл
Какаво е мнението за тази рамка проектирана от мен , приемам всякакви критики и идеи за подобряването и.
FPV Raser class 250 PacoHORNET
Естествено всичко започва с малко сметки и чертежи, рамката ще е самоносеща се и самозаключваща се като всички сили се разпределят така ,че да са по посока перпендикулярно на тясната страна на панелите така че да има максимална здравина при нулеви вибрации , конструкцията е симетрична тип H:
PacoHornet2.9 by konaka, on Flickr

CNC:
DSCN4579 by konaka, on Flickr
всички детайли в конструкцията са фермоподобни ,арките са с елиптична форма заради перфектното разпределение на натоварването в сравнение с кръглите олекотяващи отвори и се свързват по между си под различни ъгли с пера който влизат в съответните жлебове така , че да се получи високо надеждна конструкция с уздравяване в точките на вероятна концентрация на напрежения при изключително малко собствено тегло, раменете съм избрал да са от алуминиева траба 10х10х0.8 която има голяма здравина при сравнително ниско собствено тегло и най важното е доста по несклонна към вибрации в сравнение с рамене изработени от листов материал било то карбон или текстолит, раменете леко надстърчат с 5 мм над моторите за да ги пазят при удар от страни или отдолу при удари от други посоки така или иначе витлата ще поемат основната част от шамарите:
DSCN4582 by konaka, on Flickr
DSCN4584 by konaka, on Flickr
DSCN4583 by konaka, on Flickr
всички кабели от моторите са прибрани в раменете а спидовете ,захранването у всички комуникационни връзки са скрити между двете основи така ,че да не се вижда или стърчи нищо в полезрението ни :
DSCN4585 by konaka, on Flickr
FPV камерата заедно с двата предни ,,фара,, е монтирана отпред на специална за целта подвижна платформа която дава възможност камерата да се накланя автоматично с помощта на серво така ,че да компенсира наклона напред на модела при праволинейно движение напред за да ни гарантира винаги правилния кръгозор това става напълно автономно от вкаран допълнителен миксер в полетния ми контролер към ,,пич,, акселерометъра ,тротъла,, и ,,елеватора,, но може да се коригира пропорционалния отговор ръчно от апаратурата тоест можем да зададем точно колко да реагира камерата при промяната на наклона на модела напред но така ,че колкото е по голяма скороста (кобинацията тротъл -елеватор) толкова да е по надигната спрямо хоризонта така ,че да ,,вижда по надалеч за да имаме повече време за реакция , при забавяне на скороста е обратното за да се забелязват ,,детайлите,,;)
DSCN4594 by konaka, on Flickr
DSCN4588 by konaka, on Flickr
DSCN4590 by konaka, on Flickr
отзад са монтирани два много мощни червени светодиода и Бузер за по добра ориентация и звукова и светлинна сигнализация при смяна на режимите или изтощаване на батерията , естествено платформичката е под наклон така ще да се вижда по добре при реално движение на модела и разбира се платформа за двете антени на приемника разнесени на 90 градуса вертикално която може да се монтира както отгоре така и отдолу:
DSCN4591 by konaka, on Flickr
DSCN4595 by konaka, on Flickr
DSCN4595 by konaka, on Flickr
DSCN4597 by konaka, on Flickr
DSCN4596 by konaka, on Flickr
DSCN4589 by konaka, on Flickr

раменете с моторите са монтирани под лек ъгъл напред спрямо целия модел;)
за съжаление при първия ми опит за летене два от чисто новите ,,супер ,, спидове просто пуснаха белия си дух и за сега докато не ги оправя или получа нови нещата ще останат в застои. Теглото на всичко с четирите мотора ,сервото ,спидовете , полетния контролер и тн. е 290гр Погрижил съм се и за аероодинамиката , за да може да се постигне по висока скорост съм монтирал една допълнителна платформа под определен ъгъл отпред така, че да насочва въздушния поток за да се намали малко челното съпротивление и да не се ,,забива ,,модела като ускори напред и го натисне въздушния поток... естествено пази нещата при удар и може да се ползва и за монтаж на допълнителна електроника;)Това е версията с антените отдолу (беше си предвидено като възможност) и за да ги пазят сложих много леки пружиниращи крачета изработени от плоска велосипедна спица а и за по лесно приземяване и излитане:):)Това естествено е обратимо;)
DSCN4599 by konaka, on Flickr
всичко е много стегнато и плътновлизащо едно в друго, затова боята на раменете леко се ожули при многократното сглабяне и разглабяне докато се тестват различните варианти:)
 
Последна промяна:

AlexM

Редовен Потребител
Конструкцията като дизайн не е лоша но ми изглежда доста слаба.Камерата 100 процента няма да става за нищо.Сервото не е добра идея-Имаше един Hyperion Vengence който беше с гимбъл отпред едноосен но не се оказа добра концепция(чупливо и трудно ремонтируемо), така че може да се махне сервото и камерата просто да може да се накланя.Краката са напълно излишни.Позицията на антените и супер.....но за далекобоен модел-коптерите за рейс не ходят повече от 300 метра, следователно антените са без значение как и къде са сложени, тъй като за добрите приемници 300 метра са никакъв проблем, освен това стойката изглежда доста чуплива и ще се счупи при първото падане(а това значи почти всеки ден).Ще е добре да има горен капак на електрониката.Моторите не са защитени по никакъв начин.Харесва ми бъзера и ледовете отзад.Дизайна също и хубав. :) Малко ми прилича на ето това, което мисля да взема и то само защото имам Hero 4 Session и искам да е максимално защитено.
http://www.shendrones.com/cor/

Поздрави!
 
Последна промяна:

ПАЦО

Новодошъл
Конструкцията е невероятно здрава , мога да ти предложа следното , докато ми дойдат спидовете мога да ти я пратя да я пипнеш и да прецениш сам, разрешавам ди да я хвърляш ,удряш , усукваш и там каквото ти дойде на ума естествено в границите на разумното:)Съгласен ли си?Крачетата и стойката за антената могат да се свалят за не повече от 10 секунди, всичко се закрепва с помоща на прости заключващи елементи който се самофиксират когато се завъртят в определена посока или с щифт с накатка за фиксация:)Камерата може да бъде всяка камера за която се сетиш но тази специално не е лоша 700тв линии PAL , каквато и да е камерата от там нагоре понятието PAL ги прави общо взето еднакви ,и нея мога да ти пратя за тест имам три вида обективи към нея с различен ъгъл :)
 
Последна промяна:

AlexM

Редовен Потребител
Конструкцията е невероятно здрава , мога да ти предложа следното , докато ми дойдат спидовете мога да ти я пратя да я пипнеш и да прецениш сам, разрешавам ди да я хвърляш ,удряш , усукваш и там каквото ти дойде на ума естествено в границите на разумното:)Съгласен ли си?Крачетата и стойката за антената могат да се свалят за не повече от 10 секунди, всичко се закрепва с помоща на прости заключващи елементи който се самофиксират когато се завъртят в определена посока или с щифт с накатка за фиксация:)
Дай повече инфо за оборудване.Мотори, витла, контролери, полетен контролер(Open pilot, Cleanflight,Betaflight :) поддържа ли CPPM, SBUS).Държи ли на 4 клетки.Хубаво е че се махат, според мен е по добре да ги няма.Никъде не видях видеопредавателя и антената. :)
 

ПАЦО

Новодошъл
Полетния контролер е PacoARM-V2 или PacoODIN и двата поддържат всички протоколи дето се сещаш а и няколко дето не можеш и да се сетиш;)предвидени за технологични отвори и за няколко други полетни контролера като Назе Флип и тн . Има място с монтажни отвори за PacoOSD или друго осд но ,,другото,, вече трябва да се крепи със свински опашки. Витлата могат да са 5х4.5 и надолу в зависимост от използваните мотори , не съм дал моторите защото те са въпрос на личен избор а темата е за рамката но гарантирам ,че може да си завинтите всичко дето е като за този клас дори и на снимките може да видите едни дискови конзоли дето обкрачват рамото под мотора за по голяна здравина при монтаж на по яки мотори , същото важи и за спидовете а от там и колко клетки ще е батерията но спокойно в мястото предвидено за прибиране на батерията се събират както 3 така и 4S батерии и са частично защитени от двете странични конзоли...
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Рамката изглежда интересно, разбира се без да се тества е трудно да се даде мнение , но няколко идеи само:

- Серво на камерата не е добра идея. Аз лично го тествах на мой коптер, и се оказва че е слабо място. Дори и при леки вибрации камерата трепти - заради луфта на сервото + луфта на управлението. Вероятно може да се застопори по-добре но пък ще е за сметка на теглото, и при малките размери вече става много трудно.

- Самата конструкция е доста масивна като площ и чисто аеродинамично ще има по голям DRAG. Забелязвам че масово новите рамки ги правят възможно най-тънки например така:

bolt180-01.jpg bolt180-02.jpg bolt180-03.jpg bolt180-04.jpg bolt180-05.jpg bolt180-06.jpg

Относно полетният контролер , как се настройва , как би го сравнил с Naze32 примерно - ще е интересно да научим повече подробности.

Поздрави.
 

ПАЦО

Новодошъл
Благодаря.
На всичките ми модели навигационната камера е монтирана със серво за накланяне от години и нямам вибрации в такова ниво ,че да пречат или някакви други проблеми ,предполагам ,че в твоя случай просто самото серво не е било добре, реалната ширина на рамката е 47мм но са взети и мерки да се намали челното съпротивление с помоща на един панел под определен наклон отпред който трябва да случи като предкрилка и да насочи въздушния поток по посоката на оптичане на модела ,заради него доби Стършело-подобния си вид;) Раменете са с много по малка площ по посока на въздушния поток от плоските такива направени от листов материал и и са доста по ,,оптекаеми ,, и не засенчват потока на витлата и не деистват като допълнителна спирачка .Моя полетен контролер е различен и е трудно да направя съпоставка , лети много стабилно и надеждно настройва се с помоща на някоя от терминалните програми ползващи MW протокола и описаните регистри но мащабите на параметрите са различни и някои се различават леко като функции но това е друга тема PacoODIN е с вградено OSD телеметрия и WIFI:)
 
Нагоре