Как се облита нов самолет.

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Понеже няколко човека ме питаха наскоро, какво се прави при облитане на нов модел, пускам списък съвети които може да са полезни :)

- Трябва първо да можеш да летиш спокойно, за да усещаш самолета.
- Препоръчително е да избереш хубаво и спокойно време без вятър.
- Колкото по добре е изработен модела, толкова по лесно се облита.
- Да провериш центъра на тежестта според инструкцията.
- Да го изкачиш на прилично високо преди да настройваш каквото и да е , за да не го забиеш в земята.

Пускаш модела, още при излитането ще усетиш дали дърпа на някъде. Ако си спазил всичко написано по нагоре , модела трябва да литне право и без проблем да се издига. Ако не е спазено някое от горните правила, може да получиш странни явления като:

- Много силно бучи носа надолу и трябва с голямо усилие и много елеватор да го държиш хоризонтално - означава че центъра на тъжестта е преден и трябва да мръднеш батерията малко назад към опашката. Сваляш модела , местиш батерията с 5мм максимум и пак.

- Модела става неуправляем и носа постоянно сочи нагоре към небето - означава прекалено заден център на тежестта, обикновено модела не може да се контролира и завърша с краш :) , някой път обаче има късмет и се разминава с малко щети.

- Модела се опитва да се завърти (да направи тоно) наляво или надясно. Ако е леко движението, се коригира с ТРИМ на радиото. Ако е много , се сваля модела и се коригира механично.

Във всички ситуации е добре корекцията да правиш механично, така че в идеалният вариант модела да лети хоризонтално в права линия на 50% гас.

Горе долу това е.
 
Нагоре