Легендарния депронов МиГ-29 V1 в цветовете на България 2-ро издание подобрено

arsovhome

Редовен Потребител
След многократни крашове на модела ми, с опита който добих, реших да си направя нов. В изграждането му реших да вложа някои нови мои и на колеги идеи за подобрения. Те са основно в две насоки. Първо изменение на последователността на операциите при изграждане на модела и второ подобряване на здравината на модела и способността му при евентуален краш да има възможно най-малко поражения.
 

arsovhome

Редовен Потребител
Първо изрязах сам модела си, защото вече бях придобил някои умения ползвайки опита на всички колеги отразен в много теми в нашия форум. В плана съм променил само формата на елевоните, което би могло да се види на снимките които ще кача по-късно в темата. Някои от действията съм извършвал по-различно време, но всъщност могат да се извършват едновременно. Понеже бях решил да го боядисвам с четка с бои на водна основа, може да се започне и с това. Едновременно на някои места за подсилване залепих фурнир с който ме снабди Никос и залепих карбона. След това първо поставих на точните места рогчетата върху елевоните после с панти от рентгенова снимка закрепих елевоните за тялото. В този момент според мен е добре да се промени реда, който съм видял на много места в изграждането на всякакви модели. Вместо един цилиндър от фибран разрязан на четири части за укрепване на моторрамата, за по голяма здравина реших да разрежа на две с последващо леко изменение в конструкцията. Резултата се вижда на снимките. По същото време също сега е най-подходящия момент да се монтират лесно и здраво сервата и тягите. Също за долния вътрешен край на ръдърите залепям ивици 6х6мм за здраво и стабилно последващо залепяне за тялото. По същия начин укрепвам и всички дълги повърхности на елементите залепящи се отдолу. Следва продължение.
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    414.2 KB · Прегледи: 52
  • 2.jpg
    2.jpg
    442.9 KB · Прегледи: 52
  • 3.jpg
    3.jpg
    452.3 KB · Прегледи: 51
  • 4.jpg
    4.jpg
    409.7 KB · Прегледи: 51
  • 5.jpg
    5.jpg
    352.1 KB · Прегледи: 49
  • 6.jpg
    6.jpg
    380.2 KB · Прегледи: 50
  • 7.jpg
    7.jpg
    424.2 KB · Прегледи: 52
  • 8.jpg
    8.jpg
    416.4 KB · Прегледи: 49
  • 9.jpg
    9.jpg
    393.2 KB · Прегледи: 49
  • 10.jpg
    10.jpg
    364.1 KB · Прегледи: 50
  • 11.jpg
    11.jpg
    467 KB · Прегледи: 49

myxt

Потребител
Браво за начинанието!!!
Имам обаче и няколко забележки - утежняваш модела, а това никак не е добре.
Премахнал си т.н. вектор от елевоните - това също променя страшно характера на модела, а и товари сервата.

Стреми се към максимално ниско тегло - там е ключа към малкото повреди при краш.

Успех!
 

neon

Редовен Потребител
И аз си направих един такъв. За ЦТ ми казаха да е някъде малко пред мотора. Какво точно ще рече това? Къде точно? Страх ме е да го литна като не съм сигурен къде е.
 

arsovhome

Редовен Потребител
Трябва още малко армирано тиксо да залепя отдолу и модела ще придобие почти завършен вид. Противно и на моите очаквания, фурнира(не съм сигурен дали е точен термина) подобрява многократно здравината и незначително утежнява модела. Компенсирам със: 1. не слагам карбонови ленти на елевоните 2. заоблям атакуващите ръбове, като първо ги изрязвам внимателно с много остро макетно ножче първо под 45гр. после получения ръб с 66гр., за да шкуря по-малко. 3. При пробите ми се счупи вертикалната част дето влиза отдолу и стига до мотора и това случайно събитие ме накара да се замисля, че тя е излишна при моето твърдо решение независимо , че утежнява конструкцията, да сложа две карбонови 3мм пръчки които да стърчат отпред(на друго място съм описал как подобно решение спаси МиГа на Никос при зверски краш - на пълна скорост заби самолета в центъра на ореха на нашето място за летене. Самолета достигна до земята и се заби до дънера, като пораженията бяха учудващо малки. 4. Боядисването е изключително пестеливо, като в резултат не страда красивия външен вид.
При това се опитайте да познаете колко тежи модела без батерия, а аз ще напиша в края колко е. До изменения вид на елевоните, не съм специалист по аеродинамика и няма да правя сложни изчисления. Но има маса модели с подобни елевони(ф-22 който имаме от същата серия) и си летят перфектно. Аз поне не виждам забележима разлика в летателните качества на този и на първия ми модел. Даже като при подготовката на този пост измерих модела и видях, че без батерия е 305гр. се замислям дали да не поставя, както на самолета на Никос, две 40см карбонови ленти на двете страни отдолу, което ще го заздрави и отдолу. След първия полет се убедих че всичко е наред и центъра на тежестта и с летателните качества. А и не мисля, че с новия дизайн на елевоните се товарят повече сервата, дали даже натоварването не е и по-малко, кой знае.
 

Attachments

  • IMG_20160401_135935.jpg
    IMG_20160401_135935.jpg
    293.9 KB · Прегледи: 20
  • IMG_20160401_135958.jpg
    IMG_20160401_135958.jpg
    366.5 KB · Прегледи: 20
  • IMG_20160401_140030.jpg
    IMG_20160401_140030.jpg
    219 KB · Прегледи: 20
  • IMG_20160401_140237.jpg
    IMG_20160401_140237.jpg
    339.7 KB · Прегледи: 21
  • IMG_20160401_140303.jpg
    IMG_20160401_140303.jpg
    306.9 KB · Прегледи: 19
  • IMG_20160401_225942.jpg
    IMG_20160401_225942.jpg
    312 KB · Прегледи: 21
  • IMG_20160401_230003.jpg
    IMG_20160401_230003.jpg
    333.9 KB · Прегледи: 20

arsovhome

Редовен Потребител
Първи полет на втората моя модификация на легендарния депронов МиГ-29 V1 в цветовете на България. Засега всичко е перфектно.
 
Нагоре