Моделарски мотори

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
TAIFUN HURRIKAN 1.48cc RV, Diesel, West Germany, 1957
TAIFUN HURRIKAN 1.48cc RV 1957.jpg
TAIFUN HURRIKAN 1.48cc RV Diesel West Germany 1957.jpg
Обем 1,48cm³, диаметър 12,8мм, ход на буталото 11,5мм, обороти 17500об./мин.

01.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
K&B MARINE .21 3,5cc SI , F0007455, Inboard with muffler, USA, 1974
K&B MARINE .21 3.5cc SI F0007455 Inboard with muffler 1974 .jpg
K&B MARINE .21 3.5cc SI F0007455 Inboard with muffler USA 1974 .jpg
Тази интересна комплектация се получи благодарение на з.м.с.Венци Маринов и з.м.с.инж.Владимир Миров.
Има оригинална кутия и инструкция, но те не са на снимките.
Информация от MODEL AIRPALNE NEWS December 1977:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/K&B 3.5 ABC.html
Благодарности на двамата!

10.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
SIRIO BTX1S S21 3.49cc Bugi, ABC, 5+2 ports, Turbo Glowing, STAR-MOTOR, Italy, 2012
SIRIO S21 BTX15 Bugi  ABC Turbo Glowing STAR-MOTOR Italy 2012.jpg

21.04.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
IR 6,5cc F3D, AAC, 3 ports, Glow(Nelson), Ravil Ibragimov, Kazan, Rusia
Q500 6.5cc F3D AAC 3 ports Glow Ibragimova Ravila Kazan.jpg
Q500 6.5cc F3D AAC Ibragimova Ravila .jpg

11.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
AMM-1 9,5cc №1020, Gasoline, Moskow, Russia, 1937
AMM-1 9.5cc №1020 Gasoline Moskow Russia 1937.jpg
АММ-1 (авиомоделен мотор първи вариант) е най-разпространения двигател в края на 30-те години в СССР.
Произвеждани са в Москва от завода на Осоавиахим СССР.
Копие е на първия серийно произвеждан в щатите двигател BRAUN JUNIOR MOTORS:
Brown Jr. Engine.jpg

30.12.2021
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Super Tigre G.56 CHROMED, Glow, Micromeccanica Saturno, Designer Jaures Garofali, Italy, 1961
Super Tigre G.56, CHROMED.jpg
Super Tigre G.56 CHROMED Glow Micromeccanica Saturno Designer Jaures Garofali Italy 1961.jpg
Обем 9,14cm³, диаметър на цилиндъра 23мм, ход на буталото 22мм.

27.02.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
NT18 0,8cc R/C car №13005, Glow, ABC, SHUWA INDUSTRY, Japan
NT18 0.8ccm RC car Glow XRAY Japan.jpg
NT18 0.05ci RC car №13005.jpg
Двигателя е произведен за XRAY.

15.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Super Tigre G.90 14.7 cc RING R/C, W/MUFFLER Bisson type Pitts, Glow, China, 1996
Super Tigre G.90 RING RC, MUFFLER Bisson type Pitts Glow China.jpg
Обем 14,756cm³, обороти 2,500-16,000, мощност 2.5 hp @ 14,800 rpm.
Тегло без аспух 589 g, тегло с аспух 765 g.
Препоръчани витла 12x8, 13x6.
Още информация от MODEL AIRPALE NEWS:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/ST G90.html

01.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Force .21 Pull Starter, RC OF ROAD, Taiwan
Подарък за музея от Марин Узунов:
Force .21 Pull Starter RC OF ROAD Taiwan.jpg
Благодаря Марине!

15.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
OFNA/PICCO .21 SPORT, ABC, 5 ports, Monza, Italy, 1990
Подарък за музея от Марин Узунов:
OFNA-PICCO .21 SPORT ABC 5 ports Monza Italy.jpg
Обем 3,47cm³, диаметър на цилиндъра 16,6мм, ход на буталото 16,06мм.
Диаметър на вала 13мм, максимални обороти 28260 об./мин.
Model Engine Tests:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Picco P5.html
Благодаря Марине!

10.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Фотоси от музея ,благодаря на Любо за отделеното време :)

https://photos.app.goo.gl/iVBBFdkHuNNsD7Ro7
Благодаря на Цветан за представянето на музея!
С Въльо бяха първите и аз също ги снимах:
Цветан и Въльо първи посетители.jpg
След това групата стана по-голяма и може да се види в представеното от Цветан.
Радвам се, че всички харесаха и оцениха постигнатото за по-малко от две години.
В късния следобед имах още едно посещение:
м.с.Петър Малинов-Патрик и м.с.Георги Кабаков.jpg
От ляво на дясно м.с.Петър Малинов(Патрик) и м.с.Георги Кабаков.

Публикувам актуален списък на дарителите и да благодаря от сърце на всички съпричастни към тази идея:
з.м.с.Марин Неделчев Неделчев, инж.Иван Христов Минков, м.с.Тодор Дилчев, м.с.Атанас Методиев Гаганелов,
з.м.с.инж.Валентин Савов, инж.Венцислав Петров, Пенчо Ганев, Драгомир Драганов, м.с.инж.Валентин Атанасов Динков,
Виктор Патев, м.с.Георги Ганев Дончев, м.с.Димитър Петров Дишлиев, Атанас Чакъров, Пламен Пенчев,
м.с.инж.Светослав Янакиев, м.с.Георги Кабаков, Христо Куртинков, Любен Ангелов, з.м.с.Асен Танев, Александър Денeв,
Христо Генов, Добри Добрев, Дмитрий Кислицин, м.с.Седеф Дончев, Янко Малаков, инж.Огнян Кумчев,
Александър Манов, м.с.Розен Тодоров, Роман Кудряшов, м.с.Христо Керчев, Павел Бучински, м.с.Мичо Спасов,
м.с.Станчо Добрев, Станислав Струмински, Мая Попова, м.с.Любомир Колев,
з.м.с.Дамян Петров, м.с.инж.Стефан Харитов, м.с.Славчо Славов (близките му), Владимир Николов LZ23,
м.с.Кирил Димитров, м.с.Васил Милев, м.с.инж.Емил Ташев, м.с.Любомир Конарски, Генко Базитов,
м.с.Иван Кертиков, Ганчо Христов, м.с.Ивайло Попов, Цветан Койнов, Кирил Кирилов, з.м.с.Христо Йотов,
м.с.Любен Бончев, м.с.инж.Иван Лучев, м.с.инж.Любен Лучев, инж.Петър Славов, Димитър Петров, Атанас Лаловски,
Марин Узунов, Георги Кънев, Николай Божидаров Николов, м.с.Георги Георгиев(Джони), инж.Генко Петров,
з.м.с.инж.Евгени Генов, з.м.с.Венци Маринов, з.м.с.инж.Владимир Миров, Иван Чолаков, Методи Атанасов Гаганелов и др.
В случай,че съм пропуснал някой не е умишлено и моля да ме извини.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
ZAML-50 (ЦАМЛ-50) 2,46сс №160, Diesel, Plant No.6 DOSAV, USSR, 1951
ЦАМЛ-50(ZAML-50) 2,46cm³ №160, ЦАМЛ, Завод №6 ДОСАВ, СССР, 1951
ЦАМЛ-50 №160.jpg
Обем 2,46cm³, диаметър на цилиндъра 14мм, ход на буталото 16мм.
Максимални обороти 4200 об./мин.
Съветски серийно произвеждан двигател.

[19 юли 2021]Паспорт специално отсканиран за музея с висока резилюция от Валерий Андрюсенко:
Паспорт ЦАМЛ-50.jpg
Благодаря на Валерий Андрюсенко!
Между другото негово производство е най-малкия по кубатура двигател в музея AB-02 0,2cm³.
https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Моделарски-мотори.2286/page-19#post-38133

02.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
K-16 №984 compression airplane 4,42cc airplane model c/l engine diesel aircraft, USSR
К-16 4,42 cm³, Дизел, 50-те е изработван масово в лабораториите на ДОСААФ, СССР
К-16 №984.jpg
Диаметър на цилиндъра 16мм, ход 22мм, обем 4,42cm³

29.12.2021
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MK-12C 2,47cc №0725, Diesel, Moscow, USSR, 1956
МК-12С 2,47cc №0725, Дизел, Москва, СССР, 1956
МК-12С 2.47cc №0725 Дизел 1956.jpg
Картера е по-некачествен вариант от този, който вече е в музея.
При това на мястото където трябва да е щампована лястовицата има номер 0725.
Информация от MODEL AIRCRAFT November 1956:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/MK-12c.html

02.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Ninja MR12-T01A 2.1cc, Designet by Mario Rossi, Made in Italy by GRP, 2006
Пореден подарък за музея от инж.Иван Минков:
Ninja MR12-T01A 2.1cc Designet by Mario Rossi Made in Ittaly by GRP 2006.jpg
Тюнинг двигател на Mario Rossi.
Нов и високотехнологичен индустриален проект, реализиран в Италия от GRP.
Обем 2.10cm³, диаметър на цилиндъра 14,02mm, ход на буталото 13.79mm.
Максимални обороти 45.000об./мин, диаметър на вала12mm.
Двойка ABC, три порта, турбо свещи.
Отвор на карбуратора 5.4mm (вложката се сменя).
Задно изпускане, тегло225гр.
Благодаря Иване!

18.04.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
PICCO 3,5cc DELTA R/C CAR, ABC, Glow, with flywheel and clutch, Italy, 1982
Пореден подарък за музея от м.с.инж.Валентин Динков:
PICCO 3.5cc DELTA RC CAR ABC Glow Italy 1982.jpg
Двигателя е с маховик и съединител конструиран от него.
За националния отбор по автомоделизъм са внесени 5 броя.
Благодаря Вальо!

19.04.2022
 
Последна промяна:
Нагоре