Моделарски мотори

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
LRP Z.12R Team Spec.4 2,1cc, No.31203, ABC, XTEC PowerCarb, O.S.ENGINES MFG.CO.LTD., Japan, 2007
LRP Z.12R Team Spec.4 2.1cc  #31203 ABC XTEC PowerCarb Mario Rossi Italy 2007.jpg
The Z.12R Team Spec.4 is the ultimate power pack for high-end 1/10 Onroad racing
including all updates on the new EFRA and IFMAR rules.

FEATURES
Optimised port timing
LRP Power Carb 12SV-2 thermally protected with 6.5mm venturi
12.0mm crankshaft with optimised tongueshaped Turbo Scoop and venti lation cut-outs
TECHNICAL DATA
Engine Size .12 (2.11cc), Exhaust Rear, bore 13.80mm, stroke 14.00mm.
Liner ABC, number of ports 3+1 (3x transfer-, 1x exhaust-port).
Crankcase 12.00mm/7.0mm bore/SG-Shaft.
Crankcase LRP VTEC.12 Heavy Duty, black coloured.
Piston fully CNC-machined, high-silicium alloy.
Connecting Rod fork shaped aluminium using double bushings.
Glowplug turbo style, LRP Turbo #8 (No.35180) recommended.
Carburetor competition slide carburetor, 5.5mm venturi,
lightweight composite/aluminium/steel design.
Power output 1.61PS, max.rpm 42.500, weight/Gewicht: 221g.

В далечната 2008-а купих такъв двигател, но отдавна го няма.
Според м.с.Димитър Лесковски това е O.S.max брандиран за LRP.

21.04.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Super Tigre G.51 8,3cc RING R/C, Glow, W/MUFFLER, US-PF09120728829-C24S, China, 2007
Super Tigre G.51.jpg
Още информация за двигателя:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/ST G51 RC.html

25.02.2022

10.05.2022
Прикачвам информация за двигателя(pdf) предоставена ми от David McIntire.
 

Attachments

  • Super Tigre G51.pdf
    141.1 KB · Прегледи: 1
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Продължавам с обзорното представяне на двигателите в музея по производител.
Ето събраните до момента Super Tigre:
Super Tigre engines.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MVVS 5,6 AL R/C №588 , Modela - MVVS, BRNO, Czehoslovakia, 1960
MVVS 5.6 AL RC №588  Modela - MVVS BRNO Czehoslovakia 1960 .jpg

MVVS 5.6 AL RC №588  Modela  1960 .jpg
За съжаление главата и карбуратора не са оригинални.

31.01.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
PROFI 15 "Pionner" 2,5cc №10 F2A, Glow, ABC, Ukraine, 2021
PROFI 15 2.5cc F2A №10 ABC Pionner  Ukraine 2021.jpg

16.01.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
LYUBEN ANGELOV 5cc RV, Glow, Spead car/Marine, Plovdi, Bulgaria, 1972
Подарък за музея от м.с.инж.Валентин Динков:
Lyuben Angelov 5cc Spead car-Marine.jpg
Пореден спомен от първия автомоделист в Пловдив, Любен Ангелов†!
Благодаря Вальо!

18.12.2021
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
UB10 (ЮБ10) 2,46cc, ABC, two channel, Yuri Bazanov, USSR
ЮБ10 2,46cm³, АВС, Юрий Базанов, СССР
ЮБ10.jpg
АВС, двуканален, всмукване и разпределение през буталото.
Кога и произведен, какво е количеството за сега е неизвестно?

06.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
TALKA 7 (ТАЛКА 7) "Last version", Glow, DOSAAF, Ivanovo, USSR
TALKA-7 Last version.jpg
Обем 7cm³, диаметър 21,6мм, ход на буталото 19,65мм, обороти 12600 об./мин.
Логично този двигател би трябвало да е първа версия от разновидностите на ТАЛКА-7.
Колкото и да е странно познавача на акробатични двигатели Павел Кравченко поясни друго.
Ето линк за любопитните стр.121 пост 4802
http://forum.rcdesign.ru/f5/thread177937-121.html
и още един oт MODEL AIRPLANE NEWS November 1983:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Talker-7 42.html
Все още не мога да уточня годината на производство.

30.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MK-16 1,48cc № H1166, Diesel, W.Petuchov, Moskow, Russia, 1956
MK-16 H1166 1.48cc Diesel  W.Petuchov Moskow 1966.jpg

06.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Ti-01 Monolith 2,5cc F1C, Glow, ABC, Alexander Tikhonenko, Engels city, Russia, 1996?
Ti-01 Монолит 2,5cm³ F1C, АВС, мсмк А.A.Тихоненко, гр.Энгелск, Русия, 1996?
Monolit 2.5cc F1C.jpg
През 1975-та Александр Тихонеко† замисля своя Монолит 2,5.
Начертава чертежа на двигателя в 1978 година.
1980 изработва партия от 10 двигателя, но само три са сполучливи.
Най-добрия достигал 29800 оборота в минута.
Кръстил го Ti-01 Монолит и го е потентовал в СССР и други страни!
Картера е отлят от алуминиева сплав АК4-1.
Основния лагер има бандаж от стомана 40Х13, термообработен HRc=28-32.
Използвани са лагери 12Х21 и 6Х15, гнездата са разтъргани ексцентрично.
Фази на газораспределение: Продължителност на засмукване - 230°,
Начало на засмукване - 37°, Продухване - 140°, Изпускане - 156°
Всичко това е станало в Русия гр.Енгелск, Саратовска област.
Александр Тихонеко e удостоен със званието майстор на спорта международен клас на Русия.

В книгата на James E. Dunkin са представени 7 вида модификации!
За някой от тях е написано, че конструктора и производителя е Александр Тихонеко.
За други производителя е Леонид Фузеев, а конструктора Александр Тихоненко.
Годините са силно объркани и започват от 1989 до 2001!
Не съм убеден, кой от всички видове е представения от мен,
нито кога и от кого е произведен, приемам условно 1996?,
защото в книгата най-близкия е такъв.
Конструкцията е "Монолита на Тихоненко".
Има и един много интересен двигател наречен "Тихоненко турбо".
Така е с книгите! После им вярвай...

Има достатъчно информация за това, че са били тандем.
Дори през 1990г. на шампионата в Русия Фузеев е първи, а Тихоненко втори.
Двата са летели с двигатели "Монолит".
Александр Тихонеко и Леонид Фузеев са от различни клубове, но може да се каже, че ученика е задминал учителя си.
За съжаление все още нямам "Монолит" от Леонид Фузеев.
Леонид Фузеев е многократен световен и европейски шампион!
На Европейско 2008-а, което е проведено в България също е първи,
това му е трета победа на европейско.
Удостоен със званието заслужил майстор на спорта международен клас на Русия.

Препоръчвам няколко клипчета с интервюто му в България,
направено от моя добър приятел з.м.с.Валентин Савов:

Eто и чертежа, който намерих:
Monolit.jpg

Благодарности за помоща на з.м.с.Валентин Савов и м.с.Розен Тодоров!

Допълвам поста [19 юли 2021] с брошура подърак за музея от з.м.с.Асен Танев:
Monolit.jpg
Благодаря Асене!

20 юли 2021 направих корекции в този пост.
Александр Тихонеко за разлика от Леонид Фузеев не е имал международни успехи.
Грешката беше моя.

27.01.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
HP .61F R/C "Gold Cup" 9,89cc №9 3245, Glow, ABC, Hirtenbergen Patronen, Austria, 1979
HP .61F RC GOLD CUP Hirtenbergen Patronen Austria 1979.jpg
Интересен двигател, произвеждан в фабрика за военна продукция Hirtenbergen Patronen.
Диаметър на цилиндъра 24,5мм, ход 21мм, обем 9,89cm³.
MODEL AIRPLANE NEWS January 1979:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/HP 61F Gold Cup.html
Именно в нея легендата Paul Bugle прави своите първи двигатели.
В придружаваща книжка има 17 модификации(1960-1979), но двуцилинров няма!
Мога да направя извод, че е произведен значително по-късно от ДБ-12 и съответно ДБ-24.
В мрежата има информация за двуредов, двуцилиндров произведен през 1982г. с обем 19,78сс.
HP engines.jpg

Намерих снимка, която търсих за предния пост.
Качвам я тук, свързана е с разказа на Леонид Фузеев от второто клипче
и в същото време с Paul Bugle:
Стоил Тинев и Паул Бугл.jpg

02.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
DEEZIL .124 - Gotham Hobby, USA, 1947-1955
DEEZIL .124.jpg
The Schroeder Gotham Hobby Deezil Engine
GOTHAM HOBBY CORP. 107 East 126th Street, New York 35,N.Y.
Specifications: Bore 0.473", Stroke 0.708", Bore/Stroke Ratio 0.671
Displacement .124 cubic ins (2.039cc), Power 1/7 HP (as advertised)
Deezil INSTRUCTIONS.JPG
Gotham Hobby "Deezil" е двигател с много истории, стари и нови.
Оригиналът е продуциран от двама от основателите на AHC (Американския хоби център).
Четиримата братя Уинстън основали AHC преди Втората световна война.
Когато Америка се включва във войната, двама от братята са призовани в армията.
Догато били на фронта, двамата по-малки пускат двигателя в производство и продажба.
По това време AHC произвежда редица двигатели с много ниски цени (и ниско качество).
За да се конкурира с тях, Готъм Хоби продуцира "Deezil".
Това се рекламира от около 1947 г., напълно сглобен се продава за $ 4,95.
Цената спадна до $ 1,95 през 1955 г... и производството прекратено.

30.12.2021

Допълнителна информация от Adrians Model Aero Engines:
https://www.adriansmodelaeroengines.com/catalog/main.php?cat_id=194
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Nameless-2(Самоделен-2) 3,5cc, Glow, ABC, USSR, 198x
3,5cm³ СССР 8х.jpg

3.5 cm³ 8Х.jpg
Интересно за какъв клас модели е правен, от кого, къде и коя година?
За съжаление в момента нямам отговори за тези въпроси.

15.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Един от най-интересните артефакти за музея е стара картонена кутийка.
Съхранена в куфара на з.м.с.Филип Атанасов†.
В нея нямаше двигател, само болчета, гайки и парцалчета.
Българската кутия на К-16.jpg
Този артефакт е изключително интересен и ценен.
Той показва, че двигателите К-16 са служили за учебно помагало по физика!
Не известен до момента факт сред колекционерите.
Помагалото е разпространявано от ДСП "УЧТЕХПРОМ"-София.
В музея могат да се видят двете разновидности на К-16 и разбира се кутийката.
Ще дублирам поста и в темата "Спомени за спорта".

[21.03.2022]
В списание АВИАЦИЯ И КОСМОНАВТИКА брой 2 от 1967г. е написано,
че двигателите копие на К-16 са произведени в Учтехпром:
Март 1967.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
UTK(УТК) 6,5cc FI F3D , V. Dementyev, Ural Trans Set, Chelyabinsk, Russia, 2015
UTK(УТК) 6.5cc FI F3D  V. Dementyev - Ural Trans Set 2015.jpg
Представям вариант с предно засмукване.
Двигателя 6,5 см3, с резонансна тръба достига 29000 об/мин.
Двигателя е три канален, двойката е ABC.
Предназначен за радиоуправляеми авиомодели клас F3D.
Двигателя е разработен и произвеждан под ръководството на м.с.Виктор Всеволодич Диментиев†.
Използвани са най-съвременните материали и технологии налични в момента.
Произвеждани са на военния завод "Урал Транс Комплект" гр.Челябинск, Русия за експорт в Германия.
Модели с такива двигатели са участвували в Европейски състезания.
Двигателя е нов, само е разработен!
Повече информация даде Александр Нехорошев (REMO) в своя пост 4539
http://forum.rcdesign.ru/f5/thread177937-114.html
Александр Нехорошев (REMO) показва и други разновидности, разказва за
съществуването на различни кубатури.
Повече информация в следващия пост.

11.06.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
UTK(УТК) 6,5cc RV F3D , V. Dementyev, Ural Trans Set, Chelyabinsk, Russia, 2015
UTK(УТК) 6.5cc RV F3D  V. Dementyev Ural Trans Set Chelyabinsk 2015.jpg
Представям вариант със задно засмукване.
Двигателя 6,5 см3, с резонансна тръба достига 29000 об/мин.
Двигателя е три канален, двойката е ABC.
Предназначен за радиоуправляеми авиомодели клас F3D.
Двигателя е разработен и произвеждан под ръководството на м.с.Виктор Всеволодич Диментиев†.
Използвани са най-съвременните материали и технологии налични в момента.
Произвеждани са на военния завод "Урал Транс Комплект" гр.Челябинск, Русия за експорт в Германия.
Модели с такива двигатели са участвували в Европейски състезания.
Двигателя е нов, само е разработен!

Повече информация даде Александр Нехорошев (REMO) в своя пост 4539
http://forum.rcdesign.ru/f5/thread177937-114.html
Александр Нехорошев (REMO) показва и други разновидности, разказва за
съществуването на различни кубатури.

Според Андрей Гредюшко(Адрей79) конструктивно двигателя е от 1990-2000,
резонанстната тръба е без заглушител(който през 2015 е бил задължителен).
http://forum.rcdesign.ru/f5/thread177937-122.html
стр.122 пост 4860
За съжаление автора м.с.В. В. Диментиев е починал.
Закупих двигателите(FI и RV) в гр.Челябинск от продавач с фамилия Всеволодич.
На въпроса за годината на производство отговори 2015.
Не пожела да уточни свързан ли е родственно с автора.

10.06.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Rocket Victor .45, Ignition, George May, produced by Corporate Products, Detroit, USA, 1945
Rocket Victor .45 - 1945.jpg

Rocket Victor .45 Ignition,-George May USA 1945.jpg
Интересното при този мотор е, че General Motors купуват бизнеса и го фалират!
Защото имат серия автомобилни двигатели където фигурира името Rocket.

04.04.2022
 
Последна промяна:
Нагоре