Моделарски мотори

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
POSON (ПОСОН) 2,5cc Black head MARINE CL, ABC, Glow, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1988
Пореден подарък от з.м.с.инж.Илия Царски:
POSON (ПОСОН) 2,5cc Black head MARINE CL, ABC, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1988.jpg

POSON (ПОСОН) 2,5cc Black head MARINE Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1988.jpg
Единична бройка от таблото, не е произвеждан серийно.
Бързали са за изложбата и не са правили карбуратор!
Предполагам, че карбуратора е от MDS-3.5KR2U-S.
Уточнихме, че никога не са произвеждали RC карбуратор.
Благодаря на з.м.с.инж.Илия Царски!
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Вчера приключи втория кръг на Държавно Първенство FSR яз. "Синята Река"
В няколко поста съм публикувал информация за двигателя VAT-3,5 на м.с.инж.Валентин Динков:
https://bit.ly/3PShDQA, https://bit.ly/3qtBdHd и https://bit.ly/3LdDnV1
Ето резултатите от вчера:
FSR V35.jpg
По този начин м.с.инж.Валентин Динков е безапелационен победител в клас VSR-V 3,5cc!
Двигателя може да се види виртуално от този клип и на живо в музея.

Браво Вальо!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MK-16 1.48cc № 4X1414, Diesel, W.Petuchov, Moskow, Russia, 1956
Пореден подарък от Димитър Енджов:
МК-16 4Х1414.jpg
Нов с оригинална кутия и паспорт.

Благодаря Митко!
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MVVS 2,5 D7-II №1813, Diesel, MVVS, BRNO, Czehoslovakia, 1970
Подарък за музея от Димитър Филев:
MVVS 2,5cc D7 1970.jpg
Информация за двигателя от Model Engine Test - October 2006:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/MVVS TR-S and D7.html

Благодаря на Димитър Филев!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Двигател MOKI S-12 SPECIAL 2.5cc F2A и експозиция с негови детайли има в музея повече от две години.
Може да се видят в постовете: https://bit.ly/3ymB9gI и https://bit.ly/3CggXhU
Допълването е със чертежи подарени от м.с.Георги Кабаков.
Дигитализирах ги, за да са достъпни на всички заинтересовани.
Прикачвам три чертежа в pdf формат.
Благодаря на м.с.Георги Кабаков!
 

Attachments

  • MOKI S-12 cylinder.pdf
    377.3 KB · Прегледи: 12
  • MOKI S-12.pdf
    1.8 MB · Прегледи: 8
  • MOKI S-12 crankshaft.pdf
    500.9 KB · Прегледи: 7

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Kyosho V-Motor GX 21 DeAgostini Red Bull Racing FORMEL 1, ABC, Japan, 2014
Kyosho V-Motor GX 21 DeAgostini Red Bull Racing FORMEL 1 Japan 2014.jpg

Kyosho V-Motor GX 21 DeAgostini Red Bull Racing FORMEL 1.jpg
Technical specifications:
Displacement: 3.49 cm³, bore: 16.3mm, stroke: 16.5mm, power: 0.9 kw, range: 2,000-28,000 rpm.

Трудно е да се каже колко български автомоделисти са се докоснали до тази красота.
Вече могат да го направят в музея благодарение на Николай Дончев от гр.Варна.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
DeAgostini Red Bull Racing RB7 Magazine Books 107
DeAgostini Red Bull Racing RB7 Magazine Books 107.jpg

DeAgostini Red Bull Racing RB7 Magazine Books 110
DeAgostini Red Bull Racing RB7 Magazine Books 110.jpg

Още веднъж благодаря на Николай Дончев от гр.Варна!
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
OPS 60 SUPER VAE CAR, GLOW, ABC, 5 channel, MOTORI MONZA ITALY, 1984
OPS 60 SUPER VAE CAR 1984.jpg
OPS 60 SUPER VAE CAR,  ABC, 5 channel 1984.jpg
В музея има и авио вариант: https://bit.ly/3Cer3zM
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Picco P3TT .21 Off Road PIC9690 S-3583, Glow, ABC, 3+2 port, Arcore[MB], Italy, 2022
Picco P3TT Off Road .21.jpg
3+2 port hard chromed liner, piston CNC machined from billetр, 14mm balanced shaft with silicone insert.
Knife edged lightweight aerodynamic con-rod, low CG cooling head, 14mm ceramic Swiss-made main bearing.
Japanese blue front bearing, turbo glow plug, die-casted 3-needle slide carburettor.
This new version sports a new aluminium carburettor, with super efficient isolator ring and 7,5mm venturi.
Displacement: 3,49cc, bore: 16,03mm, stroke: 17,30mm, Output: 2,70hp at 34,000rpm.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
За да проверя верно ли написаното в рекламите веднага го разглобих:
Picco P3TT.jpg
Вярно е... изключително прецизна изработка.
Не напразно е шампион на Франция за 2021-а.
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
GXR-18 w/recoil starter, Glow, ABC, Kyosho, Japan, 2008
Displacement: 3,02cc, bore: 16,00mm, stroke: 15,00mm, output: 1,5hp at 22,000rpm.
Shaft length: 14mm, pratical rpm:3000-30000, weight: 265 g.
This engine is produced as OEM from ASP for Koyosho!GXR18 Kyosho.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
O.S. MAX 91 SX-Hring C Spec Gold Head, O.S.ENGINES MFG.CO.Ltd., Japan, 2001
Displacement 14,95cc, bore 27,7mm, stroke 24,8mm, practical RPM 2000-16000r.p.m.,
power output 3.ps/15000r.p.m., weight 547g.
O.S. MAX 91 SX-Hring C Spec.jpg

O.S. MAX 91 SX-Hring.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
THUNDER TIGER EVO-12(P) №9460, THUNDER TIGER CORP., Thaiwan, 2004
Displacement 2.11 cc, bore 13.85mm, stroke 14mm, power 1.0 @ 30000, range 2,500-31,000 rpm.
FEATURES:
• Large heat sink head
• Separate combustion chamber from head
• 4 port crankcase with strength reinforcement ribs
• Special race bearings
• Sabattini developed, factory modified crankshaft
• ABC type cylinder with factory modified ports
• High silicone content, aluminum piston
• Machined 7075 alum connecting rod with special lapped bushings
• Thermo isolated composite carburetor
• 2.0mm hex adjustment for all mixture needles
• Interchangeable carburetor insertsTHUNDER TIGER EVO-12(P) №9460.jpg

THUNDER TIGER EVO-12.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Webra SPEED 91-P5 AAR HELI 1067 HHRC, Austria, 2002
Displacement 5.00 ccm / .91 cu in, power, bore 27,60mm, stroke 25,0mm, rpm 2000-16000, power PS / KW 3.60 / 2.65.
Piston/cylinder AAR, cylinder Aluminum, porting Schnuerle, ball bearing front and rear, weight 590 grams.
"MC" carburettor - 12mm No.3710
ENGINE CONSTRUCTION
The 91 P5HX reflects continuing development work by Webra using original thinking when designing the engine.
The engine is front intake, Schnurle ported, and features the proven Webra "AAR" system, consisting of an aluminum cylinder (no liner) with the "Special Coating" surface finish and a aluminum piston with steel ring.
The "AAR" system is highly effective in dissipating heat from the combustion chamber to the motor's cooling fins, allowing it to develop full power safely without overheating.
This is particularly the case when the liner is also eliminated.
The special coating on the surface of the bore affords good wear and friction characteristics and excellent heat dissipation.
Webra Speed 91-P5 AAR .jpg

Webra Speed 91-P5 AAR HELI.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
O.S.MAX-91SX-H C-Spec PS VIPER RING, O.S.ENGINES MFG.CO.Ltd., Japan, 2003
VIPER HEAD by OMi SER #03045 MOD #OS91DG
One of the most powerfull engines in .91 class for .60-.90 helicopters.
The engine is equiped with dual glow plug.
Displacement: 14.95cc, bore: 27.7mm, stroke: 24.8mm.
Power output: 3.2ps/15.000r.p.m, Weight: 568g.
MAX-91SX-H C-Spec PS VIPER RING.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Sprint 2,5сс F2A speed №0141, Glow, Stanislav Zhidkov, Moskow, 1976
Sprint 2,5сс F2A speed №0141, Glow, Stanislav Zhidkov, Moskow, 1978.jpg
Нов, с резонансна тръба. Няма паспорт. На лапичката е набито 0141.
Диаметър на цилиндъра-15,3мм. ход на буталото-13,5 мм. Обем-2,47cm³.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Преди няколко години видях интересна книга:
Buch über Sammlermotoren: Selbstzünder- und Glühzünderkleinstmotoren aus Jena
От днес всеки желаещ може да я разгледа в музея:
Jena_A.jpg
Jena _C.jpg
Има интересна информация, но не и това което търся...
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
CO2 027cc, Modela, Czechoslovakia (NIB)
CO2 027cc, Modela, Czechoslovakia NIB.jpg
Нов с пълна комплектация!
В музея има такъв подарен от м.с.Станчо Добрев: https://bit.ly/45gvd6Q
Подобни двигатели работещи на въглероден диоксид бяха популярни в много страни.
Малко тегло, ниска цена, лесни за експлоатация.
Този тип двигатели нямаха популярност в България.
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MAGNUM XL 108 R/C Glow, with muffler, ABC, China, 2001
MAGNUM XL 108 RC engine.jpg
Eксплоатиран успешно от Пламен Холевич.
На практика е брандиран ASP 108
Displacement: 17.22 cc, bore: 28.5 mm, stroke: 27.0 mm
Output: 2.40/17,000 kW/rpm, practical RPM: 2,000-10,000, weight: 862 g
Информация https://sceptreflight.com/Model Engine Tests/ASP 108.html
 
Последна промяна:
Нагоре