Нов във форума и този вид занимания - FALCON TRAINER

Павел Якимов

Потребител
Здравейте.

Нов съм във форума. Желанието ми да се науча да управлявам самолети е водено от другото ми занимание - обучение на соколи и други хищни птици.

Тук съм, за да мога да добия повече познания, да се науча да управлявам и да се сдобия с един конкретен модел - FALCON TRAINER (този по-долу в линка). Между другото вече имам тестови стиропорен "апарат", на който в благовремие ще се уча.

А междувременно ще се радвам да получа от всеки един от вас напътствия, мнения, препоръки и всякаква допълнителна асистенция, за да се сдобия със заветния модел.

Като за начало имам няколко въпроса към по-опитните:

1. Защо има различни цени в линка по-долу на една и съща стока? Разстоянието от БГ до различните складове ли определя цената? Дали разликата не е в окомплектовката на модела - не мога да разбера, дали е напълно окомплектован или това е само фюзелажа, а останалото трябва да набавям аз?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/...y=&sortBy=Relevant&NumPerPage=20&currentPage=

2.
- този самолет съшият ли е като Falcon Trainer-а?

3. Предполагам това е електрически модел, а не с гориво?

4. Една от целите ми е самолетът да може да седи на крило в продължение на поне 30 минути. Това възможно ли е да се направи с този модел?

5. Това е конкретният модел, който търся:
а) http://www.skysun-hobbies.com/productshow.php?cid=70&id=296 - - това е точния модел, който искам да си закупя, но дали е надежден този китайски търговец???

б) https://www.google.bg/imgres?imgurl...d=0ahUKEwj-g-WQg5zLAhVkKpoKHYS5A1wQMwhwKE0wTQ

в) http://www.troybuiltmodels.com/items/TBMFALCON19FG.html

г) http://www.ebay.com/itm/RC-Falcon-Trainer-20cc-Balsa-1860mm-ARF-/261878150352 - не се изпраща до БГ


Ще възникнат и още въпроси, но за сега толкова. Надявам се да имате търпение и да отговорите :)

Благодаря ви предварително.
 
Последна промяна:

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Здравей и добре дошъл във форума! :welcome:

Първо един въпрос от моя страната :) - Би ли дал малко повече информация на какъв точно "стиропорен апарат", смяташ да се учиш?

Ще изчакам отговора ти преди на коментирам другите въпроси, защото до голяма степен зависят от него.
 

st5rov

Редовен Потребител
Здравейте.

- FALCON TRAINER (този по-долу в линка).

http://www.hobbyking.com/hobbyking/...n+trainer&location=AL&idCategory=&sortBy=Rele :)

Благодаря ви предварително.

:welcome::welcome:
Ще отговоря набързо на някои от въпросите:става дума за модела от Хоби Кинг.

Цената е различни защото складовете са в различни страни. В цената не е включена доставката!
Този модел е Балсов т.е. от дърво. Не е стиропорен.
Не е електрически. Двигателят му е с гориво.
Няма мотор, рулеви машинки и управление. Купуват се допълнително!
Смятам, че не отговаря на твоите изисквания.

П.С. Същото се отнася и за GYR - F1 20CC Trainer
 
Последна промяна:

vesibo

Редовен Потребител
Здравей колега и добре дошъл в форума.:welcome:Станислав ти отговори набързо.Ще добавя само, че модела може да бъде и електрически.Много хора са използвали различни сетъпи и го карат с електрическо оборудване.Аз както на всички начинаещи ще ти препоръчам да прочетеш подробно всички важни теми в форума, те ще отговорят на много твои въпроси, ще добиеш представа за много полезни неща.В форума има теми за самолети, хеликоптери, мултикоптери, батерии, радиоуправления и тн.За да можем да ти помагаме качествено ние трябва да сме наясно с много неща свързани с теб, твоето ниво на умения и познания.Именно за това Христо те попита за повече информация.Ние не сме на ясно първо с тези неща, после с какво точно искаш да се занимаваш.Електрическият самолет и ДВГ самолета имат само еднакъв фюзелаж.Полетните характеристики са различни.
2.
- този самолет съшият ли е като Falcon Trainer-а?
Не е същия.
Мой съвет е да започнеш с тази тема и всички други теми от раздел съвети към начинаещи.
Не си писал в профила си от къде си.Ако си от София най-добре е да ни посетиш някоя събота или неделя на поляната в Младост 3, където се събираме.Ще се запознаеш с повечето от нас и на място ще имаме възможност да поговорим и да си дадеш отговори на много твои въпроси.Във всеки един етап от построяването или купуването на даден модел до оборудването и накрая облитането му има доста специфични моменти, които не трябва да се пропускат, в противен случай следва разочарование и отказване от хобито. Да не говорим пък за пилотирането, което е най-важно.Там нещата трябва да се учат методично и правилно.Успех в начинанието.:):biri:
 
Последна промяна:

Павел Якимов

Потребител
Здравей и добре дошъл във форума! :welcome:
Първо един въпрос от моя страната :) - Би ли дал малко повече информация на какъв точно "стиропорен апарат", смяташ да се учиш?
Ще изчакам отговора ти преди на коментирам другите въпроси, защото до голяма степен зависят от него.


Здравей и благодаря за топлия прием!
Ох, не съм много сведущ, но прилича на този на снимката, като цветовете са други, разбира се. Просто е доста семпъл и няма да ме заболи като го разбия 5 секунди след е на крило.

Поздрави
 

Attachments

  • 123.jpg
    123.jpg
    92.2 KB · Прегледи: 12

Павел Якимов

Потребител
:welcome::welcome:
Ще отговоря набързо на някои от въпросите:става дума за модела от Хоби Кинг.

Цената е различни защото складовете са в различни страни. В цената не е включена доставката!
Този модел е Балсов т.е. от дърво. Не е стиропорен.
Не е електрически. Двигателят му е с гориво.
Няма мотор, рулеви машинки и управление. Купуват се допълнително!
Смятам, че не отговаря на твоите изисквания.

П.С. Същото се отнася и за GYR - F1 20CC Trainer


Разбирам... Много благодаря за информацията и съвета и ще разчитам на напътствия :)

Поздрави
 

Павел Якимов

Потребител
Здравей колега и добре дошъл в форума.:welcome:Станислав ти отговори набързо.Ще добавя само, че модела може да бъде и електрически.Много хора са използвали различни сетъпи и го карат с електрическо оборудване.Аз както на всички начинаещи ще ти препоръчам да прочетеш подробно всички важни теми в форума, те ще отговорят на много твои въпроси, ще добиеш представа за много полезни неща.В форума има теми за самолети, хеликоптери, мултикоптери, батерии, радиоуправления и тн.За да можем да ти помагаме качествено ние трябва да сме наясно с много неща свързани с теб, твоето ниво на умения и познания.Именно за това Христо те попита за повече информация.Ние не сме на ясно първо с тези неща, после с какво точно искаш да се занимаваш.Електрическият самолет и ДВГ самолета имат само еднакъв фюзелаж.Полетните характеристики са различни.

Не е същия.
Мой съвет е да започнеш с тази тема и всички други теми от раздел съвети към начинаещи.
Не си писал в профила си от къде си.Ако си от София най-добре е да ни посетиш някоя събота или неделя на поляната в Младост 3, където се събираме.Ще се запознаеш с повечето от нас и на място ще имаме възможност да поговорим и да си дадеш отговори на много твои въпроси.Във всеки един етап от построяването или купуването на даден модел до оборудването и накрая облитането му има доста специфични моменти, които не трябва да се пропускат, в противен случай следва разочарование и отказване от хобито. Да не говорим пък за пилотирането, което е най-важно.Там нещата трябва да се учат методично и правилно.Успех в начинанието.:):biri:


Здравей и на теб също благодаря за радушния прием!
Слушайки съветите ви, сякаш се слушам отстрани... :) Много близки са до съветите, които давам на нашите начинаещи, когато започват по стъпките на Соколарството.
И двете гилдии сме с близки интереси - небето. Облитаме птиците си и се учим от тях - как да ловуваме и как да пилотираме. Имаме общи термини и тн.

Понеже съм наясно какво искам, предполагам, че ще ми е по-лесно да се концентрирам само върху него. Хеликоптерите са ми интересни, само ако съм в тях и се науча да ги пилотирам (стара неосъществена мечта). Дроновете евентуално също могат да ми послужат за тренировките. Но основно заниманията ми ще са около самолетите и по-специално един модел.
Точно това е конкретния самолет, които искам да управлявам:
https://www.hobbyking.com/hobbyking/forum/forum_posts.asp?TID=57158&PN=4
http://www.flight-model.com/products_detail/&productId=164.html

Надявам се на вашата помощ по пътя ми към придобиване на нужните знания, че и после. До колкото мога ще се съобразявам и придържам към всичко, което се коментира тук, защото знам, че се прави за наше (на новобранците) добро. Просто съм наясно какво търся и за това ще гледам излишно да не ви губя времето, защото както и ние, така сигурен съм и вие си го цените и го прекарвате с удоволствие с вашите "питомци" :)

Малко за мен: От София съм, женен. Председател съм на най-старата и до момента единствена НПО, която се занимава с проблемите на Соколарството у нас. БАЗГП - Соколарската Асоциация. Членове сме на Международната Соколарска Асоциация и на НЛРС-СЛРБ. Борим се за промяна на ЗЛОД и скоро, ако е рекъл Господ ще стигнем до заветната цел най-накрая - узаконяване на лова с хищни птици и у нас.
Междувременно тренираме птиците си по различни начини, като едни от тях са с помощта на хвърчила, балони с хелии (у нас не се ползва), дронове и моето желание - със самолети (както другаде се прави).

Нашият сайт е: www.sokolarstvo.eu
Тук има няколко видеа, които частично показват за какво се ползват самолетите: http://sokolarstvo.eu/видео-соколарство.html


Има състезателен и тренировъчен характер. Предпочитам тренировъчния режим, защото няма правила освен да не отказваш с полета си птицата, а останалото е свободен сценарии. Състезанията следват няколко фигури, но там е раздаване. Ако се прекали птиците могат да се преуморят, а това не е добре.

А тези линкове по-долу са за една нова "примамка", която в благовремие съм намислил да си купя: :) Казва се ROBARA и идва от RObot и huBARA - роботизирана дропла. Хубарата е дропла, която мигрира от Казахстан и района до Арабския п-ов и обратно. По-малка е от нашия подвид дропла. Хубарата е върховният дивеч за арабите - издръжлива, бърза, а стигне ли се до битка на земята мъжките трудно се предават. Поради това за тях това е желаната плячка. Този роботизиран модел има две позиции на крилата - на мах и в статично положение.

И нещо интересно, за да разберете какво се вижда от първа ръка, т.е. от позицията на сокола. Лов на диви дропли със соколи. На качулка с изрязани отвори за очите е монтирана миниатюрна камера. За разлика от монтажа на камерата върху гръб, гърди или другаде, където вибрациите са на всеки мах или завой и устройството стърчи недодялано, тук няма вибриране, защото главата на сокола играе ролята на жироскоп и кадрите са перфектни. Приятно гледане:


Събота и неделя някъде около камбаните ли се събирате? Мога ли да помоля за някаква карта на мястото от гугъл мапс, за да се ориентирам.

А ако мога с нещо да съм полезен - на линия съм.

Поздрави
 
Последна промяна:

IvanSapa

Редовен Потребител
И нещо интересно, за да разберете какво се вижда от първа ръка, т.е. от позицията на сокола. Лов на диви дропли със соколи. На качулка с изрязани отвори за очите е монтирана миниатюрна камера. За разлика от монтажа на камерата върху гръб, гърди или другаде, където вибрациите са на всеки мах или завой и устройството стърчи недодялано, тук няма вибриране, защото главата на сокола играе ролята на жироскоп и кадрите са перфектни.

Това може да се пробва веднага .Колега от форума има магазин и продава и удължители за обектива.
До колкото виждам, камерата е закрепена на гърба на птицата, а само обектива е на качулката.
Може да се пробва и FPV. Ще бъде страхотно:dogrun::flyfly:

http://arxangelrc.com/index.php?route=product/category&path=90_93_113
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Здравей и благодаря за топлия прием!
Ох, не съм много сведущ, но прилича на този на снимката, като цветовете са други, разбира се. Просто е доста семпъл и няма да ме заболи като го разбия 5 секунди след е на крило.

Поздрави
Ясно - имаш ли нужната апаратура да го караш?

Задължително е да минеш през преходен трейнър модел, който да лети подобно на големия (крайната ти цел). Модела на FMS 1220мм Super EZ Trainer, на който си пуснал видео изглежда подходящ, макар да не съм го виждал на живо как лети. Има и други подходящи варианти също.

Какво скорост в хоризонтален полет искаш да развива модела?
Освен тов, хич не съм убеден че ДВГ модел е оптимален точно за това приложение - това че по видеата ползват ДВГ е така, защото така го правят от 20 години... Освен че се вдига страшен шум, от ауспуха на мотора излиза дим и масло (може да не е проблем за соколите, не знам как са със слуха и обонянието).
Щом си от София мини направо през поляната в Младост - ТУК е обяснено къде е.
Също така, следи темата на Моделистите от Младост, които се събират на въпросната поляна.

С много интересно нещо се занимаваш, от сега се сещам за няколко наши колеги, които биха искали да заснемат птиците в действие ;).
 

vesibo

Редовен Потребител
Супер, ясни са нещата. Ще ти помогнем и обучим. В нашата група имаме човек, който разбира много от птици и ще ти бъде много интересно да разговаряш с него. За сега толкоз, че съм на работа. Довечера ще разгледам подробно и ще пиша.:):biri:
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип

Модела който си посочил е стандартен ДВГ горноплощник - тип тренер както му казват. Според мен единствената причина да харесваш този модел е че си го видял някъде по видеата че се ползва за твоята цел.

ДВГ модели се карат сравнително рядко вече. Причината е сложната настройка, мръсотиите и горивото. Самолета бръмчи и пуши яко. Спокойно можеш да кажеш че е екзотика в днешни дни.

Правилният път по който трябва да тръгнеш е следния.

1. Избор на радио - виж тази тема , за да те улесня - избора ти може да се сведе до 2 неща. Spektrum DX6 (460лв) или Taranis (около 520лв с ДДС-то на митницата). Моят съвет е да си вземеш DX6 - модела е обновен за 2016г - идва с всичко каквото ти трябва, настройва се супер лесно, и има 2 антени!

2. Купуваш си Симулаторен кабел - качаш си един Phoenix или RealFlight и с горната апаратура почваш да тренираш на компютъра за да свикнеш с основните команди. Този процес ще ти отнеме грубо 1 седмица ако си голям мераклия :)

3. Избираш си 1-ви модел, аз лично ти препоръчвам SportCub Safe (240лв) , около 60см разпереност и само 60 грама. Първоначално ще ти се стори малък, но предимствата са му бекрайно много. Малък и лек модел означава че не може да се смаже като падне :) , освен това SAFE системата ще те предпази от 99% всички грешки които допускат начинаещите. Така ще свикнеш да летиш спокойно и след това вече можеш да преминеш на по голям модел. Този процес ще ти отнеме няколко месеца докато свикнеш да летиш нормално.

4. Следващата стъпка вече е да избереш втори модел - тук вариантите са ти много и до това време 100% ще си промениш мнението за сегашния тренер и ще избереш нещо по "гъвкаво" и съвременно , което 99% ще е електрически модел :) - Вариантите тук са много и няма смисъл да ти давам конкретни препоръки за момента.
 

st5rov

Редовен Потребител
ДВГ - двигател с вътрешно горене т.е. с течно гориво, не електрически!:pardon:
 

vesibo

Редовен Потребител
Както вече казах моделът,който си избрал освен във вариант ДВГ може да бъде и електрически.Батерия 4000 mAh на 6 клетки, спиид контролер 100 А, ел.двигател G-46 turnigy motor, витло 14х7 APC. Светльо ти е дал много правилни насоки за апаратура, но явно е пропуснал че ти вече имаш някакъв депронов модел.Моето предложение е следното:
1. Да ни запознаеш с каква скорост очакваш да летиш и обучаваш птиците.Определено електрическият вариант ще е по-добрият избор с оглед на надеждност и експанзивност на полета, естествено по-малко полетно време.
2.Предлагам ти да споделиш с нас какъв е депроновият модел на който ще се обучаваш и ако ни си го летял да дойдеш с него и всичко необходимо да го облетим и нагласим, а също и започнем твоето обучение по система учител-ученик.
3.Нищо не пречи да си поръчаш модела, който искаш и оборудването, каквото решиш(ДВГ или електро) сам или през Arxangel в нашият форум.Казвам пак по-добрият и надежден вариант е електро, защото докато имаш ток в батерията самолета ще лети.При ДВГ -тата нещата са по капризни.Да не говорим, че тази балса няма да издържи дълго на сътресенията на мотора и ще се начупи.
4.След като сглобиш модела следва същата процедура-нагласяне, облитане, тримоване и твоето обучение с заветния модел.
5. За да нямаш проблеми с обхвата и евентуален краш на модела ти препоръчвам да си купиш сигурна и надеждна апаратура.Тя се купува веднъж и според мен пари не се жалят, за да имаш сигурност в канала на управление.Ако вече имаш такава сподели каква е.
6.Ако работиш усърдно по системата учител-ученик, естествено и тренировки на симулатор за една седмица ще те научим да крепиш самолета, излиташ и кацаш на трева.
7. Самолетът, който си избрал е с добри полетни характеристики.Във варианта който ти дадох в началото ще имаш достатъчно запас от тяга.
Ако започваш от нула ще са ти необходими доста неща.:)
Желая ти успех в начинанието.:biri:
 

Tassadar

Редовен Потребител
Павел, добре дошъл във форума! Темата определено предизвика интереса ни! Мисля, че си попаднал на правилното място за решаването на твоя проблем. След казаното от колегите искам само да подчертая:

Целта която си си поставил е доста висока. За пилотиране с висока скорост, ниско над земята се изискват опит, добри пилотски умения и здрави нерви. Това се постига с целенасочен труд, тренировки и според таланта, дълго или много дълго време. Но затова пък пък е толкова забавно. ;) Успех и ще помагаме! :win:
 

Павел Якимов

Потребител
Това може да се пробва веднага .Колега от форума има магазин и продава и удължители за обектива.
До колкото виждам, камерата е закрепена на гърба на птицата, а само обектива е на качулката.
Може да се пробва и FPV. Ще бъде страхотно:dogrun::flyfly:

http://arxangelrc.com/index.php?route=product/category&path=90_93_113

Здрасти!
Имам същите неща...
http://arxangelrc.com/index.php?route=product/product&path=90_93_113&product_id=224
http://arxangelrc.com/index.php?route=product/product&path=90_93_113&product_id=387
..., но нещо не мога да ги сглобя така, че да функционират.
Ако не е проблем, бих искал да се свържа с колегата, който е с магазина, за да каже той какво не правя както трябва, а после да я монтираме и тестваме.

Да, с BackPack (TrackPack) са монтирани на гърба на животното и достатъчно дълъг кабел, за да не пречи при полета, да не се оплита около врата и крилете, а същевременно и да може птицата да си навежда главата, докато се храни.

С FPV ще са нужни предварителни тренировки, защото птицата не е свикнала, нито със самолет, нито с дрон. Но ще свикне. Иначе би било страшно интересно. Имаше идея за такъв проект и щеше да стане доста интересно, но за сега е в застой, така че защо не, можем да пробваме. Имам подходящата за целта птица и като сменят перата, че сега е сезона за размножаване и линеене, можем да помислим.

Поздрави,
 

Павел Якимов

Потребител
Ясно - имаш ли нужната апаратура да го караш?

Задължително е да минеш през преходен трейнър модел, който да лети подобно на големия (крайната ти цел). Модела на FMS 1220мм Super EZ Trainer, на който си пуснал видео изглежда подходящ, макар да не съм го виждал на живо как лети. Има и други подходящи варианти също.

Какво скорост в хоризонтален полет искаш да развива модела?
Освен тов, хич не съм убеден че ДВГ модел е оптимален точно за това приложение - това че по видеата ползват ДВГ е така, защото така го правят от 20 години... Освен че се вдига страшен шум, от ауспуха на мотора излиза дим и масло (може да не е проблем за соколите, не знам как са със слуха и обонянието).
Щом си от София мини направо през поляната в Младост - ТУК е обяснено къде е.
Също така, следи темата на Моделистите от Младост, които се събират на въпросната поляна.

С много интересно нещо се занимаваш, от сега се сещам за няколко наши колеги, които биха искали да заснемат птиците в действие ;).


Благодаря ти за насоките. Мисля, че идеята да се видим в Младост е чудесна. Така ще мога да поразсъждавам в присъствието на хора, които си разбират от работата.
Под апаратура, ако имаш предвид въпросния модел, който е размазан и преправян отпред и отвсякъде, а в допълнение има дистанционно, 2 батерии и нужда от поправка... - да, имам! :) :)

За ДВГ-то, не знам, дали има такъв електрически двигател, което за мен е в пъти по- за предпочитане. Не само заради птиците, а и ккато ти каза - шум, смрад и тн. Ако има такива с 20-30 cc, значи трябва да помисля върху това.

М/у другото, от другата страна на поляната нямаше ли един арматурен двор? ...А пътя водеше до автокъщите на Горубляне...? Ако да, тогава това поле го знам и даже там има яребици.... ;)

С удоволствие имаш и ти и другите летящи колеги покана на някоя или колкото искате тренировки, когато влизаме във форма, за да видите горе-долу какво правим.
 
Последна промяна:

Павел Якимов

Потребител
Супер, ясни са нещата. Ще ти помогнем и обучим. В нашата група имаме човек, който разбира много от птици и ще ти бъде много интересно да разговаряш с него. За сега толкоз, че съм на работа. Довечера ще разгледам подробно и ще пиша.:):biri:

Супер! Значи действаме! :)
 

Павел Якимов

Потребител
Модела който си посочил е стандартен ДВГ горноплощник - тип тренер както му казват. Според мен единствената причина да харесваш този модел е че си го видял някъде по видеата че се ползва за твоята цел.

ДВГ модели се карат сравнително рядко вече. Причината е сложната настройка, мръсотиите и горивото. Самолета бръмчи и пуши яко. Спокойно можеш да кажеш че е екзотика в днешни дни.

Правилният път по който трябва да тръгнеш е следния.

1. Избор на радио - виж тази тема , за да те улесня - избора ти може да се сведе до 2 неща. Spektrum DX6 (460лв) или Taranis (около 520лв с ДДС-то на митницата). Моят съвет е да си вземеш DX6 - модела е обновен за 2016г - идва с всичко каквото ти трябва, настройва се супер лесно, и има 2 антени!

2. Купуваш си Симулаторен кабел - качаш си един Phoenix или RealFlight и с горната апаратура почваш да тренираш на компютъра за да свикнеш с основните команди. Този процес ще ти отнеме грубо 1 седмица ако си голям мераклия :)

3. Избираш си 1-ви модел, аз лично ти препоръчвам SportCub Safe (240лв) , около 60см разпереност и само 60 грама. Първоначално ще ти се стори малък, но предимствата са му бекрайно много. Малък и лек модел означава че не може да се смаже като падне :) , освен това SAFE системата ще те предпази от 99% всички грешки които допускат начинаещите. Така ще свикнеш да летиш спокойно и след това вече можеш да преминеш на по голям модел. Този процес ще ти отнеме няколко месеца докато свикнеш да летиш нормално.

4. Следващата стъпка вече е да избереш втори модел - тук вариантите са ти много и до това време 100% ще си промениш мнението за сегашния тренер и ще избереш нещо по "гъвкаво" и съвременно , което 99% ще е електрически модел :) - Вариантите тук са много и няма смисъл да ти давам конкретни препоръки за момента.




Здрасти!
Започвам да се притеснявам от това, колко общи неща имаме двете гилдии, които споделяме и следваме - аз да не съм в добре прикрита соколарска организация ??? :)
Да, прав си, че се увлякох по тези модели, заради избора на колегите. Предполагам заради тягата, бързината, обхвата, времетраенето на полета и тн.
Има доста условности при работата със соколи и самолети. Безопасността е важна, обхвата на дистанционното, времетраенето на полета, здравината на модела, възможност за закрепване на дългото въже с примамката и парашута, както и накичване на поне 1-2 камери, за да се проследи полета на "гаргата" и тн.
Тягата е важна, защото, когато оставиш птицата да достигне примамката и тя я хване, не трябва да отнесе и самолета :) Но пък самолета не трябва да е толкова бърз, че да откаже птицата.

Към №1 - и DX6 и Taranis-а са ми скъпи. Ще трябва да намеря по-евтин вариант, пък и като дойда ще покажа с какво разполагам и вие ще кажете, дали за първоначалните тренировки ще стане. Все пак предстои да се взимат и нови птици, така че трябва и там да се мисли, че са ми приоритет... :)
Към №2 - Имам някакъв измислен симулатор вкъщи, който ми бе подарен, но нещо не се оправям с настройките (явно, защото и човекът не е могъл да се справи с него). Самолетите все ми се разбиват и само няколко пъти съм се задържал на крило, но пак се разбивам... Направо, постоянна жертва съм си - камикадзе по принуда :) ...но не е само от моите лоши умения. Самия симулатор има проблем. Иначе съм мераклия.
Към №3 - Да, прави си, че е малък. Направо миниатюрен :) Но явно ще трябва да се започне от някъде. Тук се притеснявам, че ще ми отнеме няколко месеца, докато се науча да летя като хората... :)
Към №4 - А, тук вече силно ме заинтригува. Но трябва да е "дългосвиреща плоча", а не да му свършват батериите след 5 минути полет :)

Поздрави,
 

Павел Якимов

Потребител
Както вече казах моделът,който си избрал освен във вариант ДВГ може да бъде и електрически.Батерия 4000 mAh на 6 клетки, спиид контролер 100 А, ел.двигател G-46 turnigy motor, витло 14х7 APC. Светльо ти е дал много правилни насоки за апаратура, но явно е пропуснал че ти вече имаш някакъв депронов модел.Моето предложение е следното:
1. Да ни запознаеш с каква скорост очакваш да летиш и обучаваш птиците.Определено електрическият вариант ще е по-добрият избор с оглед на надеждност и експанзивност на полета, естествено по-малко полетно време.
2.Предлагам ти да споделиш с нас какъв е депроновият модел на който ще се обучаваш и ако ни си го летял да дойдеш с него и всичко необходимо да го облетим и нагласим, а също и започнем твоето обучение по система учител-ученик.
3.Нищо не пречи да си поръчаш модела, който искаш и оборудването, каквото решиш(ДВГ или електро) сам или през Arxangel в нашият форум.Казвам пак по-добрият и надежден вариант е електро, защото докато имаш ток в батерията самолета ще лети.При ДВГ -тата нещата са по капризни.Да не говорим, че тази балса няма да издържи дълго на сътресенията на мотора и ще се начупи.
4.След като сглобиш модела следва същата процедура-нагласяне, облитане, тримоване и твоето обучение с заветния модел.
5. За да нямаш проблеми с обхвата и евентуален краш на модела ти препоръчвам да си купиш сигурна и надеждна апаратура.Тя се купува веднъж и според мен пари не се жалят, за да имаш сигурност в канала на управление.Ако вече имаш такава сподели каква е.
6.Ако работиш усърдно по системата учител-ученик, естествено и тренировки на симулатор за една седмица ще те научим да крепиш самолета, излиташ и кацаш на трева.
7. Самолетът, който си избрал е с добри полетни характеристики.Във варианта който ти дадох в началото ще имаш достатъчно запас от тяга.
Ако започваш от нула ще са ти необходими доста неща.:)
Желая ти успех в начинанието.:biri:


Здрасти!
Машинката ми се иска да бъде електрическа. Ще послушам съветите, защото нямам време за свои грешки. Гоня срокове :)
Възнамерявам да ви посетя събота или неделя, въпреки, че не видях от колко до колко се събирате. Като дойда сам ще се представя, пък дано да е на някой от вас, момчета :)
Скоростта ме затруднява да кажа каква е, защото има птици и птици. Пък и не съм засичал. Има животни, които, дори на хоризонтала развиват 100-120 км/ч. Пикиранията не ги броим, че там са направо страхотии, но хоризонталата мен ме интересува. Тигелите ще са основно прави, с леки завои, а когато се вземе ROBARA-та, тогава вече ще е друго.
За закупуване и нагласяне ще коментираме на място и като дойде времето за това.
Започвам от "-", с надежда да стигна поне до "0" :)

Поздрави,
 
Нагоре