Питане за барометъра на APM

kanara27

Потребител
Използвам APM2.6.
Проблема е следният: При включване всичко е ОК но с времето барометъра започва увеличава височината, като след 30-40мин. вече показва 20м. при положение че модела си е на земята. Предполагам че във въздуха(100-200м) грешката ще е още по-голяма.
Имали някакво решение?
 

bateray

Редовен Потребител
Сложил ли си донапрен? Нормално е да се мени, все пак атфосферното налягане не е еднакво,

Sent from my HTC Desire 620G dual sim using Tapatalk
 

bateray

Редовен Потребител
Върху барометъра, във кутийката на апм-а

Sent from my HTC Desire 620G dual sim using Tapatalk
 

kanara27

Потребител
Сложих дунапрен-че, но няма много голям ефект.
Може би за 40-50минути показанието на височината е +15-20м.
След работа 10минути и рестартиране(обнуляване) вече за 30 минути грешката е 7-8м.
Имам чувствата че не е много добре температурно стабилизиран барометъра макар че пишат че е температурно стабилизиран. Не съм пробвал ако го охладя дали ще показва отрицателна височина.
 

vesibo

Редовен Потребител
В АPM 2.5 също доста хора имаха проблем с барометричният датчик, защото не беше добре покрит.С използването на този
филтър решаваха проблема.Тези датчици са чувствителни на вятър, някои го изолират и така.
IMG_5400.JPG
 

kanara27

Потребител
Моят АРМ е в кутийка. Както и да е - ще си показва грешно явно(максимално стига до 30м и просто ще го имам в предвид).
Имам обаче друг въпрос за настройките на АРМ-а.
С предният ми модел(крило) нямаше никакви проблеми, но с новото крило забелязах че в CRUIZ и FRW-B модела много се клати по тангаж(pitch). При FBW-A няма проблем. Кои настройки да пипна евентуално?
Не съм пускал auto-tune. Нагласил съм PID-а на усет.
Би ми било полезно ако споделите как процедирате(последователността) при нагласянето на PID-a. Преведох си инструкцията но не ми стана много ясно. Другият въпрос е как да накарам вертикалното кормило да компенсира отместването от вятъра така че да поддържа курса(с плъзгане разбира се)
Благодаря предварително.
 

Tassadar

Редовен Потребител
еФ-Пе-Вистите не четат ли тази тема?:( Както е тръгнало и аз ще се боря с АПМ-и. Ще ми е интересно да науча някой и друг трик.;)
 

AlexM

Редовен Потребител
Моят АРМ е в кутийка. Както и да е - ще си показва грешно явно(максимално стига до 30м и просто ще го имам в предвид).
Имам обаче друг въпрос за настройките на АРМ-а.
С предният ми модел(крило) нямаше никакви проблеми, но с новото крило забелязах че в CRUIZ и FRW-B модела много се клати по тангаж(pitch). При FBW-A няма проблем. Кои настройки да пипна евентуално?
Не съм пускал auto-tune. Нагласил съм PID-а на усет.
Би ми било полезно ако споделите как процедирате(последователността) при нагласянето на PID-a. Преведох си инструкцията но не ми стана много ясно. Другият въпрос е как да накарам вертикалното кормило да компенсира отместването от вятъра така че да поддържа курса(с плъзгане разбира се)
Благодаря предварително.
При самолета, за разликахот коптера, аутотюна работи перфектно.Направи аутотюн задължително като в фул параметър листа свали левела на аутотюна с една единица, стоково май беше на 6.След като го тюннеш, ако продължава да подскача по pitch, намали P-то с малки стойности.Cruiz-a работи най добре ако имаш сензор, така наречената тръба на Пито.[emoji106]

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
 

kanara27

Потребител
Благодаря, при първа възможност ще последвам съвета ти.
Страх ме е от настройки в полет и за това не направих аутотун. С предното крило пипах ПИД-овете и контролера се рестартира в полет и ви е ясно какво последва...... Все пак възстановимо.
Нагласям копче на аутотун , намалявам с една единица и правя по 20-30 наклона в двете плоскости(последователно) докато ми хареса(ако прекаля връщам в мануал при което се връща предната настройка).
При предното крило нестабилността беше по-скоро при Roll и yaw, клатеше се на ляво и дясно и шикалкавеше около курса, а при това се клати по височина.......
 

AlexM

Редовен Потребител
Благодаря, при първа възможност ще последвам съвета ти.
Страх ме е от настройки в полет и за това не направих аутотун. С предното крило пипах ПИД-овете и контролера се рестартира в полет и ви е ясно какво последва...... Все пак възстановимо.
Нагласям копче на аутотун , намалявам с една единица и правя по 20-30 наклона в двете плоскости(последователно) докато ми хареса(ако прекаля връщам в мануал при което се връща предната настройка).
При предното крило нестабилността беше по-скоро при Roll и yaw, клатеше се на ляво и дясно и шикалкавеше около курса, а при това се клати по височина.......
Важното е като правиш аутотюн да задържаш по 2 секунди на команда.Ляво 2 секунди, дясно 2 секунди и т.н.Започни от Pitch-a.Ще усетиш как омекват командите и крилото става по управльемо.Аутотюна чете записва последните данни през 10 секунди.Даже да пуснеш мануал той няма са ти върне старите настройки ами ще остане с последните записани при аутотюна а не с тези с които си започнал.Запиши си старите Пидове някъде за да имаш резерва.Правел съм го сумати пъти и е супер безопасен сравнение с куадовете.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
 

myxt

Потребител
Колега какво вертикално кормило имаш на крило?!? Най-добре дай някакви данни за крилото и още по-добре снимка за да се ориентираме малко. По проблема с клатене нагоре надолу - правил ли си настройка на TECS-а (това е контролера за височина, енергия и т.н)
Успех
 

kanara27

Потребител
Направих го по собствен чертеж
http://media.snimka.bg/s1/5055/036353741.jpg?r=2


И окончателния ви е този
http://media.snimka.bg/s1/5055/036353736.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/5055/036353738.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/5055/036353740.jpg?r=0

Разпереност - 210см.
Профил - S-образен
Полетно тегло - 2.10кг.
Оборудване:
Двигател 3536 900KV с витло 12х6
Контролер 40А
Батерии 2бр. 4000Мач. на 3 клетки + 1бр. 1250 за видеосистемата(видеопредавател, захранване на ОСД-то, телеметрията и камерата)
Сервомашинки 3бр. 12.5гр с метални зъбни колела(плюс една за движение на камерата в ляво и в дясно управлявани от дистанционното).
Автопилот APM 2.6(не си спомням коя версия на фирмуера е)
Модул за телеметрия на 915MHz
Предавател RLINK на 433MHz
Видео 1.2G 1W с антени с кръгова поляризация изработени от мен.

За момента с това крило съм постигнал следните резултати: Време - 75мин. изминат път - 60-61км. По показанията на АПМ-а и сле зареждане на батериите, разход 7.2-7.4А .Летял съм на отдалечение 3-4км(все още му нямам довери пък и ме е шубе)

Що се отнася до TECS- мисля че нищо не съм пипал. Мисля че ми трябва датчик за въздушната скорост за да работи TECS(всъщност имам такъв но не съм го монтирал). Ако греша, споделяйте какво да пипам там.
 

vesibo

Редовен Потребител
Много важно е преди да направиш аутотюна, самолета да лети перфектно в ръчен режим без ограничения на кормилата, т.е. всички контроли на 100 % без DR/EP
 

kanara27

Потребител
Самолетът лети перфектно в ръчен режим, макар и малко нервно. Не съм слъгал експоненти и не съм ограничавал нищо.
Споделете за TECS-а
 
Нагоре