Плавен Старт?

whitehell

Потребител
Колеги имам въпрос относно плавния старт на модел. Не съм никак запознат с тия наземни модели и нямам идея трябва ли да е така и може ли да се промени.
Става въпрос за FTX Vantage Brushless(stock), колкото и малко да натисна газта модела тръгва рязко! Имам програмна карта и настроих "Initial Acceleration" параметъра на най-ниско ниво. Но въпреки това колата тръгва рязко и минималната скорост е примерно около 10км/ч. Някакви идеи?
 

Pakidanski

Редовен Потребител
Често срещан проблем при безсензорните мотори....в конкретния случай мотора е твърде бързооборотен и затова минималната скорост е висока. Сложи по-малък пиньон за да падне скоростта или сложи по-бавна моторетка. Ако мислиш модела да го караш дълго време може да сложиш и сензорно комбо.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Такова е управлението на безсензорните бръшлес мотори - Докато не тръгне, няма back emf и спийда не знае че е тръгнал. :)
Колкото по-калпав спийд, толкова по-зле. Като тръгне колата с 10km/h можеш ли да я забавиш примерно под стартовата скорост - примерно да върви с 3-4 km/h?
При хувавите контролери този проблем е много по-малък, но и там при тръгване на минимална газ се проявява т.нар. cogging.
 

whitehell

Потребител
Дам, истината е че го карам много рядко в сравнение с хвърчолетите и не ми се инвестира излишлно. А и максималната скорост не е много висока(60км/ч) и ако сложа малък пиньон съвсем ще я скопя. Забелязох на Младост в събота, че една от гадинките беше доста бърза, а и тръгваше достатъчно плавно, но колегата каза, че е заради 6 полюсния мотор. Моя нямам никаква идея колко е, но явно е доста по малко.
Реално мойта тръгва с около 7 на равно и дори по-малко на трева, така че дет се вика колкото-толкова, няма да я карам в къщи :)
 

Pakidanski

Редовен Потребител
Ако програмната ти карта позволява промяна на тайминга....това също е вариант. Намаляваш тайминга на мотора (на накой контролери се води punch), но съответно ще ти падне и максималната скорост. Ще имаш по-плавен старт, по-малко причукване и по-малка консумация....респективно по-голяма ефективност на мотогрупата.:)
 

whitehell

Потребител
ми май намалявах този "тайминг", но резултата беше много ниска максимална скорост, а kick-а при старт си остана. Може да го разгледаме събота/неделя на поляната.
 

AlexM

Редовен Потребител
Ако програмната ти карта позволява промяна на тайминга....това също е вариант. Намаляваш тайминга на мотора (на накой контролери се води punch), но съответно ще ти падне и максималната скорост. Ще имаш по-плавен старт, по-малко причукване и по-малка консумация....респективно по-голяма ефективност на мотогрупата.:)
Тайминга няма общо с пънча.Пънча е на спиида а тайминга е на мотора.Пънча е да не ти троши карданите на 6 клетки :) и намаля чувстителността на тръгването, нещо като експото при самолетите.Ако тайминга е грешен кажи ЧАО на спиида или мотора след първата батерия.Тайминга се определя от намотките на мотора и навиването на намотките.Колкото по малко магнити е, по нисък, колкото повече можеш да си позволиш и по висок.Колкото повече магнити има, и по висок тайминг, толково по плавно ще тръгва.Но ако е висок при мотор с малко намотки 6 например, кажи довиждане.[emoji106]ПРОБВАНО [emoji106] [emoji1]

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
 
Последна промяна:
Нагоре