Плавно потегляне на катерач.

Svilen

Потребител
Благодаря за изчерпателния отговор.Поръчах го от Брлински онлайн 24.
За сега е рано да говорим за сериозни катерения :).Ако се окаже,че ме влече заниманието може да подменя някои неща по количката.
 

Morpheus

Потребител
Относно магазина, точни са (2-3 модела съм взимал от тях) и май са с най-евтината доставка от немските магазини в ebay, би трябвало до следващият петък да е при теб моделчето. Винаги се слага смазка по зъбните колела, при повечето RTR или ARR (готови за каране или почти готови за каране) има смазка по предавките, поне би трябвало да има. При всеки модел, който взема отварям и проверявам. Почти винаги сменям заводската смазка с друга, като слагам обилно количество. Ако дифовете не са заключени бих ги заключил.
 

Svilen

Потребител
Уж бях решил да не пипам нищо по колата и да карам както са я направили хората,ама не се сдържах и поръчах лагери :hehe::hehe::hehe:.За заключване на диференциалите предлагат това
cis15822.jpg

ама много солено излиза.:eek:
 

kosachkata

Редовен Потребител
Отваряш дифа ,слагаш топъл силикон и затваряш ,когато решиш го махаш ,лесно се отлепя . За без пари .
 

Svilen

Потребител
Отваряш дифа ,слагаш топъл силикон и затваряш ,когато решиш го махаш ,лесно се отлепя . За без пари .
Ще пробвам,само да се появи количката.За този силикон,на пръчки,който се стапя с пистолет ли става дума?
 

Morpheus

Потребител
Модела би трябвало да е на лагери, ще е несериозно да е с втулки. Иначе ето едно заключване на CC-01 диф с топъл силикон:

 

Svilen

Потребител
До колкото се ориентирах от схемата му-на втулки е.А и гледах един клип как се сменят лагерите,сякаш втулки махаше човека.
И защо да е несериозно- като ги гледам тия колички-всичките са направени така,че като ги купиш,да започнеш да им подменяш частите :)пари им трябват на хората :)
Например мен ме хвана яд,че червената котка е с непрозрачни прозорци,а струва към 800лв.И предлагат прозрачно,небоядисано купе за 80+ долара.И за това се отказах от нея :)

PS
 
Последна промяна:

SASHO

Редовен Потребител
Докато чакам,ми се иска да поразпитам малко за някои неща,свързани с RC количките.
Относно разработването на четковия двигател-единия от методите за които четох ми се вижда малко странен.Двигателя се потапя в дестилирана вода и тогава се пуска да работи.Идеята била да се отстрани идеално праха от четките.След това се изсушавал с wd-40 и след това се смазвал.Ама не ми стана ясно как става смазването.Някой правил ли е това упражнение?
Другото нещо което искам да попитам е,смазват ли се пластмасовите зъбни колела.Гледайки разни клипчета останах с впечатление,че по колелото на двигателя и това на скоростната кутия с което контактува няма смазка.Освен това,гледах как сглобяват една Тамия,там всичките зъбни колела в скоростната кутия и диференциалите са пластмасови и не видях да ги смазват.Или просто е пропуснато да се покаже,защото се подразбира?

Привет!
Винаги разработвам нов четков мотор във вода, обикновена вода :) Идеята е не да отстраняваш прах от четките, а самите четки да "прегърнат", да обвият колектора на мотора. Когато са нови, челото на четките е плоско и контактува с колектора в линия, а не по площ. Аз го правя с чисто нова батерия АА от 1,5V. Просто я закачам на мотора с тиксо обикновено, за да не държа аз кабелите на полюсите, и топвам мотора изцяло, да е покрит с вода. Държа го така около 10 минути или до почерняване на водата. Вадиш, сушиш и можеш и сам да погледнеш как четката е заела формата на колектора, обвила го е :)
Важно е да разработваш с малко напрежение и ток на ниски обороти! Затова ползвам батерия АА 1,5V.
Не съм смазвал с нищо, никога, и не съм имал проблеми с двигателите. Ползвал съм ги само на скейлъри и катерачи, обаче, не зная дали има значение за други мотори.

Пластмасовите предавки се смазват в скоростната кутия и в диференциялите. НЕ се смазва пиньона и спура към скоростната кутия.

Правилно ли разбирам, че си поръчал Тойота FJ на СС01 шаси?

Ако е така, ей тук сме си чесали езиците за CC01.

Обикновено СС01 шаситата идват всичките на втулки, но лагерите за смяна са достатъчно достъпни.

Поздрав и успех!
 

Svilen

Потребител
Здрвей SASHO,ще направя водната процедура,но с дестилирана вода,защото чешмяната при нас е ужасно твърда,двигателчето ще побелее от котлен камък :)
Иначе поръчах не Тамия,а Каризма Койот.
Да попитам за двойката пиньон-спур.По клиповете виждам,че спура е от пластмаса.Това за икономия ли е направено или си има някаква техническа причина?
 

SASHO

Редовен Потребител
Явно съм пропуснал цял твой пост, съжалявам :)

Принципно намалява шума, както и стойността :) пластмасовия спур, инак друга причина не зная. Някой от колегите може да е по-наясно.

Като дойде Койот-а, ще е интересно, ако имаш желание,
да я представиш със снимки.
 

Svilen

Потребител
Днес имах време да "изкъпя мотора" .
Но се появи лек проблем.Не мога да разкача карданите.Явно фиксатора за резби сложен на болтчетата е доста здрав.Чудя се дали да не ги позагрея малко с поялника?
 
Последна промяна:

kosachkata

Редовен Потребител
Да,със загряване се прави ,ако е метален ,аз го правя с газова горелка за 2 сек.
Пък и с пластмасови съм го правил ,стига да е прецизно .
 

Svilen

Потребител
Метален е,ама се притеснявам да не му изгоря боята,за това се мислих дали да не пробвам с поялник,опрян в болтчето.
Искам да попитам за разработването на двигателя,по- точно за искренето.Забелязвам,че има слабо искрене.Мислех си,че след напасването на четките няма да има.Или това е неизбежно?

Днес разглобявах,смазвах ..... и накрая реших да видя как върви катерача:)
Ужассссс.Аз искам да върви бавно и плавно,а той дори на задни или предни гуми се изправя :)
 
Последна промяна:

SASHO

Редовен Потребител
Искам да попитам за разработването на двигателя,по- точно за искренето.Забелязвам,че има слабо искрене.Мислех си,че след напасването на четките няма да има.Или това е неизбежно?

Два от моторите, които съм разработвал по този начин нямат никакво искрене, но третия има. Не зная защо, но може би повърхността на колектора не е перфектна, знам ли.

Въобще ли не върви плавно катерача?! Дори с малко подаване на газ?!
 

Svilen

Потребител
Може да потегля плавно,но иска много внимателно натискане на лостчето на газта.За първи път виждам и ползвам подобна машинка и си мислех,че няма да е толкова пъргава.Но явно така трябва да е.Просто на мен ми коства известно усилие,за да я накарам да върви бавно :)
Другото нещо което леко ме дразни/но явно и то трябва да е така /,е спирачката-ако зсаиля количката и рязко спра подаването на газ,задните и гуми се отлепят от земята.
 

kosachkata

Редовен Потребител
Ето ти плавно потегляне ,може и още по бавно . Всичко е комбинация между пиньон ,спур ,мотор и спийд .

 
Последна промяна:

Svilen

Потребител
М дааа,нещо такова очаквах да е представянето на Койота,ама не би.
И от радиуса на завиване нещо не съм много доволен.
Странното е,че по разни форуми много го прехвалват.
 
Нагоре