Подходящ мотор за Turnigy TD10 1/10 Belt Driven 4WD

Radikal

Потребител
Здравейте нов съм във форума като и в самия автомоделизъм.
Харесал съм си този модел:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/...10_1_10_Belt_Driven_4WD_Touring_Car_KIT_.html

Опитах се да изчисля каква мощност ми трябва за да се държи добре на пътя, но май без много успех.

Не знам точно какво е цялото предавателно отношение на автомобилчето, но мисля, че е около 8:1

Искам да знам първо дали ако сложа този кит ще имам достатъчно мощност:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/...1_10_Super_Stock_Power_System_3000Kv_45A.html

Няма да го ползвам много за дрифтове, но искам все пак да ускоря бързо и да развива около 40-45km/h
Този мотор ще го ползвам с 3s батерия, так че при максимални обороти от n=33300об/мин
и редукция 8 пъти, оборотите на колелата ще са n2=4162.5об/мин
Предполагам, че диаметъра на гумите е D=60mm което прави около v=47km/h
Но не знам дали ще има мощност все пак като подам максимална мощност дали ще може да върти гуми.:)

Ще взема и батерия 4000mAh 11.1V 35C
A за управлението мисля да е това тъй като съм запален и по авио модели:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._Module_8ch_Receiver_Mode_1_v2_Firmware_.html
но закупен от БГ.

За серво мисля да използвам това
http://www.hobbyking.com/hobbyking/...Course_Steering_Servo_57g_11_1kg_0_09sec.html

Интересува ме също какво означава това ''Т'' на моторите. Четох, че е Тurn, но какво точно показва това и някъде може ли да се разбере въртящия момент.
На същия кит гледа, че повечето слагат някакъв мотор 22Т, а този който аз съм избрал е 12,5Т.

Благодаря предварително.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Здравей,

Кита е доста хубав и хвален за парите си по форумите.

- Вземи си задължително пистолетно радио на някоя фирма - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО. Турниджи 9 може да си купиш и да си летиш самолети с него - но за колата ти трябва Авто радио.

- Сервото което си избрал изглежда добро , 11кг е и е достатъчно бързо.

За мотор + Контролер ти препоръчвам ето това: Losi Xcelorin S 1/10 13.5T ESC/Motor Combo - работи супер,има всякакви настройки, марково е и на добра цена от 199лв.

Може разбира се да купиш мотор + спийд от ХК

- Turnigy TrackStar 13.5T Sensored Brushless Motor 3040KV
- X-Car 60A Brushless Car ESC (sensored/sensorless)

Които обаче с доставката и днешния курс на долара ще ти стъпят на около 150лв - и няма да имаш карта за настройка на контролера, ако вземеш и нея - отиваш си на горната цена и ще чакаш доста :)

Тук ще намериш подробно ръководство и съвети за сглобяване на модела.

И накрая един БЕЗЦЕНЕН съвет: Не импровизирай :) , не смятай и не изчислявай нищо. Гледай какво правят другите с опит и копирай от тях. Като мине малко време - година или две , ще почнеш да усещаш кое как и да можеш самостоятелно да действаш. Иначе те чакат само загубени пари и нерви докато намериш правия път. И не пиши повече че ще караш кола с авио дистанционно , защото няма да те вземат изобщо на сериозно :)
 

arsovhome

Редовен Потребител
A за управлението мисля да е това тъй като съм запален и по авио модели:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._Module_8ch_Receiver_Mode_1_v2_Firmware_.html
но закупен от БГ.
Предполагам, че там откъдето ще го закупиш щом ще е БГ, ще ти обяснят, но за всеки случай и аз да те преупредя за нещо. Точно това радио е с десен стик за газта(тротъл) - Мод 1). Ако нарочно по някакви причини не искаш точно такова, болшинството караме с Мод 2(ляв стик за газта). И още нещо послушай Светльо, всичко което ти е написал е точно така. И аз като навлизах в хобито, като всеки мислещ(но без опит) човек имах много идеи, които ми се виждаха добри. Но добре, че попаднах на Светльо, Веско и другите от тим Младост, които ми дадоха безценни съвети на опитни хора в хобито, за което съм им страшно благодарен. Чак след като придобих малко повече практика и опит разбрах напълно колко наивни са ми били първоначалните замисли.
 

Radikal

Потребител
Благодаря много за отговорите
Така или иначе за авио моделите ще ми трябва такъв предавател , така че вече съм го поръчал но mod2 V2
Реално ме интересуваше дали с мотор 3000kv и общо предавателно отношение 8:1 дали ще ускорява добре или ще е мудна.
А сега се колебая за батерията дали да е 3s или 2s.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
батерията реално зависи от KV-то на мотора + трансмисията спур/пиньон - и тук няма какво да се чудиш - давай на 2 клетки :) нещо около 5000 mah примерно
 

Radikal

Потребител
Здравейте,
Взех този мотор Losi Xcelorin S 1/10 13.5T ESC/Motor Combo
който ми препоръча JetMan и въобще не съжалявам количката се движи много добре, но имам един проблем с контролера, програмирането с картата не дава възможност за програмиране на минималния волтаж на батерията. По подразбиране е нагласено за 3s на 9V но аз искам да го направя на 10V гледам, че това може да стане само със софтуера към компютър, но диска не ми работи. Свалих от сайта им софтуера, но като свържа контролера компютъра не го намира иска драйвер Team Losi CP2101, който не мога да намеря. Не знам дали оказва влияние това, че съм с Windows 7. Някой ако знае нещо по въпроса да пише.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Windows-a ти 32 битов или 64 битов е - софтуера работи само на 32 битов
 

Radikal

Потребител
ами не 64 битов е.
Сега имам друг проблем:
Нагласил съм с картата throttle limit на 40% което какво означава че ускорението е на 40% или максималните обороти са на 40% от пълните, тъй като въпреки това днес раздвижих малко количката и след 15- 20 мин каране като давах на max скоростта от време навреме и дрифтирах, изпъвах я на около 50 метра да видя колко е бърза, и като я спрях моторът пареше яко. Представям си щом пари на 40% какво ще бъде на 80%. Дали трябва да взема радиатор на мотора и вентилатор и какъв.
 

Radikal

Потребител
сега прочетох че 40% означава 60% of full throttle , което предполагам че ползвам 60% от пълната мощност(ускорение и максимални обороти)
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
сега прочетох че 40% означава 60% of full throttle , което предполагам че ползвам 60% от пълната мощност(ускорение и максимални обороти)
Понятия като ускорение, мощност, скорост имат отношение към модела, но не и към спидконтролера и мотора. Нещата седят по следния начин - когато контролера примерно "подава" 40% мощност, това означава, че изходите към мотора са отпушени 40% от времето (т.е. 40% от времето се подават 100% от мощността, а 60% от времето се подават 0%). Оттук насетне, дали и как ще ускорява модела и каква макс. скорост ще има, зависи от предавателното число на трансмисията. Ако трансмисията не е подбрана коректно за съотв. мотор, то той безспорно може да го прегрява.
Моят съвет е следния - пусни контролера на 100% и просто регулирай мощността от спусъка. Недей да почваш с екстремни дрифтове от самото начало а изпробвай модела в плавни ускорения на дълги отсечки стигайки до пълна газ. След известно време провери колко е горещ мотора. Може да се окаже че на пълна газ мотора грее по-малко - не се очудвай това си има съвсем логично обяснение. По този начин ще почнеш да опознаваш модела си. Ако наистина се окаже че грее прекалено, то трябва да промениш предавателното число на трансмисията.
Направи тези тестове и сподели как е било. Късмет!
 

Radikal

Потребител
Здравейте днес отново покарах малко количката но вече с охлаждане на мотора след около 15-20 мин. каране на около 30 градуса температурата на мотора беше 58 градуса това нормално ли е ?
Гледам, че в инструкциите защитата на мотора против прегряване се задейства между 87-96 град.
Иначе като цяло количката покри очакванията ми пъргава е, върти много гуми и днес измерих максималната скорост : 54км/ч
Между другото търся и други в Пловдив с оn-road модели да караме заедно.
 
Нагоре