Преглед на RC самолети за начинаещи

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Започвам тази тема с една препоръка - въпреки че всички модели описани тук са предназначени за напълно начинаещи, е силно препоръчително за първите няколко полета, да ползвате помощ от някой, който има опит в RC пилотирането. За 1-2 часа време, той би могъл да ви помогне и обясни нагледно основни правила и действия, за които иначе бихте научили много по-бавно и по-трудния начин - с крашове и лепене след това.
Ако все пак решите да се подготвяте напълно самостоятелно, препоръчвам да започнете от най-малките и леки модели - Champ или Duet. Те най-добре понасят твърди приземявание, или октровени крашове, каквито със сигурност ще има.

Тук разглеждам фабрични модели, които се продават напълно готови за полет, или с минимална нужда от сглобяване. Ако решите да започнете с модел ваша ръчна изработка, прочетете тази статия на JetMan.


Hobbyzone Champ - Докавал се като много полезен и издръжлив микро авиомодел за начинаещи. Напълно готов за полет (RTF) - само зареждате батерията и летите. Кашона, който побира модела напълно сглобен служи и като куфар за пренасяне което е много удобно. Оборуднан е с дистанционно на 2.4 GHz, което е съвместимо с много други модели на Parkzone, E-flite и хеликоптерите Blade.
Champ.jpg


Hobbyzone Duet - Най-новия модел от гамата на микромоделите на Hobbyzone - Явява се като умален варианта но по-големия му брат Stratos. притежава няколко уникални характеристики за микромодел - 2 мотора, който при команда на завой въртят перките с различни обороти, като по този начин модела завива много контролирано, дори и при вятър, също така и електронна стабилизация, която компенсира пореве на вятъра и прави самолета, много по-стабилен, въпреки малкото си тегло.

Super Cub LP - Класически модел ветеран, научил много хора да летят. Много стабилен и бавнолетящ модел с горно крило.
Stratos - Двумоторен модел оборудван със електронна стабилизация и системата Virtual instructor, кой то помага при излитане, кацане, взимане на завои и много други. Ако решите, че сте се ноучили да карате, може да я изключите и да се пробвате без нейна помощ!
Delta Ray - Модел от най ново поколение тип "летящо крило", оборудван със SAFE технология. Двумоторен, с възможности и за въздушна акробатика.
Apprentice S - Модел от най-ново поколение със SAFE технология. Това е най-големия модел на E-flite, който се предлага за начинаещи във вариант RTF (Ready To Fly - готов за полет) и BNF (Bind N Fly - т.е. всичко нужно, но без дистанционно управление).
 
Последна промяна:

Tassadar

Редовен Потребител
Има смисъл и е разумно първият ни самолет да е купен. На етапа когато не знаем дали авиомоделизма е "нашето хоби" и нямаме необходимия опит нито в правенето нито в летенето на модели, купеният модел ще ни спести разочарования и ПАРИ!

Моят първи модел литна след около 500лв "инвестиции". Та така - 500лв за две парчета депрон залепени на кръст. :rolleyes:

Yak-55-profile.jpg
 

Tassadar

Редовен Потребител
Супер якче Пепи, къде го криеш тоя хубавец!


В лето Господне 2012, на седемнайстия ден от седмия месец, беше ритуално разглобен и положен за вечна почивка в кофите на Чистота-София. :( Ще бъде винаги в сърцето ми - Моят Първи Самолет!:(

Последната му снимка преди сбогуването:
Yak-55-profile-decomm.jpg
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Аз мисля да си купя duet RTF и исках малко повечко информация :rolleyes:

Самолетчето е тип проходилка - подобно по размер на HZ Champ - разликата е че няма ръдър - а 2 мотора на крилата с които прави завоите, като единият намалява. Крилата му са извити нагоре - което му дава стабилизация в полета. Батериите са същите като на Champ-a - 1 клетка 150mAh. Пробвано е и върши идеална работа за учене.

 

mert12345

Потребител
Самолетчето е тип проходилка - подобно по размер на HZ Champ - разликата е че няма ръдър - а 2 мотора на крилата с които прави завоите, като единият намалява. Крилата му са извити нагоре - което му дава стабилизация в полета. Батериите са същите като на Champ-a - 1 клетка 150mAh. Пробвано е и върши идеална работа за учене.

Благодария много:pilot::biri:
 

muns61

Редовен Потребител
Moга да ти предложа тренер горноплощник, управлява се лесно и е подходящ за начинаещ пилот. Разпереност 1100 мм и бюджетно оборудване, колкото по-голям, по-лесно се кара.

033712663.jpg


 

arsovhome

Редовен Потребител
Moга да ти предложа тренер горноплощник, управлява се лесно и е подходящ за начинаещ пилот. Разпереност 1100 мм и бюджетно оборудване, колкото по-голям, по-лесно се кара.

033712663.jpg


Моя гръцки приятел Никос си купи този красавец. Самолета е перфектен отвсякъде, прави всичко и се управлява с забележителна лекота. Всеки път когато летим с него ни доставя огромно удоволствие. А и цената му е уникална. Горещо ти го препоръчвам. Още видео с него можеш да гледаш в темата Моделистите от Земен
 
Последна промяна:

mert12345

Потребител
В лето Господне 2012, на седемнайстия ден от седмия месец, беше ритуално разглобен и положен за вечна почивка в кофите на Чистота-София. :( Ще бъде винаги в сърцето ми - Моят Първи Самолет!:(

Последната му снимка преди сбогуването:
View attachment 383
Както гледам доста крашове преживял :(
 

Tassadar

Редовен Потребител
Както гледам доста крашове преживял :(

Всъщност не крашвал. Всички доработки и ремонти в последствие са заради минималистичния конструктивен подход при изработката. При експлоатацията всичко което можа се измъкна, разлепи, изкърти и т.н. .... Така разбрах, че моторама не се лепи с топъл силикон, а рогчета - с циан акрилат например.:rolleyes:

Сега пък имам уклон да се преосигурявам. И това не е добре. Трябва всичко да е точно.
 

Tassadar

Редовен Потребител
Колега ме попита с какво съм лепил "последната ми профилна Екстра". Замислих се и се оказа, че тази "нова" Екстра е вече на три и половина години....
След стотици излитания и кацания, премеждия и дори FPV приключения, злата гад все още лети! После нека говорят, че депронът не бил траен. :cool:

Карал съм различни модели. От 100 грама до 8 килограма, депронови, стиропорови, балсови и композитни. С ръка на сърцето мога да кажа, че това е любимият ми самолет! Научил ме е на повече неща от всеки друг модел. Лесен за изработка, ремонт и екслоатация. Лети и в тихо и в бурно време. На жега, студ, дъжд и мъгла. Живя едно лято в багажника на колата...

Заради бурния му нрав може би не е подходящ за първи модел, но за втори горещо го препоръчвам!

PICT0479.JPG

20151219_161531.jpg
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Потвърждавам - всеки път като го видя и ми се прииска да си направя един такъв :) - като гледам конструкцията вероятно ще е за 1 вечер сглобката:

 
Нагоре