Приемници. Теория, практика, проблеми, решения

arsovhome

Редовен Потребител
Общия повод за създаването на тази тема са зачестилите проблеми с различни видове приемници. Например загуба на обхват при оранжевите и скъсани антени - Футаба съвместими и Търниджи. Коонкретно при последния полет с моя глайдер Walrus, загубих управление по елеватор и при последвалия краш се закъса антената на приемника близо до кутийката. За щастие по корпуса нямаше тежки поражения и с малко лепене възстанових всичко. При тестове се оказа, че приемника работи, но сервото на елеватора работеше с прекъсвания, като след няколко опита замлъкна завинаги. Свалих го и проверих всички връзки - оказаха се здрави, явно нещо е изгоряло по платката. Обаче докато правех всичко това, антената се откъсна въпреки, че бях я сложил малко по навътре и бях я укрепил(явно недостатъчно добре) .
Направи ми впечатление, че приемника приема сигналите. Проверих от няколко метра - работи. Излязох на улицата, 100м., 200м, над 300м. - работи.
Capture RecTest.JPG
За по дълго разтояния нямах възможност да проверя. Какво може да се направи? Да се лети така без антена? Ако се запои по някъкъв начин..., но всичко е много финно и надали ще стане, а има ли и смисъл? За сега смятам да сложа този приемник, на тренера или на депроновия МиГ-29 V1 и да го пробвам на височина(за тях един краш повече или по-малко няма значение). Не знам дали чуството ме лъже, но мисля, че този приемник ще ми върши работа за тези два самолета в периметъра в който летя с тях.
 
Последна промяна:

Tassadar

Редовен Потребител
Вальо, задължително възстанови антената! Спойките не са толкова микроскопични. Стават с обикновен поялник.
Иначе приемникът ще чува колкото гъзар с черни очила вижда в тъмна дискотека. :D

Скъсяването на кабела може да промени съгласуването на антената, но със сигурност ще е по-добре от сегашното положение. Ако може кабела да се скъси с 82мм (дължината на вълната в този проводник), би трябвало антената да работи като нова.

tngy-coax.png
 
Последна промяна:

arsovhome

Редовен Потребител
Имам приятел телевизионен техник, мога да го помоля да поправи приемника. Цялата дължина сигурно е била 82мм, така че няма как да се скъси с толкова. Но при това положение кое е по-добре - да махне останалите 1-2см. и да запои останалата част или да залепи по някъкъв начин на мястото на скъсването(с цел запазване на дължината)? Май някъде чух или прочетох, че всъщност антената е в червения шлаух, а това което скъсах е само свързващ кабел и дължината му не е от значение. Но тогава защо приемника само с тези 1-2см. получава сигнал на 300-320м(пробвах само със сервата на флапите, без мотор) при пряка видимост(и това не е предела - просто пред нас на улицата нямаше по-дълго място) и близо до земята, или като се включи и мотора ще загуби сигнал на по-кратко разстояние? Едно дяволче обаче постоянно ме навежда на глупавата мисъл да пробвам да летя така без антена с някой от многократно крашваните и въстановявани мои самолети споменати по-горе:):crazy:.
 
Последна промяна:

Tassadar

Редовен Потребител
Ако може кадърно да се залепи мястото на скъсването - ОК. Всяко парче проводник е антена. Лоша антена. И лошата антена може да приема някакъв сигнал. Този приемник по прака видимост работи до над 3000м (доказано). Нивото на сигнала от предавателя на дистанция 200-300м е хиляди пъти по-голямо от нивото на дистанция от 3000м. Т.е. и лошата антена на близо ще лови. Колко далече ще стигне? Никой не знае. Приемникът няма фейлсейф. Ами вместо да крашне, изгубилият обхват самолет влети в нечий прозорец?
 

arsovhome

Редовен Потребител
Въпреки съветите, да не летя с приемника с откъснатата антена, едно дяволче не ме остави на мира и реших да направя втора проба на земята на мястото където летим този път и с двигателя. Приемника работеше безотказно до 350м. за това реших да полетя с него. Резултата се вижда в следващото видео.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
То че лети - лети :) , Въпроса е че си на ТОТО2 през цялото време, и че самолета с който ще го пуснеш трябва да е предварително прежален! Така, че не виждам виждам особена ползва от теста.
 

arsovhome

Редовен Потребител
То че лети - лети :) , Въпроса е че си на ТОТО2 през цялото време, и че самолета с който ще го пуснеш трябва да е предварително прежален! Така, че не виждам виждам особена ползва от теста.
То моето управление си е Тото 2 през цялото време и всичките ми самолети са предварително прежалени. То още на следващия ми полет с тренера го разбих, но поради недобре залепения мотор. А за приемника съм уверен, че работи безотказно без антена до 300м. които с тренера никога не надминавам(мисля си досега не съм надминавал и 250м отдалеченост с него). А ползата от теста е пределно ясен - тренера ми ще е с този приемник(няма да купувам друг) докато не го разбия някой път обаче по други причини безвъзвратно. Разбирам защо не обичаш Търниджито, но пред фактите дори и Спектрумите мълчат:);):p:rolleyes::crazy:.
PS Даже сега ми става интересно. До 350м. приемника работи(за повече нямах пряка видимост). При подходящи условия непременно ще го пробвам и до 500м. Ако и тогава работи....?
 
Последна промяна:

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
То аз не обичам търниджи по-много причини :) , но остава тогава важния въпрос - защо е сложена антената на приемника като се продава, ако и без нея работи нормално ?
 

arsovhome

Редовен Потребител
Първо антената е сложена за всички възможни случаи. Например за FPV, Веско на същото място с "жълтуркото" направи височина 572м.P1210589.JPG

Ако може кадърно да се залепи мястото на скъсването - ОК. Всяко парче проводник е антена. Лоша антена. И лошата антена може да приема някакъв сигнал. Този приемник по прака видимост работи до над 3000м (доказано). Нивото на сигнала от предавателя на дистанция 200-300м е хиляди пъти по-голямо от нивото на дистанция от 3000м. Т.е. и лошата антена на близо ще лови. Колко далече ще стигне? Никой не знае. Приемникът няма фейлсейф. Ами вместо да крашне, изгубилият обхват самолет влети в нечий прозорец?

А аз само с МиГ-29/4 достигнах максимума си 337м, като почти не го виждах. При втория опит(266м) даже не достигнах и тази височина. А с тренера и да искам, надали ще мога да стигна толкова далече.

При първия полет достигнах 1061м височина(-724м на мястото) 337м
Светльо, но твоето недоверие ме амбицира и при удобен възможен случай ще намеря пределното разстояние на приемника в това му състояние.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Относно тестването на "пределен обхват" - общо взето това е почти невъзможно начинание, защото то зависи от множество фактори които са без повтаряемост, като един от тези фактори са конкретните условия в момента на теста (имам предвид замърсеност на ефира). На земенската поляна може и над километър да е, но на младостката може и 50 метра да няма... и вероятно точно в този момент ще си на метър от земята, на пълна газ!
 
Последна промяна:

niki

Потребител
Аз летях няколко пъти САМ! на Слаковци с повредена антена на FrSky и не съм и разбрал, че е повредена... Но пък го разбрах на младостката поляна и резултатът бе строшен самолет на 50м разстояние.
Мисля, че продават такива кабелчета. Най-добре го дай на някой да го запои, за да се наслаждаваш на летенето, а не да го мислиш сега ще падне ли на главата на някой или ще е малко по-късно.
 

vesibo

Редовен Потребител
То аз не обичам търниджи по-много причини :) , но остава тогава важния въпрос - защо е сложена антената на приемника като се продава, ако и без нея работи нормално ?
Не си само ти на това мнение.:D:D:DТова STC в комбинация с Турнижи си е "класика" в жанра.Мъка, мъка.:):):)
 
Нагоре