Проблем с F450

CaLLIo

Новодошъл
Привет Приятели,
Пиша ви тъй като имам голям проблем с моя дрон -- така чудя се направо от каде да започна .Преди няколко месеца си закупих dji flame wheel f450 също така към него си взех и NAZA M Lite пълен пакет спиидове мотори гимбали FPV-та батерии и т.н. Сглобих си аз дрона и стана с общо тегло около 1.5-1.6 клигограма ,започнахме тестове но дрона неможа да отлепи от земята също така се появиха някакви много лоши вибрации в перките и моторите .Адаптерът който стяга витлото към мотора буквално трепереше (помислих си че ще се строши всеки момент).Имам две триклетъчни батерии 2200mah i 5000mah , в последствие разглобих дрона махнах му голямата батерия махнах и гимбала и FPV-to краката всичко махнах оставих единствено полетния контрол и сложих малката батерия теглото му падна на 1000 грама направихме пак тестове този път полетя (вибрациите в моторите обаче пак си ги имаше) много се зарадвахме но уви какво стана - дрона летя 3 минути и падна батерията беше изтощена на макс седя на зарядното 2 часа.
Допитахме се ако мога да се изразя така до по големите фирми в страната като им обяснихме проблема ,достатъчно съм съобразителен и не смятам че е нужно да им споменавам имената ,но повярвайте ми насушахме се на уникални глупости от сорта на
-Naza M lite не можела да вдига дронове с тегло 1.5-1.6 кг.
-Перките не били подходящи не трябвало да са 10х4.5 ами трябвали да бъдат минимум 12х5.0
-Батерията не трябвало да е 3 клетъчна ами трябвало да е 4 клетъчна
-Да сме били изпратили дрона някъде защото F450 не можел да вдига такава тежест да му били излеели нови рамена да подменят моторите и да сложат по големи витла ........

И ако трябва да съм честен приятели мои ,ние вече не знаем на кого да вярваме и какво всъщност се случва ,а вече похарчихме над 1000 лева и не става да се откажем.
Искам да споделя нещо важно преди да съм приключил, фрейма ф450 го поръчахме от китей и беше пакет с моторите спиидовете витла и адаптерите който стягат витлото към мотора на обща стойност 55$ в последствие разбрахме че моторите са много долнопробни 2212 Т13 1000kv (едни жълти) на стойност 5.13$ .Съгласихме се че сиг. проблемът е в моторите ,а адаптерите причиняват вибрациите тъй като перките не са балансирани и са от най евтините .
Въпросите са ми следните:
- възможно ли е ф450 да полети с тегло 1.5 - 1.6 кг
- в NAZA M Lite ли е проблема
- трябва ли да сменя батерията
И ако трябва да сменя моторите и витлата какво трябва да купя (параметрите на моторите и размера на витлата) за да изпратя тези 1600 гр. във въздуха

Благодаря ви за вниманието
Поздрави Алекс.
 

Attachments

  • MotorB_3.jpg
    MotorB_3.jpg
    38.2 KB · Прегледи: 14

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Здравей Алекс, и добре дошъл във форума. Преди да продължа с подробното описание на твоя проблем , ще ти кажа, че си станал жертва на огромната заблуда която цари масово извън средите на моделистите:

Човек може да си сглоби сам - евтин и хубав мултикоптер, като си поръча частите от Китай. И е безмислено да дава пари за ненужно скъпите и готови решения като DJI Phantom.

Абсолютно голяма заблуда :) - Горното е вярно, само ако "човекът" знае много добре какво прави, правил го е вече много пъти , потрошил е много пари в опити и различни билдове и след 1-2 години опит - може да се справи с въпросната задача :). Така от нищото , да поръчаш части и да купиш и пробваш да сглобиш нещо - без да навлезеш сериозно в материята си е пълна загуба на пари. Както и сам вече си усетил ...

Сега конкретно по твоя проблем:

1. Имай предвид, че целият мултикоптер е една система, във която всеки един елемент има значение. Тоест Моторите + Контролерите + витлата + батерията ти определят максималното тегло което можеш да вдигнеш. Твоят мотор с витло 10х4.5 на 3 клетки , според това видео, трябва да дава около 700 грама тяга при 14А ток , тоест 4 мотора = 2.8кг тяга и 60А общ ток.

2. Вибрациите в моторите/витлата идват от това че не са балансирани - особено витлата. Всяко едно от тях трябва да мине на прецизен балансер както е описано в тази тема. Това че не са балансирани поражда вибрации, и така мотора не може да развие максимални обороти - от което пък ти пада тягата.

3. Като гледам различни теми в интернет за тази рамка и 3 клеткова батерия ( 3S ) виждам че се движат в полетно тегло около 1кг , така че 1.6кг с небалансирани витла определено му е било тежко.

4. Относно това че ти е паднал дрона на 3-тата минута, говори че не си обърнал достатъчно внимание на сложността на литиево-полимерните батерии ( LiPo ). В тази тема ще намериш някои от отговорите - но за да напишем и тук трябва да имаш предвид следните неща:
  • LiPo батериите трябва да се зареждат с качествена зареждачка , до максимум от 4.2 волта на клетка.
  • LiPo батериите не бива да се разреждат Под 3.3V на клетка, и ако прескочиш тази граница им скъсяваш сериозно живота. Ако паднеш от 3.0V положението става страшно, а под 2.7V вече си убил батерията завинаги. За целта се използват качествени зарядни с дисплей.
  • За да се спази горното правило за разряд - на батерията когато летиш винаги се слага липо-аларма която следи напрежението на клетките и обикновено алармира ако то падне под 3.6-3.5V
  • Самият факт че казваш че батерията е стояла 2 часа на зарядното означава че нямаш представа как е била заредена, и в какво състояние е била при началото на полета, след което не е имало никаква индикация докато батерията се е изтощила и коптера е паднал сам.
5. Самата ти батерия, 2200mAh / 3S - не виждам на снимката но предполагам че е най-стандартна 20C - което означава че максималният ток който тя може да даде е 2.2А * 20 = 44А ( това е на теория ) Като се има предвид че и тя е евтина китайка - вероятно е под 40А. Ако сега се върнеш отново на точка.1 и видиш текста оцветен в синьо , ще разбереш че коптера е черпил повече ток от колкото батерията може да осигури - което направо я е изпържило. Вероятно се е подула и е "заминала" като преди това самият коптер си е паднал от небето :)

Мога да продължавам много да пиша нататък, но предполагам вече си схванал идеята. Проблемът ти е дошъл от това, че нямаш опит с компонентите и си допуснал прекалено много грешки.

Сега най-важният въпрос как да се измъкнеш от ситуацията , е като си отговориш за какво смяташ да ползваш дрона.

Ако целта ти е да летиш и правиш снимки с него - то си сгрешил подхода, събери пари за DJI Phantom3 или 4 и си го купи. Така ще спестиш още грешни пари които ще трябва да дадеш занапред. Не са евтини, но причината за това е че там за всичко е помислено , и буквално вадиш от кутията, зареждаш и летиш - за това струва толкова.

Ако целта ти е да учиш мултикоптерите - като хоби , то вече имаш добър старт :) , парите които ще трябва да похарчиш занапред са още няколко пъти по 1000лв и още доста опити и машината ще литне , след което ще направиш и втора, и трета. Това правим голяма част от хората тук - създаваме разни неща, като влагаме труд и време и се радваме на резултата. Процеса на учене е бавен и скъп - но това е част от кефа.

Дано да съм бил полезен :)
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Здравей,
Добре дошъл във форума!
Светльо ти е поставил повече от точно диагнозата.
В този смисъл, повечето неща които са ти казали хората, не са били глупости!
Хвърлил си доста усилия да обясниш проблема си, но за съжаление след като си се набълбукал с купчина ненужни неща.
От това което си купил, реална стойност имат само рамката и Naza-та. С тези 1.6кг дето искаш да ги вдигнеш, тази рамка идва малка (или трябва да намалиш теглото).
Едва ли това са отговорите които си искал да чуеш, но това е истината.
 

Rust

Редовен Потребител
Привет Приятели,
Въпросите са ми следните:
- възможно ли е ф450 да полети с тегло 1.5 - 1.6 кг
- в NAZA M Lite ли е проблема
- трябва ли да сменя батерията
И ако трябва да сменя моторите и витлата какво трябва да купя (параметрите на моторите и размера на витлата) за да изпратя тези 1600 гр. във въздуха

Здравей,
да, горните твърдения от неспоменатите магазини (ако са предадени директно) наистина не са верни.
По твоите въпроси:
1 - възможно е
2 - не
3 - не, поне не там е проблемът (освен ако вече не е деградирала предвид, че си я изхабил до пълно падане). Все пак за толкова тежък дрон, 2200 3S няма да даде много полетно време.

Най-доброто което можеш да направиш за момента е:
1 - смело да изхвърлиш тая скапана пластмасова рамка и (на_никого_не_ги_пожелавам) моторите.
2 - да намалиш теглото малко. Ако ще снимаш с GoPro и си над 1,5кг с всичко по него, залагам че нещо е в повече :)
3 - да си подкараш нещата в максимално чист вид преди да добавиш гимбал, камера, фпв, телеметрии и т.н. екстри.

Успех! :)
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Вероятно тук всичко е обяснено по няколко пъти - 3176 страници тема за F450:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1881544

И нека припомним основното:
1. Kit = много четене, лични умения, висок риск, негарантиран резултат.
2. Добър (доказан) RTF = минимални усилия за ползване, голям кеф, поддръжка на продукта.
3. Лош RTF = виж точка 1.
 

CaLLIo

Новодошъл
Привет отново ,
Изключително съм ви благодарен за полезните съвети и ще си взема поука от това което сте ме посъветвали .Също така съм благодарен и на JetMan с полезната публикация която ми е отправил ,много поучително видео и разбирам че съм сгрешил в доста неща ,искам да споделя че не смятам да произвеждам дронове и да ги продавам нито пък да се мъча да спестя някои лев като си поръчвам части от китай както е описано в началото на публикация #2 и ще вложа колкото е необходимо за да накарам дрона да лети .В отговора на JetMan улавям нотка на тотално отказване на потребителя да се занимава с това, въпреки че съм допуснал грешки смятам че са поправими и мисля че целта на форума не е да отказва хората ,а да ги насърчава (ако съм в грешка поправете ме) .Искам също така да благодаря за отговора на Rust , от изключителна важност е за мен да разбера дали проблема е в Naza M Lite по отговора ти разбирам че проблема не е в Naza-та което ме зарадва , ще сменя фрейма и моторите защото нещата са много и не се събират на ф450 , както и спийдовете с по качествени ще сменя и батерията с 4s 6000mah 55C и ще взема липо аларма както ме посъветва JetMan .Ако ме посъветвате към какви мотори да се насоча (които ще ми свършат работа за изпълнение на проекта) ще ви бъда благодарен.

Поздрави Алекс
 

Attachments

  • HTB1BrVUHpXXXXXoXVXXq6xXFXXXY.jpg
    HTB1BrVUHpXXXXXoXVXXq6xXFXXXY.jpg
    73.2 KB · Прегледи: 16

IvanSapa

Редовен Потребител
3 - да си подкараш нещата в максимално чист вид преди да добавиш гимбал, камера, фпв, телеметрии и т.н. екстри.

Здравей,
това, което е написал Тодор е изначално задължително за всяка рамка, която се сглобява.
Предполагам, проблемите, са няколко:
-"мека" (усукваща се) рамка
-небалансирани витла/пропадаптери/мотори
-неясен статус на батерията
-кофти софт на Наза лайт
Точно снощи наливах "акъл", т.е. софтуера за стандартна Наза (V4.02) на една Naza Lite.Всеки, който го е правил, знае,че разликата е чувствителна.
Моята рамка е същата като твоята.Даже по-лоша, понеже е китайската реплика на DJI за 10$.Изглежда малко "обърната", но от това не става по-здрава.Правих я преди около две години, за да изглежда като една друга рамка.Мисля, че се казваше StormDron.

DSC00539.JPG DSC00538.JPG DSC00540.JPG

Мотори 920kv,контролери 15А със Симонк, витла 10х3.8 .На три клетки.
В този вид теглото е 880 грама.Лети си чудесно, има достатъчно тяга и отгоре спокойно ще носи ГоПро (80 грама).
Преди да сменя софта на Наза-та се поклатушкваше, но сега е добре. Няма още полеви тест, но нещата си личат.
Това не е рейсър, а рамка за лежерно летене и снимане.
П.П. В асистента на Наза има защита за волтажа на батерията - нагласи го.
П.П.2 Пиши от кой град си, за да видим кой ще помага.
П.П.3 Смяната на софтуера на Наза лайт е безопасен.Правил съм го лично на 5-6 контролера и няма никакъв проблем.Освен това е и обратимо.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
В отговора на JetMan улавям нотка на тотално отказване на потребителя да се занимава с това, въпреки че съм допуснал грешки смятам че са поправими и мисля че целта на форума не е да отказва хората ,а да ги насърчава

Може би е прозвучало така - но не е била такава идеята. По скоро моят отговор , беше въпрос за теб - да решиш какво искаш да правиш с тази рамка. Всеки има различна цел за проектите си, някой искат просто да снимат и не искат нищо друго. Други пък искат да се научат как да го правят.

До колкото разбирам от отговора ти - искаш да го направиш да литне и да се научиш. Тоя случай си попаднал на правилното място, колегите вече дадоха някой основни насоки и с малко упорство и покупка на нови части ще станат нещата.
 
Нагоре