Проверка на мотор след краш

Здравко Христов

Новодошъл
Здравейте,
вчера имах случка със едно крило. Заби се с носа в земята :)))
При удара едното перо на перката се е забило в депрона и мотора е блокирал.
ESC е скрит в крилото и не се вижда. При подаване на команда ESC направо изпуши, не подлежи на ремонт :) .
Мотора е D2822/6, ESC беше 30А жъълт китаец.
Мотора отвън изглежда здрав, няма миризми от него, не се вижда и нагоряла намотка, съпротивлението на трите намотки е еднакво, абе изглежда си наред моторетката.
Но имам притеснения дали ще изгори новия ESC (40A, отново жъълт китаец) и как да съм сигурен че ще запазя новия ESC ако все пак има проблем с моторчето.
Единственото което се сещам е да вкл последователно по една автомобилна лампа 21W на всяка фаза.
Моля помагайте :)
 

AlexM

Редовен Потребител
Здравейте,
вчера имах случка със едно крило. Заби се с носа в земята :)))
При удара едното перо на перката се е забило в депрона и мотора е блокирал.
ESC е скрит в крилото и не се вижда. При подаване на команда ESC направо изпуши, не подлежи на ремонт :) .
Мотора е D2822/6, ESC беше 30А жъълт китаец.
Мотора отвън изглежда здрав, няма миризми от него, не се вижда и нагоряла намотка, съпротивлението на трите намотки е еднакво, абе изглежда си наред моторетката.
Но имам притеснения дали ще изгори новия ESC (40A, отново жъълт китаец) и как да съм сигурен че ще запазя новия ESC ако все пак има проблем с моторчето.
Единственото което се сещам е да вкл последователно по една автомобилна лампа 21W на всяка фаза.
Моля помагайте :)

1-Слагаш мултиметъра на номер 14:

flk-webcard-dmm-dial-1500x1000.jpg

2.Хващаш черното кабелче на едната фаза и изреждаш една по една останалите.После на другата и пак така останалите.После на третата и пак така останалите.
3.Хващаш една по една с черното кабелче фазите и с червеното пробваш на камбаната дали не е окасил(не трябва да пищи).
4.После включваш мутиметъра на AC - 2 Волта хващаш червено и черното кабелче на две фази и въртиш мотора с дрелка.После сменяш пак на другата фаза, после на третата фаза.Трябва да дадът приблизтелен резултата на мултиметъра.Ако по време на въртенето моторчето загрее или не дава около 2 волта на фаза значи е за боклука.Ако не го свързвай но не давай газ докрай ами го пробвай първо дали не загрява на ниски обороти.
Ако нямаш мултиметър........незнам. :hehe:
 
Последна промяна:

Здравко Христов

Новодошъл
Алекс,
2. нямам прибор за измерване на LoZ. Нямам и от де да взема.
3. провека за окъсяване към корпус не съм правил. Довечера.
4. Ще го завъртя с дрелка и ще видим колко V ще покаже.

Благодаря :)
 

AlexM

Редовен Потребител
Алекс,
2. нямам прибор за измерване на LoZ. Нямам и от де да взема.
3. провека за окъсяване към корпус не съм правил. Довечера.
4. Ще го завъртя с дрелка и ще видим колко V ще покаже.

Благодаря :)
1-Слагаш мултиметъра на номер 14 ;)
 

Здравко Христов

Новодошъл
Здравей,
1. врътнах до 14, и после отново до 0
2. и пак до 14.
3. вериго-проверителя показа че няма връзка към корпус.
4. проверката с външно въртене (с бормашина) показа следните резултати
обхват: 2VAC
бял-червен = 0,98VAC
червен-черен = 0,97VAC
черен-бял = 0,975VAC
при въртене на ръка усещам лееееко задържане в една точка.
 

AlexM

Редовен Потребител
Здравей,
1. врътнах до 14, и после отново до 0
2. и пак до 14.
3. вериго-проверителя показа че няма връзка към корпус.
4. проверката с външно въртене (с бормашина) показа следните резултати
обхват: 2VAC
бял-червен = 0,98VAC
червен-черен = 0,97VAC
черен-бял = 0,975VAC
при въртене на ръка усещам лееееко задържане в една точка.
Е супер си .Щом трите стойности ти са еднакви значи няма проблем.Лекото задържане е от магнитите и е нормално.Сега може да прочетеш за спиида и да видиш как се настройва оптимално за твоят мотор.Включвай го, първо направи калибрация на газта долна и горна точка и после му дай леко газ за да потегли. Ако не загрява на 30 процента газ без витло няма проблеми.Спиидовете се натоварват когато ударят голям ампераж към високите си стойностти на кривата на газта.Рядко гори от кабел и прочие.Пре теб явно при краша не си върнал газта и мотора се е опитвал да върти докато стигнеш до крилцето, а това няма как да стане със забита лопата в земята и спиида е изгорял.Затова си програмирай Тротъл КЪТ на апаратурата за твоя безопасност пък и за да избегнеш подобни неща.
 
Последна промяна:

Здравко Христов

Новодошъл
Имам програмиран тротъл-кът, а също и тротъл-холд. още при падането вече бях върнал тротъла !
калибрирането на газта в двете крайни точки е ясно.
този спийд направо разтопи спойките на кабелите към мотора, това се случи докато държа крилото в ръцете си, след като вече го бях взел от мястото на краша. при опит отново да подам газ.
нямам обяснение защо се случи изгарянето в момента на подаване на газ. би трябвало да е станало докато е седял на земята, преди да стигна до него.

На снимките на спида, аз съм разпоил захранващите кабели. Тези за мотора се "саморазпоиха" :)1636450279638.jpg 1636450279650.jpg 1636450279658.jpg
 

Здравко Христов

Новодошъл
Ако не загрява на 30 процента газ без витло няма проблеми.
Снощи, включих спийда, мотора работи, направих калибровка в двете крайни точки.
Само че: при около 30% тротъл - без перка, спийда грее - може да се държи в ръка, мотора също грее, в основата - държи се, но пари доста. Оборотите са доста нестабилни, по звук.

явно проблем с мотора има. Може би е неправилно навит по рождение, защото аз друго не съм му правил на този мотор.
ще се слага нов, а този може да се пробвам да го пренавия.
 
Нагоре