Самообучение - от прости към сложни маньоври - А-Б-В в пилотирането

vesibo

Редовен Потребител
До сега се запознахме с нормален полет, полет по гръб и полет на нож.Днес ще съчетаем тези маньоври, целта ще ни е да ги правим на тактове и да задържаме за кратко на всеки елемент.Техника на изпълнение - елементите се изпълняват както в предишните упражнение.От тук започваме с малко по-сложните неща и фигури във висшия пилотаж.

Успех!!!
099.gif
 

vesibo

Редовен Потребител
Здравейте днес преди да продължим с нашето усъвършенстване като пилоти за Вас имам една задачка-закачка.В последното упражнение съм допуснал една малка грешка.Черпя бира първият, който ми каже каква е тя.
099.gif
:biri:
 

Tassadar

Редовен Потребител
Здравейте днес преди да продължим с нашето усъвършенстване като пилоти за Вас имам една задачка-закачка.В последното упражнение съм допуснал една малка грешка.Черпя бира първият, който ми каже каква е тя.
099.gif
:biri:

Е, чак пък грешка.:D Не че не ми се пие биричка, но ще си затрая да видя колегите какво мислят.:cool:
 

vesibo

Редовен Потребител
Днес започваме с фигурите.Няколко уводни думи за тях.
1.По степен на сложност пилотажа се разделя на прост, сложен и висш.
2.Към фигурите от простият пилотаж се отнасят: вираж (turn); хоризонтална осморка (eight); спирала ( spiral); пикиране (dive); горка с ъгли до 45º(zoomclimb); боен завой (combatturn).
3.Към фигурите от сложният пилотаж се отнасят: полутоно (split-S); лупинг(loop); имелман (half-loop/Immelman); пикиране и горка до 60º; управляемо и размазано тоно(roll).
4.Към фигурите от висшият пилотаж се отнасят всички останали фигури или техните комбинации.
Първите фигури, които ще разгледаме са тоно и полутоно.
Тоно-roll - Фигура при изпълнението на която самолета се завърта около надлъжната ос на 360º, като запазва направлението на полета.В зависимост от скоростта на завъртане тоното бива бързо и бавно. Тоно изпълнявано на голяма скорост и около критични ъгли на атака се нарича свределно.
Полутоно-Фигура при изпълнението на която самолета се завърта около надлъжната ос на 180º, като запазва направлението на полета.
Техника на изпълнение на фигурите - съединяваме всички елементи от предишното упражнение в едно.;) :crazy: Запомнете, когато летите по гръб и извършвате полутоно за излизане в нормален полет, стиковете на елерон и ръдар се движат в една посока.
За тези, които тоното е сложно за сега да работят повече върху полутоно.

Успех!!!
099.gif

Събота и неделя ще тренираме на полигон Младост, а понеделник продължаваме.
 
Последна промяна:

Kaban

Потребител
Весо, много полезна тема!
Имам едно питане за първото упражнение (излитане и кацане).
В момента основен проблем да "улуча" оста на пистата. Ти си написал - "....след което се прави завой на 225 за да се получат 270 градуса и се каца на пистата." Звучи много лесно.
Градусите - 270, горе долу се получават, но при излизане от завой, курса на модела не съвпада с оста на пистата. Тук почват излишни еволюции на лостчето, с цел улучване на оста и нещата стават грозни.
Дали има някакъв чалъм ? или е въпрос на тренировка?
 

st5rov

Редовен Потребител
Здравейте днес преди да продължим с нашето усъвършенстване като пилоти за Вас имам една задачка-закачка.В последното упражнение съм допуснал една малка грешка.Черпя бира първият, който ми каже каква е тя.
099.gif
:biri:

При излизане от ляв нож /азимут 0 deg., 54 sec. от клипа/ заклащане при хоризонтиране? :crazy:
 

vesibo

Редовен Потребител
При излизане от ляв нож /азимут 0 deg., 54 sec. от клипа/ заклащане при хоризонтиране? :crazy:
Ха - ха Станиславе не е заклащането.Нещо, което е много съществено и сме го обсъждали
Весо, много полезна тема!
Имам едно питане за първото упражнение (излитане и кацане).
В момента основен проблем да "улуча" оста на пистата. Ти си написал - "....след което се прави завой на 225 за да се получат 270 градуса и се каца на пистата." Звучи много лесно.
Градусите - 270, горе долу се получават, но при излизане от завой, курса на модела не съвпада с оста на пистата. Тук почват излишни еволюции на лостчето, с цел улучване на оста и нещата стават грозни.
Дали има някакъв чалъм ? или е въпрос на тренировка?
Серго след като излезеш на 45 градуса трябва да продължиш известно време в тази посока след това предприемаш заход за кацане.Много важно е да работиш с комбинирани команди на кормилата, това е ключа от палатката.:) :biri:
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
И аз съм пресъхнал но ще си замълча, малък жокер - отговора се крие в първия пост от тази тема.
Весо така ли е?
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Ице вероятно имаш предвид първата част, ако е така -да.
099.gif
И твоята бира не се губи.:) :biri:

АА, значи не съм познал... Пуу пак ще трябва да пия уиски.

По принцип се сещам за правилото, че обучаващите трябва да летят на поне 2 грешки (грешни команди) височина. Така че, нека се опитват да карат като Весо, но мааалко по-височко, поне от началото.

P.S. (след 3-4 уискита) - Да не е грешката, че тоа модел всъшност вобще не го караш ти - тебе никъде те нема!
 
Последна промяна:

vesibo

Редовен Потребител
0:29 - долна команда при излизане от гръб.
Изобщо не съм се съмнявал, че веднага си разбрал.Няма грижи всички ви ще черпя с бира.Това е истината една паразитна долна команнда, която съм подал, но тя е достатъчна за изкривяване на фигурата.Вгледайте се добре и ще я видиге.В това се състои същноста да пилотираме с точни команди, нито да са в повече, нито в по-малко без да има паразитни команди.:) :biri:
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
И аз я видях тази команда, но мислех че е нарочно - Преди години си говорех на наши пилоти изтребители и ги питах за изпълнението на тоното. Те ми казаха, че се започва със "задирка", така го наричат, явно от руски - издърпват носа леко нагоре към +10 градуса някъде непосредствено преди запозването на фигурата. Та реших , че Весо прилага тая командата да има минимален почти невидим набор на височина при започването.
Естествено поведението на МиГ 21 е мааалко по-различно от това на нашите модели. :)
 
Нагоре