Самообучение - от прости към сложни маньоври - А-Б-В в пилотирането

vesibo

Редовен Потребител
Днес продължаваме със следващата фигура от сложният пилотаж "Раверсман - Stall Turn" или казано на наш език завой през крило.
Техника на изпълнение-от хоризонтален полет плавно но енергично се подава горна команда на елеватора вкарайте самолета във вертикално изкачване.Въвеждането във вертикален полет става като първата четвърт от лупинга.Отново много важно е да няма паразитни команди и плъзгане или промяна по курс.При достигане желания ъгъл на изкачване оборотите се намаляват докато самолета почти спре подава се команда пълен ръдър и едновременно с това долна команда на елеватор и лека команда на елерон към външното полукрило за компенсиране на появилия се крен по време на завъртането.В същият този момент се подава и малко газ.Аз лично правя фигурата с подаване на команда на кормилата, така се прави фигурата и на състезания в чужбина.В България искат самолета сам да изпълнява фигурата
400.gif

Ето и стиковете.


Успех!!!
099.gif
 
Последна промяна:

vesibo

Редовен Потребител
Днес упражнението е "Split S"- обратната фигура на имелмана.Техника на изпълнение-от хоризонтален полет завъртаме половин тоно отнемаме газта и подаваме плавно, но енергично горна команда на елеватора, извеждаме самолета в хоризонтален полет, захождаме и кацаме.Следват тренировки на полигон Младост, а в понеделник продължаваме с мъките.:)
Ето и някои разновидности.


Успех!!!
099.gif
 
Последна промяна:

velko

Редовен Потребител
Днес продължаваме със следващата фигура от сложният пилотаж "Раверсман - Stall Turn" или казано на наш език завой през крило.
Техника на изпълнение-от хоризонтален полет плавно но енергично се подава горна команда на елеватора вкарайте самолета във вертикално изкачване.Въвеждането във вертикален полет става като първата четвърт от лупинга.Отново много важно е да няма паразитни команди и плъзгане или промяна по курс.При достигане желания ъгъл на изкачване оборотите се намаляват докато самолета почти спре подава се команда пълен ръдър и едновременно с това долна команда на елеватор и лека команда на елерон към външното полукрило за компенсиране на появилия се крен по време на завъртането.В същият този момент се подава и малко газ.Аз лично правя фигурата с подаване на команда на кормилата, така се прави фигурата и на състезания в чужбина.В България искат самолета сам да изпълнява фигурата
400.gif

Ето и стиковете.



Бате Веско, ако позволиш да покажа "триково" изпълнение на "Раверсман"-а, за да се пробва изчистено.....така е само тънък момента с инерционното улучване кога да го обърнеш самолета през крило, без подаване на допълнителни команди на хоризонталното кормило и завъртане форсирано с газ...може на състезание така да изгубиш точки от наказание за голям радиус на обръщането , но няма да пропаднеш в "камбанка" и да изкараш нула точки за тази фигура...Просто малко "номерца" от състезателната практика...Не че се правя на многознайко и да обърквам хората...Та най-добре е да се усети фигурата със самолета, с който ще се изпълнява в полеви условия, защото уж е проста фигура, но крие много специфика и е необходима натренираност с конкретен модел самолет, за да става всеки път добре...


;):):biri:
 
Последна промяна:

Theknowledge

Новодошъл
Преди да продължим с другите сложни фигури ми се иска да направим сверка на часовниците, кой до къде е стигнал с основните неща, а именно излитане и кацане.За това днес ще изберем в симулатора "Trainer" и с него ще направим 8 излитания и кацания непрекъснато изпълнени, както в първото упражнение от темата.Не трябва да се чупи колесника и да се правят козли със самолета.;):D
За да има стимул всеки, който пусне клипче с 8-те кацания и излитания изпълнени добре има бира от мен.:) :biri:
Успех!!!
099.gif

Веско,

Супер са уроците и са адски полезни, поне за мен. Силно подозирам, че аз съм един от малкото начинаещи на сайта. Както и да е... ето го и моето изпълнение на задачата:

Извинявам се за лошото качество и липсата на звук, но имах някои проблеми с Camtasia-та и симулатора :)
 

Tassadar

Редовен Потребител
Добавил си още едно ниво на трудност.:D Имитация на условията на младостката поляна - кацаш си и изведнъж се появява нещо на полосата. :D
 

vesibo

Редовен Потребител
Веско,

Супер са уроците и са адски полезни, поне за мен. Силно подозирам, че аз съм един от малкото начинаещи на сайта. Както и да е... ето го и моето изпълнение на задачата:

Извинявам се за лошото качество и липсата на звук, но имах някои проблеми с Camtasia-та и симулатора :)

БРАВО!!! Жорка БРАВО!!! ще те черпя като те видя супер си се справил с задачата:win:.Ето това много ме радва, защото ти летиш от има няма два месеца, но напредваш страшно бързо.Така ще е с всеки, който се занимава усърдно.Много добри заходи и добро кацане, гледай с малко по-малки наклони на крилата да работиш като първият ти заход и повече използвай ръдара и комбинираните команди.:):biri:
 

st5rov

Редовен Потребител
Ето и от мен едно тестово "подхвърчане" и качване в Тубата :). Очаквам мнения и препоръки :boi:

 
Последна промяна:

vesibo

Редовен Потребител
Ето и от мен едно тестово "подхвърчане" и качване в Тубата :). Очаквам мнения и препоръки :boi:

Браво Стани, чудесно кацане.Хубаво е че използваш ръдърът , но не забравяй за елеватора и евентуално да контрираш малко с елерон в другата посока ако самолета много се накрени.Наблегни на праволинейният полет и завоите.Когато след завой изправиш самолета подай малко газ и го хоризонтирай.
 

vesibo

Редовен Потребител
Понеделник е и продължаваме със следващата фигура от сложния пилотаж.Кубинска осморка(Cuban 8)
rc-cuban-8.gif
Техника на изпълнение-от хоризонтален полет подаваме газ и горна команда на елеватора т.А като следим да няма крен и плъзгане, в т.В сме в полет по гръб, в т. С завъртаме половин тоно и в т. D сме отново хоризонтално, след което всичко се повтаря.Т.Е. фигурата е малко повече от половин лупинг (225º) и полутоно след това.
Има още две разновидности на кубинската осморка.Половин кубинска осморка(Half Cuban 8)
rc-half-cuban-8.gif
Обърната кубинска осморка(Reverse Half Cuban 8)
rc-reverse-half-cuban-8.gif

Техника на изпълнение-от хоризонтален полет изпълняваме горка с половин тоно и втората част от лупинга.
И две полезни разновидности, които дават умения.
Успех!!!
099.gif
 

st5rov

Редовен Потребител
Нов опит за летене :pilot: /кацане/, този път със sBach, с малко "козле" накрая , е не сме чак толкова перфектни :p.
А сега сериозно, имам чувство, че акрабатичните модели /тези със симетричен профил/ се управляват по лесно и по друг начин от тренерите с несиметричен профил! Така ли е на практика или е въпрос на симулатор?


 
Последна промяна:

velko

Редовен Потребител
След време, като покараш и от двата типа самолетни модели наживо, ще установиш, че хем си бил прав в предположението си, хем не си...Какво искам да кажа?!? Значи тренерите, затова са тренери за да се упражняваш и свикваш първоначално и постепенно...при тях имаш стабилност за сметка на управляемост и бързината на отговаряне на подадената от теб команда е по-слаба и бавна....При акробатичните имаш много по-бърз и услужлив отговор на командата, но е за сметка на стабилността....иначе акробатичните самолети са по неутрални и както го оставиш, така продължава по последна команда, тренерите пък се "връщат" в равновесно стабилно състояние сами и имат стремеж към самовъзcтановяване на "правилната" позиция в полет, а заради плоскоизпъкналия профил на крилото, стремеж да се издигат....оффф не ме бива много по обясненията...:oops::rolleyes:;)
 
Последна промяна:

vesibo

Редовен Потребител
Нов опит за летене :pilot: /кацане/, този път със sBach, с малко "козле" накрая , е не сме чак толкова перфектни :p.
А сега сериозно, имам чувство, че акрабатичните модели /тези със симетричен профил/ се управляват по лесно и по друг начин от тренерите с несиметричен профил! Така ли е на практика или е въпрос на симулатор?


Естествено, че има разлика при управлението на двата вида самолети аз бих казал, че и от самолет до самолет има голяма разлика.Това вече сме го обсъждали.Акробатичните самолети са много, много послушни само да има карач на място и няма нещо дето не могат да правят.
400.gif
Ама каквото си поискаш това могат да направят, дори и с опашката напред да летят.По съществено за теб в момента е и с двата типа самолета да правиш едно и също и да се нагаждаш към всеки самолет, а именно първото упражнение от тази тема като заходите ти трябва да бъдат от по-далече и когато достигнеш пистата да си по ниско.Оборотите ще ги връщаш напълно когато си на една педя от пистата и носът на самолета е с положителен ъгъл на атака или с други думи етап издържане.;)
 

st5rov

Редовен Потребител
Значи тренерите, затова са тренери ...при тях имаш стабилност за сметка на управляемост и бързината на отговаряне на подадената от теб команда е по-слаба и бавна....При акробатичните имаш много по-бърз и услужлив отговор на командата

Мног точно казано! Аз забелязях следното: при тренерите завоя го правя по-добре първо с вертикално кормило и след това обирам крена с елероните в обратна посока, при акробатите - първо елерони и след това вертикално кормило и елеватор. Правилно ли е така?:(
 

velko

Редовен Потребител
Истината е, че пониятия, като "правилно и "неправилно" в случая са неподходящи...Всичко е правилно, зависи какво точно искаш да направиш със самолета в даден момент и как той отреагира на твоите кокретни команди и колко чисто се получава....При различните типове самолети е необходимо различно дозиране на командите и различни съотношения за да извлечеш очаквания резултат ...има пожелателни алгоритми от действия, но конкретно си трябва нальот и постоянство с даден модел и тип самолет за да разбереш какво точно правиш и как точно реагира при точна поредица от действия...иначе има насоки как да направиш дадена фигура, но само директната работа със самолета с който ще я правиш ти показва как да "дозираш " нещата при полет...т.е. каране му е майката и в случая, тонове теория не струват, колкото грам практика...Така че повече на поляната и във въздуха ще те научи в много по-голяма степен, отколкото тук да ти пиша и да теоретизирам!;):win::):pilot:
 
Нагоре