Браво Пепи Имаш чая с коняка още в събота ако е хубаво времето.Ах, че гадно тренерче. Подскача не като козел, ами като кенгуру.
Днес продължаваме със следващата фигура от сложният пилотаж "Раверсман - Stall Turn" или казано на наш език завой през крило.
Техника на изпълнение-от хоризонтален полет плавно но енергично се подава горна команда на елеватора вкарайте самолета във вертикално изкачване.Въвеждането във вертикален полет става като първата четвърт от лупинга.Отново много важно е да няма паразитни команди и плъзгане или промяна по курс.При достигане желания ъгъл на изкачване оборотите се намаляват докато самолета почти спре подава се команда пълен ръдър и едновременно с това долна команда на елеватор и лека команда на елерон към външното полукрило за компенсиране на появилия се крен по време на завъртането.В същият този момент се подава и малко газ.Аз лично правя фигурата с подаване на команда на кормилата, така се прави фигурата и на състезания в чужбина.В България искат самолета сам да изпълнява фигурата
Ето и стиковете.
Преди да продължим с другите сложни фигури ми се иска да направим сверка на часовниците, кой до къде е стигнал с основните неща, а именно излитане и кацане.За това днес ще изберем в симулатора "Trainer" и с него ще направим 8 излитания и кацания непрекъснато изпълнени, както в първото упражнение от темата.Не трябва да се чупи колесника и да се правят козли със самолета.
За да има стимул всеки, който пусне клипче с 8-те кацания и излитания изпълнени добре има бира от мен.
Успех!!!
Веско,
Супер са уроците и са адски полезни, поне за мен. Силно подозирам, че аз съм един от малкото начинаещи на сайта. Както и да е... ето го и моето изпълнение на задачата:
Извинявам се за лошото качество и липсата на звук, но имах някои проблеми с Camtasia-та и симулатора
Браво Стани, чудесно кацане.Хубаво е че използваш ръдърът , но не забравяй за елеватора и евентуално да контрираш малко с елерон в другата посока ако самолета много се накрени.Наблегни на праволинейният полет и завоите.Когато след завой изправиш самолета подай малко газ и го хоризонтирай.Ето и от мен едно тестово "подхвърчане" и качване в Тубата . Очаквам мнения и препоръки
Ето и от мен едно тестово "подхвърчане" и качване в Тубата . Очаквам мнения и препоръки
Естествено, че има разлика при управлението на двата вида самолети аз бих казал, че и от самолет до самолет има голяма разлика.Това вече сме го обсъждали.Акробатичните самолети са много, много послушни само да има карач на място и няма нещо дето не могат да правят.Нов опит за летене /кацане/, този път със sBach, с малко "козле" накрая , е не сме чак толкова перфектни .
А сега сериозно, имам чувство, че акрабатичните модели /тези със симетричен профил/ се управляват по лесно и по друг начин от тренерите с несиметричен профил! Така ли е на практика или е въпрос на симулатор?
Значи тренерите, затова са тренери ...при тях имаш стабилност за сметка на управляемост и бързината на отговаряне на подадената от теб команда е по-слаба и бавна....При акробатичните имаш много по-бърз и услужлив отговор на командата