Световно първенство F3P 2017

deyan.dokov

Редовен Потребител
Здравейте, отдавна се интересувам от F3P самолети и реших, че темата ще бъде интересна. От 19 до 25 февруари в Страсбург, Франция ще се проведе световно първенство за акробатични модели в зала или клас F3P на FAI.Официалния сайт на първенството е http://www.f3pwc2017.fr/index.php/organiser-and-location/. В следващите постове ще разкажа каквото знам за самолетите,комплекса и разни други подробности, които мисля че ще са полезни за аудиторията. С радост ще отговарям на въпроси, до колкото мога разбира се. Знам, че много хора не харесват състезания, но събитието е голям форум и има какво да се научи определено, затова ще следя отблизо първенството и ще споделям с вас.
 

deyan.dokov

Редовен Потребител
Започвам да представям учсниците в предстоящото световно първенство поF3P. Първият пилот, който ви представям е италианеца
Mattia Zeni. По принцип той кара големи самолети и участва в състезания от типа на FXFC 201614725709_1174661862628228_8061485635576445740_n.jpg 15241980_1211757878918626_3412832425998242831_n.jpg 14212169_1129923510435397_5972534360572397892_n.jpg 12141750_915524531875297_816765356721513259_n.jpg , но определено е доста добър в F3P.
Самолета, с който ще участва на световното се казва Иридий.
16711642_1303389266422153_1596690205728747273_n.jpg 16729570_1303389279755485_2408013831715595006_n.jpg 16729570_1303389279755485_2408013831715595006_n.jpg 16729570_1303389279755485_2408013831715595006_n.jpg

Още не знам подробности за самолета, може би по-късно. Все пак ще кажа няколко общи думи за F3P самолетите. Според правилата на FAI теглото на самолета трябва да е под 300гр. Самолетите, които ще участват са с тегло под 40гр и разпереност и дължина приблизително между 80 и 90 см. Има няколко типа на изработка в зависимост от материалите. Най-предпочитан според мен е скелет и укрепване от карбонови пръти и тръбички с дебелина 0.5;0.8;1мм и покритие от Mylar. Скелета на някои модели е балса или Depron в комбинация с Mylar. Всеки самолет е уникален като изработка и всеки си има собствена концепция.
 
Последна промяна:

deyan.dokov

Редовен Потребител
Това са различни типове изработка.Забравих за варианта карбонов скелет облечен с 1мм EPP
15241193_910941955704217_5583456297223276054_n.jpg 15585440_1829773827291260_3782176816748999165_o.jpg 397563_507814475935682_1765281946_n.jpg 404882_303682316348900_1805363647_n.jpg 1185102_10201861453517532_1505559154_n.jpg 13590432_830404770424603_1544955622829301818_n.jpg
15027657_10157610138420417_6096278873776668194_n.jpg
Последната снимка е вариант със скелет от балса и Mylar
 
Последна промяна:

deyan.dokov

Редовен Потребител
Отбора на USA - Dave Lockhart, Joseph Szczur, Devin McGrath .Модела на Joseph Szczur е Conquest S направен от балса и Mylar с тегло 39г контра система Ланцов и батерия 1S.Интересно е че крилата са подвижни.Витлата са 15 инча
16174896_714033772108693_7376189360125925477_n.jpg 16143331_714033845442019_1085532929145604584_n.jpg 16142295_714033865442017_1052545190774362680_n.jpg
16178905_714868252025245_8162341400247468769_o.jpg
Следващия модел е на Devin McGrath
16665548_10154993251263537_2045619536940028702_o (1).jpg

А това е модела на Dave Lockhart на път за Франция
16602914_1419369934761841_4426054708821457892_n.jpg 16729147_1419369991428502_400637133771880184_n.jpg
Човека който прави контра ротационната система на американците е Алексей Лантцов от Русия. Той ще участва със самолет VICTORY-1SL с подвижни крила и тегло 36.4гр.
16252366_1201310829964044_3495180490280977111_o.jpg 16177677_1201310836630710_633349679328905557_o.jpg
 
Последна промяна:

deyan.dokov

Редовен Потребител
Остава един ден до започване на световното по F3P в Страсбург.Продължавам с отбора на Франция.equipe2small-fi4163181x530.jpg
Не познавам всички.Ще разкажа за Nicolas Detry, Nicolas Detry, втория от дясно на ляво.Той също кара големи самолети, но пилотирането в зала е голямата му страст.
IMG_3579-fi4153297x1000.JPG
Самолета с който ще участва на турнира е Epsilon Carbon 2017
IMG_4462-fi4163131x520.JPG IMG_4464-fi4163128x470.JPG
Дължина 1120мм, разпереност 880мм, готов за полет 52гр. Двигателя и витлата (15инча) са негов дизайн и изработка, сервата са Хобикинг 2.5гр. Батерията е 100мАч.
Следващия учасник е Gernot Bruckmann от Австрия. Той е настоящия европейски шампион в F3A.16298927_10211443471192440_1539045314000495061_n.jpg 16387053_10211472947849338_7190905943475897309_n.jpg 16406866_10211443471312443_5584240408684818887_n.jpg
Пилотирането на RC е нещото, което му доставя удоволствие и прави постоянно.От големи акробатични самолети през копия, планери до млките F3P
gernot-bruckmann2.jpg 13568983_1195698677137812_5521402741807545338_o.jpg Gernot_Bruckmann_Int._Deutscher_Meister_2011_Int._Klasse.jpg
 

deyan.dokov

Редовен Потребител
Забравих за таксата за участие:

Мениджър на отбора 440 евро
Състезател 440 евро
Състезател Junior 220 евро
Помошник 80 евро
 

deyan.dokov

Редовен Потребител
Предствям ви една от най-предпочитаните контра ротационни системи за F3P/ SG-Glavak. Комплект за 50гр модел струва 425 евро със 16инча витла и мотор 7 Вт.
15289104_1823485051253471_4720417702348099606_o.jpg 15272320_1823484531253523_8994635194674644093_o.jpg 15304595_1823484987920144_8642932410092664467_o.jpg 15326197_1823484301253546_8891371991072242382_o.jpg
Това е схемата по която е навит мотора
13599790_1233701049987192_7516591459407320914_n.jpg
Цената на оборудван самолет с тегло под 50гр е приблизително около 800-1000 евро.
 

deyan.dokov

Редовен Потребител
Ще покажа още една контра ротационна система на един японец.Той използва балсови витла, които сам си изработва.14054257_1269887273035236_9095135870671962739_n.jpg

Това са частите на механизма.
14080032_1269887209701909_1820444757749361028_n.jpg 13620801_1233701199987177_8928205859715303197_n.jpg
Мотора е навит по схемата от горните постове.
13600365_1233701129987184_3977306855762194914_n.jpg 13615388_1233701143320516_2002185288988494353_n.jpg 14055010_1270235099667120_6151922648094078714_n.jpg 14183927_1270240892999874_3586408743226608123_n.jpg
Самолета е направен от ЕРР 1мм и карбон .Контролера и приемника са без кутиики за лекота.14355102_1291203030903660_4330448539751146541_n.jpg 14322255_1291203074236989_8276562789417197529_n.jpg 14344295_1291202934237003_2733734190878228686_n.jpg 14355753_1291203097570320_6554613605938523684_n.jpg 14316762_1291203134236983_523352411084299500_n.jpg 14333839_1291978514159445_6624792200131614855_n.jpg
На последната снимка се вижда как се пришиват карбоновите пръчки в краищата, след това се слага лепило.
15003465_754520004689377_8274956323475294245_o.jpg 15025300_754520248022686_7327219674520470538_o.jpg
Това е друг вид контра със специални витла и напречно разположен мотор.Витлата се изработват се от карбонова тъкан 8гр./кв.м, Rohacell и епоксидна смола.14589571_1105764856185309_3047304499452197676_o.jpg 14712472_1105764696185325_1707119624018959737_o.jpg 14691361_1105764692851992_3368148402309266666_o.jpg
Както виждате части от грама са важни за тези модели. Спестяването на тегло е много труд,време,опит, качествени материали и не на последно място сръчност и и новаторство.
 

deyan.dokov

Редовен Потребител
Световното вчера свърши това са резултатите

16997838_1560337567329738_6158977799552522516_n.jpg

Bruckmann е за трети пореден път Световен шампион!

Голяма победа особено във Франция, която е Меката на акробатиката. Много голяма конкуренция интересни модели, интересни нови хрумвания по изработката. Най-мултимединото първенство до сега. Журито оценяваше със специални таблети, цялото състезание се предаваше ефектно на живо, всички протоколи бяха със снимки на състезателите, отлична организация - това е накратко равносметката от това първенство.
 
Нагоре