Спомени за спорта

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Доста назад в темата бях писал за първите дарители, с които започна "музея"
или "експозицията" или "частната колекция с некомерсиална цел".

Време е да публикувам актуален списък и да благодаря от сърце на всички
съпричастни към тази идея:

з.м.с.Марин Неделчев, инж.Иван Минков, м.с.Тодор Дилчев, м.с.Атанас Гаганелов,
з.м.с.Валентин Савов, Венцислав Петров, Пенчо Ганев, Драгомир Драганов, м.с.инж.Валентин Динков,
Виктор Патев, м.с.Георги Дончев, м.с.Димитър Дишлиев, Пламен Пенчев, м.с.инж.Светослав Янакиев,
м.с.Георги Кабаков, Христо Куртинков, Любен Ангелов, з.м.с.Асен Танев, Александър Денкин,
Добри Добрев, м.с.Седеф Дончев, Янко Малаков, Огнян Кумчев, Александър Манов,
м.с.Розен Тодоров, м.с.Христо Керчев, Павел Бучински, м.с.Мичо Спасов, м.с.Станчо Добрев и др.

В случай,че съм пропуснал някой не е умишлено и моля да ме извини.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
29-30 октомври 1989 г.4-ти Световен шампионат за скоростни автомодели Лос Анжелис, САЩ

Групата за Световен шампионат бе определена :
Водач ген.м-р Полина Недялкова, треньор Здавко Лалчев
Състезатели з.м.с.инж.Илия Царски, з.м.с.Марин Лесиков, з.м.с.Марин Неделчев, м.с.Иван Копанаров,
з.м.с.Петър Савчев, м.с.Цветан Петров, м.с.Христо Керчев и м.с.Любен Изворов.
Преводач м.с.инж.Любомир Караиванов

В последният момент лекарите забраниха на з.м.с.Петър Савчев да лети със самолет.
Нямаше достоен заместник както и време да се прави паспорт на друг човек.
Така групата остана с един човек по-малко.

Преди да продължите нататък моля първо да си представите времето, в което се развива приключението!
Броени дни преди 10-ти ноември.
Нямаше мобилни телефони, факсове, навигация, интернет, а за мен това беше първо излизане отвъд “желязната завеса”.

В определеният за полет ден групата се събра на входа на летището в гр.София. Никой от нас не бе сигурен дали ще излетим.
Знаехме, че летището е в ремонт, нямахме никакви документи.
Час преди крайният срок за чекиране с ген.м-р Недялкова стоим на входа и чакаме. Повечето не знаехме, кого чакаме.
В един момент тя се ядоса и каза: "Ако Весо не дойде ще го пратя в Белене".
Не знаех кой е Весо, нито какво има предвид, когато каза Белене. З.м.с.Марин Неделчев ме дръпна настрана и ми обясни,
че Весо е от международния отдел на ОСО, знае перфектно немски и oтговаря за паспорти, визи, валута, резервации,
винаги е с тях на състезания и вероятно е от ДС. Ядосан, че вместо него ще пътувам аз ...и може изобщо и да не пътуваме.
4.jpg
Закъснявайки повече от 15-минути след часа за чекиране Весел Велков пристигна.
Набързо раздаде паспортите, в моите ръце тикна лист A4, каза - тук е отбелязано къде ще нощувате.
Подаде на ген.м-р Недялкова голям плик и изчезна. Така или иначе ни чекираха, след което минахме набързо митнически контрол.
Вместо на самолет ни качиха на автобус и потеглихме за летището в гр.Пловдив.
С това първият критичен момент от приключението завърши.
Попитах треньора Здравко Лалчев знае ли подробности за пътуването, отговора беше отрицателен.
Каза само, че обикновенно всички подробности ги знаел Весел Велков.
На летището в гр.Пловдив попитах ген.м-р Недялкова, какво знае тя, отговори вероятно всичко е в плика.
Помолих я да го отвори, тя каза че ще направи това след като минем митницата.
След митницата заедно с нея отворихме плика - само долари и опис, каква сума за какво е.
Погледнахме и листа, който имах - оказа се част от картата на Лос Анжелис, при това лошо сканирана.
Не се четяха имена на улици, някъде по средата с червено нарисуван кръг с размера на 5-стонинкова монета.
На другата страна на листа един единствен надпис Motel 6. Нямахме избор качихме се на самолета и излетяхме за гр.Париж.
По време на полета започнах да изучава другия и единствено важен за момента документ- самолетния билет. Според прочетеното
трябваше да кацнем на летище Орли (Orly Airport), без да си взимаме багажа и ден по-късно да излетим за САЩ.
з.м.с.инж.Илия Царски е съхранил билета си:
Билета.jpg
Започнах да се притеснявам.
В това време ген.м.р. Недялкова си приказваше безгрижно с някакъв български дипломат.
Доста години минаха, ако не бъркам името му беше Живко Живков.
Помолих я той да помогне с каквото може, но изобщо не ме слушаше. Кацнахме във Франция ...Живко Живков просто се изпари, какво да правя?
Отидох на гишето за информация и започнах дълъг и труден разговор...говорих, писах, жестикулирах. Нещо не се разбирахме.
Събрах всички билети и паспорти, листа А4 и отначало.
Накрая разбрах написаното в билета - няма да излетим от това летище, а от Шарл дьо Гол(Airport Charles de Gaulle) на следващия ден.
Трябва да се качим на автубус, ще получим електронни карти за пътуване и трябва да слезем на предпоследната спирка,
там се намира хотела, в който ще пренощуваме.
В него ще имаме вечеря и закуска. На сутринта специално за нас малко микрубусче ще ни вземе и откара до другото летище.
Съхранен е един от билетите за автобуса:
Bus ticket.jpg
Обясних това на групата, които слушаха и гледаха доста подозрително, но нямаха избор и ме последваха.
Ето снимки как чакаме автубуса:
F2.jpg
F3.jpg
От ляво на дясно м.с.Иван Копанаров†, зад гърба му м.с.Любен Изворов†, вижда се част от м.с.Цветан Петров, лицето на м.с.Христо Керчев,
пред него е з.м.с.Марин Неделчев, следва ген.м-р Полина Недялкова† и отпред е з.м.с.инж.Илия Царски

Някак си се разбрах с шофьора да ни даде знак, кога е предпоследната спирка.
Той даде знак да слизаме и се отзовахме пред хотел "Holiday Inn".
Настанихме се, ген.м-р Недялкова от рецепцията звънна до посолството, дойде кола и изчезна.
Групата се настани в ресторанта на хотела, за щастие сервитьора се оказа сърбин.
Обясни, че яденето е на корем ...но алкохол, само по чаша вино.
Показах му билетите и той потвърди закуска в 6 сутринта, а в 6:30 отпред ще има микробус за нашата група.
Вечеряхме, пихме по чаша вино(никой не се реши да поръча друг алкохол) и заспахме уморени.
Все пак не забравих да помоля на рецепцията да ни събудят в 5:30.
Малко преди 6 сутринта ген.м-р Недялкова силно разтревожена ми съобщи - няма ми чантата, в нея е паспорта, билета и парите за цялото пътуване.
Тя не беше на себе си, а аз както се казва щях да получа инфаркт.
Започнах да я разпитвам внимателно, кога последно помни за чантата, къде тук или в посолството.
Да позвъни в посолството и да попита дали е там, дали не е в колата с която са я взели и върнали.
Звъня, чакахме ..отговора е отрицателен, дамска чанта няма.
Тогава се сетих, че последно я видях на рецепцията, отгоре на плота когато говореше вчера с посолството.
Попитах и отговора бе положителен, да намерили са забравена дамска чанта.
Искат описание каква е чантата, какво има в нея при това подробно.
Отново изпитания за моя начален английски, но май се справих дадоха чантата при това непокътната, плика с парите, паспорта, билета всичко на място.
На практика ние двамата дори не успяхме да закусим защото микробуса вече ни чакаше.
Излетяхме от летище Шарл дьо Гол за щатите.

Имах над 45 полета, но всичките със съветски самолети от Tupolev Tu-114 до Tu-154M. Летяхме на Boeing 747, огромeн самолет.
В онези години още имаше места за пушачи, а уискито бе неограничено.
Започнахме с по едно двойно, повторихме , а в следващия момент стюардесата просто ни показа, къде е оставила количката.
Накрая, разбира се, заспахме, знаехме че полета ще трае около 14 часа.
По време на полета раздадоха два цвята документи - бял и зелен. Бял ако ще се връщаме обратно, зелен ако имаме желание да останем в Щатите.
Никой не взе зелен, попълнихме набързо белите с по няколко кръстчета.
Кацнахме в Сан Франциско и след това продължихме за Лос Анджелис. Приключението заложено в листа А4 ни очакваше.
Помолих цялата група да стои в опашка след мен на паспортния контрол, но кой да слуша...
Двама, трима начело с з.м.с.Илия Царски се отделиха и отидоха на друго гише.
Дойде моя ред, първият въпрос беше къде ще спя, имам ли подсигурено място за това.
Отговорих група сме, идваме за Световно първенство по автомоделизъм и ще спим в Мотел 6.
Митничаря май не знае английски ? или аз бъркам 6 със секс ?
Написах му го? чете не разбира ..бръщолеви си нещо, обеснява ми... но аз не разбирам.
Показах му листа А4 и човека започна да се смее, няма спиране.
Накрая попита дали знам друг език, отговорих руски.
Групата с з.м.с.Илия Царски отдавна се беше наредила при нас, явно и те са ударили на камък.
Пристигна огромна негърка, но първо се прегръщаха с колегата, след това се целуваха(за нас това бе странно)
и накрая попита на развален руски - къде ще спи групата?
Първо разбрах колко ми е зле английският, защото нейният руски бе по слаб от начинаещ.
След това и отговорих на чист руски, че ще спим в Мотел 6, показах картата за доказателство.
Не ме разбра ....наложи се да повторя по-бавно. Този път ме разбра и избухна в смях.
На какво се смее, не разбрах. Питах я, не отговори и продължи да се залива от смях.
Колегата и също се смее, но поне работи - на бързо подпечата паспортите и ни пусна.
Разбрах, че няма да е лесно и Весел Велков ми е заложил някакъв, вероятно не само един капан, но приключението продължаваше.
Излязохме с куфарите пред летището, дълга бяла стена ...не се виждат никакви автобуси, трамвай, таксита.
Някъде в далечината един полицай. Оставих куфара и отидох да го питам.
Доближих го, но той бързо извади палката и с нея ясно ми показа да стоя на разстояние от него.
Попитах къде е транспорта, полицая посочи с палката другия край на стената и каза само една дума "shuttle".
Shuttle знаех, че има такава американска ракета за многократни полети.
Полицаят си знаеше работата, след края на стената имаше безброй таксита, малки, големи...
Избрах едно микробусче имайки впредвид големината на това от Франция. За втори път се сблъсквах с чернокож, но явно свиквах.
Натоварихме куфарите и тръгнахме.
Шофьора попита, къде да ни закара - отговорих му Мотел 6. Повторях, писах, показах листа А4.
Направо се уморих, той се засмя и даде знак да се возя спокойно.
След около час ме побутна и показа нещо в далечината. На висок стълб светеща червена топка. На нея на бял фон цифрата 6 в син цвят.
Зарадвах се, явно това е мотела в който ще спим.
Пристигнахме и наистина е мотел, попитах го колко ще струва транспорта за да платим?
Отговори ми да проверим дали е наред резервацията и тогава да платим. Проверих на рецепцията, няма резервация за нас.
Върнах се ядосан, казах на всички за проблема и започна кавга, кой е виновен за проблема.
Водача на микробуса, като разбра, че нещо се караме ми каза отново да се качваме.
Повярвах му и потеглихме ...не след дълго ме побутна и показа в далечината стълб с топка и 6-ца.
В крайна сметка се оказа се верига от мотели и е необходимо човек да знае кой конкретно търси.
Градът е 60 или повече километра в диаметър, а кръгчето на листа обхваща голяма площ...
Започна се от 6-ца, до 6-ца спираме слизам и питам, няма резервация и продължаваме. На третата 6-ца ни излезе късмета.
Трябва да се разплатим с водача, попитах колко струва транспорта и той поиска 150 долара.
Ген.м-р Недялкова му ги даде и след това се обърна към мен - искай фактура, ще трябва да ги отчитаме.
И се започна отново, водача обясни че няма фактури, няма касов апарат има само визитна картичка.
На нея написа колко километра ни е возил, колко хора и колко багаж.
Подадох я на ген.м-р Недялкокова и тя зададе следващият въпрос, който стана хит - "Ами печат?"
Тук вече аз не издържах, за печат ще мислим утре. Човека фактура няма Вие печат искате.
Вече бяхме в Лос Анджелис, крайната цел на нашето пътуване.
Приключения и преживявания, но имаше надежда да се справя.
Дори не помислихме за вечеря, направо в леглата. Утрото е по мъдро от вечерта.
1040715_73_z.jpg

Това е адреса на мотела : Motel 6 Los Angeles - Whittier, Pioneer Boulevard, Whittier, L A, CA, USA за който имахме резервация.
Рекламата на Motel-6 понастоящем е видоизменена, вместо синя топка е син квадрат,цветовете са запазени.
Височината на стълба е значително по-малка.
Пистата беше в този парк Whittier Narrows Park.
Разстоянието от мотела до писатата е приблизително 14км.
 
Последна промяна:

Valio Savov

Потребител
Много ми е интересно Любо .... Наесен и ние трябва да ходим именно там :) Стотина километра от Лос Анжелис :) Пак в мотел естествено :)
Пиши, че и нас ни чакат приключения :)
 
Последна промяна от модератор:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Вальо радвам се, че има читатели.
Генко Петров от Ловеч ми спомена по телефона,
че ще ходите в щатите и той щял да бъде в групата.
Историята е много дълга и ще я пиша на почивки.
Мотелите от една верига наистина са много.
Тогава мислех,че 6-цата означава през 6-мили ...но сега разбрах,
че означавало спане за 6 долара.
Т.е. евтина верига мотели това е първоначалната им идея.
Вероятно нещата сега са по-други, но при всички случаи може нещо от написанато да помогне.
След време ще изстрия твоя пост и моят отговор, надявам се нямаш нищо против.
Вероятно ще изстрия и други постове в темата свързани с това събитие.
За да бъде на едно място, подредено.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
На следващият ден купих от бензиностанцията до мотела карта на града и около нас открихме три големи парка.
В кой от тях е пистата можехме само да гадаем?
При всички случай в централата на ОСО са получили нужните документи, но те не ни бяха предадени.
Имайки предвид как ген.м-р Недялкова си забрави чантата във Франция,
решихме да я помолим да даде на всеки дневните, които му се полагаха.
Тя каза, че на всеки се полагат по 120 долара и ги раздаде.
Разделихме се на три групи и тръгнахме пеша да ги търсим.
Днес разполагайки с интернет, знаейки къде е мотела и пистата вероятно никога не бих тръгнал да я търся пеша.
Групата с мене след тълго ходене покрай шосето навлезе в някакъв малък мексикански квартал,
но който и да срещнех просто ни отбягваше и не искаше да има какъвто и да било контакт с нас.
Пред една от къщите, седнал на люлеещ дървен стол много възрастен мъж.
Разбирайки, че няма да стане от стола и да бяга внимателно се приближих към него и го заговорих.
Той се заслуша не повече от минута в това което казвах и извика някакво име.
Появи се много младо момче и от своя страна започна да ме слуша внимателно.
След това каза, че тук никой не ходи на такива разстояния пеша и предложи да ни закара до парка.
Качи ни на колата си и до входа на първия парка – питахме, разпитвахме нищо.
Момчето отново ни качи на колата и ни закара до входа на втория парк.
Тъкмо започнах да разпитвам и чухме характерен звук от двигател на модел, въртящ се в кръг.
Благодарихме на момчето, предложих да заплатим услугата, но той отказа да вземе пари.
Не далеч от входа писта за кордови авиомодели и на нея тренират скоростни 2,5сс.
Не далеч от нея автомоделната писта, но без никакви хора.
След като авиомодела се приземи попитах тук ли ще бъде световното, отговориха положително.
Тръгнахме към изхода и в този момент пристигна една от другите две групи с такси.
Вероятно и те са разбрали, че пеша нещата тук не могат да се случват.
Прибрахме се до мотела с такси.
На следващият ден вече с моделите и с таксита се появихме на пистата.
Домакините вече се подготвяха и се зарадваха се на нашето появяване.
Обясних им от къде сме, колко състезатели, кой е водача и треньора.
Нямаме възможност да вземем коли рента-кар, както и да плащаме всеки ден за таксита.
Отговориха не се притеснявайте за това, ще направим организация
Сутрин от мотела ще ви взимат три коли, вечер ще ви връщат други три и това няма да тежи на никой от нас.
Тревожеше ме мисълта за “фактура и печат”, но оставих това за следващите дни.
На следващият ден пристигнаха групи от други страни, а от СССР двама наблюдатели.
При отсъствието на традиционно силния руски отбор вероятноста за добро класиране се увеличи.
Дадоха ни програмата:
1.jpg
2.jpg
3.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Температурата е повече от 37 градуса, жега...от мотела си бяхме купили по една бира.
Пием си ние спокойно и изведнъж се появи полицай на мотор.
Дойде при нас извади разни бумаги и реши да ни глобява.
Обясни, че в парка не е разрешено да се консумира алкохол.
Глобата е 300 долара на човек.
Започна се едно дълго обяснение ...паспорти от къде сме, какво правим тук,
показах му и портфейла с наличните по-малко от 120 долара.
Колкото е да е странно полицая ме разбра.
Запали мотора и се върна след около 10-на минути.
Взе бирата от ръцети ми и я сложи в кафява хартиена торбичка.
Каза ето така можете да си пиете в парка и се усмихна широко.

Трябваше да се правят тренировачни стартове, да се подбира диаметъра на задните гуми.
Имаше големи дървени маси на сянка под дърветата и се разпъна сергията .
USAwcs.jpg
з.м.с.Марин Лесиков, м.с.Христо Керчев, з.м.с.инж.Илия Царски, м.с.Цветан Петров, Лотар Рункел
и м.с.Иван Копанаров† и м.с.Любен Изворов†
Още една снимка предоставена ми от личния архив на з.м.с.инж.Илия Царски:
1.jpg
Отляво на дясно м.с.Любен Изворов†, з.м.с.инж.Илия Царски, з.м.с.Марин Неделчев,
ген.м-р Полина Недялкова и Здавко Лалчев.
Всеки състезател носеше приспособление с което намаляваше гумите до определен размер,
при това се получаваше остатък подобен на голям О-пръстен. Хвърляха остатъка в близкото кошче за смет.
Същото се случваше и с кутиите от бира и безалкохолно.
Привечер преди да си тръгнем един от американците си сложи ръкавици и изсипа кошчето на земята.
Стъпка с крак кутийките и ги прибра в плик.
Взе един от гумените пръстени, разгледа го, събра ги всичките и в друга торба.
Скромно облечен, възрастен с бяла брада.
В общи линии скучаех и реших да го заговоря, тъкмо ще тренирам лошия си английски.
Стана му приятноразбра, че трудно го разбирам и започна по-бавно.
Обясни, че на път за дома ще предаде събраните кутийки и за това ще получи около 75 цента.
А гумените пръстени рано или късно ще му свършат работа.
Подаде ми визитната си картичка:
Tom Sturm.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
На следващият ден Tom Sturm(Thomas C. Sturm за по кратко Tom) сам дойде при мен и започнахме да си бъбрим.
Беше много любознателен. Къде точно се намира България?
Първоначално дори името бъркаше повтаряше Боливия, знаеше за Труция, за Румъния...
Интересуваше се каква е валутата ни, какви пари изкарваме.
В онези години пушех и от България си бях взел два стека Camel.
Попита като са ви толкова малки заплатите защо пушиш такива скъпи цигари?
Обясних му колко струват в България и трудно повярва, че може да има такива огромни разлики.
Разказа ми, че е пенсиониран полковник от Военноморските сили на САЩ.
С втора жена, не малко деца и дори има внуци. Имал висока рента, собственна къща и голяма колекция.
Аз от своя страна казах, че съм женен от скоро и имам малък син.
От време на време разговора ни се прекъсваше защото трябваше да уреждам други проблеми,
но в общи линии си приказвахме под сянката на дърветата.
Близо до нас мъж, но значително по-възрастен от него се мъчеше да завие няколко болчета на 10-ка си.
Ръцете му трепереха, вероятно се ядосваше и жена му го успокояваше.
Не издържах отидах до него и просто взех отверката от ръцете му.
Завих болчетата, прегледах останалите по модела и му върнах отверката.
Човека благодари и извади портфейла, попита колко ми дължи за работата.
Отговорих, че нищо не ми дължи.
Започнаха да си говорят с моя нов приятел, но много бързо, почти нищо не успях да разбера.
Може би сега трябва да отбележа, че освен Световно състезанието едновременно беше и Национално!
Американците бяха значително повече от чужденците.
Вероятно е съвпадение, но модела на който завих няколко болта и притегнах останалите
успешно направи старт. Радоста на човека бе голяма.
След като остави модела си и жена му го прегърна отново се върна при нас и продължиха
бързо да си говорят. Спряха и зачака.
Вече по неясни и за двамата причини добре се разбирахме с моя нов приятел.
Говореше бавно и разбрах - това е първият успешен старт за повече от година!
За това, че съм помогнал човека искал, бил длъжен да ми се отплати.
Помоли ме да взема банкнотата, която ми подаваха. Нямаше как да откажа.
Американците имаха невероятно, силно развито чуство за околните!
Бързо преценяваха човека срещу себе си. Вероятно съм ги спечелил.
Близо до пистата, под дърветата имаше фургон на който предлагаха сандвичи, напитки.
По обяд започнаха да се нареждат и сладко да похапват.
Ние карахме на мускули, виждаше ни се скъпо.
Том ме попита два пъти защо не ям, както и другите от отбора.
Отговорих не сме гладни.
След известно време учтиво попита с колко пари сме пристигнали в брой ли са или в карта?
Нямаше как обясних му, че имаме по 120 долара на човек за 10 дена престой в щатите.
Всеки ги пести за да купи нещо за семейството.
Говори нещо с останалите американци и почти ни осиновиха.
Въпроса с траспорта, а и сега с храната беше уреден.
 
Последна промяна:

kosachkata

Редовен Потребител
29-30 октомври 1989 г.4-ти Световен шампионат за скоростни автомоделиЛос Анжелис,САЩ

Групата за Световен шампионат бе определена :
Водач ген.м-р Полина Недялкова,треньор Здавко Лалчев
Състезатели з.м.с.инж.Илия Царски,з.м.с.Марин Лесиков,з.м.с.Марин Неделчев,м.с.Иван Копанаров,
з.м.с.Петър Савчев,м.с.Цветан Петров,м.с.Христо Керчев и м.с.Любен Изворов.
Преводач м.с.инж.Любомир Караиванов

В последният момент лекарите забраниха на з.м.с.Петър Савчев да лети със самолет.
Нямаше достоен заместник както и време да се прави паспорт на друг човек.
Така групата остана с един човек по-малко.

Преди да продължите нататък моля първо да си представите времето, в което се развива приключението!
Броени дни преди 10-ти ноември.
Нямаше мобилни телефони, факсове, навигация, интернет, а за мен това беше първо излизане отвъд “желязната завеса”.

В определеният за полет ден групата се събра на входа на летището в гр.София.Никой от нас не бе сигурен дали ще излетим.
Знаехме,че летището е в ремонт, нямахме никакви документи.
Час преди крайният срок за чекиране с ген.м-р Недялкова стоим на входа и чакаме.Повечето не знаехме, кого чакаме.
В един момент тя се ядоса и каза:"Ако Весо не дойде ще го пратя в Белене".
Не знаех кой е Весо,нито какво има предвид, когато каза Белене. З.м.с.Марин Неделчев ме дръпна настрана и ми обясни,
че Весо е от международния отдел на ОСО,знае перфектно немски и oтговаря за паспорти, визи, валута, резервации,
винаги е с тях на състезания и вероятно е от ДС. Ядосан, че вместо него ще пътувам аз ...и може изобщо и да не пътуваме.
Поради тази причина останалите от групата ме гледат накриво.Закъснявайки повече от 15-минути след часа за чекиране Весел Велков пристигна.
Набързо раздаде паспортите,в моите ръце тикна лист A4,каза - тук е отбелязано къде ще нощувате.
Подаде на ген.м.р. Недялкова голям плик и изчезна.Така или иначе ни чекираха, след което минахме набързо митнически контрол.
Вместо на самолет ни качиха на автобус и потеглихме за летището в гр.Пловдив.
С това първият критичен момент от приключението завърши.

Попитах треньора Здравко Лалчев знае ли подробности за пътуването,отговора беше отрицателен.
Каза само,че обикновенно всички подробности ги знаел Весел Велков.
На летището в гр.Пловдив попитах ген.м-р Недялкова, какво знае тя, отговори вероятно всичко е в плика.
Помолих я да го отвори,тя каза че ще направи това след като минем митницата.
След митницата заедно с нея отворихме плика - само долари и опис,каква сума за какво е.
Погледнахме и листа, който имах - оказа се част от картата на Лос Анжелис,при това лошо сканирана.
Не се четяха имена на улици,някъде по средата с червено нарисуван кръг с размера на 5-стонинкова монета.
На другата страна на листа един единствен надпис Motel 6.Нямахме избор качихме се на самолета и излетяхме за гр.Париж-Франция.
По време на полета започнах да изучава другия и единствено важен за момента документ- самолетния билет.Според прочетеното
трябваше да кацнем на летище Орли (Orly Airport), без да си взимаме багажа и ден по-късно да излетим за САЩ.
Започнах да се притеснявам.
В това време ген.м.р. Недялкова си приказваше безгрижно с някакъв български дипломат.
Доста години минаха, ако не бъркам името му беше Живко Живков.
Помолих я той да помогне с каквото може,но изобщо не ме слушаше.Кацнахме във Франция ...Живко Живков просто се изпари, какво да правя?
Отидох на гишето за информация и започнах дълъг и труден разговор...говорих,писах,жестикулирах.Нещо не се разбирахме.
Събрах всички билети и паспорти,листа А4 и отначало.
Накрая разбрах написаното в билета - няма да излетим от това летище,а от Шарл дьо Гол(Airport Charles de Gaulle) на следващия ден.
Трябва да се качим на автубус,ще получим електронни карти за пътуване и трябва да слезем на предпоследната спирка,
там се намира хотела, в който ще пренощуваме.
В него ще имаме вечеря и закуска. На сутринта специално за нас малко микрубусче ще ни вземе и откара до другото летище.
Обясних това на групата, които слушаха и гледаха доста подозрително, но нямаха избор и ме последваха.
Ето снимки как чакаме автубуса:
View attachment 17350
View attachment 17351
От ляво на дясно м.с.Иван Копанаров†,зад гърба му м.с.Любен Изворов†,вижда се част от м.с.Цветан Петров,лицето на м.с.Христо Керчев,
пред него е з.м.с.Марин Неделчев,следва ген.м-р Полина Недялкова† и отпред е з.м.с.Илия Царски

Някак си се разбрах с шофьора да ни даде знак, кога е предпоследната спирка.
Той даде знак да слизаме и се отзовахме пред хотел "Holiday Inn".
Настанихме се,ген.м-р Недялкова от рецепцията звънна до посолството,дойде кола и изчезна.
Групата се настани в ресторанта на хотела,за щастие сервитьора се оказа сърбин.
Обясни,че яденето е на корем ...но алкохол,само по чаша вино.
Показах му билетите и той потвърди закуска в 6 сутринта,а в 6:30 отпред ще има микробус за нашата група.
Вечеряхме, пихме по чаша вино(никой не се реши да поръча друг алкохол) и заспахме уморени.
Все пак не забравих да помоля на рецепцията да ни събудят в 5:30.
Малко преди 6 сутринта ген.м-р Недялкова силно разтревожена ми съобщи - няма ми чантата,в нея е паспорта,билета и парите за цялото пътуване.
Тя не беше на себе си,а аз както се казва щях да получа инфаркт.
Започнах да я разпитвам внимателно,кога последно помни за чантата,къде тук или в посолството.
Да позвъни в посолството и да попита дали е там, дали не е в колата с която са я взели и върнали.
Звъня,чакахме ..отговора е отрицателен,дамска чанта няма.
Тогава се сетих,че последно я видях на рецепцията,отгоре на плота когато говореше вчера с посолството.
Попитах и отговора бе положителен,да намерили са забравена дамска чанта.
Искат описание каква е чантата,какво има в нея при това подробно.
Отново изпитания за моя начален английски,но май се справих дадоха чантата при това непокътната,плика с парите,паспорта,билета всичко на място.
На практика ние двамата дори не успяхме да закусим защото микробуса вече ни чакаше.
Излетяхме от летище Шарл дьо Гол за щатите.

Имах над 45 полета,но всичките със съветски самолети от Tupolev Tu-114 до Tu-154M. Летяхме на Boeing 747, огромeн самолет.
В онези години още имаше места за пушачи,а уискито бе неограничено.
Започнахме с по едно двойно, повторихме ,а в следващия момент стюардесата просто ни показа, къде е оставила количката.
Накрая, разбира се, заспахме,знаехме че полета ще трае около 14 часа.
По време на полета раздадоха два цвята документи - бял и зелен.Бял ако ще се връщаме обратно,зелен ако имаме желание да останем в Щатите.
Никой не взе зелен,попълнихме набързо белите с по няколко кръстчета.
Кацнахме в Сан Франциско и след това продължихме за Лос Анджелис.Приключението заложено в листа А4 ни очакваше.
Помолих цялата група да стои в опашка след мен на паспортния контрол,но да слуша.
Двама,трима начело с з.м.с.Илия Царски се отделиха и отидоха на друго гише.
Дойде моя ред,първият въпрос беше къде ще спя,имам ли подсигурено място за това.
Отговорих група сме,идваме за Световно първенство по автомоделизъм и ще спим в Мотел 6.
Митничаря май не знае английски ? или аз бъркам 6 със секс ?
Написах му го? чете не разбира ..бръщолеви си нещо,обеснява ми... но аз не разбирам.
Показах му листа А4 и човека започна да се смее,няма спиране.
Накрая попита дали знам друг език,отговорих руски.
Групата с з.м.с.Илия Царски отдавна се беше наредила при нас,явно и те са ударили на камък.
Пристигна огромна негърка,но първо се прегръщаха с колегата,след това се целуваха(за нас това бе странно)
и накрая попита на развален руски - къде ще спи групата?
Първо разбрах колко ми е зле английският,защото нейният руски бе по слаб от начинаещ.
След това и отговорих на чист руски,че ще спим в Мотел 6,показах картата за доказателство.
Не ме разбра ....наложи се да повторя по-бавно.Този път ме разбра и избухна в смях.
На какво се смее,не разбрах.Питах я,не отговори и продължи да се залива от смях.
Колегата и също се смее,но поне работи - на бързо подпечата паспортите и ни пусна.
Разбрах,че няма да е лесно и Весел Велков ми е заложил някакъв, вероятно не само един капан, но приключението продължаваше.
Излязохме с куфарите пред летището,дълга бяла стена ...не се виждат никакви автобуси,трамвай,таксита.
Някъде в далечината един полицай. Оставих куфара и отидох да го питам.
Доближих го,но той бързо извади палката и с нея ясно ми показа да стоя на разстояние от него.
Попитах къде е транспорта, полицая посочи с палката другия край на стената и каза само една дума "shuttle".
Shuttle знаех,че има такава американска ракета за многократни полети.
Полицаят си знаеше работата,след края на стената имаше безброй таксита,малки,големи...
Избрах едно микробусче имайки впредвид големината на това от Франция.За втори път се сблъсквах с чернокож, но явно свиквах.
Натоварихме куфарите и тръгнахме.
Шофьора попита, къде да ни закара - отговорих му Мотел 6. Повторях,писах,показах листа А4.
Направо се уморих,той се засмя и даде знак да се возя спокойно.
След около час ме побутна и показа нещо в далечината.На висок стълб светеща червена топка.На нея на бял фон цифрата 6 в син цвят.
Зарадвах се, явно това е мотела в който ще спим.
Пристигнахме и наистина е мотел, попитах го колко ще струва транспорта за да платим?
Отговори ми да проверим дали е наред резервацията и тогава да платим .Проверих на рецепцията, няма резервация за нас.
Върнах се ядосан,казах на всички за проблема и започна кавга,кой е виновен за проблема.
Водача на микробуса, като разбра,че нещо се караме ми каза отново да се качваме.
Повярвах му и потеглихме ...не след дълго ме побутна и показа в далечината стълб с топка и 6-ца.
В крайна сметка се оказа се верига от мотели и е необходимо човек да знае кой конкретно търси.
Градът е 60 или повече километра в диаметър, а кръгчето на листа обхваща голяма площ...
Започна се от 6-ца, до 6-ца спираме слизам и питам,няма резервация и продължаваме.На третата 6-ца ни излезе късмета.
Трябва да се разплатим с водача,попитах колко струва транспорта и той поиска 150 долара.
Ген.м-р Недялкова му ги даде и след това се обърна към мен - искай фактура,ще трябва да ги отчитаме.
И се започна отново,водача обясни че няма фактури,няма касов апарат има само визитна картичка.
На нея написа колко километра ни е возил,колко хора и колко багаж.
Подадох я на ген.м-р Недялкокова и тя зададе следващият въпрос,който стана хит - "Ами печат?"
Тук вече аз не издържах,за печат ще мислим утре.Човека фактура няма Вие печат искате.
Вече бяхме в Лос Анджелис,крайната цел на нашето пътуване.
Приключения и преживявания,но имаше надежда да се справя.
Дори не помислихме за вечеря,направо в леглата.Утрото е по мъдро от вечерта.
View attachment 17352

Това е адреса на мотела : Motel 6 Los Angeles - Whittier, Pioneer Boulevard, Whittier, L A, CA, USA за който имахме резервация.
Рекламата на Motel-6 понастоящем е видоизменена,вместо синя топка е син квадрат,цветовете са запазени.
Височината на стълба е значително по-малка.
Пистата беше в този парк Whittier Narrows Park.
Разстоянието от мотела до писатата е приблизително 14км.
Точно тази история чаках Любо!:yes::yes::yes:;)
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Не далеч от мотела открихме огромен магазин, не помня точно на четири или пет етажа.
С огромен паркинг. Вътре от "пиле мляко". Работеше от рано сутрин до 10 часа вечерта.
Сега дори децата знаят, че това е МОЛ ... но тогава за мен бе стресиращо.
В него се пушеше при това в самите магазини.
Аз разбира се най-дълго се задържах в магазина с телевизори, такива дори не бях сънувал.
Един от продавачите беше мексиканец след като отговори на въпросите ми стана ясно,
че тези телевизори вероятно няма да работят в България. Система PAL,110V,60Hz.
Човека гледаше как пуша и нещо го притесняваше.
Попитах го какъв е проблема и той сподели, че до скоро пушел.
За да го наемат на работа излъгал и казал, че не пуши.
Дори в колата и в шкафчето с дрехите нямал цигари, но вечер след работа пушел в къщи.
Помоли да му дам една цигара, за да си я изпуши на път за вкъщи.
На следващата вечер отново се видяхме и той попита ще купувам ли нещо от магазина.
Обясних ме, че вероятно ще трябва да купя подаръци, но средствата ми са ограничени.
И се започна обяснение - избирай, набележи какво искаш, пазари се за цената и след като
я уговориш, поясни че не искаш гаранция и стоката ще изнесеш извън щатите.
Най-добре да пазаруваш в петък, защото тогава има големи намаления.
Благодарих му, почерпих го отново с цигара за след работа.
 
Последна промяна:

Valio Savov

Потребител
Любо, не честно за САЩ да има разказ , а за Тула да няма :)
Напиши и за Тула, аз ще добавя за Ленинград :) и защо не избрах Тула :)
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Точно тази история чаках Любо!:yes::yes::yes:;)
Цецо ти си причината да започна темата "Спомени за спорта"!
Лека, полека набрах темпо и вероятно силал
От писането се роди идеята за музея и това, че се усъществи силно ме радва.
Надявам се, писането на тази история да не е скучна. Защото снимковият материал е малко.
По весело е да разказвам на приятели с чаша уиски в ръка, но ще трябва и така да се справя.
Ще се опитам, накрая ще видим какво се е получило.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Любо, не честно за САЩ да има разказ , а за Тула да няма :)
Напиши и за Тула, аз ще добавя за Ленинград :) и защо не избрах Тула :)
Вальо за Тула разказах, сравнитело кратко. Спестих много от подробностите.
Когато разкажеш за Ленинград може да се вдъхновя да допиша за Тула.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Преди да започнат тренировките групата оглежда пистата и следи каква е организацията на американците:
USA1989_1.jpg
От ляво на дясно с гръб м.с.Иван Копанаров†, з.м.с.Марин Неделчев разговаря с м.с.Любен Изворов†,
м.с.Христо Керчев е полуобърнат, с гръб и ръце в джобовете е треньора Здравко Лалчев.

Не си спомням как точно се запознах със Сепетаж, живущ в гр.Сидней-Австралия, но със сръбски произход.
KARL SEPETAUC.jpg
Изключително приятен и услужлив човек!
Реших, че само той може да помогне с решаването на пробрема "Ами печат".
Разказах му, той изчезна някъде и се появи след около 20-на минути.
Няма проблем, ще има фактура с описани маршрути, по дни ...колко хора и т.н.
Ще има разбира се печат на транспотна фирма.
Необходимо е да знае само за каква сума става въпрос и ще трябва да се платят 150 долара за услугата.
Споделих какво съм постигнал само с ген.м-р Недялкова.
Тя бързо оцени ситуацията и направеното през тези няколко дни от мен.
Написа на едно лисче сумата, която трябва да "усвоим" и ми даде 150 долара.
На следващият ден Сепетаж донесе лъскава фактура с всички необходими данни на нея.
Каза, че е от съществуваща транспортна фирма и печата е от нея.
Просто печата се ползвал за други цели, а документи в такъв вид никой не искал.
Още един успех от това приключение.
Големият син е слушал всичко това не веднъж, но четейки зад гърба ми сподели:
Тате това си е "почти" криминална история, но има давност.
Не го правех за себе си, а за целия отбор. Системата го изискваше.
Вечерта ген.м.р Недялкова ни събра и даде на всеки един от нас част от "усвоената" сума.
С предварителната уговорка, че ако се наложи да плащаме някакъв транспорт ще си
го поделим по равно.
Сепетаж не разказа никому какво е направил за нас, защото знаеше колко много са тези пари за нас.
Знаеше, че се храним само с това което на обяд ни почерпят американците.
Знаеше, че ще трябва да купим подаръци и т.н.

Американците с интерес следяха резултатите на българите още на първите тренировки.
Освен автомоделисти интерес имаха и авиомоделистите от съседната писта.
Един от тях дойде при мен и попита може ли да си купи резонансна тръба за 2,5сс.
Попитах з.м.с.Марин Неделчев има ли тръби за продаване, отговора бе положителен.
Минаха много години забравил съм на каква цена продавах тръбите, за това вчера
го попитах - отговори, че също не помни 50 или 70 долара, по-вероятно на 50.
При това напомни, че сме продали само тръби които за него са неудачни.
Удачни, не удачни ...но човека я взе и веднага отиде да я пробва.
Наверно за него е удачна, защото на следващия ден доведе приятели и купиха всичките тръби.
За мен не бе тайна, че всички наши състезатели продават мотори, тръби и модели.
Не мога да си спомня кой е първия продаден модел на това състезание.„
Попитах Марин и той също не се спомни, но отговори от мойте модели продаде два,
всички излишни тръби и два от правените мотори.
Вероятно първи си продал от моите, защото ти имах доверие и бях ти дал свобода.

Продажбите бяха пред продавача и купувача, аз бях само посредник.
Но при продажбата на първия модел се случи нещо неочаквано.
Купувача плати сумата на продавача, след което подаде една банкнота и на мен!
Попитах го учуден защо прави това, а той отговори така е правилно!
Ти си посредник "комисионер" и трябва да получиш комисионна, при това от двете страни.
Вероятно наистина първият продаден модел е бил на з.м.с.Марин Неделчев,
защото без какъвто и да било проблем получих същата сума и от продавача.
Много модели се продадоха ...някой преди официалните стартове, други с
уговорката да бъдат получени след края на състезанието.

В един момент се появи човек, който започна да ни раздава визитки:
DICK McCOY.jpg
По късно подари и по една малка и красива кутийка:
DICK MACCOY.jpg
Благодаря на м.с.Христо Керчев за подаръка!
Моята подарих преди години на приятел, който силно я искаше.
Признавам си, че в този момент нямах никаква идея кой е този човек.

Моят приятел Том е колекционер, но в момента в който разбра за цените на моделите изгуби интерес за закупуване.
Обясни ми, че колекцията му е огромна, но цените на българските модели са изключително високи за него.
До края на състезанието всеки ден бе при нас, купуваше ни храна, беше винаги спокоен и усмихнат.
Един ден ми каза, че има голямо желание да ми покаже колекцията си.
Попитах ген.м.р Недялкова може ли да отида с него тя се замисли и отговори, да разбира се, но не сам!
Том имаше голяма кола и го попитах колко хора може да вземе и ще му бъде ли удобно да не съм сам.
Съгласи се с радост, натовари ни и към къщата му ....тя е на около 30-40 минути път с кола.
3.jpg
С бялата коса е моя приятел Tom Sturm.
Снимка от личния архив на з.м.с.инж.Илия Царски
Актуална снимка след ремонт и частично преустройство:
My freind home.jpg
Това е къщата, няма ограда ...входната врата е с обикновен ключ. Едноетажна, но назад е много голяма.
Цялата е от дърво, пода и тавана са запазени дървени. В дясната част на къщата се вижда малка ограда.
В онези години я нямаше, но явно е поставена по-късно за да предпазва двата прозореца.
Единият се вижда, а втория е перпендикулярен и на издадената напред част от къщата.
Тази пристройка е направена за да се увеличи пространството на хола, в който е разположена колекцията.
Вероятно през годините са правени подорения, реконструкции...
Навсякъде беше прохладно, бързо извади охладени кутии с бира, вода и безалкохолни напитки.
Две големи тарелки с ядки и след това започна да разказва историята на колекцията си.
Преди повече от 20 години на някакъв пазар харесал кон с каручка, детска играчка направена от един къс дърво.
Купил я след пазарлък за 75 долара,дори смятал, че е платил много...
След около седмица имал гости и мъжа забелязал играчката.
Предложил 300 долара за нея, но Том не я продал...и така започнал да колекционира.
По-голямата част са детски играчки, модели на автомобили и се стига до голям състезателен автомобил.
Том продължи да разказва и с тъга допълни, че състезателния автомобил е обявен за продажба.
Именно с този автомобил се снима з.м.с.инж.Илия Царски:
2.jpg
На въпроса ми колко струва колекцията му, Том скромно отговори около два милиона долара ...
Нямам лични снимки от това приключение, защото от неопитност или злоба бяха осветени лентите ми.
Не знам дали моя приятел Том е сред живите, силно се надявам да е така.
Би трябвало в момента да е на 97 години.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Откриване на състезанието:
usa.jpg
От ляво на дясно треньора Здравко Лалчев, м.с.Христо Керчев, м.с.Цветан Петров, м.с.Любен Изворов†, з.м.с.Марин Лесиков,
м.с.Иван Копанаров† и з.м.с.Илия Царски.

Съдията по кордите закачва модела на м.с.Христо Керчев за старт:
1.jpg

Състезанието започна, но аз имах още задачи за решаване.

Преди заминаване внучката на ген.м-р Недялкова дойде да изпрати баба си.
Разбрах, че е абитюрентка и на въпроса ми какво иска да донесе баба от щатите отговори "всичко за бала".
Нямах точна идея какво се разбира под "всичко за бала", но трябваше да намеря елегантно решение.
Германците бяха с жените си, виждал съм ги на купа Варна, но тук групата наистина бе голяма.
След състезанието продължаваха за Лас Вегас.
Няколко пъти говорих с тях и знаех, че жените си имат отделна кола и самостоятелно ходят по магазините.
Помолих ги и те с радост приеха ген.м-р Недялкова за едно от поредните пътувания.
Прегърнаха я, в колата и изчезнаха. Привечер се върнаха, всички с безброй чанти и пакети.
Попитах ген.м-р Недялкова изпълнила ли е поръчката на внучката "всичко за бала"?
Тя се засмя и отговори, да преизпълних я. При това дори не ми позволиха да плащам!
На "Купа Варна" ген.м-р Недялкова се грижеше подобаващо за тях.
Вероятно германките са радваха да върнат жеста.
Разбира се им благодарих от мое и най-вече от нейно име.
В един от разговорите обясних, че за мен това е първо посещение на чужда държава.
Могат ли да сравнят Америка с Германия? Отговора силно ме изненада - ние сме 50 години назад!
Нямаше време да го асимилирам напълно,приключението продължаваше.

Един от американците, на който явно бях симпатичен бе с жена си и няколко деца.
Разположени на сянка под едно дърво.
Още от утрото искаше да ми покаже нещо, но все не оставаше време.
Накрая ме заведе при тях и показа голяма, бяла кутия от стериопор, пълна с лед.
Изненадата е вътре под леда и по обяд да отида при тях.
Силно ме заинтригува какво се охлажда в кутията?
Оказа се огромна диня, хубаво инжектирана с водка.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Германците искаха обезателно да посетят Холивуд.
Оказа се доста далеч и решиха, че най-добре пътуването да се организира с автобус.
Предложиха и на нас да се включим в групата и така транспорта ще и по-евтин.
Съгласихме се.Колко точно е струвал транспорта не помня.
Пристигнахме пред 68 студио (единственото отворено за посещение).
Цената на билета 30 долара! На тях им се видя скъпо!
Предпочетоха да си запазят парите за Лас Вегас.
Ние си платихме, а те ни чакаха повече от час.
Ето снимките с които разполагам:
3.jpg
От ляво на дясно м.с.Любен Изворов†, з.м.с.Марин Лесиков и м.с.Христо Керчев
USA-M2.jpg
Крайният в дясно з.м.с.Марин Неделчев
USA-M1.jpg
м.с.Иван Копанаров† и з.м.с.Марин Неделчев
7.jpg
м.с.Любен Изворов†, м.с.Христо Керчев и з.м.с Марин Лесиков
6.jpg
Единственото доказателство за моето присъствие е с много лошо качество.

[18.08.2021] Прикачвам снимка от личиния архив на з.м.с.Илия Царски:
3.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
В петък вечер наистина имаше намаление в магазина.
Както ме бяха посъветвали показах паспорта си.
Обясних,че не искам гаранция и в понеделник напускам щатите.
На практика цената падна почти на половина.

В събота се провеждаха стартове,вечерта трябваше да има банкет.
По програма трябваше всеки да плати по 30 долара, ние отказахме.
Точно както германците дойдоха до Холивуд и прецениха, че е билета е скъп.
Американците наистина са супер(не знам дали сега това е така)!
Возиха ни, хранеха ни, купиха моделите и накрая платиха и за банкета.
Убеден съм, че не са го правили за други и по някакъв странен начин ги спечерихме.

Имахме не малко предложения да останем в щатите, както персонални така и вкупом.
Сепетаж дори предложи да ни прати с кораб или самолет до Сидней,
защото имал малък завод с програмни и други металорежещи машини.
Не приехме нито едно предложение!

В събота последни стартове, класиране и награждаване.
Ето класирането:
1.jpg
2.jpg
3.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Стартовете приключиха, на средата на пистата се появиха две маси с красиви купи:
2.jpg
[18.08.2021] Прикачвам две снимки на отбора, построен за награждаване.
Снимките са от личния архив на з.м.с.Илия Царски, за което му благодаря!
Две са, защото на едната него го няма, а на другата няма з.м.с.Марин Неделчев.
1.jpg

2.jpg
От ляво на дясно треньора Здравко Лалчев, м.с.Христо Керчев, м.с.Цветан Петров, м.с.Любен Изворов†, з.м.с Марин Лесиков,
м.с.Иван Копанаров†, з.м.с.Марин Неделчев(на първата снимка на негово място е з.м.с.инж.Илия Царски)
Според резултатите отборно България трябва да е световен шампион!
А индивуално също би трябвало да отнесем няколко купи.
Да, ама не ...сметка без кръчмаря не става.
Започна награждаването,първо от американците и тяхното вътрешно състезание.
Сякаш бяха забравили, че има световно...
Масата се опразни и започна награждаването за световното ...по един медал,
донесен от Германия, само лентата на медала е от тук.
4.jpg
Ето медала на з.м.с.Марин Неделчев за третото място. Дори няма диплом, грамота към него.
Не пожелаха да се направи отборно класиране, това било индивидуален спорт...
Сбогувахме се с всички и както обикновенно три коли ни закараха до мотела.
На следващият ден с един Shuttle до летището и от там за New York City (Ню Йорк).
Бяха ни предупредили да стоим на летището и да не излизаме в града.
Почти цял ден се мотахме на него. Запомнил съм само цената на чаша наливна бира - 7 долара!
По-скъпа чаша бира и до сега не съм пил ...
Привечер излетяхме и кацнахме във Франция на летище Шарл дьо Гол(Airport Charles de Gaulle).
Имахме престой от няколко часа и дълго разглеждахме летището.
Силно впечатление ми направи магазина за детски играчки.
В голям стъклен аквариум плуваха няколко жаби, делфини и др.
Жабите бяха изключително атрактивни и купих една за сина. Все още я помни.
Излетяхме за България, но по средата на пътя ген.м-р Недялкова нещо започна да се притеснява
(по-късно разбрахме,че се е притеснявала да не затвори магазина FREE Shop).
Извика стюардесата и я помоли нещо ...след известно време стюардесата се върна.
Помоли ген.м-р Недялкова да я придружи до пилотската кабина.
Кацнахме на летището в гр.Пловдив.
Ген.м-р Недялкова помоли да чакаме пред паспортна проверка и слезе първа от самолета.
Чакаше я цивилен и бързо я поведе напред.
След около 20-на минути се върна, придружена от няколко помагача.
На всеки даде по една чанта с подаръци, прегърна всеки един от нас и му благодари!

Нямаше паспортна проверка,нямаше митница...стояха изпънати и козируваха!
Посрещаха ген.м-р Полина Недялкова и нейните СВЕТОВНИ ШАМПИОНИ!


Това е кратката версия на приключението.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
След Световното през 89-та и последвалите събития, отношението на държавата към моделизмите рязко се промени.
Но все още се провеждаха състезания.

Прикачвам протокол (pdf) от Пролетен Републикански турнир 11-13 май в гр.Долна Оряховица.

1990 Купа "Варна - 90"
А2 1-во м.с.Димитър Дишлиев
А2 2-ро з.м.с.Марин Неделчев
А2 3-то място м.с.Георги Дончев
Тези данни са от тетрадката на з.м.с.Марин Неделчев

4-5 август 39-то Европейски шампионат за скоростни автомодели Егер - Унгария
Пътуването е с автобус "Чавдар" уреден от Боян Филипов.
На румънската граница го отделят в една нива с други подозрителни превозни средства.
Според думите на з.м.с.Марин Неделчев са чакали повече от 24 часа.
Няколко снимки от личния архив на м.с.Тодор Керчев:
Боян Филипов от Враца - Рейса.jpg
От ляво на дясно м.с.Христо Керчев, з.м.с.Марин Неделчев и срещу тях Боян Филипов.
1990 04-05 august  Eger 39-то  Evropeisko.jpg
Прави от ляво на дясно Garold Frymire, м.с.Цветан Петров, з.м.с.Илия Царски
Седнали от ляво на дясно з.м.с.Марин Неделчев, м.с.Любен Изворов†, м.с.Христо Керчев
1990.jpg
Прав м.с.Цветан Петров, седнали от ляво на дясно з.м.с.Марин Неделчев, м.с.Любен Изворов†, м.с.Христо Керчев

6 август Будапеща - Купа "MOM"
A2 5-то м.с.Димитър Дишлиев

За момента нямам никакви протоколи.
 

Attachments

  • 1990 Долна Оряховица.pdf
    2.2 MB · Прегледи: 6
Последна промяна:
Нагоре