Спомени за спорта

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
GRP .21 ONROARD-TUNED Line, Rally, ABC, 5-ports, Rally, Italy, 2008
Подарък за музея от Генко Базитов.
GRP .21 ONROARD-TUNED line.jpg
GRP .21 ONROARD-TUNED line.jpg
Intro
The complete GRP engine line is born from an innovative and well-advanced industrial project, made in Italy by GRP, with the direct technical direction of Mario ROSSI.
A technological and futuristic Research Center, which has allowed the production of our very first projects, and that, will allow in future a constant product development.
All this was studied with the most up-date and advanced software of mechanical simulation, to know and reproduce all conditions of use and all components and material deformations at high temperature. The main points of this new production are the following.
TUNED Line
Our main line consists of a TUNED version, which represents the maximum expression of the current motoring technology at worldwide level. Excellent performance is supplied here for maximum competition, at a very competitive price, since its distribution is channeled directly through our GRP worldwide network.

Още информация от GRP:
https://drive.google.com/file/d/1eEsPLaHtiGBcdQf6T4gAAzWyebqDyLU9/view?usp=sharing

Имаше няколко вида, всички бяха в красиви кутии, имаше много глезотии: лепенки, оранжеви тапи за уши и дори красиви шапки.
Марио Роси се повтаряше многократно...на задната капачка изписано какъв е патента за нея, на карбуратора друг патент също.
Много похарчени пари и сериозна рекламна кампания. На практика хубави серийни двигатели.
На мен ми допадна само шапката, за това съм я запазил :oplez:
GRP Mario Rossi.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
2000
Имаме покана за състезание в Швейцария, но средства няма.
2000-SWITZERLAND.jpg
2_2000.jpg

23-24 септември в гр.София се провежда състезание, спонсорирано от частна фирма.
Запазен е този документ:
23-24.09.2000 София.jpg

Протокол от състезанието няма.
Състезанието на V1 и V2 е проведено на силно запрашен асфалт,
инж.Иван Минков с BMT-933 и гуми MRC е безапелационен победител в двата класа.

Запазени са две интересни снимки от награждаването на най-малките:
Победител - Георги Минков.jpg
Огнян Филипов† връчва медал за първо място на 7-годишния пилот Георги Минков.
Георги Минков.jpg
Отдясно на Георги Минков с интерес разглежда медала си Емил Костадинов.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Днес има ново попълнение в музея.
Приятно ме изненада м.с.инж.Валентин Динков.
Graupner VARIOPHON 2/4 произведен от Grundig:
VARIOPHON 2-4.jpg
Предавател, приемник с два модула и кутия. Изключително добре запазени и работоспособни.
В един от първите постове бях писал за този вариант и използвах снимки от интернет.
Радвам се, че проблема е решен и благодаря от сърце на м.с.инж.Валентин Динков!
Прикачвам схемата в pdf.
 

Attachments

  • Graupner Variophon_2.pdf
    389 KB · Прегледи: 1
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
2001

New York World Championships 2001 07-09.09.2001
Имаме двама български представители пътували на собственни разноски,
Генко Базитов и Дилян Царски (син на з.м.с.Илия Царски).
Генко Базитов е с три модела 2,5сс на з.м.с.Марин Неделчев:
2001.jpg
Според з.м.с.Марин Неделчев синият модел е бил най-добър.
Класира се на 7-мо място с резултат 233,493 км/ч.
Успешно продава и трите модела.
За съжаление престоя му съвпада с датата 11-ти септември.
Програмата, полетите ...всичко се обърква и се налага да остане почти седмица.
Парите от продажбите помагат да се справи с проблемите и да се прибере в България.
Дилян Царски е с модели на баща си 1,5сс, класира се на 9-то място с резултат 219,486 км/ч.
Вероятно това също е било интересно приключение.

26-27 май е проведен I-ви кръг на националния шампионат в гр.Враца.
Прикачвам протокола като pdf.

23-24 юни е проведено състезание в гр.Плевен.
2001 Pleven 001.jpg
2001 Pleven 002.jpg

29-30 септември е проведено състезание в 144 СОУ гр.София.
Прикачвам протокола като pdf.
Протокола от крайното класиране също прикачвам като pdf.
Вътрешни състезания със скоростни автомодели не се провеждат.
 

Attachments

  • 26-27 май 2001.pdf
    194.4 KB · Прегледи: 7
  • 29-30.09.2001 Sofia.pdf
    311.2 KB · Прегледи: 3
  • 2001 крайно класиране.pdf
    341.7 KB · Прегледи: 3
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Вчера купих за музeя един модел от м.с.инж.Емил Ташев:
KAWADA M-300.jpg
M-300 Kawada.jpg
На практика това е модела на м.с.инж.Валентин Динков.
С него на състезанието GRAND-PRIX GDR Lipzig 1986, той се класира на първо място в клас RC-E12.
Същата година е 1-ви и на "Дружба и братство" проведено в България.
Благодаря и на двамата, че са го запазили през годините!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Доста назад в темата бях писал за първите дарители, с които започна "музея".

Актуален списък на дарителите:
з.м.с.Марин Неделчев, инж.Иван Минков, м.с.Тодор Дилчев, м.с.Атанас Гаганелов,
з.м.с.инж.Валентин Савов, инж.Венцислав Петров, Пенчо Ганев, Драгомир Драганов, м.с.инж.Валентин Динков,
Виктор Патев, м.с.Георги Дончев, м.с.Димитър Дишлиев, Пламен Пенчев, м.с.инж.Светослав Янакиев,
м.с.Георги Кабаков, Христо Куртинков, Любен Ангелов, з.м.с.Асен Танев, Александър Денкин,
Добри Добрев, Дмитрий Кислицин, м.с.Седеф Дончев, Янко Малаков, инж.Огнян Кумчев, Александър Манов,
м.с.Розен Тодоров, Роман Кудряшов, м.с.Христо Керчев, Павел Бучински, м.с.Мичо Спасов, м.с.Станчо Добрев,
Станислав Струмински, Мая Попова, м.с.Любомир Колев, з.м.с.Дамян Петров,
м.с.инж.Стефан Харитов, м.с.Славчо Славов (близките му), Владимир Николов LZ23, м.с.Кирил Димитров,
м.с.Васил Милев, м.с.инж.Емил Ташев, м.с.Любомир Конарски, Генко Базитов и др.

Благодаря от сърце на всички съпричастни към тази идея!

В случай,че съм пропуснал някой не е умишлено и моля да ме извини.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
2002г.

Ето спортният календар за тази година:
2002 Спортен календар.jpg
Нямам информация колко от тези състезания са проведени.

Разполагам и с информационен бюлетин на световната организация за автомоделни сътезания.
50 страници с резултати от много състезания, проведени в различни страни.
Прикачвам само титулната страница и описание на съдържанието:
2002 WMCR-1.jpg
2002 WMCR Content.jpg
От тази книжка се вижда, че в България не е имало състезание ... и нито един българин не е взел участие на състезание в чужбина.

Първо състезание за за класове автомодели офроуд - нитро и електро е проведено
във Врачанския Балкан в близост до пещера Леденика.
За съжаление не разполагам с протокол или снимки от него.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
2003
Единственото с което разполагам в момента е информационен бюлетин на световната организация за автомоделни сътезания.
За една година обема му се е увеличил с 12 страници!
За съжаление в него няма дори намек за състезания в България или участие на наши състезатели някъде по света.
В България се рушаха писти, затваряха се клубове ....а примерно в Естония и Латвия се строяха нови.
2003-1.jpg
Както се вижда от тази страница генералния секретар вече е латвиец.
2003-2.jpg
2003-3.jpg
2003-4.jpg
2003-5.jpg
2003-6.jpg
Жалко, но това са фактите.
Предполагам, че през годината са провеждани състезания за RC модели.
За съжаление, не разполагам с информация за тях.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Super Tigre G20/.23 R/C, Glow, Designer Jaures Garofali, Micromeccanica SATURNO, Bologna, Italy, 1960
Super Tigre G.20 .23 RC.jpg
Super Tigre G.20_.23 RC 1960.jpg
С такъв двигател през 1976г. м.с.инж.Валентин Динков прави първия си R/C автомодел "Shadow",
а на следващата година го прехвърля на "Mc Laren M23" с независимо окачване.
След време поради недостиг на нови 3.5cm³ двигатели го използва инж.Иван Минков.

13.02.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
2004
За съжаление в момента нямам никаква информация.
Поради тази причина ще резервирам поста с хронометри използвани през годините.
ХРОНОМЕТРИ.jpg
От ляво на дясно:
- дървена кутия е по-стар вариант на хронометъра "Слава", надписа в него е на кирилица.
Няма надписи. Личен хронометър на м.с.инж.Валентин Динков.
- в стиропора е по-нов вариант, надписа е на латинеца "SLAVA".
На гърба е написано "Слави", използван от м.с.Славчо Славов†.
- в пластмасовата кутийка е награда за м.с.Асен Динков.
На гърба е гравиран "От ОКМ на А.Динков реп.шамп.1986г."
- Ruhla Calibre Stopwatch, първите електронни хронометри масово използвани в автомоделизма.
Вероятно и в другите спортове. Производство ГДР, захранват се с три батерии АА.
С такъв модел хронометър е летял в космоса първия германски космонавт Зигмунд Йен (Sigmund Jahn)
1984-а към такъв хронометър прибавих ултразвукови датчици за засичане времето за една обиколка при скоростните модели.
Системата бе преносима и се използваше за тренировките на националния отбор.
Подарък за музея от м.с.инж.Валентин Динков.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
2005
Mugen Seiki MTX-3 PROSPEC, Japan, 1:10 SCALE GAS POWERED 4WD TOURING CAR, RB 0.15 engine
MTX-3 2005.jpg
MTX-3.jpg
Появяват се няколко нови класа, това е един от тях.
С този модел м.с.инж.Емил Ташев печели Държавния шампионат в клас "1:10 NITRO".
Подарък за музея от м.с.инж.Емил Ташев.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Много рано е за 2019-та, но няма как да не поздравя Емил Карамфилов!
Емил Карамфилов стана европейски шампион в клас Short course на Европейското първенство Large Scale с мащаб 1:5!
Първият българин Европейски шампион при RC моделите!
Eмил Карамфилов.jpg
Първенството се проведе в местността Леденика във Врачанския балкан от 15 -20.07.2019 г.
Домакини бяха Община Враца, Българска Федерация по автомоделни спортове, Спортно технически моделен клуб –Враца
със съдействието на Европейската Федерация по автомоделни спортове.
Спортисти от 9 държави, сред които бивши и настоящи европейски и световни шампиони – България, Хърватия, Франция,
Финландия, Швейцария, Турция, Холандия, Германия и Англия, техните механици и семейства
прекараха вълнуваща седмица сред нашата уникална природа.
Ledenika.jpg
Победителите по класове:
В клас SC българският пилот Емил Карамфилов заслужено стана шампион срещу конкуренция от 20 пилота от цяла Европа.
Той стартира 3-ти на финала, но бързо излезе начело и увеличи преднината си до 36 сек., пред миналогодишния
европейски шампион Орхан Техан от Турция и французина Жудакаел Гондино.
В най-бързия клас 4WD финландеца Пеко Ийвонен, който е само на 16 години, убедително спечели срещу професионалистите
като стартира от първа позиция и води през цялото време.
Свен Родевалд от Германия завърши втори, трети стана Валентин Пюзиа, а фаворитът Дарио Весели от Хърватска отпадна поради технически причини.
В клас 2 WD европейски шампион стана Роже Коос от Швейцария.
Подгласници са сънародниците му Даниел Кош и Саша Kоос.


Материалите са от просторите на интернет.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
European Championships in Pecs, Hungary - 2019
Днес се прибра от Унгария единствения български състезател м.с.Любомир Конарски от гр.Стара Загора.
Ще се видим в събота за да разкаже подробности.
Прикачвам протокол (pdf).



 

Attachments

  • 68EMPecs.pdf
    47.6 KB · Прегледи: 8
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
На 21-вото Световното по корабомоделен спорт неочаквано видях Антонио Дела Дзопа(Antonio Della Zoppa) от Швейцария:
Karaivanov-Deladzopa.jpg
В много от постовете съм писал за фирмата "SPEEDMODELS" и наистина се зарадвах да го видя след повече от 30 години.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Както беше обещал м.с.Любомир Конарски от гр.Стара Загора в събота на път за гр.Троян се отби в Сопот.
Подари поканата за състезанието и протокола от него.
Протокола вече публикувах, ще кача поканата.Invitation1.jpg
Invitation2.jpg
Invitation3.jpg
Интересното е в чантата, която подари за музея:yahoo:
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
"Чантата" на з.м.с.Марин Неделчев
Чантата.jpg
От нея изкочи един от последните модели на з.м.с.Марин Неделчев.
Комплект резервни задни и предни колела, резервни задни гуми.
Кутийка с комплекти цилиндър и бутало, бутала, колянов вал, гарнитури, свещи ...
Няколко резервни резонансни тръби.
Кутийки с притири, паста ... и дори акумулатора за свещите.
Сърдечни благодарности на м.с.Любомир Конарски!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
От Европейското м.с.Любомир Конарски ми предаде и няколко много стари снимки от пистата в гр.Варна.
(Получени от полски автомоделист за музея)
Варна Х1.jpg
Според мен последния в дясно е з.м.с.Антон Младенов.
На тази снимка добре се вижда част от сградата в която се помещаваше клуба.
Варна Х2.jpg
Варна Х3.jpg
Варна Х4.jpg
Варна Х5.jpg Варна Х6.jpg
На снимката са автомоделистите от Варна и побратимите от Полша.
Варна Х7.jpg
Предполагам, че снимките са правени в периода 1970-1972г.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Инж.Иван Минков днес подари на музея поредния от моделите с които се е състезавал.
SERPENT-835 4WD 1/10 scale 235mm с двигател NOVA MEGA SX15 3P EV4 MS (NOVAROSSI)
Serpent right.jpg
SERPENT back.jpg
SERPENT left.jpg
SERPENT front.jpg
The Serpent 835 follows in the prestigious footsteps of the World and National Champion Serpent Impact M2 Challenger.
Incorporating many of the new features the Serpent Race Team developed, the 835 will continue to be the choice of champions
in the 1/10 scale 235mm class for years to come.

Хиляди благодарности!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
2006-та
Годината в която под въздействието на инж.Иван Минков отново се завърнах в автомоделизма.
В гр.Враца вече имало изградена "истинска" писта.
Иван разказа, че в гр.София има моделарски магазин....но не като този в "Малкия ЦУМ".
В случай, че аз не искам ....поне синовете ми да участвуват.
Продавали някакви модели 1/10 и нитродвигатели с пул стартер идеални за деца.
Вече бил купил такъв за малкия си син Георги(новогодишен подарък):
2006 Георги Минков MSX-3 .JPG

Мечтал съм за такъв магазин, как да не го посетя.
Намерихме магазина [СТЕЛДИ], запознахме се собственика [Станимир Станев].
Той любезно ни показа модела от който се интересувахме.
Mugen Seiki MSX-3, 4WD, двигател MV12 2,11cc
Моделът е наличен в музея:
MUGEN MSX-3.jpg
Малкият син не искаше да се раздели с него, а големия обеща да помага.
Бях съхранил предавателя от националния отбор и реших, че той ще свърши работа.
Очите ми се спряха на SANWA RD8000, не че ми трябваше.
Колкото и странно да звучи, купих я за да направя по-голям оборот на магазина.
След време я използва м.с.Георги Дончев, а още по-късно я монтирахме на първото хели 450.
Запазил съм само снимка:
1.jpg
На първото състезания във гр.Враца малкия син се класира втори.
Дипломата:
2.jpg
Огнян Филипов† се зарадва, че отново ме вижда, а също така на доброто представяне на сина ми.
За да направи по-добър контакта с него го накара сам да напише имената си в диплома.
Пистата във гр.Враца много ми хареса.
Срещнах стари приятели и се запознах с част от новите състезатели.
Веднага след това състезание разбрах, че се започва отново.

29-30 юни 2006г.
Втори кръг от Държавния шампионат по автомоделизъм Радио модели с ДВГ - гр.Мездра
Състезанието се проведе в двора на училището.
Инж.Иван Минков предостави на организаторите "сопотските талпи":
1.jpg
Състезанието бе съпроводено с не малко нерви, видно от горната и от тази снимка:
Владо да го правя ли.jpg

Механикът инж.Минков:
2.jpg
Георги Караиванов ремонтира модела на брат си, на заден план инж.Минков също е зает с ремонти:
3.jpg

Победителите в клас пулстартер:
Пулстартер победителите.jpg
200мм
200мм победителите.jpg
235мм
235мм победителите.jpg
1:8 4WD
1-8 победителите.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
8-9 юли се проведе второ състезание на пистата в гр.Враца
"ГРАНД ПРИ - БЪЛГАРИЯ RC АВТО МОДЕЛИ ДВГ"

Модели на другите състезатели от гр.Сопот:
Георги Минков с модел 1:10 HP R-40(прикачвам настройките)
Христо Минков с модел 1:8 HP(прикачвам настройките)
инж.Иван Минков с модел 1:8 BMT-933
Минкови.JPG

Генко Базитов с модел 1:8 MUGEN MRX-3(нямам снимка)

В клас PULLSTARTER се сътезаваха:
Станимир Иванов [Стешо], Николай Желязков [Ники], Георги Минков [Жорето], Иван Караиванов [Ваньо] и др.
Най-интересни бяха Николай Желязков с височина 1,98м и до него най-малкия Георги Минков с височина 1,40м.
Борбата между всички бе силно успорвана и не се влияеше от ръста или възраста на състезателите.
Моделите и двигателите бяха еднакви, всичко зависеше от умението на пилотите и техните механици.
Имаше един или двама състезатели с други модели, на практика те отстъпваха на MUGEN MSX-3.

Победителите в пулстартер:
Pulstarter III 2006.jpg
Победителите в 200мм:
200mm 2006.jpg
Победителите в електро:
electro.jpg

Eто наградите на Иван Караиванов за 2006-та:
2006 PULLSTARTER Ivan Karaivanov.jpg
V 2006 200mm Lyubo.jpg

За начало резултатите от 2006-та бяха обнадеждаващи.

Прикачвам наличните за момента протоколи.

Имаше и електронна система с два вида персонални транспондери, като тази която видяхме преди години в Залцбург.
 

Attachments

  • 8-9 юли 2006 Vraca.pdf
    96.8 KB · Прегледи: 4
  • 2006 Бъги и Монстери.pdf
    93.3 KB · Прегледи: 3
  • mezdra280706protokol.pdf
    167.2 KB · Прегледи: 3
  • HPI8.pdf
    514 KB · Прегледи: 2
  • HPI10.pdf
    122 KB · Прегледи: 0
Последна промяна:
Нагоре