Спомени за спорта

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
За предните мостове имаше два варианта.
От първият има запазен предния мост на Мc LarenMc_Laren front.jpg
За RC модели с ДВГ вече се знаеше,че трябва да се използува микропорест каучук.
Но какъв,от къде ... не се знаеше.
В завода използваха листове с дебелина около 5мм и Вальо ги залепи един за друг.
От вторият вариант съм запазил преден мост за Волгата,при него се използват шарнирни лагери.
Volga front.jpg
При този вариант луфтовете са по-малки,но на практика това се оказа безмислено.
Върнах първият вариант и това е причината да се запази втория.
Реално този мост е единственото останало от модела.
Гумите за Волгата за да следват очертанията на истинските бяха изпечени в матрица.
Оказаха се доста твърди,за това на струг радиално им направихме прорези.
Решението беше добро и веднага усетих разликата на асфалта.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
1977
Републиканско състезание по автомоделизъм за пионери гр.Криводол
В списание Млад конструктор 5/77 има класирането.
Делим трето място отборно с отбора на Шумен.
АЕ 1-во място Красимир Налбантов

Републиканско състезание по автомоделизъм за средношколци гр.Плевен 10-11 септеври.
Състезавам се от отбора на Плевен!
Волгата е готова и лъсната,показвах я за първи път.
Получих максимален брой точки от стендовата оценка.
Първия ден валеше дъжд,асфалта беше мокър и с локви.
Опитахме да направим стартове, но не се получи.
Вторият ден дъжда не спираше и тогава решиха стартовете да се проведат на закрито.
Това бе първото състезания с радиоуправляеми автомодели на закрито!
Подходяща за целта бе зала "Спартак", лично аз не я бях виждал.
Още на първият старт резултата ми бе неуспорим, при това покрих нормата за майстор на спорта!
Димитър Лесковски остана втори.
З.м.с.Антон Младенов и м.с.Красимир Младенов† искаха да подадат контестация заради апаратурата ми.
Треньора на националния отбор Емил Петров† веднага ги контрира-запознат съм отдавна със случая
и няма никакво противоречие с правилника.
Спора разреши ген.м-р Полина Недялкова† - след като е правено в България, може и трябва да я използува.
Не се стигна до писменна контенстация.
1-во място АРЕ с Волгата и моята апаратура!
Вероятно в този момент не е имало по-щаслив човек в залата.
Веднага след стартовете на средношколците бяха стартовете за конструктори.
Като шампион имах право да взема участие в тях.
1-во място и при конструкторите!
Победих м.с.Красимир Младенов† и ме включиха в националния отбор на България.
Ще покажа единствената снимка на Волгата в следващия пост.

Международен турнир по автомоделизъм купа "Bарна - 77" 09 октомври 1977
Нямам никакъв спомен за този турнир,вероятно не са ме пуснали от школата.
м.с.инж.Валентин Динков се радваше на Mc Larena-а и ни представи успешно
АРС 1-во място отборно
АРС 2-ро място скоростен курс
Ето две красиви дипломи съхранени от него.
111.jpg
222.jpg
 
Последна промяна:

Valio Savov

Потребител
Много хубава тема. Връща ме над 25 години назад .... в същия този клуб имах възможността да членувам и работя ....
Любо пише засега преди тези мои години .... аз бях ученик в ТМТ (тогава) "Вл.Заимов" .... Сградата на клуба беше след
западния портал на ВМЗ , влизаше се с пропуски .... Сградата на два етажа, втория имаше три големи стаи за автомоделисти, авиомоделисти и делтапланеристи и една на "биг бос" Марин Неделчев където стоеше тогавашната ми мечта стругче ТОС :)
На първия етаж бяха лудите от мотокроса, картинга, ралитата и други такива :)
Марин Неделчев е уникален майстор (седми разряд) и с завод като ВМЗ зад гърба нещата се получаваха перфектно :)
Помня, че имаше и писта за кордовите автомодели точно под прозореца на Марин Неделчев.
Естествено бай Марин си теглеше чергата към автото и ние авиомоделистите като Коцето и Добрин Цветков (лека им пръст), Атанас Гаганелов и моя милост постоянно бяхме в издънка :) Най-голям беше спора кой има право да работи на стругчето :)
Бай Марин на него си правеше моторите с уникална точност .... За да придобиете представа за какво става дума, ще дам пример с популярния тогава двигател Rossi 15 резонансен за авиомодел, който бай Марин слагаше на стругчето и без да му мигне окото отрязваше предната част, която ставаше задна .... т.е. обръщаше остта на двигателя назад, сменяха се лагери (ако не се лъжа пак негово производство) мисля, че иглени слагаше, колянов вал и т.н. И след всичките тези магии двигателя имаше 3-4 хил.об. повече от това, което пишеше в тех.паспорта :)
Най-интересното ми преживяване с бай Марин беше, когато ме допусна да работя на същия този ТОС :)
Никак не му се искаше на човека :) Трябваше да направя една спирала за часовниковия си механизъм .... т.е. една ситна резба, но дълбока.
Не настоявах лично да си я правя, но наглото ми предложение той да ми я направи също не му беше присърце :)
Та се стигна до екшъна :) Работя си аз изправен на нокти, бай Марин обикаля около мен като орлица и трепери за машинката си :)
Но .... всичко приключи благополучно, не счупих ножа, не блокирах ТОС-чето .... направих си спиралата (около 100 мм дълга) която в последствие режех на парчета (4-5 витки) и слагах на моите лично направени мех.таймери :) Половината от спиралата и цангата за нея още се търкалят из моделарските ми кутии. :)
Намерих за музея на Любо една инструкция за сребърно-цинковите акумулаториInstrukcia_Acumulatori_SC0002.jpg
 

Attachments

  • Instrukcia_Acumulatori_SC0001.jpg
    Instrukcia_Acumulatori_SC0001.jpg
    567 KB · Прегледи: 14
  • Instrukcia_Accumulatori_SC.pdf
    1.2 MB · Прегледи: 3

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Много хубава тема. Връща ме над 25 години назад .... в същия този клуб имах възможността да членувам и работя ....
Любо пише засега преди тези мои години .... аз бях ученик в ТМТ (тогава) "Вл.Заимов" ....
Намерих за музея на Любо една инструкция за сребърно-цинковите акумулаториView attachment 16361
Вальо не съм те забравил,но ако нещо пропусна или забравя ще се радвам всеки, който има възможност да ме поправи.
По-рано постовете ми се заключваха след време,но исках да мога да коригирам и добавям в тях.
Получих подкрепа от собственика на форума и моделаторите вече имам тази възможност,за което им благодаря!
Използвам случая да ти благодаря за всичко с което помогна и помагаш на тази моя нова идея!
Вчера получих "Спринта".
Благодаря!
Иван Минков нещо се е объркал - Модела не е за "Спринт", сега уточняваме какъв мотор е бил.
Двигателя не е излишен, ще стане за друг модел.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Получих книжката за "Майстор на спорта" червена като Волгата.
Моделизмите от ДКМС се пръхвърлят към новосъздадената ОРГАНИЗАЦИЯ ЗА ВОЕННОТЕХНИЧЕСКА ПОДГОТОВКА (ОВТП).
Вероятно за това книжката е с номер 1.

MC2.jpg
През пролетта на 1978-а се проведе международно състезание за радиоуправляеми автомодели в Йена (ГДР).
Ръководител е Аспарух Карагюлев,състезатели м.с.Красимир Младинов† и м.с.инж.Любомир Караиванов.
По регламент имахме право да участваме в два класа AРЕ и формула.
Нямах формула,но м.с.инж.Валентин Динков ми даде своята.
С някаква странна апаратура - MULTIPLEX DIGITRON.
Интересни са тримерите,въртяха се почти на 360 градуса и за това бяха с лак за нокти бе отбелязано правилното им положение.
Антената имаше удължанаща бобина,но за разлика от Пилотската се прибираше.
Сервомеханизмите също са МULTIPLEX,но с пластмасови зъбни колеца.
Digitron.jpg
вече заема почетно място в музея
Digitron.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Още на пъвият старт с формулата един германец "камикадзе" се вряза в модела ми и се счупи сервомеханизма.
Почти същото сполетя и м.с.Красимир Младенов† имам една снимка как пускам формулата му.
1.jpg
Формулите все още се палеха с въженце, м.с.Красимир Младенов† беше уникално добър в това трудно начинание.
За формулата използваше MULTIPLEX Mini-2.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
За моделите АРЕ двамата с м.с.Красимир Младенов† използвахме MINIPROP-4.
Той имаше някакви смущение и проблеми в двата старта,а третия беше лош.
Дадох най-добро време,знаех че и стендовата оценка на модела би трябвало да е най-висока.
Оказа,че съм класиран на второ място.
Аспарух Карагюлев попита защо е така,но не получи приемливо обяснение.
Нещо свързано със стендовата оценка,но не конкретно.
Според него стендовата оценка на немеца,който е първи е изкуствено надута.
Въпреки всичко бях доволен.
Ето и обещаната единствената снимка с Волгата и медала от това състезание.
3.jpg
28.01.2021 медала е върнат в музея:
1978 DDR 2.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
1978
Републиканско състезание по автомоделизъм за пионери гр.Плевен
АВ1 1-во място Атанас Гунчев
АЕ 2-ро място Красимир Налбантов
АГ 2-ро място А.Ангелов
Отборно 4-то място

23-25 юни Републиканско състезание по автомоделизъм за средношколци - гр.Шумен
АС2 1-во място Генко Базитов 173,077 км/ч
АВ2 3-то място Иван Минков 168,224 км/ч
АС1 2-ро място Петър Георгиев Бъкличаров
АРЕ 2-ро място Венцислав Георгиев Митов
Отборно 1-во място!
1_60.jpg

Водача на отбора м.с.инж.Валентин Динков високо вдигнал купата !
5_60.jpg
От ляво на дясно Петър Бъкличаров,Спас Спасов†(завеждащ окръжния клуб моделизми Пловдив),
Генко Базитов последен човека съхранил и предоставил снимките Иван Минков.
4_60.gif
Генко Базитов на старт.
Базитов.jpg
Генко Базитов чака медала.
3_60.jpg
Минков-3.jpg
Награждават Иван Минков.

Прикачвам протокол от състезанието.

Треньора Емил Петров† не се завръща в България след поредното европейско.
Обявен е за "невъзвращенeц" имаше такова понятие в онези години.
Т.е. ако се върне ще бъде съден и вкаран в затвор.
От май 1978г. имаме нов треньор м.с.Седеф Дончев (Майстор на спорта по авиомоделизъм).
30-годишен,но ще ви го представя още по-млад благодарение на снимка направена от м.с.Добри Грабчев:
Седеф Дончев.jpg
м.с.Седеф Дончев е войник в гр.Хасково, снимката е пред къщата на м.с.Добри Грабчев в гр.Хасково.
Предавателя в ръцете му е Metz Mecatron - двуканална, непропорционална! Самолета е изработен от м.с.Добри Грабчев.
Модела се управлява само с вертикалното кормило с почукване на ляво или дясно,другият канал/един бутон/ гаси двигателя.
Хоризонтално кормило и елерони няма!
Публикувам тази снимка със знанието и разрешението и на двамата.

Metz.JPG
До момента не успях да закупя или получа в дар такава апаратура,
за това използвам снимка от просторите на интернет.

Републиканско състезание по автомоделизъм за конструктори - гр.Плевен
А2 1-во място з.м.с.Марин Неделчев
АРЕ 1-ро място м.с.инж.Любомир Караиванов (според м.с.Димитър Лесковски за RC е било в гр.Михайловград)
м.с.Димитър Лесковски получи званието "Майстор на спорта" същата година. Той служеше в Шумен.
Владо Янков пристигна от гр.Долна Митрополия.
 

Attachments

  • 1978Шумен.pdf
    1.6 MB · Прегледи: 9
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
В албума има още една снимка на която познавам моя приятел Тодор Керчев.
Той е ръководител на Габровския отбор.
2_60.jpg
От ляво на дясно е втори.
 

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
В края на 1978-а(точната дата се вижда на снимката) и з.м.с.Марин Неделчев бе удостоен със званието "Майстор на спорта"
MS.jpg
книжката се придружава с това (Марин го нарече "медал в кутийка")
МСН.jpg

Освен книжката днес з.м.с.Марин Неделчев ми даде и други интересни "артефакти" за музея.
Бързам да споделя няколко снимки от едно градско състезание за пионери и следношколци в гр.Сопот.
з.м.с.Марин Неделчев няколко пъти наблегна на факта, че Окръжни състезания по автомоделизъм отдавна няма!
гр.Сопот и от тук на републикански.
1.jpg
за всеки по модел, някой държат по два
3.jpg
Отляво е "пионерски" вариант на Волгата
4.jpg
Старт на "ластичният" БТР.
В клуба имахме секция по авио и ракетомоделизъм.

22-26.VI.1978 Katowice Poland "Дружба и братство"
AC2 1-во място з.м.с.Марин Неделчев 214,746 км/ч

Автуст има и друго състезание, за което в момента имам само плакат
160.jpg

29.IX-2.X се провежда международен турнир "Варна-78
За момента имам само диплома за участието на з.м.с.Марин Неделчев в клас A2 и A1

з.м.с.Марин Неделчев състезател-автомоделизъм СПОРТИСТ №1 на Пловдивски окръг за 1978г.
 

Attachments

  • plakat 1978 copy.jpg
    plakat 1978 copy.jpg
    126.7 KB · Прегледи: 8
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
На състезанието в ГДР само двете български формули бяха с независимо предно и задно окачване!
На практика копия на истинските коли.
Изработени от метал теглото им бе значително по-голямо от останалите.
И двата модела бяха с двигател 2,5сс, болшинството имаха 3,5сс двигатели.
За палене използвахме връвчица,а там видяхме електростартери.
Аспарух Карагюлев и Красимир Младенов обсъждаха тези разлики и пролеми.
Аз повече слушах,за да мога да разкажа в клуба какво съм чул и видял.
Няколко месеца след като се прибрахме получих от София лъскава кутийка и в нея Webra SPEED 20 RC 3,5сс.
Получих задача и аз да имам формула за следващото състезания.
Разбира се не е ясно къде е .... но реших да намеря такъв уникат.
Днес пристигна и мога да я покажа:
Webra 20 R/C SPEED 3,5сс, Glow, NORMAL, Webra modellbau GMBH, Austria, 1979
Webra.jpg
Двойката цилиндър-бутало беше стомана-чугун, по-късно излязоха АВС двойки за същия мотор.
Наричахме я "черната вебра", всички следващи двигатели бяха с кръгли или заоблени охлаждащи глави.
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
1979 Републиканско състезание по автомоделизъм за пионери - гр.София
Пловдив - отборно 3-то място
АВ1 2-ро място Рачо Кисьов - Пловдив
АГ 2-ро място Владимир Тифров - Пловдив

АРЕ 1-во място Живко Матев - Хасково (съвсем скоро ще се включи в клуба ни):
Живко Матев.jpg
На снимката Живко сменя поредния пакет акумулатори CЦ-1,5, а на парапета е подпрял ПИЛОТ-4.
[25.9.2023] Дипломата на Живко Матев от това състезание:
Републиканско състезание по автомоделизъм за пионери 1979.jpg

Републиканско състезание по автомоделизъм за средношколци - гр.Враца
Пловдив - отборно 3-то място
АВ1 1-во място Атанас Гунчев - Пловдив
АРЕ 1-во място Кирил Кирязов - Пловдив

Републиканско състезание по автомоделизъм за конструктори - гр.Михайловград
А2 1-во място м.с.Марин Неделчев - Пловдив
RC-V1 2-ро място м.с.инж.Валентин Динков - Пловдив
RC-V1 3-то място м.с.инж.Любомир Караиванов - Пловдив
RC-V1 4-то място м.с.Георги Дончев - Пловдив

м.с.Георги Дончев е ново попълнение в отбора ни.
Отскоро назначен като стругар в прототипната база, бързо го запалихме по автомоделите.
За изработка на много от възлите добрия стругар беше от значение.
Това бе правило както за скоростните така и за RC моделите.
Под вещото ръководството на з.м.с.Марин Неделчев, Георги бързо разбра какво значи лагера да влиза без усилие(с плъзгане в леглото).
Как от скица на ръка,без означени допуски и сглобки да изработи нужния детайл.
Работата потръгна с по-бързи темпове.

На състезанието в Йена един от немците прояви силен интерес към акумулаторите CЦ-1,5.
Немският ми беше слаб, не разбрах какво точно иска.
Показваше ми една от формулите и обесняваше нещо за каросерията.
След приключване на стартовете отново се появи.
Подарих му акумулаторите, които имах и той поиска да му напиша адреса си.
Не вярвах силно, че ще получа нещо.
След около месец пощальона донесе покана за получаване на колет в пощата.
Голям не можел да го носи.
И наистина беше голям - няколко каросерии V1, една голяма V2 и три-четири изляти фигурки на пилот.
Каросериите бяха прецизно изработени от стъклоплат.
Смолата за външният слой бе предварително оцветена и не се налагаше да се боядисват.
V1 тъмно червени, V2 бяла.
За V1 при поредното изменение на правилника се изискваше фигура на пилот.
Eдна от фигурките се е запазила.
Сребърният пилот.jpg
С една от каросериите за V1 с такъв пилот и голямата за V2 Валентин Динков се състезава през 1980-та.
Ще има снимка в някой от следващите постове.

4-5.8.1979 28-о Европейско първенство за скоростни автомодели Франция
AС1 1-во място з.м.с.Антон Младенов 217,91 км/ч
АС2 7-о място з.м.с.Марин Неделчев 222,49 км/ч
АС3 3-о място з.м.с.Петър Савчев 243,57 км/ч

29 септември "30 години окръжен моделклуб - Варна" и едновременно "Варна-79"
AC2 1-ро място з.м.с.Марин Неделчев
AC3 2-ро място з.м.с.Марин Неделчев

Прикачвам протокола от Eвропейското първенство за скоростни автомодели - Франция (pdf).
 

Attachments

  • 1979MICOX.pdf
    1 MB · Прегледи: 7
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MULTIPLEX MINI-2 - м.с.Красимир Младенов†, Ленко Матанов† и сина му Ники(Хасково),
по-късно и други състезатели използваха такива.
Blatt_4.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Днес получих подарък от Пламен Пенчев.
Липсват антената и предавателя не работи, но след 45 години повечето от които в експлуатация....
Mini2.jpg
Начало на производство на този модел е 1966г. Произвеждани са няколко варианта с малки изменения.
Спомням си само двуканалния вариант, но днес получих останките на дву и три канален.
Благодаря на Пламен!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Eсента на 1979-та продължих образованието в СССР(гр.Тула).
Не знаех какво ме очаква и за това не взех модел и апаратура.
Сравнително бързо установих, че в Тула няма автомоделисти.
Решаването на този проблем оставих за втората година.

Зимата в Сопотския клуб трябваше да се изработят формули с твърдо окачване.
м.с.инж.Валентин Динков, м.с.Георги Дончев и новото попълнение м.с.Тодор Дилчев имаха тази задача.
м.с.Тодор Дилчев започна работа в прототипната база, но го познавах от Пионерския дом в гр.Карлово.
От авиомоделист и прецизен майстор бързо стана автомоделист.
Формулите трябваше да са с една повече, да има една за мен.
Първите бяха с твърда ос, без диференциал. От тях е останала само една ос.
Запазени са и две от джантите, по-късно преминахме на пластмасови.
Задните гуми не са от този модел, те са с пластмасови джанти.
Гумата на тях също е от по-късен етап.
Шасито на снимката е от следващата партия с диференциали, но на практика е близко до първия вид.
Конкретно на това шаси имаше три сервомеханизма!
С третият се настройваше допълнителна игла за горивото(като при FSR-ите).
Варианта с три машинки не се наложи при автомоделите.
var2.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
1980
Републиканско състезание по автомоделизъм за пионери 16-18 май гр.Враца 16-18 май(отборно 3-то място).
АЕ 3-та място Стоян Колев
АГ 4-то място Владимир Тифров
АР-ЕВ 5-то място Стоян Есев
АВ1 8-о място Рачо Кисьов 93,240 км/ч
Прикачвам протокола от състезанието като pdf.

Републиканско състезание по автомоделизъм за средношколци гр.София (отборно 2-ро място).
АВ1 1-во място Атанас Гунчев
АС2 1-во място Генко Базитов

[25.09.2023] Диплома предоставена от м.с.Живко Матев:
Републиканско състезание по автомоделизъм за средношколци гр.София  1980.jpg

Турнир по автомоделизъм за конкструктори 25-27 април гр.Михайловград
АС-1 м.с.Цветан Петров (Михайловград) 197,152 км/ч
АС-2 1-во Марин Йорданов (Варна) 211,764 км/ч
AC-2 4-то място з.м.с.Марин Неделчев (Пловдив) 203,850 км/ч
АС3 1-во място з.м.с.Петър Савчев (Плевен) 240,320 км/ч
AC4 м.с.Георги Младенов (Михайловград) 257,142 км/ч

RC V1 1-во място м.с.инж.Валентин Динков (Пловдив)
RC V1 4-то място м.с.Тодор Дилчев(Пловдив)
RC V1 5-то място м.с.Георги Дончев(Пловдив)
RC V2 1-во място м.с.инж.Валентин Динков (Пловдив)
RC V2 4-то място м.с.Тодор Дилчев(Пловдив)
RC V2 5-то място м.с.Георги Дончев(Пловдив)
RC-EB 1-во място Станчо.Станчев(Шумен)
RC-EB 2-ро място Живко Матев (Хасково)
RC-EB 5-то място м.с.инж.Валентин Динков (Пловдив)
Прикачвам протокола от състезанието като pdf.

[24.09.2023] Грамота на м.с.Живко Матев:
27 април 1980 реп.турнир Михайловград.jpg

Старт на формулите,за съжаление снимката е много лоша.
V1 final.jpg
м.с.инж.Валентин Динков победител в двата класа V1 и V2
Валентин Динков.jpg
"жълтият Varioprop" и "немските" купета.
От класирането при RC моделите се вижда появяването на нов клас RC-EB.
АРЕ не е отменен, но състезания в този клас не се провеждат!
За изработването на радиоуправляем модел копие на съществуващ автомобил е нужно много време и труд.
За новият клас изискванията бяха прости - да има четири колела,да прилича на кола,
когато е с открити колела задължително да има пилот.
Не се провежда стендова оценка, само три старта на полигона за АРЕ.
За съжаление все още бях в Тула.
 

Attachments

  • 1980пионери.pdf
    729.1 KB · Прегледи: 3
  • 1980Михайловград.pdf
    613.7 KB · Прегледи: 7
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
От този турнир са запазени двете грамоти на м.с.инж.Валентин Динков:
V1.jpg
V2.jpg
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
RC-EB на м.с.инж.Валентин Динков, прилича на кола, има глава на пилот, това е ...
700 грама в този му вид(купе и шаси).
MX1.jpg
Шасито с твърдо предно и задно окачване,има диференциал.
MX2.jpg
Металекса е последен модел от ляво на дясно.
Металекса и др.jpg

прикачвам чертажа като pdf
 

Attachments

  • МЕТАЛЕКС.pdf
    1.6 MB · Прегледи: 11
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Прибрах се от Русия и трябваше да се завърши формулата.
Монтирах "черната" Webra и втория "жълт" Variporop.
Разработка на двигателя на място с нормално гориво(без нитрометан).
В прототипната база, както и в целия завод имаше линия със сгъстен въздух.
Изкарах маркуча и го закрепих да обдухва главата на двигателя.
След няколко дена пробвах модела на асфалт и това беше.
На практика с формулите никой не тренираше специално, караше се от състезание на състезания.
Случайно попаднах на кръгче порест каучук по-дебело от този, който имаше в завода.
Оказа се, че е от ракети против градушка.
Намерих площадка за стрелба с такива ракети и събрах нужното количество пръстени.
Дебелината беше различна от 8 до 12 мм.
Имаше достатъчно за цялата група. Нарекохме ги "ракетните гуми".

Края на юли сътезание за RC модели в Зул-ГДР(само формули, без електро модели).
1980 DDR.jpg
и няколко снимки
Suhl 1980.jpg
Шест състезателя с водач на отбора м.с.Джони Тенджерков†:
Валентин Герчев, м.с.Георги Дончев, м.с.Димитър Лесковски, м.с.инж.Любомир Караиванов, Станчо Станчев и м.с.Тодор Дилчев.
ГДР.jpg
управлявам модела, м.с.Георги Дончев силно се надява да не му създам работа
Вероятно Зулл.jpg
тук не е ясно,вероятно съм му отворил работа...
SUHL-1980.jpg
запазен е и този красив спомен
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Републиканско за конструктори 28 септември гр.Варна 1980 - отборно 4-то място
Скоростни автомодели
А1 1-во място Драгомир Антонов(Михайловград)200,445 км/ч
А2 1-во място з.м.с.Марин Неделчев(Пловдив) 233,161 км/ч
А3 1-во място з.м.с.Петър Савчев(Плевен) 246,238 км/ч
А4 1-во място м.с.Георги Младенов(Михайловград)250,348 км/ч
Радиоуправляеми автомодели
RC EB 1-во място м.с.инж.Любомир Караиванов (Пловдив)
RC EB 2-ро място м.с.Георги Дончев(Пловдив)
RC ЕВ 5-то място м.с.Тодор Дилчев(Пловдив)
RC V1 1-во място м.с.инж.Любомир Караиванов(Пловдив)
RC V1 3-то място м.с.инж.Валентин Динков(Пловдив)
RC V1 4-то място м.с.Тодор Дилчев(Пловдив)
RC V1 5-то място Иван Минков(Пловдив)
RC V1 6-то място м.с.Георги Дончев(Пловдив)
RC V2 2-ро място м.с.инж.Валентин Динков(Пловдив)
RC V2 3-то място м.с.Тодор Дилчев (Пловдив)
RC V2 5-то място м.с.инж.Любомир Караиванов(Пловдив)
RC V2 6-то място м.с.Георги Дончев(Пловдив)

Прикачвам протокола от състезанието като pdf и снимка на двата модела, с които участвах
Двата модела Варна 1980.jpg
RC V1 с твърдо окачване, без диференциал. Немско купе и фигура на пилот.
Добре се вижда, че гумата е от по-дебели листове.
Разбира се характерната квадратна глава на Webra.
Спойлера е много високо вдигнат и под доста голям ъгъл, но все още за това нямаше ограничения.
RC EB e коренно различен от Волгата.
Някаква пълна измислица, но съобразена с правилника.!
Използвах МiniProp-4 и това позволи да се върна на мащаб 1:12.
Твърдо окачване, но с диференциал на задния мост.
Шаси от стъклотекстолит и купе от пластина балса.
Разбира се задължителният пилот, от някаква играчка.
Отново бях доволен, пропуска на състезания не бяха фатални.
С показаните на това сътезание резултати оставах в националния отбор.
Това бе важно за участие в разпределението на материали!

Дипломите вече бяха на "Българската федерация по автомоделизъм", а медалите на ОВТПН.
Вероятно е имало много защото дълги години не се промениха, както дипломите така и медалите.
Ето една диплома на м.с.Тодор Дилчев от това състезание:
Varna-Dilchev.jpg
двата медала
Goldx2.jpg

Ще отбележа "груповите" успехи на отбора при RC моделите.
Екипната и задружна работа даваше своите добри резултати.
Това бе и първото участието на Иван Минков като RC пилот.

27.04.2021 Допълвам поста със снимка от руски весник:
TULA1980.jpg
 

Attachments

  • 1980Varna.pdf
    658.9 KB · Прегледи: 8
Последна промяна:
Нагоре